Autoracing  KL-varaosat

Erad ongelmat

  • 114 Vastauksia
  • 15308 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2123
  • Tampere - Pori
Vs: Erad ongelmat
« Vastaus #105 : 11.03.2024, 14:08:53 »
Minulle vaihdettiin joku akun e-moduuli takuuseen. Katsotaan auttaako epämääräisiin oireisiin mitä on sähkömoottoriajossa ilmennyt. ENsimmäisessä latauksessa akkuun meni mittarin mukaan nyt 10,2kwh, latauksen hyötysuhteella ehkä oikeasti 9kwh. Ennen korjausta sisään meni 9,2 mittarin mukaan. Eli vaikuttais noin 10% löytyneen lisää kapasiteettia. Ehkä.

Mikä kori ja vuosimalli?
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa MakeV70D

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Vs: Erad ongelmat
« Vastaus #106 : 11.03.2024, 21:55:54 »
V60-20
Ajossa Amazon, S60, XC60D4, V60T8

Poissa Kuhaz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 59
  • www.vrcf.fi
Vs: Erad ongelmat
« Vastaus #107 : 08.04.2024, 23:07:05 »
Ei nyt varsinaisesti liity aiheeseen. Auton vaihto jälleen mielessä ja tällä kertaa V90 t6 21my reilu 70tkm ajettuna kiikarissa. Mitä mieltä te arvon raati olette nuista liikkeiden tarjoamista lisäturvista? Jos nyt kahden vuoden sisään ns paska osuu tuulettimeen ja erad porsisi niin eikö liike muka ole velvollinen osallistumaan korjauskustannuksiin vaikka näitä kalliita lisäturvia ei kaupantekohetkellä olisi ottanutkaan? Miten volvon vastuu jos alle 100tkm hajoaa koko erad mutta auto on esim 5vuotias? Eikai koko 8kilon korjausta poloinen volvokuski joudu maksamaan ;D

Poissa volvoandy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 367
  • www.vrcf.fi
    • Omien autojen kulutustietoja...
Vs: Erad ongelmat
« Vastaus #108 : 09.04.2024, 09:02:01 »
Ei nyt varsinaisesti liity aiheeseen. Auton vaihto jälleen mielessä ja tällä kertaa V90 t6 21my reilu 70tkm ajettuna kiikarissa. Mitä mieltä te arvon raati olette nuista liikkeiden tarjoamista lisäturvista? Jos nyt kahden vuoden sisään ns paska osuu tuulettimeen ja erad porsisi niin eikö liike muka ole velvollinen osallistumaan korjauskustannuksiin vaikka näitä kalliita lisäturvia ei kaupantekohetkellä olisi ottanutkaan? Miten volvon vastuu jos alle 100tkm hajoaa koko erad mutta auto on esim 5vuotias? Eikai koko 8kilon korjausta poloinen volvokuski joudu maksamaan ;D
Kannattaa kyllä ehdottomasti ottaa se lisäturva, koska se maksaa itsensä takaisin mikäli sen turvan aikana mitään isompaa sattuisi tulemaan. Tuossa vaihdokissa just suunnilleen samat kilometrit mitä meilläkin oli (81tkm) kun vaihdettiin ja edellinen omistaja oli ajellut pelkästään eradilla joten sen takia se voimansiirtopaketti oli niin kulahtanut ja autoliikkeen täysturvasta oli todellakin hyötyä.
1. XC60 T8 TE MY2020 105tkm Inscription Denim Blue 19" Volvo alut/Michelin X ICE Snow suv kitkat! 2 Volvoa nykyiseen :
2. Volvo V90 Cross Country D4 AWD aut. MY2018 172tkm
3. Volvo S40 (P1) 1.8 man. 2005 159tkm
Exät 2 BMW, Opel ja 5 Pösöä. Kulutustiedot vasemmalta profiilin alta "maapallosta"!

Poissa Kuhaz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 59
  • www.vrcf.fi
Vs: Erad ongelmat
« Vastaus #109 : 09.04.2024, 09:57:31 »
Missä vaiheessa tuo sinun erad porsi auton oston jälkeen?

Poissa Scraab

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 784
  • www.vrcf.fi
Vs: Erad ongelmat
« Vastaus #110 : 09.04.2024, 13:00:51 »
Kannattaa kyllä ehdottomasti ottaa se lisäturva, koska se maksaa itsensä takaisin mikäli sen turvan aikana mitään isompaa sattuisi tulemaan. Tuossa vaihdokissa just suunnilleen samat kilometrit mitä meilläkin oli (81tkm) kun vaihdettiin ja edellinen omistaja oli ajellut pelkästään eradilla joten sen takia se voimansiirtopaketti oli niin kulahtanut ja autoliikkeen täysturvasta oli todellakin hyötyä.
Mitä? Eihän auton moottorin ikä voi olla 81 tkm. Ei sähköinen takaveto ole mikään tilapäiskäyttöön tarkoitettu ”extra boost”, vaan tarkoitettu jatkuvaan käyttöön, mikäli normikulutuksia (ja veroja) katsotaan. Tämä vielä korostuu LR-malleissa, joita markkinoidaan jo lähes kelvollisella toimintamatkalla.

Lisäturva on hyvää bisnestä näillä käytettyjen surketjuille. Kuluttajasuoja on voimassa ilman näitäkin, ja melko yleisesti liikkeillä on vakuutusturva omaksi suojaksi. Mutta, kaikki, minkä saa asiakkaalta, kartuttaa kassaa ja provikkapalkkaisen myyjäplantun ansiota.

Kannattaa myös lukea jokainen sivu sekä lisäturvan että varsinaisen kaupan sopimuspapereista. Esimerkiksi ”weban” toimivuus jää asiakkaan maksettavaksi näkemässäni Kamuxin sopimuksessa ja lisäturvasta on tubessa hyvä Tesla keissi menossa. Ilmeisesti myyjät saavat bonusta, jos onnistuvat myymään asiakkaan allekirjoittaman lähes turhan lisäturvan :).

Isot ketjut luottavat omaan isomman voimaan ja kuluttajasuojan hitauteen. Harvalla on mahdollisuutta riitauttaa kauppaa ja seisottaa autoa vuosia odottamassa ratkaisua.

Suomesta on tullut sähköautojen ja hybridien loppusijoituspaikka. Tällä hetkellä kertoivat sähkö-Audien ja Jaguarien olevan myyjille tuottoisimpia. Muualla hyljeksittyjä ja hinnat romahtaneet, täällä myy kuin häkä.

Poissa Kuhaz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 59
  • www.vrcf.fi
Vs: Erad ongelmat
« Vastaus #111 : 09.04.2024, 13:59:10 »
Olen kyllä vahvasti samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa. Itsellä ollut tapana pitää puoliani asiassa kuin asiassa. Tähänkin asti liikkeet korvanneet rikkoutumisia ilman lisäturvia kunhan osaa vaatia. Menen siis jatkossakin ilman lisäturvia.

Poissa volvoandy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 367
  • www.vrcf.fi
    • Omien autojen kulutustietoja...
Vs: Erad ongelmat
« Vastaus #112 : 10.04.2024, 17:29:45 »
Missä vaiheessa tuo sinun erad porsi auton oston jälkeen?
Jos tämä kysymys oli ilmeisesti minulle, niin meille auto tullut tuontikamppeena helmikuun alusta 2023 ja luulisin, että siinä oli jo siinä ostovaiheessa jotain mitä en osannut vaan heti oikein tulkita. Varsinaisesti ne havainnot tuosta olivat loppukeväällä/kesällä 2023. Vaihdatin siihen eradiin öljyt kevättalvella 2023 ennakoidakseni tuota mitä olin täältä eradista lukenut (en ollut vielä vikaa edes havainnut) muttei se siis tietenkään mitään vaikuttanut, koska vika oli jo tulollaan tai osittain päällä. Erad uusittiin syyskuun lopussa 2023 eli ei ehtinyt kauaa olla ja se meni myyjäliikkeen täystakuuseen eli vain omavastuu 100€ siitä piti itse maksaa.
1. XC60 T8 TE MY2020 105tkm Inscription Denim Blue 19" Volvo alut/Michelin X ICE Snow suv kitkat! 2 Volvoa nykyiseen :
2. Volvo V90 Cross Country D4 AWD aut. MY2018 172tkm
3. Volvo S40 (P1) 1.8 man. 2005 159tkm
Exät 2 BMW, Opel ja 5 Pösöä. Kulutustiedot vasemmalta profiilin alta "maapallosta"!

Poissa volvoandy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 367
  • www.vrcf.fi
    • Omien autojen kulutustietoja...
Vs: Erad ongelmat
« Vastaus #113 : 10.04.2024, 17:32:47 »
Mitä? Eihän auton moottorin ikä voi olla 81 tkm. Ei sähköinen takaveto ole mikään tilapäiskäyttöön tarkoitettu ”extra boost”, vaan tarkoitettu jatkuvaan käyttöön, mikäli normikulutuksia (ja veroja) katsotaan. Tämä vielä korostuu LR-malleissa, joita markkinoidaan jo lähes kelvollisella toimintamatkalla.
No en ole suoraan niin väittänytkään ja onhan noita mennyt siis jo paljon vähemmänkin ajetuista (esim. 20-30tkm) mutta kait sillä voi jotain vaikutusta olla asiaan, kun oli 81tkm ajon keskikulutus 0,6L Sensuksesta 100%:sti todettuna eli käytännössä ajeltu siis kuin sähköautolla. Sitä tarkoitin tuolla, että voihan se jotain vaikuttaa, kun 81tkm oli meille tullessa.
1. XC60 T8 TE MY2020 105tkm Inscription Denim Blue 19" Volvo alut/Michelin X ICE Snow suv kitkat! 2 Volvoa nykyiseen :
2. Volvo V90 Cross Country D4 AWD aut. MY2018 172tkm
3. Volvo S40 (P1) 1.8 man. 2005 159tkm
Exät 2 BMW, Opel ja 5 Pösöä. Kulutustiedot vasemmalta profiilin alta "maapallosta"!

Poissa Kuhaz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 59
  • www.vrcf.fi
Vs: Erad ongelmat
« Vastaus #114 : 10.04.2024, 20:18:51 »
Olisihan tuon sinun tapauksen siis pitänyt mennä liikkeen virhevastuun piiriin jokatapauksessa ilman ostettua lisäturvaakin.

”Käytetyn auton vika on virhe, jos
auton osa on rikkoutunut ennenaikaisesti sen oletettuun kestoikään nähden”
Lainaus siis suoraan kkv:n sivuilta. Toki ei liike varmaan kokonaan joutuisi korvaamaan mutta näissä alle 100tkm ajetuissa luulisi jtn 70% olevan korvausvastuu. Siitäkun miettii kokonaiskuluja niin ei välttämättä kannata yli 1000e lisäturvia ostella.

 

Samppasport  Futurez