RallyBaron  Samppasport

V90 T5 Bi-fuel vikakoodia, jäähdytysjärjestelmän huoltoa

  • 1 Vastauksia
  • 273 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa eeti

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • 1. 360 2. V90
Apuja kaipailtaisiin V90 T5 bifuel -18 240tkm ajetulle Volvolle.
Ilmoitteli syksyn kylmetessä Jäähdytysjärjestelmän huoltotarvetta ja diagnosoin että termostaatti vuotaa. Sain sen vaihettua ja koodit nollaamalla alkoi pelaamaan ja vaihtoi kaasulle paljon paljon nopeammin kun vikakoodi päällä.
Taas nyt noin 2000km myöhemmin alkoi valittamaan jäähyjärjestelmän huoltoa.

Moottorin ohjainlaitteelta löytyy seuraavat vikakoodit:
P007121 - Ympäristön lämpötila-anturin toimita alue/suorituskyky. Signaali liian alhainen.
P011122 - Imuilman lämpötila-anturi 1 Piirialue/suorituskyky yleiset signaaliviat, signaali liian korkea.
P009621 - Imuilman lämpötila-anturi 2 Piirialue/suorituskyky yleiset signaaliviat, signaali liian alhainen.
P008B00 - Matalapaineen polttoaineenpainejärjestelmä - liian korkea
P060C62 - Sisäisen ohjausmoduulin pääprosessorin suorituskyky,peruslaskentavirhe,signaalin vertailuvika

Näistä koodeista termarin vaihdon jälkeen löytyi ainakin tuo ympäristön lämpöanturin sekä imuilman lämpöantureiden koodit. Samoin polttoaineen matalapaine koodi oli.
Tuo ympäristön lämpöanturi ihmetyttää, onko näissä montakin ulkoanturia? Vänkärin peilissä on yksi joka näkyy mittaristossa, se toimii oikein. Testerissä kuitenkin näkyy ambient temperature sensor joka sanoo aina -40C, eli ei signaalia. Onko siis toinen anturi jossain?
Lisäksi imuilman lämpöanturi näyttää oikein, uskaltaisko silti vaihtaa kummatkin vai voiko olla joku johtosarjavika kun kummatkin herjaa.
Matalapainepolttoainekoodi myös erikoinen, testerillä sekin anturi näytti ihan asiallisia lukemia, liekkö joskus näyttänyt väärin?`

Ongelmana on siis että kun koodeja päällänsä, ei vaihda kaasulle kuin vasta noin 15min käynnistyksestä. Nurkka-ajossa menee pensaa reilusti.
Testillä en saa poistettua moottorin ohjainlaitteen koodeja että sais diagnosoitua mitkä tulee heti takaisin. Käytössä ICarsoft VOL V3.0.

Poissa eeti

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • 1. 360 2. V90
Itelleni vastaten, moottorin lämpötila-anturi oli kaput. Icarsoft ei osannu tätä kertoa vaan wetterillä kertoivat. Anturi vaihettu ja taas pelaa.
Ilmeisesti on kaksikin lämpöanturia moottorissa.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy