Ateho  Elekma

V60 D5 Twin Engine akkuvahtiongelma?

  • 1 Vastauksia
  • 247 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Defenssi

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
V60 D5 Twin Engine akkuvahtiongelma?
« : 03.03.2024, 12:53:30 »
Tsaukkis. Eli kyseessä otsikon auto, vuosimallia 2016 ja ajettu päälle 137tkm.

3 kertaa vuoden vaihteen jälkeen tehnyt niin kun volvo carssilla käynnistänyt webaston, noin vartin päästä ilmoittanut että "esi ilmastointi on pysäytetty virran säästämiseksi" tms, tarkkaa tekstiä en muista. Ja sama ilmoitus killunut auton näytöllä. Mutta kuitenkin hyvin lähtenyt käyntiin, ekalla kerralla oli -18 astetta ja viimeksi vajaa viikko sitten vain asteen verran pakkasta.

Noh, eilen illalla kun laittelin webaston päälle, ja ajelin pelkällä sähköllä, niin tuli ilmoitus että "akun varaus matala", mutta ei kuitenkaan webastoa sammunut. Olin silloin parkissa ja koitin sammuttaa auton ja katkaisin virran(kokeneena volvonistina olen oppinut päättelemään akun tilan ohjauslukon äänenmataluuden tahi korkeuden perusteella

Mittasin äsken akun lepojännitteen kun auto on ollut 14h paikallaan, 12,68V näytti
« Viimeksi muokattu: 03.03.2024, 12:55:53 kirjoittanut Defenssi »

Poissa Defenssi

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 D5 Twin Engine akkuvahtiongelma?
« Vastaus #1 : 03.03.2024, 13:06:15 »
Tsaukkis. Eli kyseessä otsikon auto, vuosimallia 2016 ja ajettu päälle 137tkm.

3 kertaa vuoden vaihteen jälkeen tehnyt niin kun volvo carssilla käynnistänyt webaston, noin vartin päästä ilmoittanut että "esi ilmastointi on pysäytetty virran säästämiseksi" tms, tarkkaa tekstiä en muista. Ja sama ilmoitus killunut auton näytöllä. Mutta kuitenkin hyvin lähtenyt käyntiin, ekalla kerralla oli -18 astetta ja viimeksi vajaa viikko sitten vain asteen verran pakkasta.

Noh, eilen illalla kun laittelin webaston päälle, ja ajelin pelkällä sähköllä, niin tuli ilmoitus että "akun varaus matala", mutta ei kuitenkaan webastoa sammunut. Olin silloin parkissa ja koitin sammuttaa auton ja katkaisin virran(kokeneena volvonistina olen oppinut päättelemään akun tilan ohjauslukon äänenmataluuden tahi korkeuden perusteella

Mittasin äsken akun lepojännitteen kun auto on ollut 14h paikallaan, 12,68V näytti
Onnistuuko akkuvahdin nollaus/kalibrointi kotioloissa ilman testeriä, ilman että rikon tällasta hifi luokan autoa?

Löysin tubesta keinon mutta kysymysmerkille jää että lakkaako ovienavaus toiminto toimimasta? Eli ovet saa auki ilman että avaa avaimesta, vetää vain kahvasta
« Viimeksi muokattu: 03.03.2024, 15:57:01 kirjoittanut Defenssi »

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron