Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Uusi XC40

  • 416 Vastauksia
  • 118331 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Uusi XC40
« Vastaus #360 : 05.03.2020, 20:10:55 »
Sen kun näkisi että dieselien hinnat nousee...

Ei mene dieselit kaupaksi...edellinen -17 S60 D4 AWD R-Design (Pollella ryyditetty) maannut nyt 17kk liikeessä ja hinta tullut lähemmäs 10ke alas... se siitä dieselin hinnan noususta  :D. Saa myyjät laitaa kädet ristiin tulevaisuudessa ettei jää disukat makaamaan nurkkiin.

Suurin syy voi olla se että potentiaalisia ostajia ei niin hirveästi ole runsaasti varustellulle ja kalliille S60 Volvolle.
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Aina sama mies

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC40
« Vastaus #361 : 31.07.2020, 12:38:18 »
Uusi volvoisti tässä terve.

Uutuuttaan hohtava XC40 T5-plugari ollut nyt muutaman viikon käytössä ilman suurempia kommelluksia. Käyttöönotto piti olla jo toukokuussa mutta koronan takia saatiin auto vasta nyt.

Sellaisen asian olemme huomanneet, että kun autolla kiihdyttää esim motarille hybrid/pure-moodilla (eli sähköllä), niin noin 95km/h nopeudessa auto tekee pienen hyytymisen, jonka jälkeen kiihdytys jatkuu uudelleen. Ikään kuin joku rajoitin ottaisi kiinni hetkeksi, puhutaan siis ihan vain sekunnista.

Onko muilla vastaavaa kokemusta tai käsitystä mistä voi johtua?

Poissa Nellikki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC40
« Vastaus #362 : 23.09.2020, 21:42:25 »
Sellaisen asian olemme huomanneet, että kun autolla kiihdyttää esim motarille hybrid/pure-moodilla (eli sähköllä), niin noin 95km/h nopeudessa auto tekee pienen hyytymisen, jonka jälkeen kiihdytys jatkuu uudelleen. Ikään kuin joku rajoitin ottaisi kiinni hetkeksi, puhutaan siis ihan vain sekunnista.

Onko muilla vastaavaa kokemusta tai käsitystä mistä voi johtua?

Tismalleen sama havainto täällä ja tänään asiasta kyselin myös Wetteriltä. Myyjä kävi koeajamassa jonkun toisen yksilön ja huomasi saman ilmiön. Lupasi selvitellä asiaa.

Poissa JJ-Race

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 122
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC40
« Vastaus #363 : 23.09.2020, 22:37:24 »
Sähkömoottorissa kuulemma 2 vaihdetta ja vaihtaa juuri tuossa kohtaa, jolloin sähköinen veto muutaman sekunnin pois päältä.

JJ
Tilattuna: EX90 Twin Performance Ultra
Ajossa: XC90 MY18 T8 R-Design, Polestar Engineered
Ajossa: XC40 MY21 P8 AWD Recharge
Ex: XC60 12 D3 Summum AWD, Rica Stage 2, S80 08 D5 Summum, Rica Stage 1, V70 99 20-valve 2,5 L

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2692
Vs: Uusi XC40
« Vastaus #364 : 24.09.2020, 08:49:11 »
Sähkömoottorissa kuulemma 2 vaihdetta ja vaihtaa juuri tuossa kohtaa, jolloin sähköinen veto muutaman sekunnin pois päältä.
Toivottavasti ei nyt kuitenkaan sekunteja vaihda vaihetta.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa Nellikki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC40
« Vastaus #365 : 24.09.2020, 15:14:49 »
Sähkömoottorissa kuulemma 2 vaihdetta ja vaihtaa juuri tuossa kohtaa, jolloin sähköinen veto muutaman sekunnin pois päältä.

JJ

No tämä kyllä selittäisi asian. Ja tuo vaihdos kestää kyllä ainakin sekunnin ja on kieltämättä hieman ärsyttävä ominaisuus :P

Poissa MarCOne

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
XC40/XC60:n Polttoainetoiminen lisälämmitin
« Vastaus #366 : 25.11.2020, 19:07:19 »
Aikeissa oli hankkia uusikorinen XC40 tai XC60 isommalla D4 Diesel-koneella...(vm. 2018-2019)
Mutta ..
onkos se niin että Polttoainetoiminen lisälämmitin, ei lämmitä moottoria lainkaan ??

Lohkolämmitintä tai letkulämmitintä autoon ei ole tarjolla... ??!
Eli autolla ei sitten lähdetä Pohjoisen Lapin reissuille ....

Tupakka-askin kokoisella säteilylämmittimellä ei Suomen oloissa tee yhtikäs mitään..
Enemmän taitaa lämmittää Sisu-pastilli Volvon konepellin päällä/alla ..

Poissa gubbe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 392
Vs: XC40/XC60:n Polttoainetoiminen lisälämmitin
« Vastaus #367 : 25.11.2020, 19:31:04 »
Aikeissa oli hankkia uusikorinen XC40 tai XC60 isommalla D4 Diesel-koneella...(vm. 2018-2019)
Mutta ..

Lohkolämmitintä tai letkulämmitintä autoon ei ole tarjolla... ??!
Eli autolla ei sitten lähdetä Pohjoisen Lapin reissuille ....


Mitä tulee Webastoon, lämmittääkö moottorin noisssa malleissa, en osaa varmaksi sanoa.

Letkulämmitin on tarjolla molempiin diesel malleihin.

https://accessories.volvocars.com/fi-fi/XC40/Accessories/Document/VCC-517299/2019

https://accessories.volvocars.com/fi-fi/InstallationInstruction/Document/VCC-501472-2/XC60(18-)/2019

Edit: korjaan, XC40 näyttäis olevan letkulämmitin myös 2021
« Viimeksi muokattu: 25.11.2020, 20:02:30 kirjoittanut gubbe »

Poissa MarCOne

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
XC40/XC60:n Polttoainetoiminen lisälämmitin
« Vastaus #368 : 25.11.2020, 21:28:42 »
Lainaus "Mitä tulee Webastoon, lämmittääkö moottorin noisssa malleissa, en osaa varmaksi sanoa."
.......
Käyttöohjekirjaa kun selasin jo innokkaana etukäteen  (nettiversiona).. 
Niin sen mukaan Webasto/ Eberi.? lämmittäisi VAIN ohjaamoa..... ja  kun kylmän moottorin ensin  räjäyttäisi käyntiin (-30c).. niin sitten vasta siirtyisi lämmittämään myös moottoria ...   :idiot2:

Onko Volvolla tähän mitään "webaston Arktisten olojen" ratkaisumallia
(lämmönjakoa myös kylmään konehuoneeseen), kuten esim. Saksalaismerkeillä ??
« Viimeksi muokattu: 26.11.2020, 10:02:57 kirjoittanut MarCOne »

Poissa Mepi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 714
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC40
« Vastaus #369 : 29.11.2020, 18:43:11 »
Miksi 2020 pitäisi lämmittää moottoria minä olen jäänyt miettimään. Tärkeintähän se hytin lämmitys on että on mukavaa ja ikkunat auki niin näkee eteenpäin. Moottorihan lämpeää sitten kun auton käynnistää
Volvo XC60 2016 D3 - (150hp 350Nm) 230hp 500Nm
Ex. Volvo V70 2013 Summum D5 AWD Rica 275hp
Ex. Volvo V70 2007 Classic 2.5T AWD Rica +180kW # Ex. S40 T4

Poissa ZimKörk

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 158
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC40
« Vastaus #370 : 29.11.2020, 18:53:30 »
Miksi 2020 pitäisi lämmittää moottoria minä olen jäänyt miettimään. Tärkeintähän se hytin lämmitys on että on mukavaa ja ikkunat auki niin näkee eteenpäin. Moottorihan lämpeää sitten kun auton käynnistää

Ainakin kaksi syytä tulee mieleen: pienempi polttoaineenkulutus (mikä pienentää päästöjäkin), ja pienempi kuluma moottorille (kestää pidempään, tosin nykyaikaan taitaa kuulua että auton käyttöiäksi on laskettu vain 10-12 vuotta ja sen jälkeen se on kierrätyskamaa).

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8904
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Uusi XC40
« Vastaus #371 : 29.11.2020, 20:32:19 »
Ainakin kaksi syytä tulee mieleen: pienempi polttoaineenkulutus (mikä pienentää päästöjäkin), ja pienempi kuluma moottorille (kestää pidempään, tosin nykyaikaan taitaa kuulua että auton käyttöiäksi on laskettu vain 10-12 vuotta ja sen jälkeen se on kierrätyskamaa).

Sanovat että nykyöljyillä tuo kylmäkäynnistyskuluminen ei ole merkittävää. Kuluttaahan se kylmärikastuksilla enemmän, mutta jos lämmityksenkin tekisi polttoaineella, niin tuppaa se lämmitys viemään enemmän. Sähköllä lämmittäminen säästäisi polttoainetta, mutta se ei vaikuta olevan muodikasta enää. Muutoin kuin sähköautoissa.

Poissa svolvo40

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 152
  • Volvo for life
Vs: Uusi XC40
« Vastaus #372 : 09.01.2021, 19:21:38 »
Meidän perheeseen tuli 2020 alkuvuoden T3 XC40, ja käyttöohjeita selatessani ymmärsin ettei polttoainekäyttöinen lämmitin lämmitä kuin sisätiloja. Vähän ikävä juttu, kun auto on tallissa jossa on yhtä kylmä kuin ulkona. Ylemmistä kirjoituksista ei oikein avautunut, onko XC40 Volvoissa moottorin lämmitys mahdollisuutta? Vai täytyykö mennä Siniselle, ja sanoa että moottoriinkin täytyisi lämmitin saada.
'2020 Volvo XC40 T3 Business
'2004 Volvo V70 2.5T

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC40
« Vastaus #373 : 10.01.2021, 09:42:35 »
Meidän perheeseen tuli 2020 alkuvuoden T3 XC40, ja käyttöohjeita selatessani ymmärsin ettei polttoainekäyttöinen lämmitin lämmitä kuin sisätiloja. Vähän ikävä juttu, kun auto on tallissa jossa on yhtä kylmä kuin ulkona. Ylemmistä kirjoituksista ei oikein avautunut, onko XC40 Volvoissa moottorin lämmitys mahdollisuutta? Vai täytyykö mennä Siniselle, ja sanoa että moottoriinkin täytyisi lämmitin saada.
Bemarissa on ainakin pitemmän aikaa ollut juurikin noin että tehdasasennettu lämmitin lämmittää vain sisätiloja.
Ilmeisesti sekoitti anturitietoja, kun lämmitti moottoria ::)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Jacka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 60
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC40
« Vastaus #374 : 10.01.2021, 10:50:46 »
Juuri äsken mittasin infrapunamittarilla -18 vuosimallin XC40:sen (D4, R-design) moottorin lämpöjä kun autossa on ollut "tehdaswebasto" päällä noin 20 minuuttia. Sisätilat lämpöiset ja kaikki lasit auki. Moottorin pinnat näyttää edelleen samaa -10 astetta kuin pihallakin, eli näyttää pahasti siltä että parkissa "tehdaswebasto" lämmittää ainoastaan sisätiloja.
Volvo XC40 D4 AWD autom. R-Design (2018). Technic Pro. Versatility. Winter Pro.

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron