Autoracing  KL-varaosat

Uusi XC40

  • 416 Vastauksia
  • 119203 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Taky

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 289
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC40
« Vastaus #255 : 11.05.2019, 10:16:51 »
Eli ruksiko vaan ruutuun ja sittenko ajotila-asetusnapin taakseko tulee yksi vaihtoehto lisää (itse valituilla Individual-asetuksilla)?

Muistaakseni se menee juuri noin, ja juu aina pitää valita uudelleen, palaa oletukseen - kuten liki kaikissa autoissa.
Audi Q4 40

Poissa Jacka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 60
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC40
« Vastaus #256 : 12.05.2019, 17:07:30 »
Hei sanokaas, että jos auton (XC40) jättää esim omaan pihaan siten, niin meneekö ovet automaattisesti jonkun ajan jälkeen lukkoon vaikka avaimet on auton  sisällä? Ja onko silloin ainut mahdollisuus päästä autoon VOC:n kautta (avaa lukittu auto) jos sattuu niin hyvä säkä että puhelin tuli autosta mukaan? =) Ja silloinkin ensin auton peräkontti auki että auto avaa muutkin ovet?

Vai onko mulla auton asetuksissa vielä paljonkin säätämistä?
Volvo XC40 D4 AWD autom. R-Design (2018). Technic Pro. Versatility. Winter Pro.

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2694
Vs: Uusi XC40
« Vastaus #257 : 12.05.2019, 17:58:51 »
Hei sanokaas, että jos auton (XC40) jättää esim omaan pihaan siten, niin meneekö ovet automaattisesti jonkun ajan jälkeen lukkoon vaikka avaimet on auton  sisällä? Ja onko silloin ainut mahdollisuus päästä autoon VOC:n kautta (avaa lukittu auto) jos sattuu niin hyvä säkä että puhelin tuli autosta mukaan? =) Ja silloinkin ensin auton peräkontti auki että auto avaa muutkin ovet?

Vai onko mulla auton asetuksissa vielä paljonkin säätämistä?
Ei lukitu automaattisesti. VOC lähettää vain viestin, että auto lukitsematta.

Kahvassa on myös mekaaninen lukko, että voi avata myös ihan perinteisellä avaimella. Tuskin kukaan kaikkia avaimiaan ja kännykkäänsä pystyy auton sisälle lukitsemaan. Ja vaikka onnistuisikin, niin eikös ne ovet aukea, kun vetää kahvasta?
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa Taky

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 289
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC40
« Vastaus #258 : 12.05.2019, 20:35:35 »
Hei sanokaas, että jos auton (XC40) jättää esim omaan pihaan siten, niin meneekö ovet automaattisesti jonkun ajan jälkeen lukkoon vaikka avaimet on auton  sisällä?

Ei normiavaimella - tai no kaikkihan on mahdollista jos joku bitti poikittain, mutta mikäsenniminytolikaan, erikoisavaimella joka on autossa ovet voi avata etänä. Eipä ole koskaan tullut sitä kokeiltua edes.

Vai onko mulla auton asetuksissa vielä paljonkin säätämistä?

Mitä mahdat tarkoittaa?
Audi Q4 40

Poissa Jacka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 60
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC40
« Vastaus #259 : 12.05.2019, 20:51:08 »
Kiitos vastauksista. Joo siis tarkoitin vaan, että oisko mulla ollut jotkut asetukset väärin noiden ovien kanssa. No pääasia että auton ovet ei mee itsestään lukkoon jos avaimet on autossa sisällä. Se riittää mulle... Ja siis jos etänä lukitsi VOC:lla auton ovet, niin sitten kun ovet avasi niin ekana piti avata takaluukku että sais muut ovet auki. Mikähän idea tuossa oikein on? =0

Ja seuraava kysymys koskee auton internet-yhteyttä. Itselle on pikkuisen hepreaa nuo asetukset. Volvo On Call-sopimus on voimassa vuoteen 2021, joten millä tavalla yhdistän auton internettiin (ym palveluihin)? Onko autossa joku oma internet-yhteys, mikä kuuluu tuohon VOC-pakettiin (siis ilmainen käyttö jonkun yhteyden kautta, Volvon SIM-kortti?)? Vai pitääkö mun yhdistää puhelin bluetooth-yhteydellä autoon (ja käyttääkö se silloin puhelimeni internettiä)? Vai pitääkö mun tehdä aina Android-puhelimestani hotspot-yhteys ja yhdistää sitä kautta auto internettiin auton wlanilla?

Nyt tarvitaan apuja, koska auto ilmoittaa että päivityksiä ei voi tehdä koska yhteyttä ei ole...
Volvo XC40 D4 AWD autom. R-Design (2018). Technic Pro. Versatility. Winter Pro.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC40
« Vastaus #260 : 12.05.2019, 21:03:38 »
Kiitos vastauksista. Joo siis tarkoitin vaan, että oisko mulla ollut jotkut asetukset väärin noiden ovien kanssa. No pääasia että auton ovet ei mee itsestään lukkoon jos avaimet on autossa sisällä. Se riittää mulle... Ja siis jos etänä lukitsi VOC:lla auton ovet, niin sitten kun ovet avasi niin ekana piti avata takaluukku että sais muut ovet auki. Mikähän idea tuossa oikein on? =0

Ja seuraava kysymys koskee auton internet-yhteyttä. Itselle on pikkuisen hepreaa nuo asetukset. Volvo On Call-sopimus on voimassa vuoteen 2021, joten millä tavalla yhdistän auton internettiin (ym palveluihin)? Onko autossa joku oma internet-yhteys, mikä kuuluu tuohon VOC-pakettiin (siis ilmainen käyttö jonkun yhteyden kautta, Volvon SIM-kortti?)? Vai pitääkö mun yhdistää puhelin bluetooth-yhteydellä autoon (ja käyttääkö se silloin puhelimeni internettiä)? Vai pitääkö mun tehdä aina Android-puhelimestani hotspot-yhteys ja yhdistää sitä kautta auto internettiin auton wlanilla?

Nyt tarvitaan apuja, koska auto ilmoittaa että päivityksiä ei voi tehdä koska yhteyttä ei ole...

Auton kiinteä SIM-kortti on tarkoitettu VOC käyttöön. Sopimus kestää 3v uuden auton hankinnasta. Sen jälkeen on uusittava 1 tai 2 v sopimuksilla.
Jos haluat käyttää Spotifyä tai päivittää netin yli karttoja autossasi, niin joko hommaat erillisen SIM-kortin autoon (SIM-kortin paikka sijaitsee tavaratilan pohjalevyn alla)
Tai jaat puhelimesi kautta yhteyden 8)





Sivulta 510>
https://az685612.vo.msecnd.net/pdfs/060956ea3d484a63f2ecffc223000aecc8bbb487/XC40_OwnersManual_MY19_fi-FI_TP25523.pdf
« Viimeksi muokattu: 12.05.2019, 21:05:14 kirjoittanut völvöxc60 »
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Taky

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 289
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC40
« Vastaus #261 : 12.05.2019, 21:28:56 »
Mikähän idea tuossa oikein on? =0

Siis jos etänä lukitsee ovet, on ensin avattava takaluukku että saa muut ovet auki?

Ei se noin toimi, kyllä ovet aukeaa ihan minkä vain itse haluaa.
Audi Q4 40

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC40
« Vastaus #262 : 12.05.2019, 21:34:57 »
Siis jos etänä lukitsee ovet, on ensin avattava takaluukku että saa muut ovet auki?

Ei se noin toimi, kyllä ovet aukeaa ihan minkä vain itse haluaa.
Jos etänä puhelimella avaat ovet, niin muistaakseni aukaisee ensin takaluukun. Takaluukun aukaistaessa avaa kaikki ovet.
Veikkaan että tuo takaluukun avaaminen liittyy turvallisuuteen, ettei kaikki ovet ole auki etänä ::)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Jacka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 60
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC40
« Vastaus #263 : 12.05.2019, 21:51:57 »
Jos etänä puhelimella avaat ovet, niin muistaakseni aukaisee ensin takaluukun. Takaluukun aukaistaessa avaa kaikki ovet.
Veikkaan että tuo takaluukun avaaminen liittyy turvallisuuteen, ettei kaikki ovet ole auki etänä ::)

Kiitos paljon varmistuksesta. =) Ja kuinkas se Bluetooth internet-yhteyden kanssa. Kannattaako ottaa yhteys ottaa puhelimen ja auton välille Bluetoothilla vai vai suoraan Wi-Fi:llä?
Volvo XC40 D4 AWD autom. R-Design (2018). Technic Pro. Versatility. Winter Pro.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC40
« Vastaus #264 : 12.05.2019, 21:56:22 »
Kiitos paljon varmistuksesta. =) Ja kuinkas se Bluetooth internet-yhteyden kanssa. Kannattaako ottaa yhteys ottaa puhelimen ja auton välille Bluetoothilla vai vai suoraan Wi-Fi:llä?
Auton valikossa taitaa lukee Wi-Fi jako ::)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Jacka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 60
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC40
« Vastaus #265 : 12.05.2019, 22:20:09 »
Auton valikossa taitaa lukee Wi-Fi jako ::)

Eli wifi-jaolla mennään. Kerro nyt vielä mulle, että mitä sillä bluetoothilla tehdään? Tai mihin sitä käytetään?
Volvo XC40 D4 AWD autom. R-Design (2018). Technic Pro. Versatility. Winter Pro.

Poissa Taky

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 289
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC40
« Vastaus #266 : 13.05.2019, 07:43:07 »
Kerro nyt vielä mulle, että mitä sillä bluetoothilla tehdään? Tai mihin sitä käytetään?

Handsfree.

... ja musiikin soittoa luurista?
Audi Q4 40

Poissa Taky

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 289
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC40
« Vastaus #267 : 13.05.2019, 07:44:12 »
Jos etänä puhelimella avaat ovet, niin muistaakseni aukaisee ensin takaluukun. Takaluukun aukaistaessa avaa kaikki ovet.

Ok, olen etänä avannnut, mutta kun mennyt autolle olleet toki avaimet messissä, niin oletin että kaikki ovet olisi auki yhtäaikaa.
Audi Q4 40

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC40
« Vastaus #268 : 13.05.2019, 08:47:30 »
Handsfree.

... ja musiikin soittoa luurista?
Just näin :)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa JJ-Race

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 122
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC40
« Vastaus #269 : 13.05.2019, 20:15:19 »
6 euron simmi... :)
Tilattuna: EX90 Twin Performance Ultra
Ajossa: XC90 MY18 T8 R-Design, Polestar Engineered
Ajossa: XC40 MY21 P8 AWD Recharge
Ex: XC60 12 D3 Summum AWD, Rica Stage 2, S80 08 D5 Summum, Rica Stage 1, V70 99 20-valve 2,5 L

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron