Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S/V40 96-04 => Aiheen aloitti: Samujel1 - 29.12.2014, 18:46:59
-
Elikkä ostin volvo s40 t4 -98 ja siinä alkoi monen sadan kilometrin päästä vasta palamaan abs valo ja (!) valo sekä nopeusmittari ei toimi. Tämäkään ei ole jatkuvaa vaan silloin tällöin syttyy ja ilmeisesti kun auto on lämmin. Saattaa syttyä kesken ajon ja samalla tavalla saman ajon aikana sammuakkin. Osaako kukaan varmaksi kertoa miten saisi fiksattua?
-
Vikakoodithan siitä ekana kannattaa kattoa.
Voi olla anturi/boksivika taikka sitten piuhat hapertunu jotka menee keulapalkin sisällä.
-
Eiköhän sielä ole joku absin anturi pimenemässä jos nopeus signaalikin katoaa, viisaammat kertokoon millä pyörältä otetaan toi nopeus signaali...
-
olikohan vasemmasta eturenkaasta jos ei ole anturi laatikossa.
-
Just tuli katottuu kaikki abs anturi paikat joka pyörästä ja kaikki oli ainakin kiinni tiukasti. Tänää meen lukemaan vikakoodit jos selviäis sitä kautta.
-
Ei antanut mitään vikakoodia kyseiselle ongelmalle... eli huollossakaan ei tiedetä mikä vaivaa...
-
Aamu päivällä vaihdoin sulakkeen ja luin että abs kehän skrabaaminen talttapäällä ulkopuolelta auttaisi joten tein sen myös.
Ei ole vielä valo syttynyt ja nopeutta näyttää normaalisti, vaikka aikaisemmin paloi heti käynnistäessä taikka hetken päästä käynistyksestä. toivon että vaiva olisi ohi nyt tällä mutta en elättele liikaa toivoa.
-
päiväksi auttoi kyseiset kikat, valo palaa taas eikä näytä nopeutta
-
Voiko abs valo palaa siksi että on eri kokoiset renkaat? Edessä on 185/65 ja takana 195/65. Yks tuttu sanoi että se voisi olla syy
-
Kyllähän tuosta pyörintäeroa tulee mutta onko se nyt niin suuri että vaikuttaisi... en tiedä...
-
Ei ainakaan itsellä herjaillut mitään, vaikka ajeli eriparirenkailla, kunhan vaan samalla akselilla on saman kokoiset pyörylät.
-
No ei tasan vaikuta vaikka ero ois isompikin, ajohallinnallisiin autoihin vaikuttaa jos ero on suuri.
Ja aloittajalle pikku vinkki ettei monessa eri osiossa kannata kysellä samaa, eiköhän se yhdessäkin tule selväksi.
-
Ihan sen vuoksi kyselin että saisi mahdollisimman monelta vastausken kun eri ihmiset on kirjotellu näihin. Täytyy kattoa läpi ku on aikaa taas
-
Riippuu autosta. Joissakin pienikin ero sytyttää valon palamaan. Saman korkusilla renkailla mahdollisuudet toimia oikein.
-
okok. vaikuttaa kyl aika hassulta jos johtuisi siitä että pyörät eri kokoiset. Mutta taas syttyy valot lähinnä silloin kun ulkona on plussaa. Mut kun on pakkasta niin toimii normaalisti.... rasittavaa kun ei tiedä mikä on
-
Riippuu autosta. Joissakin pienikin ero sytyttää valon palamaan. Saman korkusilla renkailla mahdollisuudet toimia oikein.
Ei pidä paikkaansa.
-
Juu no luultavasti kosteutta vaan ECU:ssa, tiiän että se on keskikonsolin takana jalkatilassa mut ei mtn hajua minkä näkönen
-
Mistä vois halvalla saada abs yksiköitä?
-
Voi olla johtosarjavika etukehikon alapalkin alueella. Jos sieltä ei löydy vikaa, niin mulla olis varaosanumerolla 0 273 004 224 oleva ohjainlaite.
-
jees, täytyy kattoa sieltä jos löytyy
-
ei ollut abs piuhat syylärin alta. Löytyi kylläkin pieni "lohkeama" "halkeama" taka vasemman abs anturin johdosta mutta ei oo poikki saakka. Pitäisi varata uus aika korjaamolle -.-
-
Virta kulkee johtojen läpi normaalisti. Keskusautohallillakaan ei saanut mtn koodeja luettua. Ilmeisesti abs yksikössä vikaa ja pitöisi kattoo läpi ja laittaa kuntoon.
-
Lähetin osan pattijoella sijaitsevaan elehuoltoon ja sain tänään kuulla että abs yksikössä oli bondauslanka vika, eli luultavasti poikki. Korjaus maksoi 180 € nyt osaa odotellessa ja paikalleen laittoa. Uskon et vika olisi siinä jos kerta oli poikki ja kun aika lailla muut vaihtoehdot sai rajattua pois kun sitä autoa aika paljon tutkittuakin tuli.
-
Kirjoitan tänne siksi vaikka kukaan ei näihin vastaa että joku tulevaisuudessa mahdollisesti törmää samaan vikaan omassa volvossa niin löytää täältä vastauksia. Auton abs yksikkö korjaantui eli auto toimii nyt normaalisti ja vikana oli abs yksikön "aivoissa" oleva bondauslangan vika.
Korjauksen suoritti Pattijoella sijaitseva Elehuolto oy
-
Kirjoitan tänne siksi vaikka kukaan ei näihin vastaa että joku tulevaisuudessa mahdollisesti törmää samaan vikaan omassa volvossa niin löytää täältä vastauksia. Auton abs yksikkö korjaantui eli auto toimii nyt normaalisti ja vikana oli abs yksikön "aivoissa" oleva bondauslangan vika.
Korjauksen suoritti Pattijoella sijaitseva Elehuolto oy
Esimerkillistä toiminta, Kiitos sinulle kun viitsit asian tuoda kaikkien tietoon O0
-
;D O0
-
Lainaan vanhaa. Auto on vm. 2000 T4 manuaali, ajettu 285000 km. Aamusta asti abs:n vikavalo (!) on palanut mutta jarrut toimivat. Lisäksi kytkin ei toimi jos auto on käynnissä. Kun auto on sammuksissa saan vaihteen päälle. Vaihteet toimivat myös kun autolla on ajanut hetken. Kytkimen tuntuma ei ole normaali. Mistä vikaa lähdetään hakemaan?
-
Oletko kattonut onko jarru/kytkinnesteitä säiliössä?
Onko kytkinpoljin aluksi veltto ja paranee koventuen pumppaamalla vai normaali kokoajan?
Vikaa kytkimen toimimattomuuteen etsisin kytkimen työ- tai pääsylinteristä eli fuskaa tai jos nesteet vähenee vuotaa jostain. Voi kytkinkin tietysti olla finito jos ravistanut tai luistanut aikaisemmin.
Laatikossa öljyä on varmaankin vai?
Abs taas: lukea vikakoodit jossain
-
Lainaan vanhaa. Auto on vm. 2000 T4 manuaali, ajettu 285000 km. Aamusta asti abs:n vikavalo (!) on palanut mutta jarrut toimivat. Lisäksi kytkin ei toimi jos auto on käynnissä. Kun auto on sammuksissa saan vaihteen päälle. Vaihteet toimivat myös kun autolla on ajanut hetken. Kytkimen tuntuma ei ole normaali. Mistä vikaa lähdetään hakemaan?
Tämä korjaantui jarrunesteen lisäyksellä.
-
Sitten kannattaa tutkia löytyykö vuotoa. Sen verran suljettu järjestelmä että ei sitä yleensä tarvitse lisätä.
-
e. Väärä diagnoosi. Jarrunestettä on mutta kytkin lopetti taas toiminnan. Lisäsin ihan vähän jarrunestettä ja taas toimii? ???