Race.fi  Puotilan autokorjaamo

V40 1.8 -04 Nykii ja kulutus noussut

  • 40 Vastauksia
  • 31416 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: V40 1.8 -04 Nykii ja kulutus noussut
« Vastaus #15 : 13.02.2011, 21:31:46 »
No se ei näkyvän kerenny olemaan myynnissä kuin kaksi päivää. Näyttäis olevan myyty :)

Laitas tähän vielä rekkarin alku, niin osaa uusi omistaja yhdistää tämän ja jatkaa :D

Poissa Volvoilija88

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 111
Vs: V40 1.8 -04 Nykii ja kulutus noussut
« Vastaus #16 : 13.02.2011, 23:00:29 »
No voi juku, kylläpä oli nopeeta touhua!  ;D

Poissa Ambasador

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 95
  • www.vrcf.fi
Vs: V40 1.8 -04 Nykii ja kulutus noussut
« Vastaus #17 : 14.02.2011, 10:19:52 »
Odotellaan vaan sitten näille sivulle kirjoitusta, millaisia huijareita automyyjät ovat, kun myyvät kunnossa olevan auton jossa ilmenee nykimistä ym. muutaman viikon sisällä.
Me tietysti neuvomme heti menemään kuluttaja asiamiehen juttusille ja manaamme automyyjäkaartin alimpaan hornankattilaan.

Poissa RumaUgly

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • Rumuus kunniaan
Vs: V40 1.8 -04 Nykii ja kulutus noussut
« Vastaus #18 : 14.02.2011, 15:51:28 »
No toivottavasti auto toimii. Niinkuin sanoin niin se toimi viikon ihan kunnolla viimeisen korjaamokäynnin jälkeen.
Volvo V50 2.0d Summum -08
Volvo C30 2.0d R-Design -09

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: V40 1.8 -04 Nykii ja kulutus noussut
« Vastaus #19 : 14.02.2011, 21:32:01 »
No toivottavasti auto toimii. Niinkuin sanoin niin se toimi viikon ihan kunnolla viimeisen korjaamokäynnin jälkeen.

Jaa eli se kuitenkin korjaamon toimesta tuli kuntoon.
Tuosta yhdestä viestistäsi jäi käsitykseen, että se oli mystisesti alkanut toimimaan :)
Tämähän on toki sitten sillä selevä :)

Poissa eetsi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Vs: V40 1.8 -04 Nykii ja kulutus noussut
« Vastaus #20 : 17.03.2011, 19:35:38 »
Kysytäänpäs nyt sitten täältäkin :D
Elikkä auto on V40 -97 2.0i aj. 280tkm

Mulla kans samaa onkelmaa kun otsikkoon sopii ja tarttisin kipeesti apua ton vollen kanssa.
Elikkä kun lähtee kiihdyttämään normaalisti niin nykii/kangertelee ennen 2000rpm aika vahvasti. Nykiminen on semmosta aika pehmeetä mutta kuitenkin v****maista.
Nykiminen menee ohi kun painaa lisää kaasua ja toimii sen jälkeen normaalisti ylemmillä kierroksilla, sitten taas seuraavalla vaihteella sama juttu. Se nykiminen voi alkaa myös ku ajaa esim. nelosella ja antaa kierrosten pudota siihen alle 2000rpm.

Autoon tähän mennessä vaihdettu vikaa etsiessä:
-Tulpat
-Tulpanjohdot
-Lambda-anturi (Vikavalo palo, siksi vaihdettiin)
-Polttoainesuodatin
-Tankkiin laitettu pullo suuttimien puhditusainetta

Vikakoodeja ei antanut muutama viikko sitten kun kävin luetuttamassa vikakoodit kun lambdaa herjas. Tai siis happitunnistin häiriö oli ainut mikä tuli. Se on nyt kunnossa ja volvon alkuperänen tuli kiinni laitettua autoliikkeen toimesta kun kävin siellä vähän juttelemassa.
Voisko ruiskutussuuttimet aiheuttaa tollasta? Eikös jos ne olis likaset niin nykis koko kierrosalueella?

Yks on kans tuo ilman sisäänottojärjestelmä/alipainejärjestelmä jos siellä ois jotain vuotoja/tukoksia.
Mikä olis hyvä tapa selvittää vuodot? Kättä väleihin vähän koitin tunkea, mutta ei äkkiseltään mitään tuntunut.


Nyt oon sitten vähän antureita epäillyt että joku niistä ois rikki.
Autodatan mukaan sellasia antureita mitkä nykimiseen vaikuttaa ois mm. jäähdytysnesteen lämpötilatunnistin, kaasuläpän asentotunnistin, imuilman lämpötilatunnistin.
Map-anturi (imuilman alipainetunnistin) on kans yks mitä voisin epäillä, se lähettää tiedon ECUlle moottorin kuormitustasosta, niin eikös se tavallaan vois liittyä tohon?
Yks vielä on toi kaasuläppäkotelo/kaasuläpän asentotunnistin.
Viimisenä on sitte se veemäisin ja suolasin moottorinohjausyksikkö. Sitä en haluis lähtee vaihtaa, ei oo halvimmasta päästä.

Kiitos jos joku jakso lukea! Kaikki apu on tarpeen ja eikun arvailemaan! :)

Poissa Masked Jackal

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 854
  • www.vrcf.fi
Vs: V40 1.8 -04 Nykii ja kulutus noussut
« Vastaus #21 : 18.03.2011, 11:15:30 »
Kyllä tämä vähän semmoiselta haiskahtaa, että polttoaine ei tahdo syttyä kun kuormitusta on vähän enempi.
Eli sytkäpuolelle menee mun lotto.
Tulpat uudet mutta ovatko siniseltä haetut ? On nämä Volvot toisinaan aika ronkeleita tulpistaan. Seuraavaksi sitten katse kääntyykin jo sytytyspuoliin. Tommoiset epäilykset moottorinohjainlaiteen vieasta voit kyllä suosiosta kuopata.
Kyllä se vika jostain halvemmalta osastolta löytyy.
** Jos se ei heitä niin se nakkaa **

Poissa eetsi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Vs: V40 1.8 -04 Nykii ja kulutus noussut
« Vastaus #22 : 18.03.2011, 12:53:26 »
Kiitoskiitos neuvoista :) tuo yks tyyppi sano että jos olis sytkäpuolella onkelmaa niin nykiminen ois ns " terävempää" kun taas sit jos olis bensansyötössä vika? En nyt ite osaa sanoo että kumpaa se on mutta ehkä mielummin sitä pehmeempää. Mitäs mieltä ootte siitä? :D Ja puolat tossa mittasin ja arvot näytti aika tarkalleen sen verran mitä autodata kertoo. Voiskos ne silti olla rikki? Ja tulpat on denson jotkut halvimmasta päästä..

Edit: Kiitos kans toivosta ettei välttämättä koko moottorinohjausta tartte vaihtaa :)
« Viimeksi muokattu: 18.03.2011, 12:55:32 kirjoittanut eetsi »

Poissa Masked Jackal

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 854
  • www.vrcf.fi
Vs: V40 1.8 -04 Nykii ja kulutus noussut
« Vastaus #23 : 18.03.2011, 13:50:12 »
Kiitoskiitos neuvoista :) tuo yks tyyppi sano että jos olis sytkäpuolella onkelmaa niin nykiminen ois ns " terävempää" kun taas sit jos olis bensansyötössä vika? En nyt ite osaa sanoo että kumpaa se on mutta ehkä mielummin sitä pehmeempää. Mitäs mieltä ootte siitä? :D Ja puolat tossa mittasin ja arvot näytti aika tarkalleen sen verran mitä autodata kertoo. Voiskos ne silti olla rikki? Ja tulpat on denson jotkut halvimmasta päästä..

Edit: Kiitos kans toivosta ettei välttämättä koko moottorinohjausta tartte vaihtaa :)

Totta, että kyllä nykiminen on aika terävää mutta kuka vetää sen rajan näin sähköiseen muotoon kun ei ole päässyt itse autolla ajamaan. Hakisin sinuna nyt ihan eka siihen siniseltä tulpat. Eipä ole ainakaan kallis kokeilu
** Jos se ei heitä niin se nakkaa **

Poissa eetsi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Vs: V40 1.8 -04 Nykii ja kulutus noussut
« Vastaus #24 : 18.03.2011, 17:11:37 »
Joopelis. Elikkä nyt kävin kattomassa tota kaasuläppäkoteloa/tunnistinta ja oli kyllä sen verran paskanen että repisin koko härvelin pois ja putsasin ja kävin sinisellä kysymässä että onko entinen niin sanovat että tuskin, mutta sen anturi voi olla.

Mittasin anturin arvot:

-Läppä kokonaan kiinni, arvot pitäisi olla 2260 ohmia. Tuo anturi näytti 2144 ohmia.

-Läppä kokonaan auki, arvot pitäisi olla 1330 ohmia. Tuo näytti 1179 ohmia.

-Syöttäjännite pitäisi olla 5V. Mittari näytti 4.82V.

Onko nuo heitot niin suuria että vois olla rikki?

Tässä pari kuvaa vielä kaasuläppäkotelosta kuin likanen oli :D Ajettu siis 280tkm. Tuskin koskaan putsattu :)

http://img233.imageshack.us/i/18032011177.jpg/

ja

http://img694.imageshack.us/i/18032011178.jpg/

Aika likasta siis :D Mutta eipä vaikuttanut nykimiseen :(

Kertokaas mikä vielä voi olla vikana.

Vaihdettu/tehty

-tulpat
-tulpanjohdot
-pa suodatin
-ilmansuodatin
-imuilman lämpötunnistin mitattu
-puolat mitattu
-lambda vaihdettu
-tankkiin lyöty pullo suuttimien puhdistusainetta
-kaasuläppäkotelo putsattu

Mitä vielä?? :D

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: V40 1.8 -04 Nykii ja kulutus noussut
« Vastaus #25 : 18.03.2011, 21:00:48 »
Sulla lienee tarkoituksella yksi alipaineletku irti tuossa kuvassa kaasuläpän jälkeen?

Itseltäkin kyllä menee parhaat veikkaukset puolille, näin ensimmäisenä.
Josko puola lyökin runkoon vaikka jonkin eristevaurion takia..  suorasytytyspuolilla niitä vikoja on ollut, mutta tuossa taitaa olla puolat siinä kannen päällä?  Jos pätkii sen takia, että puola iskee maihin, niin se ei näy puolaa mittarilla mitatessa.

Poissa eetsi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Vs: V40 1.8 -04 Nykii ja kulutus noussut
« Vastaus #26 : 19.03.2011, 15:32:49 »
Joo letku tarkotuksella irti :D Eipä se tietenkää mitatessa näy mutta puolat oli ehjät lukuunottamatta yhtä tosi pientä halkeamaa (kuva)

http://img69.imageshack.us/i/puolak.jpg/

Voisko mukamas noin pieni aiheuttaa jotain häriöitä? Koitin muutama kerros sähköteippiä tossa kohtaa, eikä vaikuttanu ja sen jälkee koitin vielä laittaa kumihanskan parin kerroin päälle. Ei kai se siitä enää läpi menis? :) Kuka tietää...
Ja puolat kannen päällä, ja vielä siellä taaempana, ei sylintereitten 3 ja 4 päällä. Toki tuo halkeama on justiinsa sellasessa kohtaa että vois lyödä läpi mutta enpä tiedä :O Ei viittis mennä ostamaan uutta ennen ku tietää mikä on rikki :( opiskelija kun on..

Poissa eetsi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Vs: V40 1.8 -04 Nykii ja kulutus noussut
« Vastaus #27 : 19.03.2011, 18:41:26 »
Kävin motonetistä uuden hakemassa ja koitin niin samaa taas teki... Ja huoltokirjan mukaa 30tkm sitten puolat vaihdettukkin.. kenties siitä asti vika ollut :D

Poissa eetsi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Vs: V40 1.8 -04 Nykii ja kulutus noussut
« Vastaus #28 : 23.03.2011, 18:53:13 »
No nyt löyty vika! tai viat... Vikakoodit on:

Imuilman lämpötila
Kaasuläpän asento
ECU:n muisti

Nuo muut ymmärrän mutta mites toi ecun muisti?? :-o
Kävin juttelee vähän autokauppiaan kanssa kun tuo vika sillon jo oli, sano vaan että vaiha tulpat ja tulpanjohdot.. No nyt on ne vaihdettu ja vähän muutakin roinaa ja eipä oo nykiminen loppunu :D Kauppiaan joku "kaveri" kattoo sitä perjantaina.
Ei kai se pahemmaks siitä voi mennä :D

Edit: Katoin autodatasta ja sanoo näin:
EFI-325 Moottorin ohjausmoduuli - muistivika      Moottorin ohjausmoduuli kytketty irti, akun lataus purkautunut/akku kytketty irti, johdinsarja

Eli luultavasti toi :D Otin tossa kyllä kaapelin irti yks päivä ku laitoin mölätoosaa kiinni, voisko se siitä ottaa vikakoodin? :D aika outoa..

Poissa Masked Jackal

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 854
  • www.vrcf.fi
Vs: V40 1.8 -04 Nykii ja kulutus noussut
« Vastaus #29 : 24.03.2011, 23:05:22 »
Noista jos lotolla pitäis laittaa niin uusisin sen kaasuläpän potentiometrin. Ei olisi sekään ensimmäinen maailmassa.
** Jos se ei heitä niin se nakkaa **

 

RallyBaron  Samppasport