Ateho  Elekma

S40 1,9D jakoremmi

  • 2 Vastauksia
  • 2317 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa osantie

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
S40 1,9D jakoremmi
« : 07.06.2011, 14:21:43 »
Vaihdettiin veljen kanssa S40 1,9D jakoremmi, kiristin ja vesipumppu. Heleppo homma. Kampiakselin uraremmipyörä oli tiukassa mutta isolla "pulttipyssyllä" lähti, muuten ei ropleemaa.
« Viimeksi muokattu: 07.06.2011, 14:23:39 kirjoittanut osantie »

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: S40 1,9D jakoremmi
« Vastaus #1 : 07.06.2011, 23:28:10 »
Kirjoittele nyt vähän enemmän tarinaa tästä remmin vaihdosta, muuten täytyy tämä aihe siirtää johonkin :)

Poissa osantie

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 1,9D jakoremmi
« Vastaus #2 : 08.06.2011, 09:43:58 »
Pojan auto Volvo S40 1,9D, jolla ajettu 391tkm. Huoltovihkon mukaan edellinen remmi vaihdetu n.100tkm sitten. Kilometrejä tulee päivittäin kohtalaisen paljon niin arveltiin josko remmi vaihtoon.
Remmi, kiristin, vesipumppu ja uraremmi kustansi n. 180 eurua. Remmin vaihto edellyttää kohtalaisesti purkamista, moottorin peitelevy, sähköboksi, oikea sisälokaria sen verran että pääsee irroittamaan kampiakselin hihnapyörän. Sitten moottorin korva irti, tunkkaus pohjasta että pysyy moottori kohdallaan. Sitten vaan remmin kotelo irti ja merkit kohdalleen, hihnapyörä irti on aika lujassa liekö liimaa laittaneet kasatessa. Pysyy nokka-akseli ja kampiakseli paikoillaan ilman mitään erikoistyökaluja.
Kiristin ja vesipumppu irti ja uudet paikoilleen, uusi remmi paikoilleen. Kiristys M6 mutterilla kireyteen että remmi kääntyy n.45astetta.  Vanha remmi, kiristin ja vesipumppu olivat mielestäni hyvässä kunnossa noin päällisinpuolin tarkasteltuna, mutta kait ne sitten menevät nopeasti kun kulumaan lähtevät.  Muutama kuva rojektista www.paavo-kinnunen.fi/volvo

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy