Proturbo  Autodiagnoosi

Vdash ohjelmointi

  • 633 Vastauksia
  • 152200 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Niclashki

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 743
  • www.vrcf.fi
Vs: Vdash ohjelmointi
« Vastaus #270 : 15.01.2021, 11:36:15 »
Katselin tuossa Vdashin sivuja VIN -koodilla, niin näytti tällaista pakettia:

Change audio system configuration settings €39.00 excl. VAT

Mitähän tuo sisältää käytönnössä Volvo V90 D5 2018 mallissa? Saisiko tuolla subbari kanavan aktivoitua?
V90 T8 2020 Inscription

Poissa Ahtopaine

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 167
  • www.vrcf.fi
Vs: Vdash ohjelmointi
« Vastaus #271 : 15.01.2021, 11:43:56 »
Katselin tuossa Vdashin sivuja VIN -koodilla, niin näytti tällaista pakettia:

Change audio system configuration settings €39.00 excl. VAT

Mitähän tuo sisältää käytönnössä Volvo V90 D5 2018 mallissa? Saisiko tuolla subbari kanavan aktivoitua?
Jos autossa on kaikki tarvittavat osat, niin kyllä.

Poissa Niclashki

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 743
  • www.vrcf.fi
Vs: Vdash ohjelmointi
« Vastaus #272 : 15.01.2021, 12:06:48 »
Jos autossa on kaikki tarvittavat osat, niin kyllä.

Kyllä, vahvari on sama kuin subbarillisessa ja oma originelli subbarikin on jo paikallaan sekä johdotus. Eli enää tarvitisisi tämä kanava aktivoida vahvarista (jolloin sen säätökin tulee keskusnäyttöön). Jos tämä jossain onnistuisi tehdä, niin olisi kyllä hyvä. Volvo ei suostunut tätä aktivoimaan.
V90 T8 2020 Inscription

Poissa Ahtopaine

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 167
  • www.vrcf.fi
Vs: Vdash ohjelmointi
« Vastaus #273 : 15.01.2021, 15:32:29 »
Kyllä, vahvari on sama kuin subbarillisessa ja oma originelli subbarikin on jo paikallaan sekä johdotus. Eli enää tarvitisisi tämä kanava aktivoida vahvarista (jolloin sen säätökin tulee keskusnäyttöön). Jos tämä jossain onnistuisi tehdä, niin olisi kyllä hyvä. Volvo ei suostunut tätä aktivoimaan.
Jos sen haluaa vdashilla aktivoida, niin auton CEM lukitus pitää avata. Tämä onnistuu aidon Vidan kanssa ja yleensä samalla kannattaa päivittää auto, jos tarpeen.
Minulta tämä ainakin onnistuu.

Poissa Niclashki

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 743
  • www.vrcf.fi
Vs: Vdash ohjelmointi
« Vastaus #274 : 16.01.2021, 11:59:14 »
Jos sen haluaa vdashilla aktivoida, niin auton CEM lukitus pitää avata. Tämä onnistuu aidon Vidan kanssa ja yleensä samalla kannattaa päivittää auto, jos tarpeen.
Minulta tämä ainakin onnistuu.

Ok, tuo oli hyvä tietää ja kiinnostaisi kyllä. Olin vain siinä käsityksessä ainakin mitä ulkomaisia forumeja olen seurannut, että vdashilla voi vaihtaa audiotasoa, eli jos vaihdat perus (premium) järjestelmästä vaikka harman kardoniin tai jopa B&W:n järjestelmään, niin sen softan lataus kyllä vdashilla onnistuu kun olet palikat vaihtanut. Mutta tuohon, että saako pelkän lisävaruste subbarin aktivoitua, niin en ole saanut vastausta.
V90 T8 2020 Inscription

Poissa Beagle

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 740
  • XC70 D4 2014, S60 D5 -09, Polar 730BK matk.vaunu
Vs: Vdash ohjelmointi
« Vastaus #275 : 20.01.2021, 05:33:52 »
Joo, pitää tilata uusi vaikka linkistä mikä täällä forumilla (oliko sitten samassa threadissa) hiljattain.

Näyttää jonkun aikasemman kuvakaappauksen mukaan ongelmaa olevan noissa Low CAN-väylän yksiköissä. Tai sitten en vaan osaa käyttää, ehkä noihin vikakoodien lukuun voisi harkita jotain omalla näytöllä olevaa vikakoodinlukijaa vähän näin off topicina [emoji847]

(Kuva poistettu lainauksesta.)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Minulla täysin sama vika oman dicen kanssa. Osan yksiköistä jättää punaiselle. Aliexpressistä tilattu tämän topiikin linkistä. USB Kaapeli vaihdettu myöskin. Pitääkö kokeilla vielä auto käynnissä?
"Eihän tässä hommassa mene kuin viis minuuttia..."

Poissa merkku

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
  • Volvo V70 & XC70 D4 AWD -15
Vs: Vdash ohjelmointi
« Vastaus #276 : 20.01.2021, 08:08:40 »
Minulla täysin sama vika oman dicen kanssa. Osan yksiköistä jättää punaiselle. Aliexpressistä tilattu tämän topiikin linkistä. USB Kaapeli vaihdettu myöskin. Pitääkö kokeilla vielä auto käynnissä?

No pahus, tilasinko sitten uuden samanlaisen verkon painon kuin alkuperäinen  :P Minusta ei ole eroa onko virta II-asennossa vai auto käynnissä, mitä se dice näyttää.

Poissa CarmanX

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 244
  • www.vrcf.fi
Vs: Vdash ohjelmointi
« Vastaus #277 : 21.01.2021, 14:39:02 »
Pääseekö Vdashilla näkemään eri moduulien tietoja ja niiden kilometrilukemia jne. ilman CEM-pinnin avaamista? Eli vaaditaanko cemmin avaamista pelkästään tietojen muokkaamiseen?

Ei ole nyt itsellä autoa jossa CEM olisi lukittu, niin en pääse testaamaan.
Volvo XC60 D5 AWD R-Design Aut. (MY12)

Poissa Ahtopaine

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 167
  • www.vrcf.fi
Vs: Vdash ohjelmointi
« Vastaus #278 : 21.01.2021, 14:56:33 »
Pääseekö Vdashilla näkemään eri moduulien tietoja ja niiden kilometrilukemia jne. ilman CEM-pinnin avaamista? Eli vaaditaanko cemmin avaamista pelkästään tietojen muokkaamiseen?

Ei ole nyt itsellä autoa jossa CEM olisi lukittu, niin en pääse testaamaan.
Siinä ajomäärän vieressä on kysymysmerkkikuvake siitä näkee eri moduulien kilometrit.
Ei tarvitse olla CEM avattu.

Poissa CarmanX

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 244
  • www.vrcf.fi
Vs: Vdash ohjelmointi
« Vastaus #279 : 21.01.2021, 15:10:41 »
Siinä ajomäärän vieressä on kysymysmerkkikuvake siitä näkee eri moduulien kilometrit.
Ei tarvitse olla CEM avattu.
Kuinkas muut tiedot mitä niistä moduleista nyt sitten ikinä onkaan saatavilla? Lähinnä hain tässä juuri sitä, että tarvitaanko CEM-avausta pelkästään muutoksiin, vai pääseekö kaiken näkemään vapaasti ilman sitäkin?

Edit.Niin, ja pääseekö Vdashilla ylipäätään näkemään eri moduuleista mitään mitta-arvoja (ahtopaineita, jännitteitä jne)? Vikakoodit sun muut löytyvät, mutta entäs tuollaiset tiedot? Tätäkin voisin tutkia itse tarkemmin, mutta ei ole juuri nyt mahdollisuutta, niin ajattelin kysäistä suoraan täältä.
« Viimeksi muokattu: 21.01.2021, 15:53:01 kirjoittanut CarmanX »
Volvo XC60 D5 AWD R-Design Aut. (MY12)

Poissa Ahtopaine

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 167
  • www.vrcf.fi
Vs: Vdash ohjelmointi
« Vastaus #280 : 21.01.2021, 16:01:54 »
Kuinkas muut tiedot mitä niistä moduleista nyt sitten ikinä onkaan saatavilla? Lähinnä hain tässä juuri sitä, että tarvitaanko CEM-avausta pelkästään muutoksiin, vai pääseekö kaiken näkemään vapaasti ilman sitäkin?

Edit.Niin, ja pääseekö Vdashilla ylipäätään näkemään eri moduuleista mitään mitta-arvoja (ahtopaineita, jännitteitä jne)? Vikakoodit sun muut löytyvät, mutta entäs tuollaiset tiedot? Tätäkin voisin tutkia itse tarkemmin, mutta ei ole juuri nyt mahdollisuutta, niin ajattelin kysäistä suoraan täältä.
Siellä aloitusnäytössä on log book valikko. Tällä hetkellä ei ole toiminnassa mutta tulevaisuudessa sieltä näkee joitakin arvoja.

Poissa CarmanX

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 244
  • www.vrcf.fi
Vs: Vdash ohjelmointi
« Vastaus #281 : 21.01.2021, 17:58:41 »
Siinä ajomäärän vieressä on kysymysmerkkikuvake siitä näkee eri moduulien kilometrit.
Ei tarvitse olla CEM avattu.
Onko varmasti näin?

Testasin meinaan omalla autolla, jossa on CEM avattu ja sillä siellä näkyy kaikkien eri moduulien kilometrit (DIM, CEM, ECM, BCM, SRS, DDM, PDM). Vastaavasti toisessa CEM-lukitussa autossa ei näkynyt tuolla kuin yksi lukema.

Oma auto on XC60 ja toinen oli jokusen vuoden vanhempi V70, mutta ei kai tuolla pitäisi olla merkitystä?

Tuon toisen kysymyksen taustalla oli idea siitä, että voisiko Vdashia käyttää esim. autokorjaamolla eri tilanteissa "testerinä", eikä pelkästään vikakoodien lukemisessa ja softamuutosten tekemisessä.

Edit.
Toi testattu V70 taisi olla P2-alustaa, eli voi sillä olla merkitystä. Pitää katella, jos jossakin olisi uudempi testattavaksi.
« Viimeksi muokattu: 22.01.2021, 12:59:55 kirjoittanut CarmanX »
Volvo XC60 D5 AWD R-Design Aut. (MY12)

Poissa CarmanX

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 244
  • www.vrcf.fi
Vs: Vdash ohjelmointi
« Vastaus #282 : 24.01.2021, 00:27:20 »
Tässä on tullut kirjoiteltua muutaman viikon aikana niin paljon, että en muista kysyinkö jo että onkohan P3-malleihin mahdollista muuttaa VDASHilla sähkötoimista takaluukkua myös sulkeutuvaksi joko sisäpainikkeesta ja/tai tai PPC:n painikkeesta?
Volvo XC60 D5 AWD R-Design Aut. (MY12)

Poissa Swolle60

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 298
  • Enemmän on vähemmän!
Vs: Vdash ohjelmointi
« Vastaus #283 : 27.01.2021, 13:12:50 »
Onko kukaan päivittänyt tuota kiinan dicen firmistä? Mahtaako mennä mykäksi jos kokeilee?
S60 2,4D ja V60

Poissa merkku

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
  • Volvo V70 & XC70 D4 AWD -15
Vs: Vdash ohjelmointi
« Vastaus #284 : 27.01.2021, 13:14:50 »
Onko kukaan päivittänyt tuota kiinan dicen firmistä? Mahtaako mennä mykäksi jos kokeilee?

Päivitin sen kerran kokeeksi joskus, mutta mielestäni lataamani päivitys oli sama versio kuin kiinaboksissa jo oli.

 

KL-varaosat  Race.fi