Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

volvo 242 -82 raaseri 372hp @ 2bar

  • 523 Vastauksia
  • 181161 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #360 : 21.05.2011, 00:46:30 »
Tänään kävin paikanpäällä kouvolassa _hapen kanssa katsomassa mitä tälle kuuluu..  :)

hyvälle näytti!  uusiksi menee melko paljon asioita :P  mm. uusi kansi näytti melko hyvälle

jonkun ajan päästä varmaan penkkilukemia.. mitkä eivät kyllä tule olemaan sitten minun aikaansaannoksia ::)  osat mitkä pysyy on ainakin b19a, sama turbo ja 40mm lortot  :pomo:

talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa WEBERMAN

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 398
  • Nothing beat`s the sound of WEBER`s
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #361 : 05.06.2011, 07:47:42 »
Niin EM =Esa Mylläri on perinteitä Volvolla kilpailemisesta, pätevä kaveri.

Se sitten muuttuu niin paljon että tarvitsee taas lisää ruokaa, ne 40 alkaa pian ahdistaa. ;)
Viritys katsotaan onnistuneeksi kun teho ei alene 50% enempää.

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #362 : 05.06.2011, 20:47:23 »
Niin EM =Esa Mylläri on perinteitä Volvolla kilpailemisesta, pätevä kaveri.

Se sitten muuttuu niin paljon että tarvitsee taas lisää ruokaa, ne 40 alkaa pian ahdistaa. ;)

kunhan nyt tämän loppukesän näillä palikoilla kruisailee  :)  saa nähdä kauanko laatikko kestää ja alakertakin pitäs jossain vaiheessa päivittää kun siellä on vielä m-kanget ja vähän väljäkin mutta parempi se on väljällä koneella työntää ni ei käy nii herkästi kiinni ;)

niin ja ei tämä myllärillä ole laitettavana  :)
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #363 : 07.06.2011, 22:06:01 »
mutkia matkassa.. tartteisin tällä tai viimeistään ensi viikoksi vaihteistoon (m45) nyt vihdoin sen isolle kardaanille tulevan laipan jota ei tunnu mistään löytyvän, omassa käyttöautossa joka sekin 240 on paikallaan paksuimman mallinen kardaani ja nuo isot laipat vaihteistossa sekä perässä.

tuo ohut kardaani nimittäin voi rusahtaa poikki penkityksessä ::)  jossei siinä ni sit viimeistään kotimatkalla.

löytyykö kellään??  :hello:
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #364 : 10.07.2011, 22:30:31 »
nyt alkaa olemaan viittä vaille penkitystä ja säätöä tämä roju..  huomenna vissiin rojahtaa tulille ensi kertaa 4kk
tuli erittäin hyvä uusi painekotelokin  :)  vielä painekotelon tiiviste ja uusi kytkin alle ni alkaa olemaan pelikunnossa  :P

-kardaani pitää vaihtaa vielä penkityksen jälkeen sekä tehdä uudet ahtoputket.

saa nähdä minkä verran hepoja ja vääntöä tästä irtoaa  :)

Uusi kokoonpano:

-b19a
-398 kansi portattuna ja virtauspenkissä käytettynä isommilla pakoventtiileillä kaikki tehty uudelleen r-seetit ja A-nokka sekä jäykillä venttiilinjousilla virtas 190hv
-dellorton 40mm tuplat lyhyellä imusarjalla ja hyvällä painekotelolla
-t4 ahdin ahtopaineita niin paljon kun seos kestää
-tuubisarja
-50mm hukkis
-sre 618 bmw paineasetelma kevennetyllä vauhtipyörällä
-sähköflekti
-2 x kiina pb + turvatankki

« Viimeksi muokattu: 10.07.2011, 22:36:06 kirjoittanut la_bot »
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa Jaakko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 78
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #365 : 10.07.2011, 23:21:48 »
Pakko sieltä on vähintään ~300 tulla  ;)

Ite sain avaamattomasta b19et moottorista k-nokalla, megasquirtilla ja holset hx40 superilla 342hp moottoritehoa 1.5bar.

1983 240 Turbo 16V / GS6-37DZ
2004 V70 R M66 AWD

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #366 : 14.07.2011, 22:39:47 »
ainakin sen verran on tavoite  :P mutta saa nähdä tuleeko penkissä b19:selta oksennus  :2funny: 

lauantaina laittelemaan sre -618 alle ja sit varmaan penkkiin.. 

voi saakeli että tämä vehje osaa tällä hetkellä näyttää suosta nostetulle.. sade ja seisottaminen tekee ihmeitä  ::)  mutta ruma tän pitää ollakkin.

lauantaina tuli nostettua laatikko alas.. siellä oli turbo saabin asetelma paikallaan  :o  ja luisti niin pirusti oli vielä uuden näköinen.. laatikko oli kauttaaltaan sonnassa  ;D  kytkin jäi vaihtamatta kun ei saanut pakettia tasapainotettua..

kyllä tämä vielä joskus pörisee :-[
« Viimeksi muokattu: 18.07.2011, 23:11:58 kirjoittanut la_bot »
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #367 : 29.07.2011, 18:32:21 »
saa nähdä onko tänä kesänä ajossa ::)  vp ja asetelma on painotuksessa.. sit pitäs vetää kaasareille kaikki letkut jne.. ja saada penkistä aika säätöön..

himottais aivan pirusti päästä ajelemaan :)
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #368 : 09.08.2011, 21:53:26 »
nyt olisin kiitollinen jos joku asiasta tietävä voisi kertoa, millä painelaakerlla olette saaneet m45 sre -618 asetelman vakio 228mm levyllä toimimaan?  :(
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #369 : 09.08.2011, 22:12:36 »
nyt olisin kiitollinen jos joku asiasta tietävä voisi kertoa, millä painelaakerlla olette saaneet m45 sre -618 asetelman vakio 228mm levyllä toimimaan?  :(

ja homma menee nyt muutenkin kintuille.. >:(

edit: perk.. taas painoin lainaa
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #370 : 15.08.2011, 15:59:28 »
ilmeisesti torstaina laatikko takas paikalleen ja auto muutenkin ajokuntoon, viim viikonloppuna takasin kotitalliin

laajakaistan hankinta ---> säätölöitä sit joskus penkkiin aikaisemmat suunnitelmat hieman meni ketuiksi kun meinaa rahat loppua  >:(

kait tällä vielä tänä syksynä rällätään  :P  jos jollain löytyy laajakaistaa halvalla niin privaa tulemaan muuten ostan uuden. plx:sän
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 raaseri dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #371 : 18.08.2011, 21:53:32 »
JES IT IS ALIVE  *taavih->

kytkimestä tuli helekutin jäykkä käyttää -618 asetelmalla  :D kaikki näyttäs toimivan kivasti ja jenkaa ihan räyhäkästi  :P  ei mitään vuotoja eikä muuta ropleemaa kun se että kaasu ei palauta ahdoilla, jäi jo kerran rääkymään kuolemaa
pitää huomenna viritellä joku jämäkkä palautusjousi ni sit kehtaa ajaa talliin odottelemaan laajakaistaa..

E: suuret kiitokset J.Lunkalle  :)

E: uudet kurkut tilattu vanhojen epämuodostuneiden tilalle joku kiva kaveri oli kairannu ne ihan pilalle nyt tulee 32 kurkut

edellisissä 34 oli muutaman millin heittoja ympäriinsä ja eivät olleet mitenkään oikean muotoiset  :idiot2:


kouvolasta tultiin imatralle mutta lpr kohdilla meni turbosta akseli solmuun ja laakerit paskaks >:( ai helv et ottaa aivoon.. noh sinne lipsahti nyt holset hx 40 superi  ;) ja plx seurailee seoksia :P

Eikä siinä vielä kaikki kun samalla hakureissulla meni käyttöautosta kansipahvi  :nohnoh ( volvo 240 )
« Viimeksi muokattu: 20.08.2011, 09:20:31 kirjoittanut la_bot »
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa J.Lunkka

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 239
Vs: volvo 242 -82 raaseri dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #372 : 20.08.2011, 10:39:24 »
Hyvä että pääsit perille ilman liirailua ja ylinopeus sakkoja :)

Olisiko ahdin saanut kipeetä kun kansipahvi paloi aikaisemmin ?
Amazon -70  2.5T 16v, ZF, 83/4
Amazon -70  2.5T Evo, ZF, 83/4
142 -73 2.3T, ZF
240 -83 320Cdi (Black smoke setup)

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2130
    • Instagram kuvat
Vs: volvo 242 -82 raaseri dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #373 : 20.08.2011, 11:34:25 »
Millainen ripakinttu siellä ajelee jos 618 on hemmetin jäykkä. Peruskytkinhän tuo  :)

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 raaseri dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #374 : 20.08.2011, 19:16:49 »
varmaan siinä tosiaan sai kipeetä  purettiin se eilen ja akseli oli mennyt kieroksi ja osa laakereista oli leikannut  :(

no nyt sinne meni hx 40 superi ni riittää ilmaa tuolle motorille  :D

tänään kävin myös hakemassa pikkusen reilu 200tkm ajetun b19a koneen varalle.. näytti olevan timmissä kunnossa.

ja mista tosiaan melko rimppakinttu täällä näitä polkimia polkee  :2funny: mutta nyt siihen kytkimeen on jo tottunu :)

äsken hörähti tulille ja öljynpaluu vuotaa  ::)  pitää nyt syödä ja sit mennä tekemään sille jotain jonka jälkeen pitää asentaa plx ja lähtee rummuttamaan  :P
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

 

Kulkukoira  Proturbo