Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: --Yamatec-- - 27.09.2012, 15:35:57
-
Moro!
Elikkä tämmöstä ongelmaa. Tein omaan volvoon kansi/jakopää-remontin, kansi, virranjakajankansi,hihnat,jakopää oli pois. Noh kokosin koneen nippuun ja koitin käynnistää, kone pyöri mutta bensaa ei saanut. Foorumilta luin että kun yhdistää releeltä hyppylangalla navat 15-87a pitäisi alkaa pumpun surraamaan ja koneen käynnistyä, noh näin kävikin mutta missä kyseisessä tilanteessa on vika? Onko konetilassa/sähköhässäkässä jonkun näköinen anturi mikä nyt ei toimi? ja pystyykö ohitetun releen kanssa ajamaan? Töissäkin pitäis käydä ja kävely *ituttaa =/
Volvo jumalat auttakaa! :-[
-
jos nyt oikein ymmärsin kysymyksesi niin vika nimenomaan siinä releessä. tyyppivika. uusi rele paikalleen ja ajoon 8)
sieltä releestä on ne kylmäjuotokset auennu joten pystyy mahdollisesti myös vanhan releen korjaamaan .
-
Noni!
Ei muuta kun nokka kohti motonettia ja koittaan uudella releellä. Pähkäilin jo tossa melkein 2h virtakynän ja mittarin kans releen toimintaa muttei omaan kaaliin uponnu :D Kiitoksia nopeasta vastauksesta :)
-
Juu elikkä hain motonetista uuden releen mutta pumppu ei inahtanutkaan/auto ei käynnistyny sitäkään mitä se teki hyppylangalla =/ Mistä kyseinen vempain ottaa sen sytyksen singaalin niin vois sen seuraavaks tarkistaa. Tai jos jollain on jotain asiallisia/asiattomia neuvoja antaa niin antaa tulla vaan. Ite alan olla vaipua epätoivoon tän asian kans...
-
Onhan oikean värinen rele? Ja varmasti oikeinpäin? Mulla valkosella releellä pumppu pyörii heti kun laittaa virrat päälle mutta ei lähde käyntiin ja vihreällä pyörii vasta startista ja sillä toimii.
-
Mittaa että tuleeko pumpun releen kantaan numero 30 jännite. Sitä pitäisi olla siellä jatkuvasti eli virtalukko ei tarvi käännellä mittauksen aikana.
Pumpun virta tulee sitä kautta kun rele vetää, kannan nro 15 kautta tulee virta releelle ja se toimii aiemman testisi perusteella.
-
Mistä näissä K jeteissä tulee pumpun releen maadoitus?
Jostain päin sytytysjärjestelmää olettaisin? Jokin johto irti nyt?
-
puna-valkoinen johto tuo sytytyspuolalta impulssia,millä rele pysyy kiinni. onhan johto kiinni puolassa?
-
Täytyy tarkistella noi puolan liittimet huomenna. Teen nyt sillai että ohitan ton releen väliaikasesti...
-
Ohitin nyt ton releen ja teen kytkimen millä b-pumpun saa varmistettua :)
-
rele tarjoaa virran myös painesäätimelle ja lisäilmaventtiilille. onko kierrosmittaria,toimiiko se?
-
Eihän se taas menny niinkun piti, hyppylanka lämpenee ''hieman'' jtn ei nyt taas toimi tämäkään... Ei ole kiekkamittaria. Huomenna tarvis saada auto pelittään joten aamusta heti tallille ja rupeen miettiin todenteolla releen toimintaa. Taino, se tiedetään että rele on kunnossa,sinne tulee virta mutta b-pumppu ei käynnisty startatessa. eli singnaali koneen pyörimisestä ei nyt tule releelle asti. Ja kun en ole löytänyt kyseistä anturia/piuhaa konetilasta mikä pyörimistä mittaisi. Alkaa taas meneen tää motorsportti harrastus tunteitten puolelle :knuppel2:
-
Joskus "tappelin"kylläkin Belgiassa valmistetun 740(B200E) kanssa missä oli joku ihme katkaisin kaasuvaijerin imusarjan päässä.Aiheutti saman tapaisia ongelmia,epäilin myös silloin relettä ja syttypoksia kun puuttui se singnaali releeltä.
-
ei lämpiä piuhatkaan kun otin releen kokonaan veks, veti ilmeisesti sen takia oikkariin. taas pelittää ja kilometrejä syntyy! kiitokset avusta propleemassa! :)
-
Eihän se taas menny niinkun piti, hyppylanka lämpenee ''hieman'' jtn ei nyt taas toimi tämäkään... Ei ole kiekkamittaria. Huomenna tarvis saada auto pelittään joten aamusta heti tallille ja rupeen miettiin todenteolla releen toimintaa. Taino, se tiedetään että rele on kunnossa,sinne tulee virta mutta b-pumppu ei käynnisty startatessa. eli singnaali koneen pyörimisestä ei nyt tule releelle asti. Ja kun en ole löytänyt kyseistä anturia/piuhaa konetilasta mikä pyörimistä mittaisi. Alkaa taas meneen tää motorsportti harrastus tunteitten puolelle :knuppel2:
Tuo vihreä rele ottaa pyörimistiedon ihan vaan puolan miinuksesta.
-
nyt omassa 240:ssä ilmeni samanlainen oire. bensapumppu ei lähde aina pyörimään, mutta kun lähtee, ei sammu ikinä ajossa. lähtee siis vaihtelevasti päälle. hyppyjohdolla bensapumppu pyörii ja lähtee käymään. kokeiltu eri releillä, sama tulos, eli rele ehjä. kierrosluku mittari toimii. jatkuva jännite tulee. mikä avuksi?
-
Pumppu alkaa hajota?
-
Mistä tuo bensapumpun rele löytyy? Kumalle pumpulle se on? Tankissa olevalle vai pohjassa?
-
Mistä tuo bensapumpun rele löytyy? Kumalle pumpulle se on? Tankissa olevalle vai pohjassa?
Pohjassa olevalle ja se on kuljettajan jalkatilassa ratin alla. Vihreä tai valkoinen mötikkä johtojen päässä.
-
Pohjassa olevalle ja se on kuljettajan jalkatilassa ratin alla. Vihreä tai valkoinen mötikkä johtojen päässä.
tuhannet kiitokset sulle!