Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

240 moottoreista

  • 3 Vastauksia
  • 1783 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kakkos_nelonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 142
240 moottoreista
« : 08.04.2017, 11:33:24 »
Ugh!

Onko 240 malliin ollut saatavilla B230E moottoria? B200E tuntuu löytyvän aika paljon kaksnelikympeistä mutta miten on tuon isolohkon laita? Taitaa F-sarjan b230 olla yleisempi? 7-sarjasta tuota B230E moottoria löytyy useammin.

Onko B200E ja B230E osilla eroja paljoa, meneekö päikseen? Paljonko on tehoeroa, kun B200E 121Hp?  ::)

Taitaa kuulua Tyhmät kysymykset-kategoriaan :-[

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2390
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 moottoreista
« Vastaus #1 : 08.04.2017, 12:24:16 »
Oikeastaan ainoa ero on poraus. 89 vs. 96 mm. Nokat vaihtelee A,V ja K:kin voi löytyä. Joissakin voi olla 531 kansi, mut yleensä on 530.  240 tavallinen kärjetön jakajasytkä, 740 Boschin EZK118 tietokonesytkä ja 300-sarjassa Renix ja sähköruisku L-Jet.  Moottorin osat on pitkälti samoja.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Kakkos_nelonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 142
Vs: 240 moottoreista
« Vastaus #2 : 08.04.2017, 13:22:37 »
240:in B200E on ilmeisesti K-jetti.

Käykös b200k tilalle aikalailla heittämällä b200e tai b230e? Vaihteistona m47

Poissa Dmies

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 691
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 moottoreista
« Vastaus #3 : 08.04.2017, 13:33:33 »
Ugh!

Onko 240 malliin ollut saatavilla B230E moottoria? B200E tuntuu löytyvän aika paljon kaksnelikympeistä mutta miten on tuon isolohkon laita? Taitaa F-sarjan b230 olla yleisempi? 7-sarjasta tuota B230E moottoria löytyy useammin.

Onko B200E ja B230E osilla eroja paljoa, meneekö päikseen? Paljonko on tehoeroa, kun B200E 121Hp?  ::)

Taitaa kuulua Tyhmät kysymykset-kategoriaan :-[
En tiedä kannattaako tuohon autowikiin ihan sokeasti luottaa, mutta siellä lukee näin: Vuonna 1985 2-ovinen 240 oli poistunut valikoimasta. GL sai samanlaisen pitkän konepeiton ja maskin kuin kalliimmat mallit vuotta aiemmin (musta ritlä ja kromattu kehys). Moottoreiksi tulivat Volvon uudet vähäkitkaiset moottorit, ja sen myötä niiden koodit muuttuivat. DL:n moottorina oli iskutilavuudeltaan pienin versio, 2-litrainen, 103-hevosvoimainen B200K-kaasutinmoottori. GL:n voimanläde oli 2,3-litrainen, 110-hevosvoimainen B230A-kaasutinmoottori. GLT:ssä oli Boschin K-Jetronicilla varustettu, 129-hevosvoimainen B230E. DL:n automaattivaihteistona oli neliportainen AW71. Turbo oli tarjolla enää farmariversiona ja sen voimanlähteenä toimi edelleen B21ET-moottori. http://www.autowiki.fi/index.php/Volvo_240

 

Ateho  Elekma