Carcom Oy  Ateho

240 b200k 1984 herää kiihtymään pienellä viiveellä

  • 6 Vastauksia
  • 3518 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa _Japa_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 46
  • www.vrcf.fi
Missähän mahtaisi olla tukosta / kitkaa, kun esim kakkosella kiihdyttäessä matalilla kierroksilla ei tapahdu ensin mitään, mutta pienen viiveen jälkeen saa ikään kuin viiveellä lisää bensaa ja lähtee kuin pieni turbo olisi kyljessä :) Muutenkin matalilla kierroksilla todella laiska.. meinaa enemmänkin hyytyä kuin kiihtyä. En mitenkään jaksa uskoa, että kyse olisi ominaisuudesta vai onko?

Autolla ajettu vasta 161tkm ja huollotkin tehty ajallaan. Itselleni tuli vain mieleen, että olisi kaasarissa, mutta ei ole oikein ollut mahdollisuutta alkaa sitä purkamaan. Mielelläni kuulisin olisiko jollain ollut vastaavaa?
Entiset volvot: 960 -95, S70 T5 -97, 960 -95, 850 T5 -94


Poissa _Japa_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 46
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 b200k 1984 herää kiihtymään pienellä viiveellä
« Vastaus #1 : 25.03.2011, 16:19:32 »
Sellainen lisäys, että olen ihmetellyt pauketta pakoputkesta, kun päästää kaasun ihan lievänkin kiihyttämisen jälkeen. Jotenkin tuntuisi pauke vain voimistuvan ja olen käyttänyt kokoajan 98E bensaa. Autossa ei sen sijaan ilmene mitään jälkikäyntiä sammuttamisen jälkeen. On käynyt mielessä vaihtaa takaäänenvaimennin, johonkin vähän kisahenkisempään, mutta en toivoisi tuon paukkumisen vahvistumista :)

Olen vastaavaa pauketta kuullut vähän ei niin hyväkuntoisista 240:stä ja en mielellään lähtisi tähän paukuttelukonserttiin mukaan :)

Tässäkö ollaan sitä kuuluisaa paukkulaakeria nyt metsästämässä? :)
« Viimeksi muokattu: 25.03.2011, 16:30:09 kirjoittanut _Japa_ »
Entiset volvot: 960 -95, S70 T5 -97, 960 -95, 850 T5 -94


Poissa voimavolvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 158
  • Kakkosella vinoon ja kolmosella lepikkoon.
Vs: 240 b200k 1984 herää kiihtymään pienellä viiveellä
« Vastaus #2 : 25.03.2011, 19:56:05 »
Auton kaasuttimista en juuri mitään tiedä (enkä suoraa vastausta osaa sanoa), mutta jos kakspyörästä ja kaasuttimia mietin, niin tulee heti mieleen et käy liian laihalla tyhjäkäynnillä/alakierroksilla. (huono veto alhaalla/puutuminen kokonaan hetkeksi ja paukutus kaasun nostolla viittais suoraan siihen) Laihuus vois tietty johtua imuvuodosta eikä itse kaasarista, mutta sillon ei kyllä luulis korkeemmillakaan kierroksilla toimivan.   :-\

Toisaalta pielessä (myöhässä) oleva sytkä aiheuttaa samaa. Tai ihan vaan joku/jotkut sytkäosat vetelee viimosiaan.
Sanoit että auto on huollettu ja eipä tuolla paljoo ajettukkaan ole. Mut silti nyt omien kokemusten perusteella (ruiskupelissä) noi sytkähommat tulee mieleen. Siis ihan perus tulpat, jakajan kansi ja pyörijä.

Joku viisaampi jatkakoon  :D

Tuli vielä mieleen et käynnistyykö helposti kylmänä/kuumana jne.?
« Viimeksi muokattu: 25.03.2011, 20:06:41 kirjoittanut voimavolvo »
1,5 kpl baijerin ihmeitä
240 b200f
740 b230ft

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1874
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: 240 b200k 1984 herää kiihtymään pienellä viiveellä
« Vastaus #3 : 02.04.2011, 15:02:17 »
Pieni imuvuoto aiheuttaa myös tuollaista, kierrosten noustessa siitä pienestä riejästä ei enää pääse niin paljoa ilmaa ohi, jolloin seos muuttuu suunnilleen oikeaksi ja kone alkaa vetää kunnolla.

Mulla on vastaavassa kulkineessa vastaava vika, jolle en tosin ole jaksanut tehdä mitään, kun ei ole kohtuuttomasti haittaava. Tyhjäkäynnillä jarrun painaminen saa koneen hieman hyppimään, pieni epäilys että vuotaisi jostain jarrutehostimen suunnalta, tosin syynä voi olla myös se että tuo jarrutehostimen tavitsema alipaine vaan tuossa kohtaa menee jonkun kriittisen rajan yli.

Poissa _Japa_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 46
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 b200k 1984 herää kiihtymään pienellä viiveellä
« Vastaus #4 : 03.04.2011, 15:21:56 »
Olihan ne sytytystulpat kuitenkin vaihtokunnossa. Toi huoltohistorian selvitys oli hieman haasteellinen kun ei oikein normaalin syklin mukaan ole tarvinut autoa huoltaa kun vuodessa tullut kilometrejä vain noin 6000tkm :) Nyt kiihtyy jo huomattavasti tasaisemmin ja paremmin kun boschin super4 tulpat kiinni.

Auto paukkuu kylläkin edelleen, joten täytyypä tutkailla tuota imuvuodon mahdollisuutta.
Entiset volvot: 960 -95, S70 T5 -97, 960 -95, 850 T5 -94


Poissa Irual

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 332
Vs: 240 b200k 1984 herää kiihtymään pienellä viiveellä
« Vastaus #5 : 03.04.2011, 15:34:00 »
Mun 240 paukkuminen loppu sillä, kun tulppasi sen kaasujen takaisinkierto systeemin putket. Jos sulla on samanlainen systeemi, niin koitappas ottaa letku irti ennen venttiiliä, mikä on putsarin vieressä ja laitat kaasua käsipelillä siitä kaasarilta. Paukku kun on pää avoinna, kun laitat peukalon tulpaksi, ei pauku. Onkohan tuo nyt sitten se kuuluisa EGR-systeemi....

E: mulla oli muuten justiinsa saman vuoden ja samal koneel oleva se 240

Poissa seiskanelonen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 286
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 b200k 1984 herää kiihtymään pienellä viiveellä
« Vastaus #6 : 05.04.2011, 00:16:16 »
Onkohan pierburg-,vai  ZS-kaasutin. Noissa molemmissa perustoiminnot hoituu jos tiivisteet on kunnossa ja vaimenninmännän öljytaso on oikea. Säätö on sitten vasta tehtävä kun tiiviste asiat+ilmansuodin +jakajankasi+pyörrin+kondensaattori+tulpatja(ehkä tulpanjohdot+puolan johto)on vaihdettu tai todettu kunnossa oleviksi.
sisäänajettuja volvoja
144Gl-74, 244 Dl-79,  244 Dl-83,  244 Gle-84,
740 Gle-90, 940 Ft-94

 

Carcom Oy  Ateho