Autoracing  KL-varaosat

Automaatin pakkokolmonen elää omaa elämää

  • 5 Vastauksia
  • 2261 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pyssy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 352
  • :p
    • Oldsmobile Club of Finland ry.
Automaatin pakkokolmonen elää omaa elämää
« : 12.10.2013, 17:33:38 »
Mittaritaulun oikeaan alanurkkaan ilmestyy oranssi ylöspäin osoittava nuoli pakkokolmosen merkiksi omia aikojaan.  Sammuu myös omia aikojaan.  Vaihdekepin nupin sivussa oleva painonappi, jolla pakko3 painetaan päälle/pois, ei vaikuta asiaan kuin aniharvoin.

Epäilen vian olevan vaihdekepin johdotuksessa.  Johtojen vaihto on aivan liian iso homma.  Ajattelin poistaa releen, ja hyppylangoittaa pakkokolmosen pois kokonaan, kun en tuota ominaisuutta tarvitse.  Missä päin autoa pakkokolmosen rele sijaitsee? 
Etuvetoiset ei ole Volvoja
Nelitahtiset ei ole Saabeja
Vesijäähdytteiset ei ole Porscheja
Alle 11-sylinteriset ei ole Ferrareja

Paikalla 240

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1282
  • www.vrcf.fi
Vs: Automaatin pakkokolmonen elää omaa elämää
« Vastaus #1 : 13.10.2013, 01:12:56 »
Ylivaihteenrele raitisilmasuulakkeiden alla.

Poissa Pyssy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 352
  • :p
    • Oldsmobile Club of Finland ry.
Vs: Automaatin pakkokolmonen elää omaa elämää
« Vastaus #2 : 27.10.2013, 14:48:39 »
Ylivaihteen releen kytkentä löytyi osoitteesta http://www.davebarton.com/240_auto_odharnessthm.jpg .
Näyttäisi siltä, että ylivaihteen solenoidin toimisuunta, ja rele, on vaihdettu vm. 1985 lähtien.
- vm. ...1984 vaatii poistetun releen tilalle hyppylangan nastasta 15 nastalle 87.
- vm. 1985... vaatii vain releen tai sulakkeen F11 poistamisen.
- tai sitten se oli päinvastoin.
Toivotaan, että sulakkeen poisto riittää.

Auto on lainassa siskollani Joensuussa käyntiä varten, joten en heti pääse täällä Tampereella kokeilemaan.
Etuvetoiset ei ole Volvoja
Nelitahtiset ei ole Saabeja
Vesijäähdytteiset ei ole Porscheja
Alle 11-sylinteriset ei ole Ferrareja

Poissa Pyssy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 352
  • :p
    • Oldsmobile Club of Finland ry.
Vs: Automaatin pakkokolmonen elää omaa elämää. KORJATTU
« Vastaus #3 : 24.04.2014, 22:42:01 »
Kauan kesti tämä vika korjata.  Pakkokolmosen rele löytyi hanskalokeron vierestä.  Rele irti, ja kantaan hyppylanka välille 15 - 87.  Nyt vaihtaa neloselle asti.  Valitsimen nupissa oleva painonappi on nyt mitätön, ja pakkokolmosen merkkivalo ei syty.

Releen vaihtamalla olisi vian saanut korjatuksi tyylikkäämmin.  Koska en näe mitään tarvetta pakkokolmoselle, en etsi uutta relettä, vaan tyydyn hyppylankaan.  Harkitsen releen laittoa sitten, kun autolla pitää lähteä Sveitsiin.  Tai Suomi voittaa miesten ja naisten jalkapallon maailmanmestaruudet samalla kaudella.
Etuvetoiset ei ole Volvoja
Nelitahtiset ei ole Saabeja
Vesijäähdytteiset ei ole Porscheja
Alle 11-sylinteriset ei ole Ferrareja

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Automaatin pakkokolmonen elää omaa elämää
« Vastaus #4 : 28.04.2014, 21:41:23 »
Noissa releissa on kylmäjuotoksia. Jos on kolvi, sen korjaaminen itsekin on ihan helppo homma. Kaikkein vaikein osuus hommassa on releen muovikuoren avaaminen.

Poissa Pyssy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 352
  • :p
    • Oldsmobile Club of Finland ry.
Vs: Automaatin pakkokolmonen elää omaa elämää
« Vastaus #5 : 29.04.2014, 12:47:12 »
Releen liitin 15 tai 87, en muista, heilui.  Muut eivät liikkuneet, kun kokeilin.

Kylmäjuotokset ja piirilevyn foliokatkokset ovat releissä aivan liian yleisiä.  Helppo korjata, mutta releen avaaminen jälkiä jättämättä on vaikeaa.
Etuvetoiset ei ole Volvoja
Nelitahtiset ei ole Saabeja
Vesijäähdytteiset ei ole Porscheja
Alle 11-sylinteriset ei ole Ferrareja

 

RallyBaron  Samppasport