Futurez  Kulkukoira

k-jetti ja solmu

  • 19 Vastauksia
  • 5608 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa abody64

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 99
  • www.vrcf.fi
k-jetti ja solmu
« : 29.12.2013, 11:03:36 »
Oli suunnitelmissa käyttää vapari k-jettiä maltillisessa turboräpellyksessä,mutta ilmeni et ton vaparin ominaisuudet ei riitä.Tarkotus ois ollu saaha joku 200hp.Netistä joku väitti että vaparijetti riittää johonki 160-180heposeen asti???Ja turbo saabin jettillä pärjäis jo 200-220 asti.....Pitäneekö paikkaansa?
volvo 240 gl-88
volvo 240 gli-86
volvo 142 -70
volvo 940 -91

Poissa vellu_volvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 408
  • www.vrcf.fi
Vs: k-jetti ja solmu
« Vastaus #1 : 29.12.2013, 15:07:08 »
Minun käsitys on että vapari k-jet ei toimi käytännössä ollenkaan kun mennää ahto-alueelle. Vaparin k-jettiä vois käyttää mikäli käytät rinnalla jotain lisärikastusta erillisellä ohjaimella. Menee hieman offiks, mutta suosittelen vaikka megan asennusta. MS1v2.2 on jo todella edullinen ja yksinkertainenkin mikäli laittaa ohjaamaan pelkkää polttoainetta.
240 b230fk, ex.740 b234f aw72, e39 530d, ex. 240 Turbo

Poissa abody64

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 99
  • www.vrcf.fi
Vs: k-jetti ja solmu
« Vastaus #2 : 29.12.2013, 16:15:24 »
Jees.Kai se pitää unohtaa tuo jetti kokonaan.Menee nuo lisärikastimet ufohommiksi,ja luultavasti tyhjäkäynti voi olla mitäsattuu nuilla lisärikastimilla.
volvo 240 gl-88
volvo 240 gli-86
volvo 142 -70
volvo 940 -91

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: k-jetti ja solmu
« Vastaus #3 : 29.12.2013, 16:44:08 »
Kyllähän se vaparin k-jetti toimii, mutta tarviit siihen ohjauspaineensäätimen turbosta. Jos ajattelit jättää  sen vielä painepuolelle, niin sitä op-säädintäkin saa sitten viilailla uuteen uskoon.

Ja käsittääkseni vaparin k-jetti riittää max 200hp, ja turbon puolet enemmän, tai lähinnä mihin ne määräjakajat riittävät, mutta käytännössähän tuo megasquirt on paljon järkevämpi toteuttaa.

Poissa tommi m

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 548
  • www.vrcf.fi
Vs: k-jetti ja solmu
« Vastaus #4 : 29.12.2013, 18:23:42 »
Turbo k-jettiin tarvii ahtopaineella toimivan paineensäätimen. Vaparin bensa jakajassa on pinta-ala pienempi koska vain neljä suuttimen paikkaa,turbossa 6 joista 2 tulpattu. Jostain v-8 mesestä 8 reikänen jakaja oliskin jo aika kiva. Ei nuo niin kalleita osia vielä ainakaan ole,mutta megalla saa koneen tehopotentiaalit paremmin käyttöön.

Poissa abody64

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 99
  • www.vrcf.fi
Vs: k-jetti ja solmu
« Vastaus #5 : 29.12.2013, 19:15:59 »
Kylläpä se kuppi alkaa tuolle megalle kallistuun,sain tuon moottorin raahattua kotia,osaisko joku suomentaa nuo tiedot koneen kyljestä? B 75 0 317 ja yläpuolella b21 1000123
volvo 240 gl-88
volvo 240 gli-86
volvo 142 -70
volvo 940 -91

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: k-jetti ja solmu
« Vastaus #6 : 29.12.2013, 20:07:44 »
Kylläpä se kuppi alkaa tuolle megalle kallistuun,sain tuon moottorin raahattua kotia,osaisko joku suomentaa nuo tiedot koneen kyljestä? B 75 0 317 ja yläpuolella b21 1000123

Äkkiseltään sanoisin että B21 lohko osanumeroltaan 1000123 valettu 17 maaliskuuta -75 kevät syksyllä
Kannattaa vähän katelle käyttäjäkokemuksia noista MegaSquirteista. On ollut monella erinäisiä ominaisuuksia...
K-jet yksinkertainen ja toimiva. Ei tosin yhtä taloudellinen ja tehokas kuin sähköruiskut
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa abody64

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 99
  • www.vrcf.fi
Vs: k-jetti ja solmu
« Vastaus #7 : 29.12.2013, 20:34:21 »
Kiitokset.Siksipä se jetti ois mieluinen ollutkin,tässä rojektissa ei mitään haitekkiä haetakkaan ;D
volvo 240 gl-88
volvo 240 gli-86
volvo 142 -70
volvo 940 -91

Poissa Fuse

  • Rommiahdettu
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 521
  • Volvo R-Sport - Equipment for the car enthusiast.
    • Volvo300Mania.com
Vs: k-jetti ja solmu
« Vastaus #8 : 30.12.2013, 05:41:18 »
Eikä tuo K-Jetin toiminta riipu ainoastaan määräjakajasta jne... on monen tekijän summa jos haluaa asiat oikeasti kohdalleen eikä vaan sinnepäin muutetulla moottorilla. The_OttoB sitä selvensikin joskus: http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=33691.msg665449#msg665449

Mega alkaa tuon jälkeen tuntumaan hyvin helpposäätöiseltä. ;)
« Viimeksi muokattu: 30.12.2013, 05:42:57 kirjoittanut Fuse »
“Buy land, they're not making it anymore” - Mark Twain

Poissa abody64

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 99
  • www.vrcf.fi
Vs: k-jetti ja solmu
« Vastaus #9 : 30.12.2013, 10:29:50 »
Hankalalta näyttää tuon jetronikin kans,ja tarkotus ois kuitenki saada toimiva auto.
volvo 240 gl-88
volvo 240 gli-86
volvo 142 -70
volvo 940 -91

Poissa tommi m

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 548
  • www.vrcf.fi
Vs: k-jetti ja solmu
« Vastaus #10 : 30.12.2013, 14:48:42 »
Mulla on ollut k-jet turbo vaiks kuin ja kauan, hyvin sillä on päässy menemään. Olen myös saanu kuulla aiheesta että ihan p***ska sun ruiskus, jne. Kaikki on huonoi jos ei oo kunnossa.  :)

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: k-jetti ja solmu
« Vastaus #11 : 30.12.2013, 15:12:34 »
Mulla on ollut k-jet turbo vaiks kuin ja kauan, hyvin sillä on päässy menemään. Olen myös saanu kuulla aiheesta että ihan p***ska sun ruiskus, jne. Kaikki on huonoi jos ei oo kunnossa.  :)

Tietysti se kuntoonsäädettynä toimii, mutta jos lähtee tavallaan alusta asti kasaamaan, niin helpommalla pääsee ohjelmoitavalla sähköruiskulla kuin k-jetillä. Toisaalta jos valmiin turbok-jetin johonkin asentaa, niin eihän siinä niin kummoista hommaa ole.

Poissa abody64

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 99
  • www.vrcf.fi
Vs: k-jetti ja solmu
« Vastaus #12 : 30.12.2013, 16:34:30 »
Mulla on ollut k-jet turbo vaiks kuin ja kauan, hyvin sillä on päässy menemään. Olen myös saanu kuulla aiheesta että ihan p***ska sun ruiskus, jne. Kaikki on huonoi jos ei oo kunnossa.  :

Onko jetti vakiotällillä vai onko turbon oma???Tai muuten kutiteltu?
volvo 240 gl-88
volvo 240 gli-86
volvo 142 -70
volvo 940 -91

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: k-jetti ja solmu
« Vastaus #13 : 30.12.2013, 18:31:54 »
Tehdääs näin ettei mene ihan mutuiluksi
-Käsi pystyyn jolla on ollut ongelmia K-jetin kanssa
-Käsi pystyyn jolla on ollut ongelmia MSän kanssa
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7601
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: k-jetti ja solmu
« Vastaus #14 : 30.12.2013, 19:25:48 »
Korjattu:
Tehdääs näin ettei mene ihan mutuiluksi
-Käsi pystyyn jolla on ollut ongelmia K-jetin kanssa
-Käsi pystyyn jolla on ollut ongelmia MSän kanssa, jotka eivät ole väärästä asennuksesta tai asetuksista johtuvia eli käyttäjälähtöisiä.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

 

KL-varaosat  Race.fi