Futurez  Kulkukoira

Kiinacooler-kokemuksia

  • 63 Vastauksia
  • 29455 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: Kiinacooler-kokemuksia
« Vastaus #30 : 04.12.2013, 20:55:53 »
Kaveri tilasi ebayn kautta skylleen mallikohtaisen kiinacoolerikitin vahingossa kaksi kertaa. Molemmat tuli perille mutta kennot oli erillaiset.

Toisessa tiheämpi toisessa harvempi, eikä kumpikaan vastannut oikein kuvaa jolla niitä myytiin.
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa vellu_volvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 408
  • www.vrcf.fi
Vs: Kiinacooler-kokemuksia
« Vastaus #31 : 04.01.2014, 22:25:59 »
Kyselläänpäs hieman tyhmiä nyt täällä.
Eli b21a tarkotus ahtaa, tehotavoite 200-250hp ja mietin että minkä kokosen coolerin sinne tarviis hommailla? Mitenkä paljon huonompi vaihtoehto ois 740 vakio cooleri kuin kiinatuote? Ja 240:in keulaan pitäs saaha menemään.
240 b230fk, ex.740 b234f aw72, e39 530d, ex. 240 Turbo

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: Kiinacooler-kokemuksia
« Vastaus #32 : 04.01.2014, 23:02:04 »
Kyselläänpäs hieman tyhmiä nyt täällä.
Eli b21a tarkotus ahtaa, tehotavoite 200-250hp ja mietin että minkä kokosen coolerin sinne tarviis hommailla? Mitenkä paljon huonompi vaihtoehto ois 740 vakio cooleri kuin kiinatuote? Ja 240:in keulaan pitäs saaha menemään.

Eiköhän tollaseen kannata laittaa niin iso kun vaan löytää  ::) sinne 240 keulaan mahtuu kyllä aika vaivatta isohkokin cuuleri. Itsellä 450x300x76 3" lähdöillä kun sattu sopivaan hintaan löytymään  ;)
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa Volvopoju

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 558
  • www.vrcf.fi
Vs: Kiinacooler-kokemuksia
« Vastaus #33 : 04.01.2014, 23:03:10 »
Olikos se että 1Bar ahdoilla pääsyt lentää vakio coolerista, kun ovat muovia. Lisäksi ei virtaa niin hyvin mitä kiinalainen.

Kannattaa suoraan ostaa se keulan kokonen 600x300x76mm.

Poissa vellu_volvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 408
  • www.vrcf.fi
Vs: Kiinacooler-kokemuksia
« Vastaus #34 : 04.01.2014, 23:03:54 »
Eiköhän tollaseen kannata laittaa niin iso kun vaan löytää  ::) sinne 240 keulaan mahtuu kyllä aika vaivatta isohkokin cuuleri. Itsellä 450x300x76 3" lähdöillä kun sattu sopivaan hintaan löytymään  ;)

Onko lähdöt taakse vai sivuille? Ja jouduitko leikkelemään peltejä asentaessa?v
240 b230fk, ex.740 b234f aw72, e39 530d, ex. 240 Turbo

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: Kiinacooler-kokemuksia
« Vastaus #35 : 05.01.2014, 00:28:57 »
Vaikutusta varmaan ostatko coolerin missä on lähdöt sivuille, vaiko taakse :o

Poissa Volvopoju

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 558
  • www.vrcf.fi
Vs: Kiinacooler-kokemuksia
« Vastaus #36 : 05.01.2014, 00:45:17 »
Vaikutusta varmaan ostatko coolerin missä on lähdöt sivuille, vaiko taakse :o

Meinas varmaan että tarviiko olla takalähdöt että mahtuu.. Vastauksen löytyy miuzon projektitopikista, olisko ollu joku 10-12sivu. En muista tarkemmin.

Poissa vellu_volvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 408
  • www.vrcf.fi
Vs: Kiinacooler-kokemuksia
« Vastaus #37 : 05.01.2014, 10:08:39 »
Meinas varmaan että tarviiko olla takalähdöt että mahtuu.. Vastauksen löytyy miuzon projektitopikista, olisko ollu joku 10-12sivu. En muista tarkemmin.
Juurikin tätä tarkoitin :) Ja kiitos linkistä, käyn kattomassa.
240 b230fk, ex.740 b234f aw72, e39 530d, ex. 240 Turbo

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2281
Vs: Kiinacooler-kokemuksia
« Vastaus #38 : 05.01.2014, 10:36:21 »
Olikos se että 1Bar ahdoilla pääsyt lentää vakio coolerista, kun ovat muovia.
No ei ollut. Omassa käytössä jokainen kestänyt 1 bar ahtoa, kaveri ajaa jatkuvasti 1,2 barilla ilman mitään ongelmia.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa hyvoneju

  • Ex ahdistaja
  • Valvoja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1143
  • www.vrcf.fi
Vs: Kiinacooler-kokemuksia
« Vastaus #39 : 05.01.2014, 11:39:32 »
Olikos se että 1Bar ahdoilla pääsyt lentää vakio coolerista, kun ovat muovia. Lisäksi ei virtaa niin hyvin mitä kiinalainen.



Mulla on käyttö ruotsalaisessa parhaimmillaan ~1.4 bar , ja ilmeisesti +10 vuotta vanhat muovipäädyt on pysyneet paikoillaan ?
Varmaan tuollainen vähän isommilla pilleillä oleva kenno virtais paremmin  :(
Recycle Racing # 04
1970 Amazon Eight Valve Only ! Member of B20 +600 KW club
2010 V70 2.4D
Ex:2012 V60 D3  Ex: 2007 S80 2.4D

Poissa vellu_volvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 408
  • www.vrcf.fi
Vs: Kiinacooler-kokemuksia
« Vastaus #40 : 05.01.2014, 11:51:37 »
Eli mahtaa siis kestää ainakin tuommonen originaali versiokin. Minkä verran vaikuttaa suorituskykyyn vaikka mitsun 15 tai 16:sella jos vertaa kiinacooleerin, jos sitä nyt voi tällä tavalla verrata :o Koska ihan pelkästä käyttöautosta on siis kyse ja aika pienellä budjetilla mennään, niin ei kiinnostas turhaan maksaa, jos 100e halvemmalla saa yhtätoimivan ratkaisun.  :)
240 b230fk, ex.740 b234f aw72, e39 530d, ex. 240 Turbo

Poissa manipulaatiomies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: Kiinacooler-kokemuksia
« Vastaus #41 : 05.01.2014, 12:02:31 »
Onko kukaan ajellut lämpömittari ahtoputkessa ja vertaillut eri cuulereita? Jostain luin jonkun vertailleen erilaisia malleja näin ja lämpötilaerot oli yllättävän suuria, en vaan nyt muista missä moiseen juttuun törmäsin...
V70 2.5 tdi -99
+nippu muun merkkisiä...

Älä tee tänään sitä minkä voit jättää huomennakin tekemättä.

Poissa SirBBa

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 993
  • www.vrcf.fi
Vs: Kiinacooler-kokemuksia
« Vastaus #42 : 05.01.2014, 12:28:02 »
Onko kukaan ajellut lämpömittari ahtoputkessa ja vertaillut eri cuulereita? Jostain luin jonkun vertailleen erilaisia malleja näin ja lämpötilaerot oli yllättävän suuria, en vaan nyt muista missä moiseen juttuun törmäsin...
Itse meinasin testata kunhan tuo cooleri saapuu.  :)
Toteutus vaan mietinnässä, että miten tuon mittaisin  :P

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2247
Vs: Kiinacooler-kokemuksia
« Vastaus #43 : 05.01.2014, 12:58:02 »
Eikös se Mikan silloin mittaillut eroja modelpassaren ja originellin välillä?

Poissa sorvari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 123
  • www.vrcf.fi
Vs: Kiinacooler-kokemuksia
« Vastaus #44 : 05.01.2014, 12:58:56 »
joillakin on vissiin irronut noita päätyja vakiocoolerista?
itse ajoin 15-20tkm 1,2-1,6bar ahdoilla ja päädyt pysyi paikoillaan.
itse uskon että huonosti toimiva bypass/dumppi aiheuttaa päätyjen irtoamisen,
kaasuläpän sulkeutuessa tulee kovia paineiskuja.mulla on nyt alucooleri ja holset niin
viimeksi toissapäivänä lähti 90asteen kulma letku irti heti siitä turbon lähdöltä,muutaman kerran irronnut ja aina samasta paikasta.tein sorvilla hieman lisää pykäliä siihen jos alkais nyt pysymään.

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron