Kulkukoira  Proturbo

Tee-Se-Itse pakoputket ja downpipet.

  • 156 Vastauksia
  • 99154 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Gebbo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Tee-Se-Itse pakoputket ja downpipet.
« Vastaus #120 : 22.03.2016, 10:26:14 »
Olisko kellään kuvaa miten Volvo 850 T5 pakoputki menee auton alla???

Poissa Juuso.T

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 183
Vs: Tee-Se-Itse pakoputket ja downpipet.
« Vastaus #121 : 27.10.2016, 20:59:15 »
Nostetaas vähän aihetta,itellä on talviautossa sen verran putki huonossa hapessa,että aattelin tosta metritavarasta kyhätä ite alusta loppuun uuden,onko kahden ja puolen tuuman putki liian julma b230f koneelliselle kakslankulle??
242R sport,242 t5,240,855t5r,855 500hv+

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: Tee-Se-Itse pakoputket ja downpipet.
« Vastaus #122 : 28.10.2016, 00:30:34 »
Nostetaas vähän aihetta,itellä on talviautossa sen verran putki huonossa hapessa,että aattelin tosta metritavarasta kyhätä ite alusta loppuun uuden,onko kahden ja puolen tuuman putki liian julma b230f koneelliselle kakslankulle??
Ei. Tosin ei siitä juuri hyötyäkään ole.
No kun halvalla sai.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: Tee-Se-Itse pakoputket ja downpipet.
« Vastaus #123 : 29.10.2016, 11:34:10 »
Nostetaas vähän aihetta,itellä on talviautossa sen verran putki huonossa hapessa,että aattelin tosta metritavarasta kyhätä ite alusta loppuun uuden,onko kahden ja puolen tuuman putki liian julma b230f koneelliselle kakslankulle??
Itse tein urheilupakoputken 240 B200F :n. 240 Turbon taka-akselin alitus ja takavaimennin. Isohalkaisijainen Y-putki ja siihen tarvikemallin katti. Etuvaimentajan korvasin itetehdyllä suoralla mutkaputkella. Äänitaso vähän nousi mutta ihan siedettävä tällaisen vanhan jäärän korviin.

En tiedä miten noita 240 Turbon pakoputken osia saa nykyään. Taisi olla halkaisijaltaan jotain 60 mm ja se y-putki 54 ?
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Mattson

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 552
Vs: Tee-Se-Itse pakoputket ja downpipet.
« Vastaus #124 : 29.10.2016, 14:01:28 »
Mistäpä saisi rosterista 51mm putkea ja mutkia? Erityisesti nuo hitsattavat mutkat tuntuu olevan joko kiven alla tai sitten naurettavan hintaisia. Yli kakskymppiä mutka niin tulee äkkiä halvemmaksi tehdä joku pilipali mockup putki ja väännättää esim marteliuksella cnc:nä.

Paikalla eke

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 621
  • www.vrcf.fi
Vs: Tee-Se-Itse pakoputket ja downpipet.
« Vastaus #125 : 29.10.2016, 17:34:11 »
Romukauppiaat säästää ja myy  rosteriputkia ja niissä on usein mutkiakin ,romuhinnalla saa .
Vierailu lähimmälle romukauppiaalle kannattaa.

Poissa kilkkine

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • Volvo V70 vm2000. 2.3 T5 tomaatti
Vs: Tee-Se-Itse pakoputket ja downpipet.
« Vastaus #126 : 30.10.2016, 07:41:32 »
2,3 t5 moottorilla olevaan kakkoskopan v70 olisi tarkoitus katalysaattori  korvata suoralla putkella ja saada ehkä hieman enemmän vitoskoneen ääniä esille. Paljonka oli orkkis putken halkaisija ja onko kuinka moni kyseisen operaation tehnyt ja onko ollut vaikutusta ääniin ja suorituskykyyn? Kyseessä siis vakio putkisto.

Poissa Juuso.T

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 183
Vs: Tee-Se-Itse pakoputket ja downpipet.
« Vastaus #127 : 30.10.2016, 10:31:31 »
Jees,lähenki tästä ettii putkea ja lisäainelankaa 
Itse tein urheilupakoputken 240 B200F :n. 240 Turbon taka-akselin alitus ja takavaimennin. Isohalkaisijainen Y-putki ja siihen tarvikemallin katti. Etuvaimentajan korvasin itetehdyllä suoralla mutkaputkella. Äänitaso vähän nousi mutta ihan siedettävä tällaisen vanhan jäärän korviin.

En tiedä miten noita 240 Turbon pakoputken osia saa nykyään. Taisi olla halkaisijaltaan jotain 60 mm ja se y-putki 54 ?
242R sport,242 t5,240,855t5r,855 500hv+

Poissa BuuBBa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 241
  • Recycle Racing #05
Vs: Tee-Se-Itse pakoputket ja downpipet.
« Vastaus #128 : 30.10.2016, 14:55:31 »
2,3 t5 moottorilla olevaan kakkoskopan v70 olisi tarkoitus katalysaattori  korvata suoralla putkella ja saada ehkä hieman enemmän vitoskoneen ääniä esille. Paljonka oli orkkis putken halkaisija ja onko kuinka moni kyseisen operaation tehnyt ja onko ollut vaikutusta ääniin ja suorituskykyyn? Kyseessä siis vakio putkisto.

Eikös ensiksi kannattaisi aloittaa vaimentimien vaihdolla/poistolla?  ???
MYYDÄÄN: Suuttimia (KLIK), Uusi 1045(multilink) lukkoperä, 700-sarjan silotettu takaluukku.
Ex:Volvo 760 -88 Tbo x3, 960 2.5 -95, V70 2.0T -01, V70R -98 C70 T5 -00, S80 D5 AWD -07, S60 T3 -10, V70 T4 -11

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: Tee-Se-Itse pakoputket ja downpipet.
« Vastaus #129 : 30.10.2016, 15:44:06 »
Eikös ensiksi kannattaisi aloittaa vaimentimien vaihdolla/poistolla?  ???

Jep. Itselle ei ko virityksen logiikka aukea.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa kilkkine

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • Volvo V70 vm2000. 2.3 T5 tomaatti
Vs: Tee-Se-Itse pakoputket ja downpipet.
« Vastaus #130 : 30.10.2016, 19:18:14 »
Eikös ensiksi kannattaisi aloittaa vaimentimien vaihdolla/poistolla?  ???

Entisissä t4 v40 volvoissa oli melkoinen ero oliko katti paikallaan vai ei orkkis putkella.ajattelin vain että onko tuo katti kuinka ahdistava noissa t5 putkistoissa ja toinen kysymys että ahdistaako tuo orkkis putki mitenkä paljon?

Poissa Juuso.T

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 183
Vs: Tee-Se-Itse pakoputket ja downpipet.
« Vastaus #131 : 31.10.2016, 22:19:31 »
Saatiin putki kasaan 2 tuumainen siitä tuli,ennen oli ilmeisesti tarvike katissa lambda kiinni,hitsattiin tähän uuteen versioon lambdalle oma paikka ennen kattia, liekö sitten jotain haittaa, kun siirrettiin edemmäs?  auto ainakin tuntuisi toimivan paremmin  ???
 
Jees,lähenki tästä ettii putkea ja lisäainelankaa
242R sport,242 t5,240,855t5r,855 500hv+

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: Tee-Se-Itse pakoputket ja downpipet.
« Vastaus #132 : 31.10.2016, 23:06:42 »
Ei ole haittaa. Volvoissakin lambdoja on heti turbon jälkeen, katissa, juuriputkessa ja pakosarjassa. Vähän  vaikuttaa tietysti, ei Volvo noita huvikseen ole siirrellyt. Itsellä siirtyi nolon yhteensattuman jälkeen lambda y-haaran jälkeisestä kattiin eikä eroa huomannut.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa kilkkine

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • Volvo V70 vm2000. 2.3 T5 tomaatti
Vs: Tee-Se-Itse pakoputket ja downpipet.
« Vastaus #133 : 17.11.2016, 18:10:33 »
Kakkoskorin v70 2.3 T5 moottorin viimeinen vaimennin on ajan saatossa mädäntynyt huonoon kuntoon ja on vedot kateissa.tänään sitten kaveri huomasi että vaimentimen villat oli lähtenyt irti(putkenpää aivan täynnä vaimennin villaa) ja putki aivan tukossa.tarkoitus poistaa viimeinen vaimennin väliaikaisesti ja laittaa suoraa putkea tilalle.mikä oli vakio putken ulkohalkaisija niin voisi ostaa huomenna putki tarvikkeet valmiiksi viikonloppua varten.menisin kyllä itse auton alle katsomaan putken koon mutta auto eri paikkakunnalla tällä hetkellä

Poissa kilkkine

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • Volvo V70 vm2000. 2.3 T5 tomaatti
Vs: Tee-Se-Itse pakoputket ja downpipet.
« Vastaus #134 : 27.11.2016, 18:47:44 »
Tuli vaihdettua uusi vaimennin 2korin v70 perään kun orkkis päätevaimennin alkoi mätänemään totaalisesti.2.5 tuumainen simons vaimennin,60asteen,90asteen mutka ja putkenpää ja muutama tunti niin tämmöinen oli valmis.viikon ajoin ilman viimeistä vaimenninta ja en kyllä suosittele kenellekkään,aivan kauheet pärinät ilman pönttöä.tuolla simonsin vaimentimella äänet muuttui vain hieman matalemmiksi verrattuna orkkis vaimentimeen.








 

Futurez  Kulkukoira