Race.fi  Puotilan autokorjaamo

530/531 kannensuutin reijät & muu mootorin viritys

  • 15 Vastauksia
  • 6073 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa -JaniR-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
sellainen propleema kun hyllystä löytyisi kansi missä on mekaanisen ruiskun suutin reijät ja autossani on sähköruisku ja suutimet ovat imusarjassa. onko kukaan tukkinut kanness aolevia suutin reikiä mitenään ja onk se edes mahdollista muuta kuin hitsaamalla, ei viitsisi alkaa sovittaa mekaanise ruutan imusarjaakaan tuolla sähköruiksulle koska auto on joka päiväisessä ajossa ja ei oikee kärsisi seisottaa kauaa.

tällä hetkellä kansi on muistaakseni 531 ja lukemani perusteella 530 olisi parempi kansi vapaastihengitävässä koneessa, pako torvi kokee muutoksia osallensa muunmuassa katin ajattelin vaihtaa lyhyemmällä kennostolla olevaan ja suuremilla putken lähdöillä olevaan, myös pakosarjalta tulevat 2 putkea(oliko ne ny toisioputket) muutuvat yhtymis kohdasta vaapasti virtaavammaksi ja putken kokoa kasvatetaan hieman koko matkalta, lamdan siirrän ehkä suoraan kattiin mikäli ei sovi entiselle paikalleen putken muutosten jälkeen,
ja ehkä myös vapaavirtaussuodatin tulee mikäli siitä ny sitte on mitää hyötyä, edellisessä autossa päästöt meni ihan vituiks vapaavirtausodattimen takia
« Viimeksi muokattu: 03.05.2013, 07:56:09 kirjoittanut -JaniR- »
Volvo XC60 2.4D AWD -09, Volvo V50 D5 -07
EX: volvo 245 B200E -89, Volvo 745 B200ET-89, volvo745 B230F -90, Volvo 960 B6254FS -95, Volvo 850(855)TDI -96, Volvo S40 B4164S -98,
Volvo S40 B4204S2 -03, Volvo XC90 T6 -05
Muita Volvoja: Volvo 4D laplander L3314-HT-->> http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=33229.new#new

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 437
  • www.vrcf.fi
Vs: 530/531 kannensuutin reijät & muu mootorin viritys
« Vastaus #1 : 03.05.2013, 11:31:40 »
sellainen propleema kun hyllystä löytyisi kansi missä on mekaanisen ruiskun suutin reijät ja autossani on sähköruisku ja suutimet ovat imusarjassa. onko kukaan tukkinut kanness aolevia suutin reikiä mitenään ja onk se edes mahdollista muuta kuin hitsaamalla,

väännä sopivalla kierretapilla kierre ja pultista tulpat liiman kans paikalleen. näin oon tehnyt aikamoneen autoon.

Poissa -JaniR-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
Vs: 530/531 kannensuutin reijät & muu mootorin viritys
« Vastaus #2 : 03.05.2013, 12:21:35 »
väännä sopivalla kierretapilla kierre ja pultista tulpat liiman kans paikalleen. näin oon tehnyt aikamoneen autoon.
täytyykin kokeilla, meneekös ne suutin reijät palotilaan vai imukanavaan.? ei ole tullut tuollaista kantta koskaa avattua.
Volvo XC60 2.4D AWD -09, Volvo V50 D5 -07
EX: volvo 245 B200E -89, Volvo 745 B200ET-89, volvo745 B230F -90, Volvo 960 B6254FS -95, Volvo 850(855)TDI -96, Volvo S40 B4164S -98,
Volvo S40 B4204S2 -03, Volvo XC90 T6 -05
Muita Volvoja: Volvo 4D laplander L3314-HT-->> http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=33229.new#new

Poissa Teuwo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 93
  • www.vrcf.fi
Vs: 530/531 kannensuutin reijät & muu mootorin viritys
« Vastaus #3 : 03.05.2013, 12:29:29 »
Imukanavaan.

Käytännössä missään myyntiautossa ei ole ollut bensan suoraruiskutusta 50't luvun Mercedes 300SL ja 90't luvun loppupuolen Mitsubishi GDI mallien välillä.


Poissa t0mpp4

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
Vs: 530/531 kannensuutin reijät & muu mootorin viritys
« Vastaus #4 : 03.05.2013, 13:07:36 »
Jos sulla siellä on paikallaan 531, niin älä ihmeessä vaihda mitään 530 sen tilalle, 531 on noista juuri se parempi ja harvinaisempi kansi.
BMW M5
Volvo 740

Poissa -JaniR-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
Vs: 530/531 kannensuutin reijät & muu mootorin viritys
« Vastaus #5 : 03.05.2013, 13:21:43 »
tuo kansi mikä on nytte kiini on viallinen 4 tulpa jengoista, ilmeisesti edellinen kenellä auto on  ollu liikenteessä asti vääntäny tulpan väärille jengoilla ja nyt ei saa tulppaa kunnolla paikalleen. mutta no se siitä sitten.:) täytyy ny ihmetellä vielä mikä kansi loppuviimei on kiinni ja jos o tuo 531 niin kokeilla josko sen sais jollain korjattua tuon jengan.
Volvo XC60 2.4D AWD -09, Volvo V50 D5 -07
EX: volvo 245 B200E -89, Volvo 745 B200ET-89, volvo745 B230F -90, Volvo 960 B6254FS -95, Volvo 850(855)TDI -96, Volvo S40 B4164S -98,
Volvo S40 B4204S2 -03, Volvo XC90 T6 -05
Muita Volvoja: Volvo 4D laplander L3314-HT-->> http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=33229.new#new

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: 530/531 kannensuutin reijät & muu mootorin viritys
« Vastaus #6 : 03.05.2013, 15:45:14 »
Helicoili vaan kehiin. Onhan noita reikiä paikattu kemiallisella metallilla. Onhan tohon jengojen tekoon yks tee-se-itse konsti mut en viitti ees kertoo  ;D
V70 TDI

Poissa -JaniR-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
Vs: 530/531 kannensuutin reijät & muu mootorin viritys
« Vastaus #7 : 03.05.2013, 16:42:03 »
kaippa sitä täytyy sitten kokeilla tuota helicoilia, täytys vaa ens keksiä millä saa kätevästi oikeelle jengalle lähtemään ette tulppa jää vinoon.
Volvo XC60 2.4D AWD -09, Volvo V50 D5 -07
EX: volvo 245 B200E -89, Volvo 745 B200ET-89, volvo745 B230F -90, Volvo 960 B6254FS -95, Volvo 850(855)TDI -96, Volvo S40 B4164S -98,
Volvo S40 B4204S2 -03, Volvo XC90 T6 -05
Muita Volvoja: Volvo 4D laplander L3314-HT-->> http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=33229.new#new

Poissa tomimikael

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
  • En gång IFK, alltid IFK
Vs: 530/531 kannensuutin reijät & muu mootorin viritys
« Vastaus #8 : 05.05.2013, 12:44:59 »
Helicoili vaan kehiin. Onhan noita reikiä paikattu kemiallisella metallilla. Onhan tohon jengojen tekoon yks tee-se-itse konsti mut en viitti ees kertoo  ;D

No viiti nyt kuitenkin?   ;)

Poissa -JaniR-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
Vs: 530/531 kannensuutin reijät & muu mootorin viritys
« Vastaus #9 : 05.05.2013, 15:31:12 »
no 530 kansi siellä on paikallaan joten täytyy kattella kokonainen kansi tai korjata/yrittää korjata ne jengat sieltä tulpan reijästä, kerro nyt ihmessä se tee se itse konstikin nii kuulee samalla vähä kuinka niitä on korjailtu
Volvo XC60 2.4D AWD -09, Volvo V50 D5 -07
EX: volvo 245 B200E -89, Volvo 745 B200ET-89, volvo745 B230F -90, Volvo 960 B6254FS -95, Volvo 850(855)TDI -96, Volvo S40 B4164S -98,
Volvo S40 B4204S2 -03, Volvo XC90 T6 -05
Muita Volvoja: Volvo 4D laplander L3314-HT-->> http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=33229.new#new

hevonen

  • Vieras
Vs: 530/531 kannensuutin reijät & muu mootorin viritys
« Vastaus #10 : 05.05.2013, 17:03:23 »
Ei sulla niitä k-jetin suuttimia ole? Ne kun antaa olla paikoillaan niin ei tarvii tulppia tehä. :P

Poissa -JaniR-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
Vs: 530/531 kannensuutin reijät & muu mootorin viritys
« Vastaus #11 : 05.05.2013, 18:58:35 »
Ei sulla niitä k-jetin suuttimia ole? Ne kun antaa olla paikoillaan niin ei tarvii tulppia tehä. :P
onhan siinä ne suutimet paikallaan, eipä tullut moinen edes mieleen.
Volvo XC60 2.4D AWD -09, Volvo V50 D5 -07
EX: volvo 245 B200E -89, Volvo 745 B200ET-89, volvo745 B230F -90, Volvo 960 B6254FS -95, Volvo 850(855)TDI -96, Volvo S40 B4164S -98,
Volvo S40 B4204S2 -03, Volvo XC90 T6 -05
Muita Volvoja: Volvo 4D laplander L3314-HT-->> http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=33229.new#new

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: 530/531 kannensuutin reijät & muu mootorin viritys
« Vastaus #12 : 06.05.2013, 16:48:31 »
No viiti nyt kuitenkin?   ;)

Noh vanhasta tulpasta voi tehdä kierretyökalun. Rautasaha käteen ja tekee kierteeseen viistoja uria jokusen kappaleen, lastunpoistoo varten. Sitten hissukseen kääntelee ja vääntelee edes takas. En suosittele, tämmäsen konstin vaan oon kuullu.
V70 TDI

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: 530/531 kannensuutin reijät & muu mootorin viritys
« Vastaus #13 : 06.05.2013, 17:16:30 »
Kyseinen keino ei toimi kierteen tekemisessä, vaan kierteiden putsaamisessa. Sama kun ajaa vaikka rälläkällä yhden sivun kierteet tasaiseksi.

Jos esim ihan vähän matkaa on kierre jotenkin huonossa kunnossa, voi tämäkin jotenkin toimia. Jos taas esim korkannut, on sitä materiaalia jotenkin saatava lisää sinne reikään, ja se onnistuu helpoiten helicoileilla.
« Viimeksi muokattu: 06.05.2013, 17:18:58 kirjoittanut miikel »

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: 530/531 kannensuutin reijät & muu mootorin viritys
« Vastaus #14 : 06.05.2013, 22:45:13 »
Kyseinen keino ei toimi kierteen tekemisessä, vaan kierteiden putsaamisessa. Sama kun ajaa vaikka rälläkällä yhden sivun kierteet tasaiseksi.

Jos esim ihan vähän matkaa on kierre jotenkin huonossa kunnossa, voi tämäkin jotenkin toimia. Jos taas esim korkannut, on sitä materiaalia jotenkin saatava lisää sinne reikään, ja se onnistuu helpoiten helicoileilla.

Asiaa puhut. Tää olikin vaan tee-se-itse juttu joka ei oo mitenkään suositeltavaa.
V70 TDI

 

Samppasport  Futurez