Autodiagnoosi  Carcom Oy

Rakennevirhe syypäänä kalliisiin d5 remontteihin

  • 117 Vastauksia
  • 39111 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mepi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 714
  • www.vrcf.fi
Vs: Rakennevirhe syypäänä kalliisiin d5 remontteihin
« Vastaus #15 : 28.02.2019, 16:23:17 »
No johan on purkkavirityksiä. Huollot ajallaan niin ei ne henkselit katkeile
Volvo XC60 2016 D3 - (150hp 350Nm) 230hp 500Nm
Ex. Volvo V70 2013 Summum D5 AWD Rica 275hp
Ex. Volvo V70 2007 Classic 2.5T AWD Rica +180kW # Ex. S40 T4

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6016
Vs: Rakennevirhe syypäänä kalliisiin d5 remontteihin
« Vastaus #16 : 28.02.2019, 16:31:43 »
No johan on purkkavirityksiä. Huollot ajallaan niin ei ne henkselit katkeile

Se vaan on vähän kuumottavaa joka kerta kun oikein tehtyjen huoltojen välissä rupeaa jostain kylmästä hihnapyörästä kuulumaan vikinää..
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12484
Vs: Rakennevirhe syypäänä kalliisiin d5 remontteihin
« Vastaus #17 : 01.03.2019, 07:27:16 »
No johan on purkkavirityksiä. Huollot ajallaan niin ei ne henkselit katkeile
Kyllä niitä on mennyt poikki vaikka ei ole ylitetty suositeltuja vaihtovälejä.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Häätäjä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 52
  • www.vrcf.fi
Vs: Rakennevirhe syypäänä kalliisiin d5 remontteihin
« Vastaus #18 : 01.03.2019, 08:57:49 »
Näitähän on sattunut usealle merkille. Yleensä moniurahihna ei katkea kokonaan, vaan siitä irtoaa sivusta säilä joka kiertyy kampiakselin päässä olevan hihnapyörän tyveen ja kiilautuu siitä muovien välistä ajoitushihnan hampaiden väliin tai vaihtoehtoisesti irronneen säilän pää työntyy suoraan muovisen kopan välistä ajoitushihnan väliin. Yleensä hihna on vielä pitänyt räpsyttävää ääntä mutta ajoa on silti vain jatkettu! Vai onko tässä kysymys jostain muusta ilmiöstä?

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6016
Vs: Rakennevirhe syypäänä kalliisiin d5 remontteihin
« Vastaus #19 : 08.03.2019, 14:53:36 »
Näköjään Facebookin VolvoRyhmässä Matti Kallioniemi noita suojia myy 58: hintaan ja sopivuus riippuu tosiaan siitä onko niitä kahta pultinreikää. Suoja asennetaan alkup. muovikotelon päälle.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa RILLUV70

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 401
  • Old
Vs: Rakennevirhe syypäänä kalliisiin d5 remontteihin
« Vastaus #20 : 08.03.2019, 23:40:10 »
Hello. Juuri omin silmin näin hihnankiristimen jostain syystä siirtyneen n.4milliä sivuun ja hihnakin oli hieman liian pitkä :nohnoh Johtuisiko ongelmat esim . tällaisista mokista? Diisselihemmot tarkistakaa asia ennen ku kilahtaa. Eipä kestä.
RTS

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Rakennevirhe syypäänä kalliisiin d5 remontteihin
« Vastaus #21 : 09.03.2019, 00:12:23 »
Epävirallisesti tutkinut niin Gatesin hihnat ei kestä kuin parisen vuotta ja on ihan loppu. Continentali kestää paljon pidempään ja enemmän kilsoja. Jouduttu töissä vaihtamaan jo (12kk) varaosatakuuseen Gatesit Conteihin.

Continental on jopa yleensä halvempi! Gatesin laatu on ihan sekundaa nykyään...

Gatesin maahantuonnin muka ei ole vikaa, vain autoissa/olosuhteissa. Jännästi itte tiedän mitä ostaa omiini...

Nykyään asennetaankin Volvoihin INAn jakopäät, Aisinin vesipumput, INAn kiristimet ja Contin moniurahihnat. Kummasti vähentyneet takasin tulot (kaikista autoista) noiden muutosten jälkeen... Gatesin hihnasarjoissa löytynyt rikkinäisiä kiristimiä valmiiksi useita.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa RILLUV70

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 401
  • Old
Vs: Rakennevirhe syypäänä kalliisiin d5 remontteihin
« Vastaus #22 : 09.03.2019, 00:21:09 »
Ei tullu katottua minkä merkkinen oli vanha kiristin :nohnoh Ens viikolla katon jos ei oo menny romuihin.
RTS

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Rakennevirhe syypäänä kalliisiin d5 remontteihin
« Vastaus #23 : 09.03.2019, 00:28:04 »
Ei tullu katottua minkä merkkinen oli vanha kiristin :nohnoh Ens viikolla katon jos ei oo menny romuihin.

Orkkis on ollu INA, aina vaihdettu samalla kun jakopää meilläpäin. Lopun alkua niissä monissa on ku pyörittelee.

Jos jollain on se iskarilla oleva, niin sehän on takasinkutsulla volvolla ja asentaa sen uuden mallisen (ilman iskaria). Rikkoutumisien takia.
Sitten oli joku kolmas malli missä yhdessä kiristimessä kaksi rullaa, mutta ne tuntuu olevan harvinaisempia.

En muista kuollaksenikaan miten ne nyt menikään vuosimalleittain...  :-[
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Maukki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 333
  • www.vrcf.fi
    • Galleria
Vs: Rakennevirhe syypäänä kalliisiin d5 remontteihin
« Vastaus #24 : 11.06.2020, 09:50:16 »
Vanhaa topicci mutta tiskillä kävin niin tietystä moottorinumerosta eteenpäin on päivitetty jakopäänkoppa missä on parannettu alapään suojausta. Jos ei erillistä kotitekoista suojaa laita niin edes tuon päivitetyn vaihtamalla saa vähän enemmän mielenrauhaa.
940 Stw Classic
242 2.3 tic -75

Poissa JDFR

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: Rakennevirhe syypäänä kalliisiin d5 remontteihin
« Vastaus #25 : 11.06.2020, 10:29:57 »
No johan on purkkavirityksiä. Huollot ajallaan niin ei ne henkselit katkeile

Sepäs se kun pelkät hihnan vaihdotkaan ajoissa ei auta.

D6 PHEV langassa on nyt kirjattuna kaksi esimerkkiä jossa ollaan päädytty moottoriremonttiin apulaitehihnan palasien päätymisestä jakoon.
Ja molemmissa itsessään ei ole ole ollut ongelmana hihnan katkeaminen vaan kampiakselin rullapyörän hajoaminen jonka myötä hihna/palasineen on päätynyt jakoon. Tuossa D6:ssa apulaitehihna on kovemmalla rasituksella mutta näissäkin tapauksissa hihnat oli juuri vaihdettu, omassa esimerkissäni myös kiristäjä. Rullia ei jostain syystä vaihdeta huolto-ohjelmassa vaikka ne on kuluvia osia.

että tuon purkkavirityksen hinta on aika pieni verrattuna 7000e kansiremonttiin.
« Viimeksi muokattu: 11.06.2020, 12:46:45 kirjoittanut JDFR »

Poissa Gazza

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 539
  • www.vrcf.fi
Vs: Rakennevirhe syypäänä kalliisiin d5 remontteihin
« Vastaus #26 : 11.06.2020, 11:54:16 »

Ja molemmissa itsessään ei ole ole ollut ongelmana hihnan katkeaminen vaan kampiakselin rullapyörän hajoaminen. Ko. mallissa apulaitehihna on kovemmalla rasituksella mutta näissäkin tapauksissa hihnat oli juuri vaihdettu. Rullia ei jostain syystä vaihdeta vaikka ne on kuluvia osia.


Noiden rullien vaihto kannattaa ehdottomasti vaatia hihnan vaihdon yhteyteen. Itselleni on omamekaanikko jo vuosia suositellut, että myös rullat vaihdetaan samalla.
Tällä hetkellä tallista löytyy:
Volvo V90 D4 R-design 
Volvo S80 V8 
Volvo 240 GL ja Volvo C70 2.5T

Poissa Beagle

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 739
  • XC70 D4 2014, S60 D5 -09, Polar 730BK matk.vaunu
Vs: Rakennevirhe syypäänä kalliisiin d5 remontteihin
« Vastaus #27 : 24.01.2021, 22:17:43 »
Vanhaa topicci mutta tiskillä kävin niin tietystä moottorinumerosta eteenpäin on päivitetty jakopäänkoppa missä on parannettu alapään suojausta. Jos ei erillistä kotitekoista suojaa laita niin edes tuon päivitetyn vaihtamalla saa vähän enemmän mielenrauhaa.

Mistähän moottorinumerosta eteenpäin? Itselläni on D5244t12, joko lie siinä?


Nykyään asennetaankin Volvoihin INAn jakopäät, Aisinin vesipumput, INAn kiristimet ja Contin moniurahihnat. Kummasti vähentyneet takasin tulot (kaikista autoista) noiden muutosten jälkeen... Gatesin hihnasarjoissa löytynyt rikkinäisiä kiristimiä valmiiksi useita.

Tämä oli myös mielenkiintoinen tieto. Tietää mitä tilaa seuraavaan Jakopää remppaan
"Eihän tässä hommassa mene kuin viis minuuttia..."

Poissa volvo v70 legend

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 233
  • www.vrcf.fi xc60 vm2010 ja s80 vm2008
Vs: Rakennevirhe syypäänä kalliisiin d5 remontteihin
« Vastaus #28 : 25.01.2021, 15:20:33 »
Korjaamolta lupasivat Gatesin hihnasarjalle takuuta 4vuotta /100 000km.
Vähän houkuttelisi vaihdattamaan jakopään tuolla, kun hinta oli, vesipumpun kanssa vaihdettuna 399e.
Volvolla noin 700e.
Ei kait nuo Gatesin sarjat niin huonoja voi olla, kerta tuommoisen takuun voivat antaa.
« Viimeksi muokattu: 25.01.2021, 15:22:06 kirjoittanut volvo v70 legend »

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Rakennevirhe syypäänä kalliisiin d5 remontteihin
« Vastaus #29 : 25.01.2021, 16:47:18 »
Korjaamolta lupasivat Gatesin hihnasarjalle takuuta 4vuotta /100 000km.
Vähän houkuttelisi vaihdattamaan jakopään tuolla, kun hinta oli, vesipumpun kanssa vaihdettuna 399e.
Volvolla noin 700e.
Ei kait nuo Gatesin sarjat niin huonoja voi olla, kerta tuommoisen takuun voivat antaa.

Kyllä yleensä takuu on hihnan vaihtovälin... Ainakin tähän mennessä. :D
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy