Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: gona84 - 22.06.2018, 06:05:40
-
eli ´89 240 ei lataa. latauksen, käsijarrun, rikkoontuneen polttimon merkkivalot palaa.
Millanen homma irrottaa laturi? ajattelin hiilet vaihtaa, josko auttaisi.
onko siis jännitteensäädin se johon hiilet tulevat, vai onko kaksi täysin eri asiaa ?
-
Vaihda koko säädin, laturia ei tarvitse irroittaa jos et muuta sille tee.
Kaksi ruuvia laturin perästä irti ja säädin lähtee pois, uusi osa pistää vähän vastaan, pujottamalla sekin menee.
Tarkista akku, voipi olla kuiva.
-
Tulijyrä:
Akku on monta vuotta vanha, mutta aina kun lataa ylläpitolaturilla niin latautuu täyteen. Voisiko viat johtua siitä että akku vanha :-\
Ihmetyttää vaan kun vika tuli auton seistessä pari kk paikallaan...
-
vaihda se säädin.
-
Jos vaihdat sen säätimen niin tarkasta liukurenkaiden kunto, jos on kovin syvät urat niin säätimen vaihdon apu on kymmenissä kilometreissä.
-
Aika monesta laturista on liukurenkaat ollu loppu, ja vaikka niitä saa Motonetistä niin ei kannata alkaa vaihtamaan...
-
Viime yönä duunissa latasin akun, ja noin 20km pääsi ajamaan niin akku tyhjeni (bensamittari ja lämpömittari tipahti nollille ja vilkut ei pelittäny), auto ei kuitenkaan sammunut, mutta hihna vinkui pintakaasulla, eli kyl se akku ainaki joutaa vaihtoon.
Laturi pitää irrottaa että näkee liukurenkaat?
Mites laturi on kiinni?
-
Viime yönä duunissa latasin akun, ja noin 20km pääsi ajamaan niin akku tyhjeni (bensamittari ja lämpömittari tipahti nollille ja vilkut ei pelittäny), auto ei kuitenkaan sammunut, mutta hihna vinkui pintakaasulla, eli kyl se akku ainaki joutaa vaihtoon.
Laturi pitää irrottaa että näkee liukurenkaat?
Mites laturi on kiinni?
Akun kengät irti akusta.
Laturin päällä m8 pultti jonka yhteydessä pitkä m6 kiristin ruuvi, m8 mutteri tästä löysälle, kiristin/hihnat löysälle ja alla oleva pitkä M8 pultti jossa mutteri, se pois.