No niin, syksy saapuu, kelit viilenee ja mystiset käyntiongelmat jatkuu ja lisääntyy.
Eli ongelmanahan tuossa nyt on käyntihäiriöt satunnaisesti etenkin kylmällä koneella ja tänään tuo ongelma alkoi esiintyä jo normaalissa kaupunkiajossa. Satunnaisesti kylmällä koneella esim. töihin lähtiessä aamulla autoa joutuu mielestäni starttaamaan kohtuuttoman pitkään ja välillä kone lähtee käyntiin vaivalloisesti ja joskus pitkän startin jälkeen kone ikään kuin pamahtaa käyntiin ja jää käymään tyhjäkäyntiä ihan normaalisti. Sitten kun kone on vähän aikaa käynyt ja lähtee liikenteeseen, yleensä menee vähän aikaa ilman mitään oireita, mutta vähän ajan päästä esim. risteyksestä lähdettäessä ja eteenkin paikoiltaan lähtiessä kone alkaa rykimään, pätkimään ja veto tuntuu olemaan ihan totaalisesti poissa, mutta kone ei kuitenkaan sammu. Tämä korjaantuu yleensä siten että käyttää vaihdetta vapaalla ja painaa pari kertaa kaasua että kone herää, mutta sama temppuilu kuitenkin jatkuu kun auton saa vauhtiin ja päästää välillä kaasun kokonaan pois. Kaasua uudelleen painettaessa veto on taas vähän aikaa hukassa ja kone rykii taas jotain, mutta nykiminen loppuu vauhdissa aika nopeasti. Sitten kun koneen on ajanut lämpimäksi niin mitään ongelmia ei taas olekaan.
Tänään tuo tekikin sitten lämpimällä koneella sellaisen tempun että auto puutui ihan täysin liikennevaloihin. Oirehtiminen alkoi tällä kertaa siten että huomasin kun tyhjäkäynnillä tuntuu jotain omituista nykimistä ja kone alkoi käydä vähän kehnosti. Heitin vaihteen vapaalle ja painoin pari kertaa kevyesti kaasua, mutta nyt kone alkoikin käymään todella vaikeasti ja lopulta se sammui sitten kokonaan. Kun konetta taas koitti käynnistää uudestaan niin starttia sai sahata jo todella pitkään ja lopulta kun kone lähti käymään niin tyhjäkäynti oli todella vaikean oloista ja liikkeellelähtö taas työn ja tuskan takana. Starttaamisen aikana ja koneen käydessä hankalasti huomasin että jostain pöllähti aika kova bensan haju. Sen jälkeen tuli ajeltua vähän normaalia korkeammilla kierroksilla ja sitten jälkeen vika taas hävisi kuin tuhka tuuleen.
Sen verran olen koittanut vikaa selvittää, että starttipilotin kanssa on tullut konehuonetta käytyä läpi ilman mitään löytöjä mahdollisista imuvuodoista. Tarkistin joskus alkusyksystä tulpatkin ja ne olivat ihan normaalin väriset. Jakajan kansi, pyörijä, tulpat ja tulpanjohdot on kaikki uusittu viime keväänä. Moottorinohjaus tarjoaa edelleenkin vikakoodia 2-3-2 ja tuohon ei ole vielä löytynyt mitään järkevää selitystä. Mikähän tuota oikein voisi vaivata kun tuo ongelma on alkanut esiintyä jo vähän turhan usein ja liikennevaloihin ja risteyksiin jääminen tuntuu todella kiusallisilta tuon vaivan aikana.