Futurez  Kulkukoira

Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 10
11
S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) / Vs: V60 ovi ei mene "kiinni"
« Uusin viesti kirjoittanut Jukka79 tänään kello 13:58:32 »
ÄH, kuulostaa melko jumppaamiselle. Johtosarjaa ei saa esim kuskin jalkatilan kautta esille? Joskus irrotettiin kaverin autosta ovi tunkkia apuna käyttäen, helpotti muistaakseni aika paljon. Mitenköhän tuon johdon sitten korjaa, uutta piuhaa pinneiltä asti? Pelkään että omat kolvaukset eivät ole kovin pitkäaikainen ratkaisu jos ne tekee samaan kohtaan mistä se on jo aiemmin murtunut.

Ei ole ollenkaan paha rasti mikäli työkalut vain pysyy käsissä. Ekaa kertaa kun tekee niin ehkä 45 minuuttia niin jo korjattu ja ovi on paikallaan ja kiinni.

Ainut on vain että se ovi on yllättävän painava, siinä kannattaa olla kaveri apuna. Niin ja se akun kenkä irti ihan eka ettei auto ole täynnä koodeja johtosarjan läpikäynnin jälkeen.
13
Muut menopelit / Vs: Kulmiksen taivaspaikka
« Uusin viesti kirjoittanut The_OttoB tänään kello 13:43:56 »
Olet saanut väärää tietoa.
Ehkä luotan ammattilaboranttiin tässä.
14
Showroom / Vs: 242 -77
« Uusin viesti kirjoittanut matt612 tänään kello 13:34:53 »
Pikkuhiljaa aletaan valmistautuu konttorilla käyntiin. Kunhan saa seokset alueelle


Pikkasen pitää perää laskee veilä


15
Ostetaan varaosat / M47 loota 240
« Uusin viesti kirjoittanut 2sata4kyt tänään kello 12:56:14 »
Ostaisin Etelä-Karjalan alueelta M47 vaihdelaatikon ja kardaanin Vuoden 1985 240 Volvon vinokoneen perään. Myös lähikunnista nouto onnistuu esim. viikonloppuisin.
16
Autonhoito / Vs: Nahanhoito - nahanpesu Le chat- marseillesaippualla/"kissasaippualla"
« Uusin viesti kirjoittanut mooperi tänään kello 12:47:27 »
En ole kyllä löytänyt mistään. Kaikki sivustot ilmoittaa, että loppu. Saippuhyllyt koluttu joka kaupasta. Netistä etsinyt ulkomailtakin. Somessa joku vastasi, että oli kysynyt maahantuojalta (Henkel Norden Oy), niin olivat kertoneet, että maahantuonti on lopetettu pari vuotta sitten. Olisiko sitten tämä uudempi clyseriinillä, tai joku muu marseillen saippua yhtä hyvää tähän tarkoitukseen?
17
Autonhoito / Vs: Nahanhoito - nahanpesu Le chat- marseillesaippualla/"kissasaippualla"
« Uusin viesti kirjoittanut Mäkimies tänään kello 12:36:27 »
Kissasaippuasta kysyisin, kun on hyvät ohjeetkin. Eli, kun sitä alkuperäistä Le Chatia ei löydy mistään. Onko nämä uudet ihan yhtä hyviä ja soveltuvia nahkaistuimiin, uusiin kun on lisätty clyseriiniä. Tai onko joku muu marseillen saippua yhtä hyvää valkoisiin jakkaroihin. Onko kokemuksia?
Prismasta ostin aikoinaan eikö ole siellä? ???
18
Showroom / Vs: "Juppiauto" 1985 760 Turbo Intercooler & 1997 S70 GLT
« Uusin viesti kirjoittanut bolinder tänään kello 12:30:49 »
Hienoa käyttöentisöintiä ja makea väriyhdistelmä. Tuon cruisen toimivuuden kanssa kannattaa ottaa sähkökaavion käteen ja mitata johdot läpi voi ainakin konehuonepuolella ollaa hapehtumia
19
Yleinen keskustelu / Vs: T8/T6 hybridin kulutus
« Uusin viesti kirjoittanut Ribbe tänään kello 12:24:14 »
Jos tällä on joku lukemassa tätä, niin voisko ystävällisesti ilmoittaa, että paljonko se ajotietokone näyttää kulutukseksi L/100 km, kun ajat "tyhjällä" akulla 80 ja 100 km/h vauhtia. Kaupunkilukema ei ole niin tärkeä, mutta jos löydät sellaiseenkin kulutukset, niin otetaan kiitollisuudella vastaan. Ja nyt kyseessä siis vuosimallit 2022-2024.

Esim. Ajat jossain asfalttitien pätkällä tasaisella kaasulla (vaikka vakkari päällä), niin paljonko se kulutusmittari näyttää, kun akku on "tyhjä" ?

Eihän tuon akun tietenkään tarvitse "tyhjä" olla, jos paneelista voi komentaa polttomoottorille. Niin tosiaan, haluaisin siis tietää nimenomaan T6-bensamoottorien kulutuksen ilman sähkömoottorin apuja.
Tämän aamun 20km ajomatkan kulutus oli 9.7l/100km. Lähtiessä näytti akulle 2km range. Tuo matka piti sisällään muutaman 0-80 kiihdytyksen power asennossa (ahdisti hidastelijat). Näiden jälkeen semmoinen vajaa 10km motaria.

Anteeksi. Täysin OT. Mutta mitä ihmettä! Mikäs helevetin hyöty ja järki näissä hybrideissä on kun kulutukset on noin karmeita....? :idiot2:

Eihän noilla kukaan mitään säästä kun ovatten niin järjettömän hintasiakin ja arvo tippuu ihan älyttömästi.

Vielä kerran, anteeksi, mutta kyllä nyt pomppasi minulla..... :2funny:
Jos esim. kotona saa lataukseen niin ihan varmasti säästää. Eilen oli itsellä eka 0 kulutus työmatka kun ei webasto ollut päällä. 20km matkalla kulutus oli 18.3kWh/100km. Itse latasin auton maksullisesta töpselistä 23cnt/kWh. Eli sataselle hintaa tulee 4.2e. Ja yllättävän hyvin pelkällä 80hv sähkömoottorilla pysyy liikenteen mukana, jopa motarilla jossa 100 rajoitus.
20
700, 900 & S/V90 / 740 kattoluukku jumittaa kuskin puolelta
« Uusin viesti kirjoittanut lolvo_ tänään kello 12:21:45 »
740 volvo ja käsikäyttönen kattoluukku

Auto tovin seissyt ja kattoluukku perinteisesti jumittaa. Rasvaa lykänny joka raosta sen minkä pystyy.

Kattoluukku liikkuu repsikan puolelta mutta ei yhtään kuskin puolelta? Vaijeri ei tunnu liikkuvan milliäkään kuskin puolella. Repsikan puolella kattoluukku menee tuuletusasentoon eli yläasentoon, kiinni asentoon ja laskeutuu alas.

Veivistä kun kampeaa ”naksuu” hammaspyörä oletettavasti ”luistaa” toista vaijeria eli kuskin puoleista?

Jotain hyviä poppaskonsteja kiitos ettei kattoverhoilua tarttis tiputella. Voiko olla jostain vaijeri irti? Vai onko vain niin pahasti jumissa sitten ettei liiku. Kattoluukkuun ei tule ”vastusta” yhtään että saisi pikkuhiljaa edestakas hinkkailla vaan ”naksahtaa” liki heti

Toivottavasti ymmärrätte pointtini  :D
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 10
KL-varaosat  Race.fi