Agrimarketista hakee sen sitruunahapon ni saa kerralla tarpeeksi.
Muistaako kukaan minkä takia ainakin b230 lohkossa 1-2 sylinterin välinen seinämä on vahvempi mitä 2,3,4 välit.
Olis kiva huomata kesken putkituksen että yks väli muuttaa 2 putkea erilaisiksi muista.
On niitä mittailtu. Sahamalla lohkoja kappaleeksi ja ultraääni materiaalin paksuus mittarilla. Viimeksi parivuotta sitten ultramittarilla, sillai että tarkastettiin kalibrointi halkastuun lohkoon ja verratiin mittarin antamaan tulokseen.
B23 lohko oli 2.7- 4.4mm välille tasasesti vaihteli joka syliterissä.
B21 lohko oli 2.5-3.1 mm välillä tasasesti ja kaikista mittaamista ohuin lohko???
B19 lohko oli 4-6mm kaikista lohkoista vahvin.
b230 versio F oli 3.3,7mm tasasesti joka sylinteri..
B200 versio K 3-4mm välille
Sylinterien välien halkeaminen on onelle ongelma pienelläkin 200hp vapariteholla eli ei mielestäni johdu sylinteriseinämien johdosta
Syyt ehkä???
-Liian suuri lämmönvaihtelu 1 käy lauhempana kun takimmaiset. (tähän on ratkaisuja)
-Värinät tärinät joita ilmenee lähinnä matalan budjetin moottoreissa.
Yks tapaus oli sinnikäs. Kaveri jakso rakentaa aina uuden moottorin jokkikseen ja aina sama lopputulos, käänteli kuplan männän nuolen suuntaa ja vw kiertokankia edestakas ja uuteen lohkoonja taas seuraavaan jne., mutta ei suostunu muutamaan mitään ja aina sama tulos lohko halki...tehoa oli ehkä 220hp luokkaa 7000rpm..