Carcom Oy  Ateho

B204 16v turbo

  • 22 Vastauksia
  • 12408 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Duck

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
B204 16v turbo
« : 18.01.2011, 22:38:43 »
Terveeks!

Ostin tollasen 16v italian tuonti auton moottorin josta on vakaa aikomus ottaa voimaa ulos.. ja reilusti!
Asian tuntevasti aloin tietysti poistamaan kaikkea ylimääräistä pois koneen ympäriltä ja nyt alkaakin olemaan aika hyvällä mallilla alku.
Mutta nyt on sellaista tavaraa edessä että en oikeen tiedä mitä nuo ovat, numeroin kivasti noi mielenkiintoisemmat tosta että on helppo kaikkien tulevaisuudessakin katsella :)



1 ja 2 ovat ilmeisesti vedenlämpöön mutta niissä on erilaiset liittimet keskenään
3 tietty öljyyn, mutta toisella puolella on öljyn suodattimen jalassakin joku anturi, liekö paine?
4 Ei mitään havaintoa!!
5 Ei myöskään tästä vekottimesta, toisella puolella samanlainen mikä sekin on?
6Vauhti pyörässä Hal anturi? toimiiko siellä hyvin vai kannattaako siirtää koneen etupuolelle?
7Suuttimet olivat ihanan vihreät (Sierra miehet osti aina vihreät suuttimet aikoinaan  :2funny: ) mahtaako niillä tehdä mitään?
8ahdin oli hyvässä hapessa sitä voinee käyttää..? (ainakin joku)

Teho tavoite on vaatimattomat 3xx
Megasqruitin ajattelin laittaa ohjaamaan.
noh, driftingiin tämä tulee.

Eipä siinä kait mitään kummempaa tällä kertaa.
« Viimeksi muokattu: 18.01.2011, 22:40:24 kirjoittanut Duck »

Poissa Jahre

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 262
  • MX-5 NB
Vs: B204 16v turbo
« Vastaus #1 : 18.01.2011, 22:53:51 »
1 ja 2 ovat, kuten sanoit, vedenlämpöanturit. Toinen niistä on ECU:lle ja toinen mittaristossa olevalle mittarille.
3 on nakutusanturi
4 on kampikammion huohotus pömpeli
5 on muistaakseni tasapainoakselit, viisammat korjatkoon jos nimi on väärä
6 ei ole Hall-anturi, vaan VR-anturi ja sen sijoittamisesta uuteen paikkaan voi olla montaa mieltä. Itse säilytin sen alkuperäisellä paikalla ja käytin alkuperäistä 60-2 vauhtipyörän ''hampaistusta'' saadakseni kierroslukutiedon megaan.

Jos reilua 300hp haluaa irti niin noilla suuttimilla ei sinne kyllä pääse eli uutta tilalle vaan. Jotkut 500cc vois olla ihan soppelit. Myöskään vakio ahtimella et noihin tehoihin yllä, joten uutta hakuun ja vanha kiertoon

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: B204 16v turbo
« Vastaus #2 : 18.01.2011, 23:32:09 »
Poista nuo tasapainoakselit pääset ylimääräisestä kuminauhasta eroon
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: B204 16v turbo
« Vastaus #3 : 18.01.2011, 23:58:06 »
Poista nuo tasapainoakselit pääset ylimääräisestä kuminauhasta eroon

Tasapainoakseleille on lohkossa öljyntulot ja ne voi tukkia esim sopivalla palikalla.

Poissa Duck

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: B204 16v turbo
« Vastaus #4 : 02.02.2011, 12:10:55 »
Mites ton öljypohjan kanssa.. Mun tarttis madaltaa sitä enkä ole vielä kattonut sinne sisään. minkäs mallinen se pumppu on siellä onkohan se mahdollista madaltaa vai pistänkö sähkösen pumpun? ;)

Poissa Jahre

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 262
  • MX-5 NB
Vs: B204 16v turbo
« Vastaus #5 : 02.02.2011, 18:18:54 »
En tiedä tasan tarkkaan millainen tuossa 16v on tuo öljypumppu, mutta uskoisin sen olevan aika samanlainen kuin 8v. Tällöin se pumpun jalka on aika syvällä siellä öljypohjassa. Joten madallusvaraa ei taida olla kovinkaan paljoa. Eli jos tarvetta on paljonkin puottaa niin suoraan vaan ulkoinen pumppu.

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: B204 16v turbo
« Vastaus #6 : 02.02.2011, 18:23:09 »
En tiedä tasan tarkkaan millainen tuossa 16v on tuo öljypumppu...

Tossa on hihnavetoinen "ulkoinen" öljypumppu.

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: B204 16v turbo
« Vastaus #7 : 02.02.2011, 19:52:42 »
Tossa on hihnavetoinen "ulkoinen" öljypumppu.
Eli eikös se sitten toisinsanoen ole täysin lohkon sisällä tuo pumppu, ja vain imuputki öljypohjaan?

16v vinokonelohkon purkaneet valaiskoot...
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa Duck

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: B204 16v turbo
« Vastaus #8 : 02.02.2011, 20:20:21 »


Oikealla ahaalla oleva pyörä pyörittää mitä?
Mitäs se iso pultti tuolla öljyn suodatin jalan nurkilla pitää kiinni lohkossa?
nämä ei siis ole tyhmiä kysymyksiä  ;) arvata tai kokeilla ei aina viitsi.

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: B204 16v turbo
« Vastaus #9 : 02.02.2011, 20:26:20 »

Oikealla ahaalla oleva pyörä pyörittää mitä?


Juurikin sitä öljypumppua. Öljypumpun pultti on vaihdettava jokaisen avauksen yhteydessä.
« Viimeksi muokattu: 02.02.2011, 20:32:29 kirjoittanut JuHaU »

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2394
  • www.vrcf.fi
Vs: B204 16v turbo
« Vastaus #10 : 02.02.2011, 21:38:09 »
Juurikin sitä öljypumppua. Öljypumpun pultti on vaihdettava jokaisen avauksen yhteydessä.

Ja sen pultin lujuusluokalla ON väliä.

Tuolla on juttua B204FT koneesta, ämericaksi mutta kuvat savvoo

http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=173001
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Jahre

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 262
  • MX-5 NB
Vs: B204 16v turbo
« Vastaus #11 : 03.02.2011, 10:26:02 »
Tossa on hihnavetoinen "ulkoinen" öljypumppu.

No niin nyt oppi sitten jotain uutta :)

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2126
    • Instagram kuvat
Vs: B204 16v turbo
« Vastaus #12 : 03.02.2011, 11:09:12 »
Mihis koriin tää moottori on tulossa? Ihan vaan mielenkiinnosta kun öljypohjaa ollaan madaltamassa..

Vanhalla ahtimella heität vesilintua ja laitat HX35 tai HX40 tilalle ja kerralla 900-1000cc suuttimet niin ei tarvise ostaa monia kun nälkä kasvaa.. Mega pyörittää aivan vaivatta ja saa leimallekkin vielä.

Poissa Duck

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: B204 16v turbo
« Vastaus #13 : 03.02.2011, 15:18:28 »
Mihis koriin tää moottori on tulossa? Ihan vaan mielenkiinnosta kun öljypohjaa ollaan madaltamassa..

Vanhalla ahtimella heität vesilintua ja laitat HX35 tai HX40 tilalle ja kerralla 900-1000cc suuttimet niin ei tarvise ostaa monia kun nälkä kasvaa.. Mega pyörittää aivan vaivatta ja saa leimallekkin vielä.

No...tuota...se tulee....
http://forum.vastaheitto.com/index.php?PHPSESSID=fk1kumq2dt0tkq8tsf0qafq212&topic=5445.0
« Viimeksi muokattu: 03.02.2011, 18:17:50 kirjoittanut Duck »

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2394
  • www.vrcf.fi
Vs: B204 16v turbo
« Vastaus #14 : 03.02.2011, 23:31:06 »
No...tuota...se tulee....
http://forum.vastaheitto.com/index.php?PHPSESSID=fk1kumq2dt0tkq8tsf0qafq212&topic=5445.0

Joo, kaveri rakensi pari tollasta takavetosiksi ja laitto tuhatheppasen mosan.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

 

Autoracing  KL-varaosat