Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Showroom => Aiheen aloitti: Divi - 19.02.2016, 00:05:44

Otsikko: Divin Volvot (960 mk2 -95)
Kirjoitti: Divi - 19.02.2016, 00:05:44
Jokunen vuosi on Volvoja tullut harrasteltua, välillä aktiivisemmin ja välillä vähän vähemmän. Tähän ketjuun on keskitetty mun autokantaa C70 alkaen. Linkitän tähän ekaan viestiin aina ensimmäisen postauksen joka autosta niin pystyy edes vähän navigoimaan. Aiemmista autoista löytyy kuvia linkkien takaa.

V70 2.5T -98 (myyty)
Linkki kuvagalleriaan: https://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+V70+-98+(myyty)/
Tämä oli ensimmäinen "oma" kosketus Volvoihin. Aika pitkään se hyvin palvelikin. Myytiin muistaakseni Rovaniemelle tai muualle kauas pohjoseen.
(https://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+V70+-98+(myyty)/P9070033_zps41438109.jpg/_medium.jpg)

240 karvalakki -88 (myyty)
Linkki kuvagalleriaan: https://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+240+-88+(myyty)/
Tämä pelastettiin pihakuusen alta, hitsattiin kasaan ja pitkään sillä tulikin harrastettua. Oli loppuun saakka vakio B200K+M45 mutta myynti kaduttaa kyllä edelleen. Paljon on hyviä muistoja ja mahdottoman luotettavakin tuo oli. Uuteenkaupunkiin tämä lähti ja taitaa olla samalla jepellä sielä edelleen.  O0
(https://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+240+-88+(myyty)/20140416_004.jpg/_medium.jpg)

940 GLT 16V Aut -91 (myyty)
Linkki kuvagalleriaan: https://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+940+GLT+16V+-91+(myyty)/
Tämä tuli foorumilta hankittua ja meni myöhemmin vaihdossa Kajaanin suunnalle jossa joutui ilmeisesti purkuun. Tomaatti mahtoi olla suurin syy kun ei järin syntyny minkäälaista tunnesidettä tähän vaikka hieno auto olikin. Vähän kyllä kaivelee kun meni purkuun, ois saanut pysyä liikenteessä.  :-\
(https://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+940+GLT+16V+-91+(myyty)/13-02-2015/2015-02-13+14.24.44.jpg/_medium.jpg)

Amazon -69 (myyty)
Linkki kuvagalleriaan: https://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+Amazon+-69+(myyty)/
Tämä oliki melkonen tapaus ;D Johonki Turun suunnalle taisi mennä projektiksi. Liekö vielä ajossa? Koppa oli kova mutta vähän huonosti hitsattu. Moottori oli vähän turhankin kireä eikä oikein mikää osa-alue sopinu yhteen sen puolesta. Vakiotekniikalla ois ollu ihan kiva peli mutta pois tuli myytyä. Sen verran on jääny kaivelemaan että nyt etsitään uutta Amazonia itselle.  :)
(https://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+Amazon+-69+(myyty)/WP_20150902_18_20_27_Pro.jpg/_medium.jpg)

C70 T5 -98 (myyty)
Linkki ekaan viestiin: https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=75240.msg1061057012#msg1061057012
Linkki kuvagalleriaan: https://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+C70+T5+-98+(myyty)/
Tällä tuli ajeltua jonku aikaa mutta ei nuo etuvedot vaan enää maistu. T5 oli kyllä kiva pannu manuaalin edessä. Karvialle taisi mennä.
(https://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+C70+T5+-98+(myyty)/2016-05-10+18.37.22.jpg/_medium.jpg)

960 2.5 man -95 (myyty)
Linkki ekaan viestiin: https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=75240.msg1061095564#msg1061095564
Linkki kuvagalleriaan: https://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+960+-95/
Oikeen viimesen päälle kiva peli ajella, luotettava on ollut ja hyvässä kunnossa kaikinpuolin. Veteraania tekee kuitenkin mieli kun ei itsellä ole tällä hetkellä "käyttöautolle" tarvetta.
(https://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+960+-95/2016-10-16+13.25.29+HDR.jpg/_medium.jpg)
Otsikko: Vs: Peruskippo C70 T5 -98
Kirjoitti: Divi - 20.02.2016, 20:36:10
(https://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+C70+T5+-98+(myyty)/2016-05-10+18.37.22.jpg/_medium.jpg)

Perheen kakkosautoksi tuli haettua tuommonen coupe. Alkukesästä 2007 haettu Ruotsista tänne, kyseinen kaveri on ajellut autolla tähän vuoteen saakka ja nyt helmikuussa yhden välikäden kautta tuli auto minulle. Ikäisekseen ihan nätissä kunnossa, tekniikka tuntuu timmiltä, sisusta on asiallinen (värinä Tan / Dark wood, eli semmoinen harmahtava beige). Maali on Cassis Pearl, vahattuna ja puhtaana oikein nätti väri. Saffronin ohella yksi omista lemppareista Volvon kartassa.

- B5204T3, 226hv/310nm
- 240tkm ajeltu
- M59 Manuaali
- Automaatti-ilmastointi
- Sähköikkunat
- Sähköpenkit muisteilla
- Sähköpeilit lämmityksellä
- Kattoluukku (ei aukea vaan on kiinteä, ilmastoinin kanssa ei kyllä tarvikkaan)
- Vakkari (Ei tunnu heräävän ollenkaan, alipaineletkuissa reikiä tai pumpun liitin likainen?)
- Dynaudio hifit, CD-vaihtajia tuplasti (soittimessa 3cd, kontissa 6cd), Volvo original Alpine vahvistin
- RTI, tarvisi karttapäivityksen
- Käsinoja mukitelineillä, ja perinteisemmät lisäherkut.
- EURO2 päästöluokkaa eli saa virittää

Huoltokirjan merkinnät:
21.04.1998 - 13815km - Rooma, Italia
09.02.1999 - 28800km - Rooma, Italia
12.10.1999 - 43676km - Milano, Italia
04.07.2000 - 59006km - Milano, Italia
10.12.2004 - 76261km - Tukholma, Ruotsi
14.02.2005 - 89721km - Västerås, Ruotsi
20.07.2005 - 105362km - Västerås, Ruotsi
19.12.2005 - 119001km - Västerås, Ruotsi
11.05.2006 - 135792km - Västerås, Ruotsi
18.12.2006 - 150692km - Västerås, Ruotsi
22.05.2007 - 154229km - Seinäjoki, Suomi (Vianor)
Puheiden ja kuittien mukaan käytetty huollossa säännöllisesti myös tässä välissä, huoltokirjasta puuttuu merkinnät.
12.02.2016 - 239777km - Seinäjoki, Suomi (Sami Akkala Oy, jakopää tehty samalla)

- Vikakoodit tuli luettua, sieltähän löyty tuttu ja turvallinen "EFI-422, Ilmanpainetunnistimen signaali virheellinen". Ei muutaku uutta anturia tilaukseen.
- Kuskin ovea koitettiin linjata vähän paremmin mutta eipä ollukkaan ihan helppo homma. Hieman parempi kuitenkin nyt kuin aiemmin. Täytyy paremmalla ajalla tutkia tarkemmin.
- Kattoluukun mekanismia purin jonkuverran ja sielähän oli useampi muoviosa rikki, liekö jäisenä yritetty avata tms.. Ei muutaku osia metsästämään.
Otsikko: Vs: C70 T5 -98 "Luxury Touring"
Kirjoitti: Machigo - 22.02.2016, 16:04:21
Tyylikäs ja hyvä valinta! ;)

Näyttää olevan auto hyvässä kunnossa, tuo ilmapainetunnistin on välillä erittäin rasittava, koska se herjaa aivan turhastakin.
Yleensä auttaa liittimen irroitus, crc:tä pintaan ja kiinni. Sitten vain vikakoodin nollaus ja ajoa kehiin.

Ilmeisesti aika tyyppivika näissä...

Vakkari pelaa kyllä, mutta paina pitkään sitä pitkää liukupainiketta pohjassa. Kyllä ne kierrokset alkaa nousemaan, vähitellen. :)
Muistat varmaan kuitenkin heittää sen ON - asentoon, ennen leikkimistä.  ;D

Radion koodin saat sarjanumeroa vastaan suoraan siniseltä.
Otsikko: Vs: C70 T5 -98 "Luxury Touring"
Kirjoitti: Juhizz - 22.02.2016, 21:10:24
1997-2002 on Euro3 luokitus.
Otsikko: Vs: C70 T5 -98 "Luxury Touring"
Kirjoitti: Divi - 22.02.2016, 21:21:00
1997-2002 on Euro3 luokitus.
Mun käsittääkseni Euro3 on sitonu 1997 lähtien tyyppihyväksyttyjä autoja (milloin C70 tyyppihyväksytty?), ja vasta myöhemmin kaikkia myytyjä autoja.
Otsikko: Vs: C70 T5 -98 "Luxury Touring"
Kirjoitti: Juhizz - 22.02.2016, 22:07:25
Niin tosiaan. Jos th on 1996 eli esittelyvuonna niin sitten onkin Euro2. Mutta jos th on myynnin alkamisvuonna eli 1997 niin sitten Euro3.
Otsikko: Vs: C70 T5 -98 "Luxury Touring"
Kirjoitti: coolower - 23.02.2016, 11:44:28
Virtalukko on pyörinyt tyhjää itselläkin jo useamman vuoden mutta itse osaa sen kanssa jo elää mutta korjaamot/ katsurit on ihan paniikissa (aina).
Pieni rattilukon kevennys ( liikuta rattia noin sentti pari) ja hidas avaimen kääntö--> nappaa kiinni ja starttaa.
Talvea vasten lukon öljyäminen auttaa kanssa.

Mutta nyt alkoi kyllästyttämään tuo lukkopesän pyöriminen ja selvittelin hintaa toissa viikolla.
Kustannus: uusi lukko hässäkkä noin 400eur ja 0.7 tuntia työtä

Sitten itseäni korpeaa tuo sulanut/ visvainen avain jonka ajattelin kanssa vaihtaa.
Uuden avaimen kustannus ohjelmoituna 200eur. Kallis mutta ei mahda mitään...köyhille kaikki on kallista.
Huhti toukokuussa menee auto Volvolle lukkoremonttiin.
Otsikko: Vs: C70 T5 -98 "Luxury Touring"
Kirjoitti: laatikkovika - 23.02.2016, 12:32:06
Sen verran tiedän tästä mallista että tuo sivuikkunan kohdistus on sitten melko vaativa homma, siihen pitää kyllä keskittyä ja varata aikaa vaikka olisi hyvät ohjeet.
Kerran tehty enkä halua tehdä toiste.
Otsikko: Vs: C70 T5 -98 "Luxury Touring"
Kirjoitti: Orlov - 23.02.2016, 13:30:01
Olisko tästä apua virtalukko ongelmiin?

http://www.junk.se/sv/volvo-delar-/3259-8626325-volvo-s70-v70-c70-tandningslas.html
Otsikko: Vs: C70 T5 -98 "Luxury Touring"
Kirjoitti: jone - 24.02.2016, 00:37:45
Kannattaa ottaa kaikki lukot niin tulee paljon halvemmaksi ja kolme uutta avainta tulee mukana. Makso muutama vuosi sitten reilun 200e.
Otsikko: Vs: C70 T5 -98 "Luxury Touring"
Kirjoitti: Divi - 26.02.2016, 21:30:53
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+C70+T5+-98/2016-02-26+14.31.37.jpg/_medium.jpg)
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+C70+T5+-98/2016-02-26+14.31.18.jpg/_medium.jpg)

Tuommonen Italialainen Facetin valmistama tarvikeanturi meni paikalleen, akunkenkää käyttelin irti ja ainakaan vielä ei vikavalo syttynyt. Seuraillaan tilannetta.

Päästöluokka-asiaa kyselin katsastuskonttorilta, trafilla kun ei oikein tuontiautosta tietoja löytynyt niin laittoivat sormen suuhun ja ohjasivat Käyttöauton siniselle tiskille. Sieläkin ihmeteltiin tietojen puutetta kun ei tuommoista ole koskaan suomessa uutena myyty. Seuraava osoite onkin Volvo Cars Finland, katsotaan vastataanko sieltä sähköpostiin ollenkaan.

Herää kysymys että arvallako ne katsastuksessa heittää katotaanko OBD-arvot vai ei, kun eivät tiedä edes päästöluokkaa?  :D

Siniseltä tiskiltä löytyi kuitenkin radiokoodi ihan vaan kysymällä, joten hukkareissu ei ollut.  :)
Otsikko: Vs: C70 T5 -98 "Luxury Touring"
Kirjoitti: janne81 - 26.02.2016, 21:33:59
Minäkin haluan tämmösen joskus  :)

Onko tosiaan niin että koko lukkosarja on edullisempi kuin pelkkä virtalukko? perustuuko se siihen että sarjan saa "randomina" ja pelkän virtalukon joutuu "teettämään"?
Otsikko: Vs: C70 T5 -98 "Luxury Touring"
Kirjoitti: jone - 27.02.2016, 00:54:48
Anteeksi ot taas. Oli ainakin silloin kun itselle ostin, niin paljon halvempi koko lukkosarja ottaa. Avaimet vaan piti koodata tais maksaa 40e. Tuon vinkkasi kaveri kun oli sillon sinisellä töissä.
Otsikko: Vs: C70 T5 -98 "Luxury Touring"
Kirjoitti: Oski - 27.02.2016, 01:55:41
Mulla oli saman värinen T5 (CC-77) vajaa 10 vuotta. Oli vuosimallia 2001. Pirun hieno auto! Ainoa mistä en tykännyt, oli turhan iso kääntösäde! Parkkipaikalla pyörittely ei ollut herkkua! Ikkunat ovissa vähän suhisi, mutta säätämällä parani. Matka-ajossa miellyttävä, kulki kohtuullisella bensamäärällä.
Vikalista oli todella lyhyt, lähinnä normaalia kulutusosaa.
Otsikko: Vs: C70 T5 -98 "Luxury Touring"
Kirjoitti: Divi - 19.03.2016, 21:56:27
Työt haittaa harrastuksia eikä ole auton kimppuun ehtinyt juuri ollenkaan. Tänään oli kuitenkin hieman aikaa näperrellä pakkasessa joten kirjotellaan tänne muistiin.

Ahtopaineiden kanssa on ollut hieman ongelmaa, ei tunnu ahtavan kunnolla vaan persdyno väittää että tehoa on hukassa. Hain mittarin, asentelin sen ja lähdin testilenkille. Ahdot piikkaa jossain 2500rpm kohdalla 0,7bar ja tippuu siitä 0,5-0,4 tuntumaan kierroksilla. Hukkiksen kellolta kun otin letkun irti niin nousee kiltisti 1bar hujakoille, enempää en viitsinyt testailla joten en tiedä johtuuko tuo paineen pudotus vuotavasta hukkaportista vai onko vika TCV:ssä. Tuo nyt kertoo kuitenkin että bypassi ja kompurapuoli ei vuoda vaan vika on pakopuolella. Jatketaan huomenna kaverin kanssa tuon ihmettelyä.

(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+C70+T5+-98/2016-03-19+13.58.48.jpg/_medium.jpg)



Mittarin letkua vetäessä tuli kuskin jalkatilsta vastaan tällainen irtonainen kytkin jonka muovinuppi on katki. Voiskohan liittyä tuohon vakionopeudensäätimen toimimattomuuteen? Kuuluisko tuon olla kaasupolkimen takana?

(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+C70+T5+-98/2016-03-19+13.53.50.jpg/_medium.jpg)
Otsikko: Vs: C70 T5 -98 "Luxury Touring"
Kirjoitti: Huikkoster - 19.03.2016, 22:28:19
Todennäköisemmin jarru tai kytkinpolkimella alipaine katkaisin vakkarilla.
Otsikko: Vs: C70 T5 -98 "Luxury Touring"
Kirjoitti: Hiltsu - 19.03.2016, 23:46:58
Tarkista ettei ole viiksestä piuha poikki, itsellä moinen ongelma ol tuossa V70:ssä.
Otsikko: Vs: C70 T5 -98 "Luxury Touring"
Kirjoitti: JanMac - 20.03.2016, 09:50:45
Ja ne viiksien sisällä olevien pikkuisten kupariliuskojen kontaktipinnat.
Otsikko: Vs: C70 T5 -98 "Luxury Touring"
Kirjoitti: Justus - 20.03.2016, 12:07:34
Toi kytkin näyttää niinku joltain omin käsin vahdetulta kötöstykseltä, teippiä juuressa, ei oo tehtaalta tullessaan tommosia patentteja ja epäilen vahvasti, että  ei oo mitään alipaineviritystä enää näissä.
Otsikko: Vs: C70 T5 -98 "Luxury Touring"
Kirjoitti: Divi - 20.03.2016, 17:49:49
Ahtopaineiden kanssa on ollut hieman ongelmaa, ei tunnu ahtavan kunnolla vaan persdyno väittää että tehoa on hukassa. Hain mittarin, asentelin sen ja lähdin testilenkille. Ahdot piikkaa jossain 2500rpm kohdalla 0,7bar ja tippuu siitä 0,5-0,4 tuntumaan kierroksilla. Hukkiksen kellolta kun otin letkun irti niin nousee kiltisti 1bar hujakoille, enempää en viitsinyt testailla joten en tiedä johtuuko tuo paineen pudotus vuotavasta hukkaportista vai onko vika TCV:ssä. Tuo nyt kertoo kuitenkin että bypassi ja kompurapuoli ei vuoda vaan vika on pakopuolella. Jatketaan huomenna kaverin kanssa tuon ihmettelyä.

Tätä hommaa nyt jatkettiin. TCV tuntuisi toimivan, se pitää kellolla ulkoilmanpaineen alakierroksilla (ahdot nousee sinne 0,7-0,9bar tuntumaan hieman kuormasta ja kiihdytyksestä riippuen), ja jollain kierroksilla sitten yhdistää ahtopaineen kelloon jolloin kello lähtee aukeamaan ja ahdot tippuu tuonne 0,4-0,5bar tuntumaan. Tuon kummempaa se ei voi tehdäkkään kun tuohan on vaan on/off-venttiili. TCV:n kun ottaa kokonaan pois, ja laittaa letkun painepuolelta suoraa hukkikselle, niin paine pysyy aika tasaisesti tuossa 0,4-0,5bar tuntumassa. Tuntuu vaan heräävän aika myöhään eli hukkis lähtee aukeamaan jo tosi pienillä kierroksilla. Alla video kiihdytyksestä ilman TCV:tä.

(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+C70+T5+-98/nimet%C3%B6n.png/_full.jpg) (https://www.youtube.com/watch?v=4DFisV8js0s8)

Kysymys kuuluukin että paljonko tämmösessä pitäis vakiona olla ahdot? ja ihanko se jo vakionakin piikkaa ensin ylemmäs ja TCV:n auetessa tiputtaa sitten ahdot tuonne puoleen kiloon? Vai voisko tuo hukkiksen kello olla sökö? jousi poikki? Persdyno vaatis kuumeisesti lisää painetta, tuo 0,5 tuntuu ihan vaparilta.

Tästä päästäänkin seuraavaan aiheeseen eli jos tuon kellon vaihtaa säädettävään, niin millasia paineita/tehoja nuo vakioveivit kestää? Kehtaako nostaa kiloon paineet tuolla vakioturbolla?
Myöhemmin on kyllä tarkoitus laitella H-profiilit ja vaihtaa ahdistin isompaan.
Otsikko: Vs: C70 T5 -98 "Luxury Touring"
Kirjoitti: Daiffi - 21.03.2016, 03:48:08
Oma C70 ahtasi ehjänä 0.8-0.9 ja pysyi aika hyvin sielä kyllä aika hyvin loppuun asti. Itellä oli ongelmana että kello oli löystyny että sieltä tangosta juuresta kiristelee näin ensi hätää.
Otsikko: Vs: C70 T5 -98 "Luxury Touring"
Kirjoitti: Divi - 21.03.2016, 08:43:08
Tankoa tuli jo ruuvailtuakin mutta ei saatu merkittävää vaikutusta aikaseksi. Laitettiin netistä löytyneiden ohjeiden mukaisesti noin 4psi painetta kelloon ja säädettiin tanko niin että sujahtaa paikalleen. Edelleen kello aukeaa aivan liian herkästi, alan olla melko varma että jousi sieltä on poikki.
Otsikko: Vs: C70 T5 -98 "Luxury Touring"
Kirjoitti: MjH - 21.03.2016, 09:11:45
Kannattaa varmistaa tuo moottorikoodi. Rekisteritiedoissa voi olla virhe.

B5204T4= matalapaine
B5204T3= korkeapaine

Jos matalapaine turbo niin 0,5bar on ok. Ahtimissa myös eroa. c70 malleissa on ainakin käytetty tuota matalapaineversiota.
Otsikko: Vs: C70 T5 -98 "Luxury Touring"
Kirjoitti: JoonasH - 21.03.2016, 13:25:27
Kannattaa varmistaa tuo moottorikoodi. Rekisteritiedoissa voi olla virhe.

B5204T4= matalapaine
B5204T3= korkeapaine

Jos matalapaine turbo niin 0,5bar on ok. Ahtimissa myös eroa. c70 malleissa on ainakin käytetty tuota matalapaineversiota.
Kyl se vadiksen mukaan ihan korkeapaineturbo on  :)
Otsikko: Vs: C70 T5 -98 "Luxury Touring"
Kirjoitti: Justus - 21.03.2016, 16:43:15
~0,7bar (10psi) muistaakseni speksien mukaan vakio B5234T3 HPT 1999, tiedä sitten tuosta italosta. Mutta HPT on molemmat.
Otsikko: Vs: C70 T5 -98 "Luxury Touring"
Kirjoitti: Divi - 21.03.2016, 18:08:24
Säädettävä hukkiksen kello (http://www.ebay.com/itm/181893519143?_trksid=p2057872.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT) tilattu eli jos ei ollut alunperin HPT niin kohta on.  O:-)
Kattelin että tuossa Mambassa on rakenne ainakin fiksun oloinen, jos ei semmosenaan toimi niin ainakin on asiallisen olonen aihio tehdä ite parempi.  :D

Jos tuolla saisi paineet sinne vajaaseen bariin, sitten voiskin alkaa tuumaamaan H-profiilien ostoa että voi vaihtaa ahtimen vähän isompaan. Kuhan saisi tuohon EURO-luokitukseen selvyyden niin vois ostaa isomman välijäähyn kans, ei tarttis joka talvi pestä tuota alkuperästä kun nuo tuppaa jäätymään.  :D Varmaan kyllä KL-racingin cooleri olis mustaksi maalattuna aika huomaamaton  :o
Otsikko: Vs: C70 T5 -98 "Luxury Touring"
Kirjoitti: Divi - 24.03.2016, 16:41:22
sitten voiskin alkaa tuumaamaan H-profiilien ostoa

(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+C70+T5+-98/2016-03-24+15.57.14.jpg/_medium.jpg)
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+C70+T5+-98/2016-03-24+15.59.27.jpg/_medium.jpg)

Liialla tuumaamisella ei saavuteta kuin tylsiä ja järkeviä päätöksiä, joten ostin sitten uudemman 2.3 T5 alakerran joka sisältää tuommosia hassun muotosia KL-Racingin veivilöitä. Täytyy nykysen koneen kansi työstää tuohon päälle ja laittaa paikalleen niin saa rauhassa nostella paineita ja vaihtaa palikoita sitten pikkuhiljaa tuohon ympärille. Pitäis kestää...

Mitähän vauhtipyörää näissä Italian T5:ssa on yleensä ollu? Mitä asetelmaa ja kytkinlevyä tiimi suosittelee? Kai sen kytkimen vois mitottaa sinne lähelle 500hp kun tuo alakertakin nyt kestää, niin ei tarvi sitten alkaa vaihtamaan jos (kun) nälkä kasvaa syödessä. Joku SRE massapyörällä riittänee? Sintteriä en haluaisi...

Hyvvee piäsiäistä! :kukkia:
Otsikko: Vs: C70 T5 -98 "Luxury Touring"
Kirjoitti: JoonasH - 24.03.2016, 17:21:10
Tutun näköistä pakkausmuovia, onko tuokin volvon jälleenmyyjältä haettu :D
Otsikko: Vs: C70 T5 -98 "Luxury Touring"
Kirjoitti: Divi - 24.03.2016, 17:26:14
Juu sieltä samalta marmoritiskiltä se tais tulla erään rahtifirman välityksellä  :D

edit: siirsimpä tämän projektipuolelle kun tuntuu nyt vähän semmoseksi lipsahtavan.  :)
Otsikko: Vs: Divin C70 T5 "GT" -98 *kytkimen pähkäilyä ja h-profiilit*
Kirjoitti: Divi - 26.03.2016, 18:56:59
Tässä on nyt hieman tuumailtu ja koitettu päähän miettiä ostoslistaa, kirjotellaampa se tähän ylös niin ei unohdu. Alakerta olis siis tarkotus vaihtaa, ja samalla päivittää kytkin niin ettei tarvisi heti olla aukomassa. Kävin taskulampun kanssa kuikuilemassa että eipä sielä näy työsylinteriä kytkinkopan kyljessä > mahtaa olla kaksoismassavauhtipyörä ja sisäinen kytkinsylinteri.

- Moottoriin tiivisteet (kansipahvi, kampuran ja nokkien stefat, pako ja imusarjojen tiivisteet, venavarsien kumit)
- Kova vauhtipyörä 240mm kytkimelle
- Asetelma ja levy.. 850R paketti? SRE707 ja vakio T5 massalevy? Sintteriä en mielelläni laita. Taitaa 850R paketti 500nm kestolla riittää mulle ihan hyvin tähän.
- Painelaakeri, silmälaakeria ei taida näissä olla?
- Vetarien stefat ja suojakumit
- Öljynsuodatin, öljyt, jäähdytinnestettä
- Tiivisteliimaa (Victor Reinz 70-24571-10)
- Kannenpultit
- Ölynpumpun tiivisteet
- Öljyruiskujen venttiili

Jakopää on nykysessä koneessa uusi (1/16), laitetaan vanha takasin jos kaikki on kunnossa.
Jos tulee jollekkin mieleen jotain mitä kannattaa samalla uusia, tai mitä on pakko, niin kertokaa ihmeessä.
Ja jos on nurkissa vauhtipyörää tai muuta tarvittavaa osaa niin tarjotkaa!
Otsikko: Vs: Divin C70 T5 "GT" -98 *kytkimen pähkäilyä ja h-profiilit*
Kirjoitti: Justus - 26.03.2016, 20:05:51
Kannenpultit uudet. Nää on venyvää mallia. Ei montaa kymppiä maksa. Joku on kyl laittanu vanhoillakin, mutta kannattaako ottaa riskiä, että katkeavat kiristettäessä muutaman kympin takia?
Otsikko: Vs: Divin C70 T5 "GT" -98 *kytkimen pähkäilyä ja h-profiilit*
Kirjoitti: JuHaU - 26.03.2016, 20:12:04
Öljypumpun ottaisin irti ja vaihtaisin molemmat tiivisteet. Kannattaa putsata se pumppu samalla.

Samoin lohkossa oleva öljyruiskujen venttiili suositellaan vaihdettavaksi (löytyy siitä öljypumpun ja vesipumpun vierstä).
Otsikko: Vs: Divin C70 T5 "GT" -98 *kytkimen pähkäilyä ja h-profiilit*
Kirjoitti: Divi - 30.03.2016, 20:29:54
Kiitoksia vinkeistä, lisätään ostoslistaan.  :)

Volvoltakin tuli viimein vastausta päästöasiaan, sanoivat että auto täyttää 70/220*94/12 päästötason. Trafin sivuilta taas löytyi taulukko jonku mukaan tuo direktiivin 70/220 liite 94/12 tarkoittaa Euro2 päästöluokkaa. Täytyy tulostaa nuo paperit ja käydä konttorilla vielä varmistamassa että nuo kelpaa todisteeksi ja auton saa muutoskatsastettua eri ahtimelle ja välijäähylle tavallisella päästötestillä. 8)
Otsikko: Vs: Divin C70 T5 "GT" -98 *kytkimen pähkäilyä ja h-profiilit*
Kirjoitti: JuHaU - 30.03.2016, 21:23:27
Volvoltakin tuli viimein vastausta päästöasiaan, sanoivat että auto täyttää 70/220*94/12 päästötason. Trafin sivuilta taas löytyi taulukko jonku mukaan tuo direktiivin 70/220 liite 94/12 tarkoittaa Euro2 päästöluokkaa. Täytyy tulostaa nuo paperit ja käydä konttorilla vielä varmistamassa että nuo kelpaa todisteeksi ja auton saa muutoskatsastettua eri ahtimelle ja välijäähylle tavallisella päästötestillä. 8)

Tämä kuulostaa enemmän kuin hyvältä.
Otsikko: Vs: Divin C70 T5 "GT" -98 *kytkimen pähkäilyä ja h-profiilit*
Kirjoitti: Divi - 01.04.2016, 22:53:14
Kiinanpoika toimitti:
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+C70+T5+-98/2016-04-01+13.16.34.jpg/_medium.jpg)

Ei ollu käsivarastossa tarpeeksi tarkkaa painemittaria joten säädin vaan samaan kohtaan ku vanha kello oli. Joku viitisen milliä jäi esikiristystä.
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+C70+T5+-98/2016-04-01+14.50.34.jpg/_medium.jpg)

Paikalleen meni, imuputkea joutui käyttämään irti että pääsi alempaan pulttiin käsiksi.
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+C70+T5+-98/2016-04-01+17.58.17.jpg/_medium.jpg)

0.8bar jousi oli kellossa sisällä valmiiksi ja yllättäen se ahtaa nyt suoraan ahtopaineohjauksella 0.8bar. TCV pois käytöstä siis. Ahtaa jo alhaalta sopivasti, ei huono ostos ollenkaan.  8)
Testilenkille vielä likaseen autoon kesäpallot alle, ai että  S* S* S*
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+C70+T5+-98/2016-04-01+21.05.33.jpg/_medium.jpg)
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+C70+T5+-98/2016-04-01+21.05.50.jpg/_medium.jpg)
Otsikko: Vs: Divin C70 T5 "GT" -98 *kytkimen pähkäilyä ja h-profiilit*
Kirjoitti: Tonskulii - 02.04.2016, 00:50:42
Hyvä kuulla kokemuksia, itellä juurikin sama kello saapunut kotiovelle pari päivää sitten, mustan jousen laitoin sisälle ja nyt odottelee kovasti 19T:n kylkeen pääsyä, toivotaan että toimii täälläkin! :)
Otsikko: Vs: Divin C70 T5 "GT" -98 *kytkimen pähkäilyä ja h-profiilit*
Kirjoitti: Justus - 02.04.2016, 17:13:25
Jäikö tulliin? Jos niin menikö tullia?
Otsikko: Vs: Divin C70 T5 "GT" -98 *kytkimen pähkäilyä ja h-profiilit*
Kirjoitti: Divi - 02.04.2016, 18:35:37
Joo kiinan free shipping yllätti, paketti tuli viikossa DHL Expressinä. DHL tullauttaa kaikki paketit, joten alvit ja DHL palvelumaksu piti maksaa.
Loppusumma kellolle rahteineen kaikkineen mahtoi olla noin 145e.


Stancea kattelin ja tuumailin että jonku 3-4cm sitä vois ihan mielellään tiputtaa alemmas, mutta eipä tuolla kiire ole. Aika makeelta näyttää jo noinkin.  8)
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+C70+T5+-98/2016-04-02+14.39.45.jpg/_medium.jpg)


Hifipuolta tuli kanssa tutkittua kun hommasin 2DIN soittimen. Asentaminen jäi vaan vielä kun piti tilata DIN-RCA adapteri että saa auton vahvarin käyttöön. Tässä on siis vakiona Dynaudion premium sound paketti (Volvo 3553795), aikakautensa OEM-hifien parasta herkkua väittäisin.
Pakettiin kuuluu:
- SC-900 soitin 3-levyn vaihtajalla
- Takaluukussa 6-levyn vaihtaja
- Takaluukussa Alpinen valmistama 4x100w vahvistin. (4-ovisissa tapaa olla penkin alla 4x40w tai soittimen takana 4x25w)
- Hattuhyllyllä Dynaudio 8" midit sekä 2" diskantit
- Ovissa Dynaudio 8" subit sekä 3,5" keskiäänet
- Kojelaudalla Dynaudio 2" diskantit
- Keskikaiutin tästä mallista uupuu kun tilalla on Volvo RTI navi
(http://s3.amazonaws.com/rparts-illustrations/strapr1/1430d897296a1a1c705c2568b8af1d08/1d54a9154a2c32630ee291b022d85017.png)
(http://i.ebayimg.com/00/s/OTAwWDExNjU=/z/6E8AAOSwZ8ZW~yDo/$_57.JPG)
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+C70+T5+-98/2016-04-02+13.29.56.jpg/_medium.jpg)
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+C70+T5+-98/2016-03-28+18.34.34.jpg/_medium.jpg)
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+C70+T5+-98/2016-03-28+18.38.12.jpg/_medium.jpg)
Otsikko: Vs: Divin C70 T5 "GT" -98 *kytkimen pähkäilyä ja h-profiilit*
Kirjoitti: Justus - 02.04.2016, 20:22:08
Surkeesti kaipaa oikeeta subbaria lisäks.
Ite pistin takavuosina 10" Kenwoodin refleksitoosassa konttiin oman vahvarin ja ite tehdyn aktiivijakarin kera.
Heivasin samalla tuon orggissoittimen ja orggis vahvarin mäkeen ja paremmat kalut tilalle, niin muuttui sointi siedettäväksi. Dunaudion kajarit kelpuutin sellaisenaa, vaikka kai niistä jo on aika ohi ajanut.
Otsikko: Vs: Divin C70 T5 "GT" -98 *kytkimen pähkäilyä ja h-profiilit*
Kirjoitti: aprilli - 03.04.2016, 14:51:51
Pariinkin otteeseen oot tainnu ajella vastaan täs Seinäjoen alueella. Näyttää Coupe jatkojalostuvan hyvään suuntaan  :)
Otsikko: Vs: Divin C70 T5 "GT" -98 *kytkimen pähkäilyä ja h-profiilit*
Kirjoitti: Tonskulii - 03.04.2016, 18:25:19
Piti kans luntata että kyllä, Seinäjoella.  :o Pitää olla tarkempana jatkossa..

Ite tuolla perhevaakkonilla pyörin kans sielä suhteellisen paljon.. :)
Otsikko: Vs: Divin C70 T5 "GT" -98 *kytkimen pähkäilyä ja h-profiilit*
Kirjoitti: Divi - 03.04.2016, 21:22:40
Juu täälähän minä, ei muutaku miittiin vaan mukaan ni sieltä löytää  :)

Kattoluukkua tuli tämä päivä pajotettua.. V70 kattoluukku tuli ostettua mutta olihan se erilainen. Lasi on tässä kaarevampi ja mekanismi muutenkin hieman erilainen. Kaikkia hajonneita osia ei siitä löytynyt joten päädyttiin plan-B:hen. Lattarautaa esille ja askartelemaan alkuperäisiä pulttien paikkoja käyttäen. Nyt se ei enää aukea, ei itsestään eikä napista.  :D Eikä sen ilmastoidussa coupessa tarvikkaan. Sentään saa katella lintuja kun on lasikatto.

(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+C70+T5+-98/2016-04-03+14.47.30.jpg/_medium.jpg)

(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+C70+T5+-98/2016-04-03+15.35.27.jpg/_medium.jpg)

(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+C70+T5+-98/2016-04-03+15.45.51.jpg/_medium.jpg)

(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+C70+T5+-98/2016-04-03+16.46.20.jpg/_medium.jpg)

(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+C70+T5+-98/2016-04-03+16.54.57.jpg/_medium.jpg)

Ja harjapesulla käytiin  :)
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+C70+T5+-98/2016-04-03+20.28.36.jpg/_medium.jpg)
Otsikko: Vs: Divin C70 T5 -98
Kirjoitti: Divi - 13.05.2016, 16:54:29
Hetkellisiä mielijohteita.. http://www.nettiauto.com/volvo/c70/8022877  :idiot2:
Otsikko: Divin 960 mk2 -95
Kirjoitti: Divi - 30.05.2016, 13:27:44
No mutta hups, tuli tuommonen ostettua kun löyty edukkaasti asiallinen yksilö..

- B6254 vapari + M90
- Ei merkittäviä herkkuja, sähkölasit edessä, sähköpeilit, penkinlämmittimet jne.
- Kangaspenkit, ei ilmastointia, ei ardicia, ei kattoluukkua, ei jalomuoveja, ei vakkaria jne.
- 325tkm ajettu ja ilmeisen ahkerasti huollatettu, tais olla Lankulle töistä tuttu auto.

(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+960+-95/2016-05-28+16.34.54.jpg/_medium.jpg)
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+960+-95/2016-05-28+16.35.21.jpg/_medium.jpg)

(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+960+-95/2016-05-29+20.00.03.jpg/_medium.jpg)
Keulaa tuli jo vähä siivoiltuakin, samoin sivulaseista siivosin tarrat pois.

(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+960+-95/2016-05-29+22.18.58.jpg/_medium.jpg)
Kiinalaisen 2DIN soittimen heitin paikalleen, tinasin soittimen johtosarjan kuntoon ISO-liittimillä ja printtasin 3D-tulostimella adapterin soittimelle. Maalattava vielä kun loppui musta muovi kesken niin piti tehä valkoinen.
Otsikko: Vs: Divin 960 mk2 -95
Kirjoitti: Lankku - 30.05.2016, 14:18:17
Vaikka ei ole meillä moneen vuoteen käynytkään, niin kummasti tutut rekkarit vaan muistaa nähdessä :D Onhan siinä tainnut pari omistajaa olla sen jälkeen. Työnantajan kautta aikanaan muistaakseni jälkituotu Saksasta ja sen jälkeen käynyt huolloissa.

Hirveiden tarrojen poisto oli ulkonäöllisesti kyllä paras päivitys, jonka voi enshätään tehdä.
Otsikko: Vs: Divin Volvot (960 & C70)
Kirjoitti: Divi - 04.06.2016, 14:22:37
Itseasiassa kylkiin hirveät tarrat jäi vielä paikalleen, koitin vähän nurkasta rapsutella mutta on niin hyvin tarttunu että pitää varmasti hommata jotain liuotinta siihen hommaan.

Clubin tarrat tuli liimailtua takasivulaseihin, sisustaa puunailin hieman ja imuroin. Etuovipahvit pitää etsiä hieman paremmat joista sitten koittaa korjata rypistymät. Nykyisiin vois sitä kyllä harjoitella kertaalleen. Hyvät kankaiset lattiamatot olis kans kivat noiden kulahtaneiden kaukaloiden tilalle.

Yhdistin 960 & C70 aiheet yhdeksi, nämä nyt vaihtuu vähän väliä niin turha joka kopille on omaa lankaansa perustaa.  :)
Otsikko: Vs: Divin Volvot (960 & C70)
Kirjoitti: Divi - 24.07.2016, 18:16:11
C70 on asustellu nyt reilun kuukauden kaverin autokatoksessa. Kävin äsken käyttelemässä lämpöiseksi ja ajelin vähän pihassa edestakasin ettei aivan unohdu ja jämähdä. Kovin on hiljaista myynnin kanssa ollu. Yks luokaton tarjous tullu joltain autokauppiaalta ja pari vaihdokkia mutta ei ensimmäistäkään asiallista ostajaehdokasta vaikka on nettiauton halvin T5 manuaali järkevillä kilsoilla. Kunnossakaan ei isompia moitteita, pitäis olla hintasekseen tosi hyvä. Ilmeisen pieni ostajakunta tämmöisillä vai onko kaikki ostajat etelässä? Tulkaas foorumilaisista joku hakemaan hyvä harrastekippo parempaan talteen ja ennenkaikkea ajoon!

http://www.nettiauto.com/volvo/c70/8150942
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+C70+T5+-98/2016-05-10+18.37.22.jpg/_small.jpg)

960:iin kävin hakemassa 940 jouset eteen niin saa lyhennellä ja tiputtaa keulaa perän tasolle, ei oo vaan ehtinyt sitä ruuvailemaan. Tummennukset pitäisi uusia sitten seuraavana ja kuraläpät väkertää ainakin. Kunhan nyt ehtii.  :)
Otsikko: Vs: Divin Volvot (960 & C70)
Kirjoitti: Justus - 24.07.2016, 18:24:23
Vaikka on nettiauton halvin T5, niin se on kuitenkin vaan 2 litrainen sellainen. Ehkä siinä suurin syy.

Myy noi tritonit mulle :}
Otsikko: Vs: Divin Volvot (960 & C70)
Kirjoitti: Divi - 24.07.2016, 19:10:10
Eipä noissa 2.0 ja 2.3 T5 koneissa paljoa eroa ole, vaikka ymmärrän kyllä pointin että se 2.3 olis kiva olla ihan vaan että voi sanoa että on semmonen.  :D Euro2 päästöluokituksella semmosen löytäminen voi olla aika homma, ja hinta tietysti ihan eri kuin tuo 3500e. Euro3:siahan näistä 2 litrasistakin ylivoimasesti suurin osa on, eli ei saa virittää.

2.3 T5 manuaaleja ei muuten ole nettiautossa ensimmäistäkään myynnissä.  ;)

Tritonit menis omaan 960 jos olis tuohon coupeen jotku muut vanteet laittaa alle.
Otsikko: Vs: Divin Volvot (960 & C70)
Kirjoitti: Justus - 24.07.2016, 19:52:51
Tomaatti se tämmösissä kuuluu ollakin. Herrasmies laitteita. Taitaa olla aika pienet markkinat, tarjontaa on hyvin.
Silloin 12 vuotta sitten kun omani hankin tilanne oli vähän toinen. Itekin kallistuin silloin siihen, että pakko on olla se aito isolohko T5, muut eivät olleet vaihtoehtoja.

Voin myydä sulle rupiset 16" peltivanteet paskoilla talvirenkailla...
Otsikko: Vs: Divin Volvot (960 & C70)
Kirjoitti: Divi - 30.07.2016, 19:09:28
Kyllä manuaali on aina manuaali.  8) ;)

Ysiin vaihdeltiin 940 etujouset ja uudet koiranluut. Aikatavalla sopiva tuli.  8)
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+960+-95/2016-07-30+15.08.46.jpg/_medium.jpg)
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+960+-95/2016-07-30+17.05.54.jpg/_medium.jpg)
Otsikko: Vs: Divin Volvot (960 & C70)
Kirjoitti: Joni- - 31.07.2016, 02:44:02
Ja väliaikakuva :D
(http://fjoni.kapsi.fi/kuvat/Divi%20volvo%20960%20-95/IMG_20160730_165222.jpg)
Otsikko: Vs: Divin Volvot (960 & C70)
Kirjoitti: Juho_ - 31.07.2016, 12:20:18
Muuttuiko keula yhtään jäykemmäksi noilla 940 jousilla ?
Otsikko: Vs: Divin Volvot (960 & C70)
Kirjoitti: Divi - 31.07.2016, 22:43:30
Kyllä se aavistuksen, mutta pysyi oikein mukavana vielä. Just semmonen sopivan laivamainen niinku tuon kuuluukin olla mun mielestä.  :D
Otsikko: Vs: Divin Volvot (960 & C70)
Kirjoitti: Juho_ - 01.08.2016, 17:42:15
Hyvä tietää. Ei tarvinnu sit ite alkaa testailemaan millaiseksi muuttuu. ::)
Otsikko: Vs: Divin Volvot (960 mk2 -95)
Kirjoitti: Divi - 07.08.2016, 15:09:54
C70 lähti tänään uuteen kotiin. Toivotaan sinne paljon huolettomia kilometrejä.  :)

960:stä maalasin maskin rpystyrivat mustaksi. Vanteita se olis nyt kovasti vailla.  (http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=78893.0)
Otsikko: Vs: Divin Volvot (960 mk2 -95)
Kirjoitti: Divi - 21.08.2016, 08:36:46
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+960+-95/iPhone-kuva.jpg/_full.jpg)

(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+960+-95/1-iPhone-kuva.jpg/_full.jpg)

 8)
Otsikko: Vs: Divin Volvot (960 mk2 -95)
Kirjoitti: P11S1 - 21.08.2016, 14:13:39
Hyvältä näyttää! O0 Hiukan sais madaltaa taikka sitte kasvattaa renkaan profiilia.
Otsikko: Vs: Divin Volvot (960 mk2 -95)
Kirjoitti: Masuli - 21.08.2016, 14:32:05
Hyvältä näyttää! O0 Hiukan sais madaltaa

Noin, nyt se on korjattu!  ;D

Mä jotenkin tykkään noista vanteista, istuu kyllä tähänkin erittäin hyvin
Otsikko: Vs: Divin Volvot (960 mk2 -95)
Kirjoitti: Divi - 21.08.2016, 15:05:28
Eiköhän sinne 215/35-18 > 225/40-18 muutosta ole tulossa ens kevääksi. Pari senttiä sitä vois kyllä vielä tiputtaa, takapäälle kun keksii jonku lääkkeen niin keula on helppo tiputtaa samalle tasolle.

Muuta todo-listalla olevaa:
- Takaluukunkansi ja spoileri
- tummennukset uusiksi
- kahvojen paikkamaalailu, puskurien maalaus ja vähän muutakin pikkusta fiksausta
- apukuskin takavalon hionta ja lakkaus
- sisustan fiksailua, hifipuolta jne

Mukavassa käyttökunnossa auto kyllä jo on, muutaku pikkusta sipistelyä aina kun siltä tuntuu  :)
Otsikko: Vs: Divin Volvot (960 mk2 -95)
Kirjoitti: Kisko - 21.08.2016, 19:12:21
Komiat! Paa suoraan 235/40 niin ei tarvitse selitellä ;)
Otsikko: Vs: Divin Volvot (960 mk2 -95)
Kirjoitti: Divi - 16.10.2016, 17:52:16
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+960+-95/2016-10-16+13.25.29+HDR.jpg/_big.jpg)

Nyt on taas mukavan pehmoiset kyydit  S*
Otsikko: Vs: Divin Volvot (960 mk2 -95)
Kirjoitti: Divi - 26.11.2017, 01:46:47
Perhana yli vuosi vierähtäny edellisestä päivityksestä. Korjataan tilanne ja päivitetään ilman sen kummempaa kerrottavaa.  :)

Ulkomuoto näyttää edelleen samalta kuin viime syksynä:
(https://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+960+-95/2016-10-16+18.41.26.jpg/_big.jpg)

Volvo on kuljettanu orjallisesti kuskia ja kalustoa muihin harrastuksiin:
(https://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+960+-95/2017-06-04+15.20.06.jpg/_big.jpg)

Talokin tuli ostettua ja pieni tallikin pihasta löytyy:
(https://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+960+-95/2017-10-27+14.22.04.jpg/_big.jpg)

Sisältä on vaihdeltu sekä rikkinäisiä että ehjiä kiinalaisia ledipolttimoita motonetin hehkulangallisiin.. on se mukavampi että mittaristossa näkyy neulat, ja kaikki nappulat ei vilku ja räpsy vähän miten sattuu. Muutamia vielä vaihdettava. "To do" -lista on edelleen muuten samanlainen... Tummennukset pitäisi uusia, takavalot hioa ja lakata, takaluukun kansi, puskurit ja ovenkahvat maalauttaa jne... Mutta eipä nuo viat ole oikeasti haitanneet yhtään. Aina on kiva hypätä autoon kun on johonkin menoa. Kaikki toimii ja on kyllä viimesenpäälle luotettava peli. Ei vuoda nesteitä, bensa kelpaa kohtuuden rajoissa ja leimasetäkin kehui keväällä vaikka pari puslaa pitikin vaihtaa. :) 333tkm on nykyisin mittarissa.

Yhdenmoinen veteraani takavetokin tuli vissiin kai tavallaan ostettua projektiksi. Kirjotellaan siitä lisää sitten myöhemmin kun on sen aika.  *karkuun->
Otsikko: Vs: Divin Volvot (960 mk2 -95)
Kirjoitti: Divi - 07.12.2017, 22:03:20
Tänään se inspiraatio sitten iski..  :D

Jakopäähän kurkkasin, kilometrejä vielä jäljellä ja remmi pehmeä, kiristin hengissä ja laakerit myös eikä mitään vuotojakaan näkynyt. Samalla muutkin nesteet eikä mitään tarvinnut lisätä. 5/5.
(https://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+960+-95/IMG_20171207_191834.jpg/_medium.jpg)

Oikea sivupeili on ollut 940 mallinen vääränmoinen ja huonokuntoinenkin. Käytettynä löytyi hyvä 960 peili joskin väärän värinen. No maalipurkilla siitä selvittiin. Hitusen reilu 40e maksoi muovipohjamaali, volvon 214 värikoodilla itse väri, ja 1K-kirkaslakka. Kaikki spraypulloissa. Täytyy noilla suhia ovenkahvat myös ja ehkä muutakin pientä.
(https://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+960+-95/IMG_20171207_195020.jpg/_medium.jpg)
(https://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+960+-95/IMG_20171207_202813.jpg/_medium.jpg)

Vilkku ei palautunut toiseen suuntaan, siihen löytyi avuksi uusi viiksi joka korjasi ongelman. Ei vanhassakaan vikana ollut kuin irronnut jousi, mutta helpommalla pääsi kun vaihtoi koko viiksen. Samalla ilmestyi viikseen Cruisen nappulat, enää puuttuu loput..  :D
(https://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+960+-95/IMG_20171207_182532.jpg/_medium.jpg)

Mittariston, nappien yms merkkivaloja sekä kattoon sisävalot yms yms tuli vaihdeltua hirveistä vilkkuvista valkoisista ledeistä takasin hehkupolttimoihin. Taas näkyy viisarit eikä mikään räpsy. Vikavalojen toiminta tuli kans tsekattua, kaikki tärkeät näyttäis palavan starttiasennossa.
(https://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+960+-95/IMG_20171207_192337.jpg/_medium.jpg)
(https://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+960+-95/IMG_20171207_192350.jpg/_medium.jpg)

Takavaloakin ehti entrailemaan parin kerroksen verran sillä samaisella 1K-lakalla jota peiliin laitan. Edellisen korjaajan kellastunutta huonoa lakkaa piti vähän hioa pois mutta kaikki lähti ja hyvältä vaikuttaa..
(https://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+960+-95/IMG_20171207_204410.jpg/_medium.jpg)
(https://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+960+-95/IMG_20171207_205712.jpg/_medium.jpg)

Huomenna lisää maalailua ja lakkailua.  :)


edit: Ekaan viestiin muokkailin listaa noista Volvoista mitä on itsellä ollut.  :idiot2:
Otsikko: Vs: Divin Volvot (960 mk2 -95)
Kirjoitti: Divi - 09.12.2017, 17:44:10
Eipä tuota paljo huomaa että takavaloa on ehostettu, peili maalattu yms :) Nettiautosta löytyy.. *edit* ja nyt se sitten lähti uuden omistajan matkaan. Toivottavasti palvelee hyvin. :'( O0

(https://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+960+-95/2017-12-09+16.41.44.jpg/_medium.jpg)
(https://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+960+-95/2017-12-09+16.42.40.jpg/_medium.jpg)
(https://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+960+-95/2017-12-09+16.42.10.jpg/_medium.jpg)
(https://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+960+-95/2017-12-09+16.39.57.jpg/_medium.jpg)