Carcom Oy  Ateho

Foorumilaiset rakentaa ja remontoi & yleistä keskustelua rakentamisesta

  • 1400 Vastauksia
  • 442271 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Lapari

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 442
  • www.vrcf.fi
Eikös muovikaivoon paineta ihan kiristysrenkaalla se etukäteen vesieristeen kanssa sivelty vahvikekangas. 

Kiilto video

Itse tein kahdesta kuitukangaspalasta vedeneristeellä sivellen. vetonit vedeneristys 11.20 eteenpäin

Juu nuo selventi asiaa. Tuosta kaivon vaihdosta minulle on nyt kerrottu kahdenlaista juttua.

Eräs LVI yrittäjä sanoi että nykyään suositellaan lattiakaivo vaihdettavaksi kun remonttia tuon ikäiseen tehdään. Siinä samalla lämmityskaapelit ja kallistukset kuntoon. Harmi kun en hoksannut silloin kysyä että kuka sitä suosittelee.

Toinen yrittäjä joka laatoituksia tekee sanoi että ei sitä tarvi vaihtaa jos kaivo on nykyaikainen ja läpiviennit on tehty oikeista yhteistä eikä poralla, kiristysrenkaan saa uuden ja sen avulla kosteuseritys tulee virallinen.

V70 D5

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Mökkillä olis yks kettumaine homma tehtävänä..

Tuvan lattia notkuu ja ryömintätilaa ei ole. Graniittinen sokkeli.

Onko muuta vaihtoehtoo kun tehä sirkkelillä luukku just lakattuun lankkulattiaan ja ottaa purut ylös ja sitäkautta tukee lattiaa. Luultavasti tuet kadonnu tai kaatunu.

Samalla vois joku eteläpohjanmaan alueella vaikuttava vinkata halvasta sahasta tai rautakaupasta. Pientä pintatemppaa pitäis mökin sisällä tehdä. Nii olis ehkä fiksuinta ostaa esim panelit suoraan sahalta. Mökki on teuvalla.
Jos siellä ei tosiaan ole ryömintätilaa niin aika vaikee on luukunkin kautta laittaa tukea. Kyllästetystä melkeen pitäs tehdä tuet.

Lehtimäellä Paavola & Poika, sieltä oon paljon hakenu puutavaraa ja paneelia.
Ja Teuvalla on puutavaraliike J Alanko, ainakin mainostaa halpaa puutavaraa.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa Fuse

  • Rommiahdettu
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 521
  • Volvo R-Sport - Equipment for the car enthusiast.
    • Volvo300Mania.com
Toimivassa alapohjassa ei kyllästettyä puuta tarvitse. Jos siellä on kosteutta niin paljon, että tavan puu ei kestä, on alapohjassa joku rakennustekninen virhe.

“Buy land, they're not making it anymore” - Mark Twain

The moose

  • Vieras
Sokkelissa kyllä korkeutta piisaa. Lähinna tarkoitin asian niin ettei ole tehty niin että sinne ryömintätilaan pääsisi.

Poissa Timovaan

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 330
  • www.vrcf.fi
Juu nuo selventi asiaa. Tuosta kaivon vaihdosta minulle on nyt kerrottu kahdenlaista juttua.

Eräs LVI yrittäjä sanoi että nykyään suositellaan lattiakaivo vaihdettavaksi kun remonttia tuon ikäiseen tehdään. Siinä samalla lämmityskaapelit ja kallistukset kuntoon. Harmi kun en hoksannut silloin kysyä että kuka sitä suosittelee.

Toinen yrittäjä joka laatoituksia tekee sanoi että ei sitä tarvi vaihtaa jos kaivo on nykyaikainen ja läpiviennit on tehty oikeista yhteistä eikä poralla, kiristysrenkaan saa uuden ja sen avulla kosteuseritys tulee virallinen.

Minäkin piikkasin varmuuden vuoksi meiltä lattiakaivon auki, ja onneksi tein sen.
Kaivo oli vuotanut korokerenkaiden välistä, ja ruostuttanut raudoituksetkin betonista poikki. Tulipa samalla vaihdettua lattialämmityskaapelit uudempiin, ja tehtyä eristykset kunnolla.
-V70 2.4 d vm-2002

Lause ei välttämättä ala ISOLLA kirjaimella.

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Sokkelissa kyllä korkeutta piisaa. Lähinna tarkoitin asian niin ettei ole tehty niin että sinne ryömintätilaan pääsisi.
Ei mihinkään muualle saisi tehtyä kulkuluukkua kuin siihen lakattuun lankkulattiaan? Jos ei niin reikä johonkin kaapin alle tms. piiloon jäävään paikkaan ja mies lattian alle taskulampun kanssa ihmettelemään. Jos siellä on kunnolla tilaa ja tuuletus pelaa niin ei tarvitse kyllästetystä tukia. Mutta vähän pelottavalta kuulostaa (lahovikaa) jos notkuu selvästi.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa Lapari

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 442
  • www.vrcf.fi
Minäkin piikkasin varmuuden vuoksi meiltä lattiakaivon auki, ja onneksi tein sen.
Kaivo oli vuotanut korokerenkaiden välistä, ja ruostuttanut raudoituksetkin betonista poikki. Tulipa samalla vaihdettua lattialämmityskaapelit uudempiin, ja tehtyä eristykset kunnolla.

Pitikö kuivattaa? Kauanko?
V70 D5

The moose

  • Vieras
Ei mihinkään muualle saisi tehtyä kulkuluukkua kuin siihen lakattuun lankkulattiaan? Jos ei niin reikä johonkin kaapin alle tms. piiloon jäävään paikkaan ja mies lattian alle taskulampun kanssa ihmettelemään. Jos siellä on kunnolla tilaa ja tuuletus pelaa niin ei tarvitse kyllästetystä tukia. Mutta vähän pelottavalta kuulostaa (lahovikaa) jos notkuu selvästi.

Tuvan lattialla ei tosiaan oo mitään kaappeja tai piilopaikkaa.. Tarttee muurin ja oviaukkojen viereen jättää vähän tilaa nii se luukku tulee keskelle lattiaa.

Kauheen kauaa uus lattia siinä ei oo ollu. Pontista naulattu piiloon. Vs tuulikaapin lattia päältä naulattu ponttilauta.

Perus pohjanmaalaine tupa jota 86 jalostettu lisähuoneilla ja betonilattiaisella kylpyhuone wc llä..

Ja onhan myyjällä joku vastuu ja jos kuntoarvion tekijä on väärentänyt asiakirjan tai ei ole käyny ko mökissä ollenkaan on se kusessa.
« Viimeksi muokattu: 07.05.2015, 16:18:50 kirjoittanut The moose »

Poissa Timovaan

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 330
  • www.vrcf.fi
Pitikö kuivattaa? Kauanko?

Aluksi kuivatettiin pari viikkoa kaivon ympärystää, kunnes tajusin vetää pelin poikki, ja hain maakiilavasaran ;-)

Tehtiin sitten kylppärin ja saunan lattia sellaisesta pikamassasta, jonka ei tarvi kuivua kauan. Olikohan muutamassa päivässä pinnoitettavissa. Kallista se oli, mutta ei tarvinnut odottaa kuivumista 8 viikkoa.

Lattiamassa taisi olla weber vetonit 6000
« Viimeksi muokattu: 07.05.2015, 17:30:15 kirjoittanut Timovaan »
-V70 2.4 d vm-2002

Lause ei välttämättä ala ISOLLA kirjaimella.

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Tuvan lattialla ei tosiaan oo mitään kaappeja tai piilopaikkaa.. Tarttee muurin ja oviaukkojen viereen jättää vähän tilaa nii se luukku tulee keskelle lattiaa.

Kauheen kauaa uus lattia siinä ei oo ollu. Pontista naulattu piiloon. Vs tuulikaapin lattia päältä naulattu ponttilauta.

Perus pohjanmaalaine tupa jota 86 jalostettu lisähuoneilla ja betonilattiaisella kylpyhuone wc llä..

Ja onhan myyjällä joku vastuu ja jos kuntoarvion tekijä on väärentänyt asiakirjan tai ei ole käyny ko mökissä ollenkaan on se kusessa.
Ei sieltä tuulikaapin lattian kautta pääsisi itse tuvan lattian alle? Vai onko se perinteisesti tehty erikseen tolppien nokkaan? Mutta kannattaa tuosta olla yhteydessä viranomaisiin ja vakuutusyhtiöön ennenkuin sahaa lattiaan reikää. Menee myyjän piikkiin jos lattia joudutaan avaamaan ja todetaan rakenteissa olevan vikaa. Mun kokemuksen mukaan kuntoarvioijilla ja raporteilla ei ole juurikaan virkaa, sitten raporttiin tulee maininta jos jossakin on näkyvää vikaa, jonka ostaja itsekin näkisi. Ja tarkastajat on vähän kuin kunnan rakennusviranomaiset, eivät joudu mistään vastuuseen.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa harza

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi


Ja onhan myyjällä joku vastuu ja jos kuntoarvion tekijä on väärentänyt asiakirjan tai ei ole käyny ko mökissä ollenkaan on se kusessa.

sillä kuntoarvion tekijällä ei oo mitään vastuuta, voi kirjoitella ihan mitä tykkää, ainoa mihin perseelleen menneet arviot vaikuttaa on se että leipä voi kaveta kun kukaan ei halua ottaa tekemään arviota.

Poissa Lapari

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 442
  • www.vrcf.fi
Huutelen tähänkin toiseen keskusteluun, mielenkiintoinen tapaus. Eikös luukun saisi kohtu sievästikkin tehtyä lattiaan. Auttaisi jos tietäisi miten päin on niskat ja missä kohti ja millä jaolla. Purut jätesäkkiin ja tilalle sitten villaa sille kohdalle. Sieltä vain alakautta ei pysty tekemään muuta kuin toteamaan niskojen alapinnan kunnon. Ahdasta on ja purua tulee melko paljon jos purkaa alakautta enemmän.

Kannattaa tietenkin vastuut selvittää ennen kuin sahan käynnistää.

Siskolle juuri olin talkoissa missä  60m2 rossi purettiin kokonaan maahan asti pois ja niskat uusittiin. 20m3 sieltä muurahaispesää ja muuta kunttaa imuroitiin ja lapioitiin pois, hivenen pölyistä hommaa. Lahoa oli siellä täällä... Myös sokkelin päältä muutama pätkä perslankkua oli pitänyt uusia. Paljon rahaa ja aikaa tarkoittaa tuokin homma.




"Talon myyjä on vastuussa talon piilevistäkin virheistä viisi vuotta kaupanteon jälkeen. Myyjällä on tiedonantovelvollisuus niistä vioista, joita hän tietää talossa olevan.

Myyjän pitää myös kertoa taloon tehdyt remontit ja muutokset.
Olennaista vastuukysymyksissä on, onko rakennusvirhe ollut olemassa kaupantekohetkellä.

Vanhoissa kiinteistöissä on aina käytöstä ja ikääntymisestä johtuvia korjaustarpeita. Myyjä ei ole vastuussa peruskorjauksista eikä asumisen tason nostamiseksi tehdyistä korjauksista. Jos myyjä on tietoisesti salannut kauppaan vaikuttavan seikan, hän voi joutua korvausvastuuseen.

Myyjän tiedonantovelvollisuus koskee myös sellaisia seikkoja, jotka olisi yleisen käsityksen mukaan vaikuttanut kaupantekoon. Tiedonantovelvollisuuden tarkoituksena on se, että ostajalle on mahdollisuus tehdä kauppa kiinteistöä koskevien todellisten tietojen pohjalta.

Myyjän tiedonantovelvollisuudesta huolimatta ostajalla on velvollisuus tutkia ostettavan talon/asunnon kunto. Ostaja ei voi jälkikäteen vaatia korvauksia vioista, jotka hänen olisi pitänyt havaita omin silmin tai jotka hän on saanut tietää ennen kaupantekoa.

Viasta ilmoitettava "kohtuullisessa ajassa"

Ostajan on ilmoitettava myyjälle virheestä kohtuullisessa ajassa sen havaitsemisesta. Tapauksesta riippuen valitus pitäisi tehdä muutaman kuukauden kuluessa vian huomaamisesta ja tajuamisesta – puolen vuoden jälkeen voi jo olla myöhäistä."
V70 D5

Poissa pukema

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 411
  • SVK #1148
    • www.pukema.com
Mä tein viime kesänä tälläsen pressutallin, mitat taitaa olla 16,7m*4,2m

Päälle tuli 460g/m2 pvc -peite ja kaarien alle pihalaatat ettei koske maahan jne

Pari kaarta katkesi osittain alkukeväästä kun lumi alko sulamaan, muuten kestäny hyvin. En pudotellu lumia/lapioinu lumia kauemmas seinistä koko talvena.

760 Turbo 1988, 960 Pullman Limousine 1996, 960 Executive Level I 1996, S90 Pullman Limousine 1998, S90 T6 1998
S80 V8 2007, S80 V8 Executive 2008
Chrysler Viper GTS 2000
Cadillac Fleetwood Limo 1978

Poissa Sami K.

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 723
    • VNT ahtimet kiertoon, ei roskiin.
Minkä kokoisia kaarien "rimat" ovat?
Lauseet alkavat aina isolla kirjaimella.. 1% Support
Valmet 805 lempinimi on pedo.
mikan Fanclub #1   Viivakoodien lukua läppärillä.

Poissa pukema

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 411
  • SVK #1148
    • www.pukema.com
50*22 rimaa, rimojen välissä 50*50 pätkiä. Aika jäykkä rakenne vaikka ei ihan kaikkea kestä  :D
760 Turbo 1988, 960 Pullman Limousine 1996, 960 Executive Level I 1996, S90 Pullman Limousine 1998, S90 T6 1998
S80 V8 2007, S80 V8 Executive 2008
Chrysler Viper GTS 2000
Cadillac Fleetwood Limo 1978

 

Autoracing  KL-varaosat