Carcom Oy  Ateho

Foorumilaiset rakentaa ja remontoi & yleistä keskustelua rakentamisesta

  • 1400 Vastauksia
  • 441872 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Sami K.

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 723
    • VNT ahtimet kiertoon, ei roskiin.
Voisi kuvitella että laastista se ei irtoa kovinkaan helposti purkuvaiheessakaan.

Valvoja suositteli että purkutyö jätettäisiin alan ammattilaisille.
Lauseet alkavat aina isolla kirjaimella.. 1% Support
Valmet 805 lempinimi on pedo.
mikan Fanclub #1   Viivakoodien lukua läppärillä.

Poissa revote

  • "epätietoinen"
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2132
Ai tällaiseenkin tarvitaan valvoja?

Entä jos laatoittaa vanhan päälle?
Volvo S60 B5 R-Design '21 & Volvo S40 1.6 Kinetic Business `07
Blacked S60 Instagramissa

Poissa macro

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 503
  • Volvo se olla pitää...
Ai tällaiseenkin tarvitaan valvoja?

Entä jos laatoittaa vanhan päälle?
Tietysti talonyhtiön kannan asiaan voi selvittää, mutta en usko että tarvit sitä valvojaa. Jos ois okt niin tuollaisiin remppoihin ei tarvis mitään lupia, talonyhtiön ollessa kyseessä talonyhtiön puolelta voivat vaatia valvojan. Näin olen itse ymmärtänyt asian. Tuokin valvojan tarpeellisuus lienee lähinnä märkätilojen osalta, tuskin keittiön kalusteiden välikön suhteen tarvitsee moista... Korjatkaa / täsmentäkää jos olen väärässä...

Poissa Sami K.

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 723
    • VNT ahtimet kiertoon, ei roskiin.
Tietysti talonyhtiön kannan asiaan voi selvittää, mutta en usko että tarvit sitä valvojaa. Jos ois okt niin tuollaisiin remppoihin ei tarvis mitään lupia, talonyhtiön ollessa kyseessä talonyhtiön puolelta voivat vaatia valvojan. Näin olen itse ymmärtänyt asian. Tuokin valvojan tarpeellisuus lienee lähinnä märkätilojen osalta, tuskin keittiön kalusteiden välikön suhteen tarvitsee moista... Korjatkaa / täsmentäkää jos olen väärässä...

2011 valvoja leikkasi palan vedeneristettä keittiön seinästä ja mittasi digitönärillä. Mutta oli tarkin kaveri mihin olen rakennuksilla törmännyt. Liekkö asiaan vaikuttanut että remontoitavan asunnon omisti Poliisi. Tosiaan se talonyhtiön kanta kannattaa selvittää.
Lauseet alkavat aina isolla kirjaimella.. 1% Support
Valmet 805 lempinimi on pedo.
mikan Fanclub #1   Viivakoodien lukua läppärillä.

Poissa macro

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 503
  • Volvo se olla pitää...
Mites tuo keittiön vedeneristys nykyisellään tarkalleen menee, ei jaksa ny ite kaivella. Eli miten ylös pitää vesieristys nostaa seinälle, vai onko ylipäätään pakollinen? Olen ymmärtänyt että esim. matto seinälle nostettuna riittäisi, niin että mahdollinen vuoto paljastuu nopeaan kun vesi tulee näkösälle eikä pääse valumaan kalusteiden taakse piiloon.

Poissa Nortti

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1206
    • Volvon tuunausta vuodesta 1985
Melkolailla pienellä budjetilla olen tehnyt keittiööni pintaremonttia:

Tummaksi menneen kattopaneelin päällystin mdf-levyllä. Paneelia ei rikottu joten sen saa tarvittaessa näkyviin. Kaappien päältä poistin sokkelin ihan vaihteen vuoksi. Seiniin tuli uusi tapetti. Kaakelit poistin ja piikkasin laastit sekä kittasin seinän. Tiskipöydän taaksekin tuli tapetti. Sen päälle karkaistu lasi 60e/m2. Työtaso ja tiskiallas vaihdettiin. Kaapit olivat lakattua koivua. Ne kittasin ja maalasin ja myös vetimet vaihtuiva ihan eri suuntaankin kuin ennen. Pöydän kittasin ja maalasin. Samoin tuolit. Nekin olivat puun väriset aikaisemmin. Kallein komponentti oli uusi pakastin ja uusi jääkaappi 1750e yhteensä. Niissä on metallinharmaat ovet. Maalasin sitten astianpesukoneen pellin samanväriseksi. Verhotankoonkin riitti metalliväriä.

Viimeistely on edelleen kesken ja valaistus on niin eilistä kuin voi olla. Niihin paneudun myöhemmin.



Poissa Timovaan

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 330
  • www.vrcf.fi
Millä maalilla Nortti maalasit kaapinovet ( oljy vai vesiohenteisella )

käytitkö telana vaahtomuovia vai.. :)
-V70 2.4 d vm-2002

Lause ei välttämättä ala ISOLLA kirjaimella.

Poissa Nortti

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1206
    • Volvon tuunausta vuodesta 1985
Millä maalilla Nortti maalasit kaapinovet ( oljy vai vesiohenteisella )

käytitkö telana vaahtomuovia vai.. :)

Ruiskuja. Ihan aluksi pyyhein tinnerillä rasvat pois. Skrapasin irtonaiset lakat. Karhensin pinnan melko karkealla paperilla. Sitten varsin ohut ruiskumaalaus OTEX tartuntapohjamaalilla ja on niitä muitakin vastaavia. Kittasin autopakkelilla halkeamat ja vetimien reiät. Hioin taas. Ruiskutin kovettimella kovettuvaa ruiskukittiä pintaan ja tarkistelin samalla peilien tasaisuuksia ja saumoja sekä muita halkeamia. Taas hionta ja ennen pintamaalausta hiontaväriä, joka täytti karkean 80/120 karkeuksisen paperin jäljet riittävästi. Pintaan ruiskutin maalarinvalkoista Helmi-kalustemaalia. Oli puolihimmeää, mutta kiiltävä olisi saattanut olla parempi valinta. Pintamaalia suihkuttelin sarjatyönä lämpimässä tilassa. Ainakin kerran joutui jokaista ovea korjaamaan kun tuli roskia tai pohjatyöstä paljastui virheitä. Konsultoin sisustusmaalarituttavaani joka piti noita autokäyttöön tarkoitettuja kittejä laadukkaina. Pintamaalin voisi maalata telallakin koska sen volyymi menee melkein nollaan kun kuivuu. Pintaväri on vesiohenteista mutta muut ovat tinneri tai öljyohenteisia.

Poissa revote

  • "epätietoinen"
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2132
Onkos porukoilla kokemusta parvekkeen lasituksista, hintatasoa kyselen :)

Meillä parveke on suorakaiteen muotoinen, 6m levee ja korkeutta 2,56m. Syvyyssuuntaan ei lasitusta, se hoituu esim. paneloinnilla.

Yks firma heitti hatusta tarjouksen 4500eur, toinen tuli paikan päälle mittaamaan ja teki ensin tarjouksen 3400eur ja kun haukoin happea siinä niin pudotti hintaa 2990eur... Hinnat siis asennuksineen.

Kuulostaa kyllä kalliilta?
Volvo S60 B5 R-Design '21 & Volvo S40 1.6 Kinetic Business `07
Blacked S60 Instagramissa

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Ensimmäinen tarjous 278 e per neliö... paljokohan lasit ja tarvittava määrä kiskoja maksaa. Sen lisäksi tunnin asennus + 2h matkoihin + kilsat. Noihin kun löytäisi hinta-arvion niin tietäisi miten metsässä on.

Ehkä helpommalla kun ottaa kuvat + mitat ja laittaa tarjouspyynnön muutamaan.

Edit: en noteerannut kuin tuon ekan tarjouksen. 3 teur ei siihen verrattuna tunnu pahalta, kun tietäisi sen materiaalikustannuksen. Monta normi-ikkunaa saa 3000 eurolla?
« Viimeksi muokattu: 25.04.2013, 08:54:44 kirjoittanut D5GT »

Poissa revote

  • "epätietoinen"
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2132
Mitat laitoinkin tarjouskyselyihin mukaan, sähköpostilla lähetin asunnon pohjapiirustuksen kera.

Saas nähdä.
Volvo S60 B5 R-Design '21 & Volvo S40 1.6 Kinetic Business `07
Blacked S60 Instagramissa

Poissa harza

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
ei tuo hinta niin mahdottomalta kuulosta loppupeleissä, lasit kuitenkin tehdään mittojen mukaan kohde kohtaisesti.. ja kovin ripeitä kavereita ovat jos tunnissa laittavat paikalleen  ;D , veikkaan että tunti menee (ja tuskin edes riittää) ennen kuin edes tavarat parvekkeella ja tutustuttu tarkemmin asennuspaikkaan. tuo on vähän ku mulle sanottais että sinähän saat käyttövesiremontin valmiiksi iltapäivään mennessä.. S* :2funny:  *tumppuun-> (siihen mennessä saatu juuri ja juuri reititys suunniteltua ja reiät seiniin  :D)

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Jep - harza on oikeassa, romujen roudaus sisään ja jämät ulos vie sen yhden tunnin lisää.. Itse asennus ei valmiista palikoista ei ole kovin pitkä operaatio.

Poissa harza

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
no prkl, siinähän sulle hyvä bisnes, ei muuta kun asennusfirmaa pystyyn ja urakoimaan, rahaa tulee ovista ja ikkunoista tuolla tehokkuudella.. P>

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
En minä tuohon pysty, mutta kahden kiinteistön lasitusprojektit seuranneena. Ammattilaisella ei kauaa nokka tuhise itse asennuksessa. Roudaus kiinteistöllä, niin tavaroiden kuin työkalujenkin vie enemmän aikaa, jos ei pääse trukilla tms. nostelemaan suoraan tekopaikalle, kysyjän tapauksessa tuskin tuodaan trukkia tms. yhtä huoneistoa varten.


Edit: Eikä se asentaja sitä sitä tiliä noissa tee, oli asiakkaan hinta mitä vaan.
« Viimeksi muokattu: 25.04.2013, 09:01:36 kirjoittanut D5GT »

 

Autoracing  KL-varaosat