Tuotatuota... vaihoin tossa syksyllä 940:aan kierrätyskeskuksesta ostamani pumpun 12mm nestepäällä, nyt otin sen irti ja tarkoitus on viedä pajalle koska vuotaa jostakin ja rytkyttää, käy huonosti jne vaikka potkua sinänsä onkin. Olen laittamassa alkuperästä vakiopumppua takasin mutta ei käy!
Aamukaheksasta asti yrittäny apukäynnistimen voimin startata. Suutinputket löysällä, löpö tulee siihen asti. Sammutinsolenoidi naksuu. Kokeiltu pyöräyttää konetta kierros jos ois 180 astetta päässy lipsahtamaan, mutta ei. Ei edes lupaa missään vaiheessa. Imuvuodon mahdollisuus lienee suljettu pois kun kokeiltu useampaa letkua ja jopa sähkösellä siirtopumpulla tyrkytetty tavaraa sisäänmenoon.
Ennakkoa oon tällä pumpulla sillon kun se oli ajossa pitäny siinä 1,00mm ja tolla 12mm pumpulla siinä 1,05mm.
Kokeilen mielestäni tasan samalla tavalla säätää ennakkoa, mutta en tajua miten en saa sitä milliä tuolta ulos mitenkään, maksimilukemat 0,6mm ennenkun lähtee taas mäntä menee sisäänpäin! Kaikkein omituisinta on että samat mittalukemat saan siitä 12mm pumpusta joka oli vielä eilen ajossa!
Yheksän tuntia saman ongelman kimpussa alkaa viemään hermoja. Joku tossa männän liikkeessä nyt on outoa, enkö osaa mitata?
Ennakkohan mitataan:
1. Vauhtis 0-merkkiin.
2. Tönäri/kello nestepäähän.
3. Konetta pyöritetään edestäkatsoen vastapäivään niin kauan kunnes tönärin/kellon lukema ei enää pienene.
4. Nollataan tönäri/kello.
5. Käännetään kone takaisin 0-merkkiin ja tönärissä/kellossa meillä on nyt ruiskutusennakko.
Eikö?
Ja tosiaan kylmäkäyntipatruuna disabloituna...