Autodiagnoosi  Carcom Oy

Päästöjen rukausta

  • 23 Vastauksia
  • 6292 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa scoffa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Päästöjen rukausta
« : 27.01.2011, 10:22:16 »
Katsastussetä sanoi että CO-pitoisuus on no-go. No tää ei tietty ollut hirveä yllätys kun auto oli maannut hangessa puoli vuotta, mutta heitetäänpä arpaa.

Päästöt tyhjäkäynnillä:
CO% 0,8
CO2 14
HC ppm 97
O2 1,3

Kierroksilla:

CO% 0,6
CO2 14,9
HC ppm 61
O2 0,8

Lambda 1,02

Kävin nyt hakemassa masiinaan uudet öljyt, öljyfiltterin, ilmafiltterin ja tulpat, olettaisin riittävän rajojen alitukseen, mutta osaako joku muodostaa jotakin muuta tarkistamisen arvoista noista arvoista? HC arvo ainakin tuntuu vähän korkealta mun mielestä vaikkei siitä kiinni jäänytkään.

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13600
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Päästöjen rukausta
« Vastaus #1 : 27.01.2011, 11:54:23 »
ja ennen katsastusta autolla ajettiin kolmosella lappulattiassa kuinka kauan?? jos auto seissy puolivuotta sille pitää antaa kenkää ja kunnolla ennen katsastusta...
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Juniku

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 312
Vs: Päästöjen rukausta
« Vastaus #2 : 27.01.2011, 11:59:08 »
Sen verran hilkulla että...
Voisihan se katsurikin katella vähän sormien läpi, ite kun kävin B20F koneellista näyttämässä niin katsuri veti hatusta (arvot seilasi melkoisesti välillä yli ja välillä alle raja-arvojen) oikeat arvot ja leima paperiin.

HC maksimi on 100
CO maksimi 0,5% (kieroksilla 0.3%)
Lambda 0,97-1,03
O2 maksimi 5

EI tosiaan ole paljosta kiinni, monoa kunnolla osien vaihdon jälkeen ja mittaukseen.
« Viimeksi muokattu: 27.01.2011, 12:02:02 kirjoittanut Juniku »
Volvo 965 -91 461tkm B6304F AW30-40 1041 3,73 - Ajossa.

Poissa scoffa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: Päästöjen rukausta
« Vastaus #3 : 27.01.2011, 12:13:50 »
ja ennen katsastusta autolla ajettiin kolmosella lappulattiassa kuinka kauan?? jos auto seissy puolivuotta sille pitää antaa kenkää ja kunnolla ennen katsastusta...

Ei kovin reilusti monoa saanut, ajomatka kyllä oli 30km, mutta autossa oli niin sudet renkaat ja reitti jäinen että jäi suurin hupi pois :P
Tokihan sille tällä kertaa annetaan vähän enemmän kun kotoapäin pääsee ajamaan.

Juniku, joo sama on käynyt itsellänikin että katsastaja on katsonut sormien lävitse kun seilannut liikaa. Lisäksi tällä kertaa ajattelin antaa mitattavaksi korjaamolla. Aikoinaan kävin tuplakaasarisaabilla ja säätivät tyhjäkäynnin nätiksi samalla rahaa ja päästöt menivät kondikseen.

Tuo HC arvo tosiaan vähän häiritsee, mutta tiedä sitä taas onko seisoessa tulpat ja öljyt menneet vaan niin huonoon kuntoon. Tänään pitäisi vielä vaihtaa eteen alatukivarren pusla, jarruletku ja jotain pientä niin sitten näkee miten arvot asettuvat.

Poissa TMOS

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 682
Vs: Päästöjen rukausta
« Vastaus #4 : 27.01.2011, 13:24:10 »
Ja kyllä bensan laatukin heikkenee puolessa vuodessa.

C70 T5 Showroom
S80 TDi (Isän), C30 T5 (Äidin)
Vikakoodien lukua, Tampere.

Poissa scoffa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: Päästöjen rukausta
« Vastaus #5 : 27.01.2011, 13:28:14 »
Ja kyllä bensan laatukin heikkenee puolessa vuodessa.

Joo näin tekee, varsinkin talvella ilmeisesti. Laitoinkin kyllä tankkiin 98:ia ennen katsastusta, mutta pohjalla oli sen verran paljon että oliskohan 50:50 vanhaa ja uutta ollut.

Poissa scoffa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: Päästöjen rukausta
« Vastaus #6 : 01.02.2011, 16:30:18 »
Katalysaattorin sisuskalut säpäleinä  :'(

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: Päästöjen rukausta
« Vastaus #7 : 01.02.2011, 16:39:02 »
Katalysaattorin sisuskalut säpäleinä  :'(
Pari irronnutta kennoa ei vaikuta päästöihin mitenkään. Tuosta 460 turbosta oli katista lähtenyt pari etummaista kennoa irti ja silti päästöt oli ihan hyvät ;)

Poissa scoffa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: Päästöjen rukausta
« Vastaus #8 : 01.02.2011, 16:41:16 »
Pari irronnutta kennoa ei vaikuta päästöihin mitenkään.

Kyllä siellä aika helinä käy. Ja ei tuossa nyt MAP-anturin lisäksi paljoa enää muuta vaihtoehtoa edes olisi kun edes öljyjen, suodattimien, tulppien ym. vaihto ei vaikuttanut päästöihin lainkaan. Ja siis se helinä on tosiaan sitä tasoa että kyllä siellä kaikki on säpäleinä.

Takapihalla on onneksi 440 josta voi napata katin, huono puoli on se lumihankin auton päällä.

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: Päästöjen rukausta
« Vastaus #9 : 01.02.2011, 16:43:36 »
Oletko purkanut sen katin jo irti ?

Poissa scoffa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: Päästöjen rukausta
« Vastaus #10 : 01.02.2011, 17:15:06 »
En vielä, tuo kun on ainoa liikkumisauto niin menen tuossa illemmalla rälläköimään toisesta romusta sen katin ensin pois. Yöasennukseksi varmaan mennee.

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: Päästöjen rukausta
« Vastaus #11 : 01.02.2011, 17:33:48 »
Se ei välttämättä ole rikki vaikka heliseekin.

Poissa scoffa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: Päästöjen rukausta
« Vastaus #12 : 01.02.2011, 20:50:23 »
Ainakin korjaamon setä totesin ykskantaan että roskikamaa. Mä olisin kyllä sanonu varmaan samaa koko volvosta, mutta se olisi ollut tunneperäistä.

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: Päästöjen rukausta
« Vastaus #13 : 01.02.2011, 21:00:09 »
No ihan omasta kokemuksesta tiesin kertoa että ei välttämättä ole rikki vaikka heliseekin ::)

Ihan itse purin sen katin omasta autosta katsastuksen jälkeen ja totesin että pari kennoa oli lähtenyt irti ja "pyörivät" siinä katin etuosassa. Syy miksi purin sen oli juurikin tukoksen aiheuttama tehottomuus autossa.

Eli se helinä ei kerro välttämättä yhtään mitään ja korjaamonkaan sanomiset eivät ole mikää 100% varma tieto :P
« Viimeksi muokattu: 01.02.2011, 21:04:13 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa scoffa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: Päästöjen rukausta
« Vastaus #14 : 01.02.2011, 21:17:07 »
Nojuu, tämä on tullut monesti huomattua ettei korjaamosedät ole jumalia. Joissain asioissa ne melkein on :P Jeepin kanssa on tullut sellainen ihmetietäjä vastaan joka osaa melkein lonkalta todeta jokaisen jeepin vian jo puhelimitse, ei ihme että on ainoa suosittu ja tunnettu varaosien maahantuoja.

Eurooppa ja japsiautojen kanssa tulee jatkuvasti jotain uutta vastaan, ranskalaisesta luovun tovi sitten todeten, ettei enää ikinä ranskalaisia kuin uuniin. Tällä kertaa kuitenkin toivon korjaamosedän olevan tietäväinen, sillä alkaa päästöongelmien syiden etsintä olla hankalaa ja kuulemma päästöjen suuruudet täsmäävät myös hyvin katin viimeiseen parkaisuun. Se on kuitenkin selvä että jossain on vikaa ja kun tuo kuulosti lähinnä siltä kuin sisällä olisi rikkoutunut pullo, on se ainakin loogisin paikka alottaa etsintä.

 

Carcom Oy  Elekma