KL-varaosat  Race.fi

Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
1
Offtopic / Vs: "Onnistuneita" pysäköintejä
« Uusin viesti kirjoittanut TOK tänään kello 00:26:57 »
Tänään paikallisen Prisman edessä



Potkulautavuokraaja lähtenyt vaihteeksi autolla liikkeelle.
2
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: ABS ongelma
« Uusin viesti kirjoittanut renee tänään kello 00:17:59 »
Jos vetoakseli on vaihdettu, niin siinä on uusi abs-hammaskehä, joten se lienee ainakin kunnossa. Lisäksi jos anturikin on vaihdettu, niin vian ei pitäisi olla siinäkään. Nämä lienevät ne yleisimmät syyt ja siten poissuljettu.

Itse tarkastaisin vielä varmuuden vuoksi, että napapultti on kunnolla kiinni ja että anturi on ihan pohjassa ja kunnolla kiinni. Itselläni kävi hiljattain niin, että kiristin anturin huonosti ja se pääsi elämään n. millin maksimissaan ja se aiheutti samaa vikakoodia. Periaatteessa myös tärinä navassa/pyörässä voisi aiheuttaa vikakoodia, mutta sen nyt luultavasti huomaisi ajossa.

Toi anturin kiinnitys on sellainen, että sinne pääsee kaikki sonta ja kiinnityskohtaan ei näe kuin kunnolla katsomalla lampun kanssa. Sitten jos jollain pikkuavaimella kiristää, niin helposti se alumiinikierre tökkää, jos välissä on jotain, ja ei sitä tietenkään uskalla vääntää hampaat irvessä. Mulla jäi siis ihan pienen pieni elo siihen anturiin ja se laukoi molempia noita vikakoodeja.
3
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: Huohottimen banjoliitin
« Uusin viesti kirjoittanut T5FI tänään kello 00:12:23 »
Tuli tuossa ostettua nyt uus huohotin boksi mutta, tietenkin tuli ostettua se alkuperäisestä erinnäkönen.... Eli onkos tietoa onko väliä kumman menee lyömää kiinni.

Tuossa "metzger" kuvassa boksi joka alunperin autossa oli kiinni.

Ja tässä boksi mikä tuli ostettua... niin onko merkitystä kumman laittaa ?

4
Projektipäiväkirjat / Vs: Randsin 244 ikuisuusprojekti
« Uusin viesti kirjoittanut Rands 06.05.2024, 23:57:50 »
Konepellin istuttelin paikalleen ja maalaus + pohjatyöt onnistuivat kyllä tähän mennessä parhaiten vaikka osa itsessään oli yksi huonoimmista, eli kehitystä on tapahtunut  :). Maskiinkin löysin tuon vanhan mallisen kauluksen. Hieman oli lommoilla ja kulunut, mutta välttää nyt toistaiseksi.



Rekisterikilvelle ei kyllä meinaa olla kun huonoja paikkoja tarjolla. Keskelle jos laittaa muistuttaa auto edestä vahvasti ice agen sidiä ;D.



Parhaimmaksi osoittautui sijoittaa pikkupuskurin alle niin ei tarvitse porailla ylimääräisiä reikiä, vaan voin hitsata telineen suoraan puskuriin kiinni


5
Sieltä en satasella lupaa mut asia selviää, kaukosäädin lienee 400
6
Kurkkaa onko se oven johtosarja haitarikumin sisällä missä kunnossa.

Tämä. Näissä oven johtosarjat ovat heikko kohta ja tuo ovi auki-tieto kulkee ihan omalla johdolla ovesta autoon.
7
OK. Käyn huomenna Autosalpa, Lahti liikkeessä kysymässä tarkemmin.
8
Offtopic / Vs: "Onnistuneita" pysäköintejä
« Uusin viesti kirjoittanut Ossi66 06.05.2024, 22:37:03 »
Tänään paikallisen Prisman edessä


9
Mun mk1 v70:ssä on kyl käytössä avain joka sopii käynnistykseen, ja takakontin lukkoon, mut ei mahdu hanskalokeron lukkoon. Muitakin avaimia on, sellainenkin on jossa ei ole mustaa muovia ja sirua, jolla auto ei käynnisty. Ota näistä selvää. Enivei käynnistys-kakkosavaimen teettäminen maksaa about satasen, mut jos hukkaa viimeisen avaimen sitten tulee kalliiksi
10
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / ABS ongelma
« Uusin viesti kirjoittanut Anamies 06.05.2024, 22:01:37 »
Ongelmia ABS jarrujen kanssa. 2009 mallinen S60 ilmoittaa, että ajonvakauden hallinnassa ja jarrusassistansissa on vikaa. Vikakoodit BCM-0011 ja BCM-0012 tulee eli valittaa vasemman eturenkaan anturin heikosta signaalista.

Tehty:
Vasemman renkaan ABS anturi vaihdettu.
Vasen vetoakseli vaihdettu.
Kaikki anturit mitattu yleismittarilla ja noin 650 Ohm tulee resistanniksi.
Kokeiltu irroittaa anturien johdot ja vikakoodi tulee kaikilta erikseen heti kun laittaa virrat päälle.
Juotokset tarkastettu ja korjattu ABS ohjainkortilta Youtubesta löytyvien vinkkien avulla.
Käytetty ABS ohjain kortti ostettu Ovokon kautta ja juotettu EEPROM vanhasta kortista uuteen.
Mittattu yleismittarilla, että vasemman renkaan ABS anturin liittimestä on yhteys ABS yksikön liittimeen. Eli johto on ehjä. Jonkunlainen kontaktiongelma voisi kuitenkin kyseisen ongelman aiheuttaa.
Ennen ABS ohjaimen juotosten korjausta auto tärisi pahasti tyhjäkäynnillä. Eli ilmeisesti moottorin tukiin ei mennyt alipainetta. Onkohan tämä kuitenkin erillinen vika?

Välillä pääsee joitain kilometrejä ennen kuin vikavalot syttyvät ja välillä ne syttyvät jo kotipihassa.
Useimmiten liikkeellelähdön jälkeen ensimmäisissä kevyissä jarrutuksissa jarrupoljin nytkähtelee
niin kuin se tekee kun ABS aktivoituu. Pian sen jälkeen syttyy häiriövalot ja sen jälkeen jarrupoljin
toimii taas normaalisti.

Uusintakatsatukseen pitäisi mennä ja ajokielto tulee parin viikon päästä mikäli autoa ei saa siihen
mennessä katsastuskuntoon.

Alkaa ideat loppumaan ja epätoivo iskeä. Olisiko siis jollain vielä ideoita mistä voisi vikaa hakea? 
Sivuja: [1] 2 3 ... 10
RallyBaron  Samppasport