Elekma  Autoracing

Volvo 440 vm.93 aurauksien säätö ja virtalukko ja keskuslukitus ongelma???

  • 4 Vastauksia
  • 3221 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Takavetoturbo

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
elikkäs olis vähän ongelmia... olen nyt säädellyt jos milläkin tavalla aurauksia mutta menevät aina vaan pieleen. Mittaustekniikkana olen käyttänyt seuraavaa menetelmää: eli jarru levyihin kiinnitin suorat kulmaraudan pätkät ja sitten rullamitalla mittasin etu- ja takapään erot ja säädin kulmat sen mukaan auraamaan noin. 1mm. mutta testi ajolla auto vetelee ja kikkailee joka suuntaan kun renkaita katsoo silmämääräisesti niin harittavat aika reipaasti molemmat???. eli missähän mahtaisi olla syy, voiko raidepään sisempi puoli vaikuttaa asiaan noin rajusti, kun siellä tuntuisi hieman välystä olevan ja jos vaikuttaa niin onkoha vittumainen vaihtaa tosta autosta???.

Ja sitten mikä mahtaa keskuslukituksessa olla vikana kun kääntää avaimella kuskin oven lukosta niin kuuluu vaan naksahdus ja menee joku 1-2sekunttia ja naksahtaa uudelleen mutta ei nouse oven nupit ylös?? kuskin nuppi kyllä nousee mutta muut vaan ei?? olisko joku tai kaikki moottorit jumissa jotenkin???

Ja sitten vielä tietäisikö kukaan mikä virtalukkoa vaivaa kun ohjauslukko menee päälle avaimen ollessaan paikallaan, ei muuten muttakun katsastuksessa sanoo siitä takuu varmasti..

kiitoksia jo etukäteen   

Poissa mikkoleino

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
    • Uusvanha käyttisprojekti alussa:
Mulla on samanlaisen oloinen ongelma. En tiedä, että onko minulla edes keskuslukitusta. Avaimesta kun kääntää, niin napsahdus kuuluu jostain takaluukun liepeiltä, mutta mitään ei tapahdu.

Oletko purkanut ovipahvit ja niin edelleen? Kerro kun saat kuntoon! Mulla lähtee oma kytkinremppaan, ja ei pysty purkamaan hetkeen.

Mulla on ainakin virtalukko vaihdettu ja samalla on "unohtunut" yläpuolen suojus. Samassa on jotenkin rikottu vilkunpalautus oikealle käännyttäessä sekä rattilukon toimivuus.

Mun mielestä nyt voidaan jo puhua tyyppivioista  :D

http://www.elisanet.fi/mikkoleino/volvo

Tuommoinen tuli ostettu erittäin edullisesti, 86e!  ;D

Jos pohja on ruosteeton (kohtuudella), teen autosta käyttiksen. Uusi akku tuli jo hankittua. Autolla olen ajanut Kuopiosta Helsinkiin, että sellainen kokemuspohja.

Vikoina on ainakin kytkimen luisto. -> pystyykö parkkipaikalla, vai tuleeko äitiä ikävä? Säätö on tällähetkellä puolivälissä. Mihin suuntaa pitäis ruuvata?
( http://www.elisanet.fi/~g636558/volvo/Pages/5.html )
Jäähdytin aivan tukossa, ruosteessa ja vuotaa. -> Onko tietoa, sopiiko Bilteman tarvikesyyläri, vaikka aavistuksen isommat mitat? Jos ei niin, mistäköhän kannattaisi?

Kyseessä on tämän talouden ensimmäinen 4-satanen, saas nähdä onko viimeinen. Olisiko vinkkejä, että mitä kannattaa "suoraan vaihtaa" ja mihin ao. kuvan letkunpätkä kuuluu?
( http://www.elisanet.fi/~g636558/volvo/Pages/8.html )

Lämmöt on erittäin ylhäällä, miltei punasella kokoajan (oletan syylärin vaihdon auttavan). Volvolandian mallisarjainfon mukaan ohjaustehostin + keskuslukitus + sävylasit on tullut kaupassa pakettina, jos on maksettu 6000mk. Tässä on ainakin ohjaustehostin, mutta keskuslukituksesta ei tietoakaan (vai onko?).
VolvoExät:
240 b230F, 940 TDiC, 440 1.7i, v70 2.5T, XC60 t8 ja vielä v40 d2, vm. 2015 tallissa

Poissa Juniku

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 312
elikkäs olis vähän ongelmia... olen nyt säädellyt jos milläkin tavalla aurauksia mutta menevät aina vaan pieleen. Mittaustekniikkana olen käyttänyt seuraavaa menetelmää: eli jarru levyihin kiinnitin suorat kulmaraudan pätkät ja sitten rullamitalla mittasin etu- ja takapään erot ja säädin kulmat sen mukaan auraamaan noin. 1mm. mutta testi ajolla auto vetelee ja kikkailee joka suuntaan kun renkaita katsoo silmämääräisesti niin harittavat aika reipaasti molemmat???. eli missähän mahtaisi olla syy, voiko raidepään sisempi puoli vaikuttaa asiaan noin rajusti, kun siellä tuntuisi hieman välystä olevan ja jos vaikuttaa niin onkoha vittumainen vaihtaa tosta autosta???.

Ja sitten mikä mahtaa keskuslukituksessa olla vikana kun kääntää avaimella kuskin oven lukosta niin kuuluu vaan naksahdus ja menee joku 1-2sekunttia ja naksahtaa uudelleen mutta ei nouse oven nupit ylös?? kuskin nuppi kyllä nousee mutta muut vaan ei?? olisko joku tai kaikki moottorit jumissa jotenkin???

Ja sitten vielä tietäisikö kukaan mikä virtalukkoa vaivaa kun ohjauslukko menee päälle avaimen ollessaan paikallaan, ei muuten muttakun katsastuksessa sanoo siitä takuu varmasti..

kiitoksia jo etukäteen

Oletan että kun kulmaraudoilla jarrulevyistä säädät, sulla on renkaat irti eli keula ilmassa?
Oikeastihan se auraus säädetään ajokorkeudesta eli keula tukevasti maassa renkaillaan, joskus olen ihan vain renkaanurista rullamitalla säätänyt aurauksen kohdilleen, muistaa vaan mitatessa pyörittää rengasta sen puoi kierrosta jotta virhemarginaali pienenee kun urasta menee paremman puutteessa mittaamaan.

Kuskin ovesta olevasta leskuslukitusksen ohjauskytkimestä lähtisin ekana liikkeelle, otappa siltä piuhat irti ja hyppylangalla kokeilet mitä se keskuslukko tekee.

Lienee paikallaan vaihtaa koko rattilukko jos avain paikallaan lukkoon menee, meneekö ajossakin?
« Viimeksi muokattu: 13.11.2011, 12:55:12 kirjoittanut Juniku »
Volvo 965 -91 461tkm B6304F AW30-40 1041 3,73 - Ajossa.

Poissa Takavetoturbo

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Oletan että kun kulmaraudoilla jarrulevyistä säädät, sulla on renkaat irti eli keula ilmassa?
Oikeastihan se auraus säädetään ajokorkeudesta eli keula tukevasti maassa renkaillaan, joskus olen ihan vain renkaanurista rullamitalla säätänyt aurauksen kohdilleen, muistaa vaan mitatessa pyörittää rengasta sen puoi kierrosta jotta virhemarginaali pienenee kun urasta menee paremman puutteessa mittaamaan.

Kuskin ovesta olevasta leskuslukitusksen ohjauskytkimestä lähtisin ekana liikkeelle, otappa siltä piuhat irti ja hyppylangalla kokeilet mitä se keskuslukko tekee.

Lienee paikallaan vaihtaa koko rattilukko jos avain paikallaan lukkoon menee, meneekö ajossakin?




joo eli olen mitannut että auto on ilmassa mutta tukivarsien alla oli pukit, että yritin se suurin piirtein saada ajokorkeuteensa, mutta virheen mahdollisuus ei tollakaan metodilla ole varmaan olematon. täytyy ensin vaihtaa tois apparin sisempi raidenivel ja kuskinpuolen rt-pää ja sitten mitata tuollan sinun mainitsemalla taktiikallla.

onko se ovi"pahvin"  irroitus hankalaa??? saako sen kuinka helposti paskaksi?

Ja sitten vielä että onko tohon saatavana tarvike virtalukkoja siis sellanen missä on koko hököröskä?? siniseltä kuulemma sais virtalukon sarjoitettuna. mutta hinta on taas sit omaaluokkaansa.

Poissa Takavetoturbo

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Mulla on samanlaisen oloinen ongelma. En tiedä, että onko minulla edes keskuslukitusta. Avaimesta kun kääntää, niin napsahdus kuuluu jostain takaluukun liepeiltä, mutta mitään ei tapahdu.

Oletko purkanut ovipahvit ja niin edelleen? Kerro kun saat kuntoon! Mulla lähtee oma kytkinremppaan, ja ei pysty purkamaan hetkeen.

Mulla on ainakin virtalukko vaihdettu ja samalla on "unohtunut" yläpuolen suojus. Samassa on jotenkin rikottu vilkunpalautus oikealle käännyttäessä sekä rattilukon toimivuus.

Mun mielestä nyt voidaan jo puhua tyyppivioista  :D
juu tyyppivioista juu. on vissiin silleen kun noi pitempää seisoo niin ei enää toimi. kun ton mun auton edellinen omistaja sanoi että se on kyllä toiminut ennen kun auto jäi seisomaan ja auto seisoi noin 2vuotta et jos siellä on joku jumissa tms.

Ps. ilmottelen juu JOS saan kuntoon...... no kyl kai sen nyt saa ;) :2funny:

 

Proturbo  Autodiagnoosi