Proturbo  Autodiagnoosi

Huikkosterin 945 Classic -> E85

  • 354 Vastauksia
  • 88013 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: Huikkosterin 945 Classic
« Vastaus #90 : 26.11.2017, 13:00:48 »
En tiiä johtuuko se vakaajasta, g80 lukosta (välittääkö vähemmän voimaa pitävälle pyörälle avoimena kuin normaali perä) vai iskarien / jousien ominaisuuksista mutta vanhemmat 700/900:set ovat helpompia ajaa liukkaalla kun ne luisuu lähes aina. Tämä yllättää silloin kun lähteekin luistamaan. Nätisti ajamalla taas onkin vakaampi. Nooh, hyvä se on.

Lootan öljyjen vaihdosta. Ohjeita lueskelin ja teoria on nyt tiedossa mutta missään ohjeissa ei puhuttu suodattimen pesusta. Jos otan öljypohjan irti ja putsaan paikat, mistä tiedän paljonko öljyä pitää laittaa takaisin? Keräänkö sen öljyn astiaan josta voin mitata määrän vai onko lootan kyljessä joku täyttöreikä kuten manuaaleissa?

Laitat niin paljon että tikussa on taas asteikko kohillaan. Sieltä ei tainnut kuin muutama litra tulla pois.

Takavakaajahan pitäis lisätä yliohjaamista, vakionahan 940 on aivan kauhean aliohjaava, huomaa varsinkin radalla.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic
« Vastaus #91 : 26.11.2017, 13:48:50 »
Eli kokeilemalla vaan sinne päin. Selkis :)

Olen vakaajan vaikutusta miettinyt. Vakaaja vähentä korin kallistusta ja samalla keventää sisäkurvin puoleista rengasta.

Eli karkeasti ja liioitellusti ajateltuna, mutkassa 1 renkaan pito vakaajalla  ja ilman vakaajaa kori kallistuu mutta 2 rengasta tiessä. Tietty painokin siirtyy samalla ulommalle.

Tilanteita pidon rajamailla:
Jos on kunnon lukkoperä, yhden renkaan pidon saa loppumaan helpommin. Mutta jos pito ei lopu ilman vetoa, ei se lähde kaasulla jos voima menee avoimella perällä ilmaan. Sen takia pitää heittää luisuun jolloin mennään eikä meinata.

Ilman vakaajaa molemmat renkaat tiessä jolloin avoimen perän voimat jakaantuu tasaisemmin ja saadaan pito pois kaasulla.

Ainakin ajokokemukset tukee tätä ajatusta.

Onhan tässä lukko joo mutta ei sillä muuta tehdä kuin lähdetään liikkeelle tai pyöräytetään ympäri. Ja välittääkö yli 40km/h vauhdissa pitävälle renkaalle yhtään voimaa?
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic
« Vastaus #92 : 26.11.2017, 21:14:39 »
Siellä on sisässä alle 10tkm ajetut teboilin fluid S, eli turhan hyvätkin tuohon lootaan.  Meni se 8l huuhtelemalla eikä vanhat öljyt ollu edes yliajalla, joten öljypohjan irrotus välttämättä pakollista.

Vaihdossa helpoin kattoa ulostullu määrä ja laittaa sama määrä pikkulisällä takas ja toistaa.

G80 toimii kuin avoin perä, kun paino kytkee lukon pois käytöstä.  Lukittuna vastaa kemppiperää ja lukitus pitää kunnes kaasun höllää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic
« Vastaus #93 : 29.11.2017, 04:24:22 »
Yksi remppa lisää tähän vuoteen. Pakoputki alkoi pörisemään taka-akselilta joten katista taaksepäin pitäisi uusia.

Mutta mitä laitetaan? Motonetin vaimentimet vissiin ahdistaa. Biltemassa olisi rosteriputki setti 300€. Kaikki kiinnikkeet mukana ja bolt-on iso plussa. Metritavarasta en ala tekemään.

Vai vaimentimet jostain, ylitys jostain ja kiinnikkeet jostain?
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3443
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: Huikkosterin 945 Classic
« Vastaus #94 : 29.11.2017, 23:01:35 »
Konepellistä läpi niin kuin deekumiehet tekee!
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4400
Vs: Huikkosterin 945 Classic
« Vastaus #95 : 29.11.2017, 23:23:05 »
Mutta mitä laitetaan? Motonetin vaimentimet vissiin ahdistaa. Biltemassa olisi rosteriputki setti 300€. Kaikki kiinnikkeet mukana ja bolt-on iso plussa. Metritavarasta en ala tekemään.
Jos 300€ hintaluokka on OK vielä, niin joku catback? Mulla on ollut simons 6 vuotta/80tkm ja edelleen ehjä. Sopivuus hyvä ja äänet todella maltilliset.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic
« Vastaus #96 : 30.11.2017, 04:26:10 »
Ei se nyt ihan ok ole mutta hyvä ja halpa todistetusti on harvinainen yhdistelmä. Etanolisointiakin tässä ennakoin kun pakokaasujen määrä tulee kasvamaan niin ei saisi ahdistaa jo bensalla.
Simonssia katsoin eilen, 330-399€.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Huikkosterin 945 Classic
« Vastaus #97 : 30.11.2017, 21:22:19 »
Laita JT Tuningin putkisto, tulee kivasti postilla ja sopii täydellisesti.
Sen mitä viimeksi katoin niin ainakaan 3v etanolia ei ole tehnyt mitään ruosteongelmia, eikä päällepäinkään ollut mitään ruostetta.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic
« Vastaus #99 : 01.12.2017, 05:10:29 »
Olisi hyvä ja downpipe mukana mutta vielä kalliimpi. 400€ ja tuleeko postit päälle? Melkein kuukauden vuokra jos tuon tilais :(.


242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic
« Vastaus #100 : 02.12.2017, 11:23:41 »
http://verkkokauppa.harline.com/fi/Pakoputkistot/Simons/Volvo/1154/Simons+Putkisto+Volvo+940+Tubo+KombiEstate+91-/21115?offset=15


Ei varmaan paljoa mene pieleen jos tuon tilaan ensi viikolla? 2.5" Simons, tupla ulostulot ja kaikkee :D
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4400
Vs: Huikkosterin 945 Classic
« Vastaus #101 : 02.12.2017, 14:14:17 »
Uskaltaako tuolta tilata? Jotain sieltä katosin aikaisemmin, mutta jäi tilaamatta kun googlasin firman  *karkuun->
Futurezilta ositin oman, taisi olla reilu 300€ ja top quality kun taas linkissä oleva on huonompi alu quality (alu vs top).

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic
« Vastaus #102 : 02.12.2017, 15:40:07 »
Kiitoksia. Sieltä alkoi löytymään. Simonsin sivuja tutkinu tarkemmin, 024-H6 olisi 330€ mutta H6D malli kiinnostaisi tupla ulostuloilla. Tätä ei vaan ollut suoraan tilattavissa verkkokaupasta. Laitoin futurezille kyselyä.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Huikkosterin 945 Classic
« Vastaus #103 : 02.12.2017, 15:40:51 »
Tee nyt samalla jotain myös etupätkälle

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic
« Vastaus #104 : 02.12.2017, 15:44:12 »
Vastahan sä siihen laajakaista lambdan pistit? Jotain siis tehty sille :D.

Ei vaa. Juu vaihdetaan downpipe ja vaikka kattikin mutta sitten vasta kun tuo pakokaasujarru vaihtuu vähemmän ahdistavaan. Muutama rauhallinen luisu ja yksi kiihdytys ylämäkeen sai ahtimen punahehkuun. Että ahdistaako? :D
Ja tähän konkurssiin vaan tuo takaosa. Pitää kaikkee muutakin tehdä niin veronpalautukset häviää yllättävän nopeesti.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy