Samppasport  Futurez

Huikkosterin 945 Classic -> E85

  • 354 Vastauksia
  • 87428 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Huikkosterin 945 Classic
« Vastaus #60 : 27.10.2017, 20:51:15 »
Philips xtreme vision +130%. Samat oli 960:n pitkissä. Ja lisäpitkissä kun on ne xenonit niin näkyvyys on parasta mitä mun autoissa on ikinä ollut :P

Denson w20tt tulpat ruuvasin äsken paikalleen. Sain suosituksen kymenlaakson suunnilta :). Vanhat oli normaalisti kuluneiden näköisiä.

Huomasin myös että kaikki muut tulpanjohdot oli bougicordeja mutta nelossylinterissä joku merkitön. Nätisti käy niin ei aiheuta toimenpiteitä.
Ja puolan johdossa lukee volvo...

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5751
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic
« Vastaus #61 : 27.10.2017, 21:02:05 »
Lukee se volvo noissa kolmessa muussakin bougicordin lisäksi.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Huikkosterin 945 Classic
« Vastaus #62 : 27.10.2017, 21:07:42 »
Lukee se volvo noissa kolmessa muussakin bougicordin lisäksi.
aa, hyvä  minä. :2funny:

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: Huikkosterin 945 Classic
« Vastaus #63 : 27.10.2017, 21:18:48 »
Philips xtreme vision +130%. Samat oli 960:n pitkissä. Ja lisäpitkissä kun on ne xenonit niin näkyvyys on parasta mitä mun autoissa on ikinä ollut :P

Releytettynä nuo lamput niin sai noin 5kk välein vaihdella, kolmesti oon takuuseen vaihtanut eli 6 paria jumpannut, enää ei oo jaksanu ;D

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5751
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic
« Vastaus #64 : 27.10.2017, 21:23:14 »
Jos pimeät kuukaudet kestää niin hyvä on. Ei kesällä enää tarvitse hyviä valoja.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Huikkosterin 945 Classic
« Vastaus #65 : 27.10.2017, 22:32:12 »
Releytettynä nuo lamput niin sai noin 5kk välein vaihdella, kolmesti oon takuuseen vaihtanut eli 6 paria jumpannut, enää ei oo jaksanu ;D
Taisivat olla vanhempaa mallia? Uudempi eli onko nyt viime vuonna(tjsp.) tullut malli pitäisi kuulemma kestää paremmin. 965:ssä ollut lähivaloissa ja pitkissä nyt sen minkä autokin eli ~20tkm. Ilman releytystä toki.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2905
  • "Noku mä haluan"
Vs: Huikkosterin 945 Classic
« Vastaus #66 : 28.10.2017, 00:15:03 »
Ilman releytystä toki.

Tuo varmaankin se ratkaiseva tekijä

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic
« Vastaus #67 : 28.10.2017, 01:52:58 »
Nelosen johto oli kokenu mekaanista kulutusta ja löi huolella läpi, pistin tilalle tuon nurkista löytyneen varsin laadukkaan merkittömän preemiumin ELK

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5751
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic
« Vastaus #68 : 29.10.2017, 15:24:07 »
Eka testi tänään sohjoisilla teillä 205 leveellä renkaalla ja kävi kuten ajattelinkin. Liukuu loskan päällä enemmän kuin 195 leveä mutta muualla onkin sitten parempi
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4398
Vs: Huikkosterin 945 Classic
« Vastaus #69 : 29.10.2017, 16:40:44 »
Ylläpidollinen huomio: Nappasin valokeskustelun pois, sitä voi jatkaa täällä jos haluaa.

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5751
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic
« Vastaus #70 : 05.11.2017, 15:43:40 »
Säädettävä tihkurele asennettu. Ei ollut plug and play niinkuin 960:ssä.

Releiden kannat erilaiset mutta pinnejä sama määrä


Pientä tutkimista netistä ja kaavio selvitetty


Dremelillä turhat pois


Johdot juottaen kiinni, vanhasta releestä pätkä koteloa ja kuumaliimaa reilusti


Paikallaan ja toimii


Ensimmäinen täys tankillinen ajettu. 13.5l/100km eli kaikki kunnossa :D
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Huikkosterin 945 Classic
« Vastaus #71 : 05.11.2017, 15:45:51 »
Miten tuo näyttää kuvina niin helpolta, siistiltä ja nopealta muokkaukselta...? :D

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5751
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic
« Vastaus #72 : 05.11.2017, 16:40:49 »
Niin siis kulutus olikin 12.5l/100km jossa aika paljon kaupunkiajoa ja käynnistyksiä
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5751
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic
« Vastaus #73 : 08.11.2017, 13:58:46 »
Takalasin pyyhkijä korjattu. Vikana oli suurinpiirtein kaikki moottorin sähköliittimen ja pyyhkijänvarren välillä.

Sähkömoottori oli löysällä kulmavaihteesta, hiili oli juminu puoliväliin, kulmavaihteen kannen niittaus osittain irti ja tietty läpiviennin akseli homehtunu jumiin.

Sisällön huollon jälkeen porasin pari niittiä pois ja ruuvit tilalle.


Pari tuntia hommia ja nyt pyyhkii


Kävin myös pesulla :)




242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5751
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic
« Vastaus #74 : 08.11.2017, 20:38:10 »
Kyynärtukea päivitin sopimaan paremmin sisustaan motonetin vinyyli maalilla.





En maalannut suihkussa mutta parvekkeella :D.

Obd pistokkeen löytää jatkossa kun ottaa takaa tuhkakupin pois. Josta tulikin mieleen. Jos hommaan obd liittimen ja kytken siihen kiinni vanhemmista lh2.4:sta tutun vikakoodien lukurasian, eikös se toimi lukijana?
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

 

KL-varaosat  Race.fi