Autoracing  KL-varaosat

Volvo 760 GLE '88

  • 927 Vastauksia
  • 255478 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Demi

  • Savisukeltaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1075
  • voi olla tai sit ei ole
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #900 : 07.05.2017, 21:10:15 »
hieno
mutta levi kummit ei kyllä aukee mulle edeleenkään :buck2:
kiitoos ja anteeks.

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1872
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #901 : 09.05.2017, 17:43:44 »

Ja sitten hieman ongelmia takavalojen kanssa, oireet on kuten maattohäiriössä, eli jarrua painaessa syttyy peruutusvalot himmeästi ja oikealle vilkuttaessa alkaa disco vilkkumaan perässä. Kuitenkin polttimonpohjat ja valojen maadoituspiste on puhtaat. Viimeksi eilen hankasin lamppujen kannat ja maattopaikan puhtaaksi ja ruikin aavistuksen verran kontaktispraytä. Tällä ei ollut juurikaan vaikutusta... Voiko se vasemmassa takaposkessa oleva valovikaboksi(?) aiheuttaa tämmöstä temppuilua? Onkohan tiilikeula-seiskassa tai uudemmassa farkkuysissä samanlainen boksi jota voisi testata?

Mittaa yleismittarilla sen takavalon maatason jännite, jotain varmasti kunnollista maata vasten. Jos ei muuta 100varmaa ole, niin pitkällä johdolla akun miinusnapaan. Jos takavalon maataso on enemmän kuin 0,2V, niin mittaa seuraavaksi sen pultin kanta johon on maadoitettu jne..

Tosin huono yleismittari voi tuon 0,2V näyttää tyhjilläänkin, mutta vertaa jännitettä siihen tilanteeseen kun ei ole mitään päällä -> parkit -> jarru -> pakki -> sumarit -> vilkut. Lisäkuorman ei pitäisi nostaa valaisimen maatason jännitettä kuin max tuon 0,2V

Poissa P11S1

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1446
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #902 : 11.05.2017, 09:14:46 »
On se vaan tyylikkään näköinen peli edelleen ja väri on yksi hienoimpia mitä näihin on saanut O0

Sellaista ajattelin ehdottaa kun tutkein saman tyylistä autoa toiselta foorumilta. Niin voisi sopia kaariin ne alkupään 760 sirot kromilistat. Jos vaan se etukaari on sama.  ;)
744turbo ic++ -90 / 764turbo jenkki -85 / 945GL -95 / V70 2.5 20v -99 / Hilux LN110 -89
Purussa 700/900 volvoja

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1765
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #903 : 11.05.2017, 09:37:52 »
Sopii ne, ainakin fyysisesti. Näyttää tuollaiselta 965:ssa.

Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5700
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #904 : 11.05.2017, 09:48:34 »
On tää edelleen aika upea, vanteet paranti ulkonäköä edelleen  :P :tykkää:

Ja mitä kromikaariin tulee niin en kyllä vielä ole autoa nähnyt mihin ne oikeastaan sopisi oli ne miten sirot tahansa :D

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1765
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #905 : 11.05.2017, 10:03:27 »
On tää edelleen aika upea, vanteet paranti ulkonäköä edelleen  :P :tykkää:

Ja mitä kromikaariin tulee niin en kyllä vielä ole autoa nähnyt mihin ne oikeastaan sopisi oli ne miten sirot tahansa :D

Juuri näin.
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa P11S1

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1446
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #906 : 11.05.2017, 15:55:10 »
Onhan se vähän niinkin miten joonash sanoi. Mutta alkupään 760.iin ne jotenkin sopii kun kromia on muutenkin paljon.  :D Niin ja ne isot tarvikemalliset kromikaaret mitkä muistuttaa maasturin levikkeitä, ne ei sovi mihinkään!
744turbo ic++ -90 / 764turbo jenkki -85 / 945GL -95 / V70 2.5 20v -99 / Hilux LN110 -89
Purussa 700/900 volvoja

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #907 : 14.05.2017, 19:34:38 »
Kiitoksia vaan kehuista ja kommenteista -H- Kuvat antaa paljon anteeksi, mutta jospa vuoden päästä kesällä olisi tilanne täysin eri :)



Sellaista ajattelin ehdottaa kun tutkein saman tyylistä autoa toiselta foorumilta. Niin voisi sopia kaariin ne alkupään 760 sirot kromilistat. Jos vaan se etukaari on sama.  ;)
Omaan silmään noi kromikaaret ei kyllä uppoo ei mitenkäänpäin vaikka ois kuinka sirot tahansa. Ja varmaan aika huonosti istuu noihin mankelilla runnottuihin takakaariinkaan enää :D

Takavalot toimineet tämän viikonlopun täysin ongelmitta, joten ei oo päässy mittailemaan tai testaamaan lisämaadoituksella vaikutuksia :idiot2:

Joku n.250km tullut mittariin pariin viikonloppuun nyt, ja näkyy se tuolla liikenteessäkin jonkin verran huomiota herättävän kanssa-autoilijoissa.

Tänä viikonloppuna tuli vanteiden lippeihin hangattua hiukan kiiltoa Motherssilla käsin hankaamalla. Rotaryä "leikkaamattomalla" vaahtomuovilaikallakin koitin, mutta paremmin toimii kyllä ihan käsipelissä. Lopuksi pintaan tuli Wolf's Chemicalsin Nano Rim Sealant-pinnoite. Kerkesin vain kerran levittää pintaan kun kaverin hallilla värkkäsin, mutta täytyy tässä vielä kesänmittaan varmaan toistaa käsittely. Ohjeiden mukaan suositeltiin kahteen kertaan käymään vanteet läpi, jotta varmasti jokakohdassa on ainetta.

Ihan täysin ilman ongelmia ei tämäkään viikonloppu sujunut. Eilen illalla käytiin kylällä näyttäytymässä ongelmitta ja siitä eikun tallin pihaan yöksi auto parkkiin. Tänään iltapäivällä menin autoa hakemaan ja kiireellä liikenteeseen, ajoin muutaman metrin kunnes tajusin että kuskinpuolen eturengas on tyhjä ja pääsi hyppäämään takakehältä irti ::) Viimeksi perjantaina tarkistettu rengaspaineet ja kaikissa renkaissa pysyneet samat paineet. Juuri tässä kyseisessä renkaassa oli se pieni vuoto yli 3,5bar paineella, liekkö nyt sitten pettänyt lopullisesti.
Huomenna uusi rengas tilaukseen ja toivotaan että kerkeis tulla ennen Backwoods Cruisinkia. Jos ei kerkeä tulla, niin täytyy koittaa räjäyttää tuo vanha rengas takaisin paikalleen ja yrittää esim.liimaamalla saada se ulkoreuna pitämään edes yhden viikonlopun ajan :idiot2:
Autohan siis toivottavasti on nähtävillä Kajaanissa lauantaina 20.5. ;)

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1872
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #908 : 15.05.2017, 15:47:20 »
Laita sisäkumi.

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #909 : 21.05.2017, 20:22:26 »
Perjantaina sain kuin sainkin uudet renkaat ja vieläpä kaverit Rengasvanilla saivat ne päälle kammettua. Nyt siis edessä kokona edelleen sama 195/40-17@9,5x17, mutta renkaat on merkiltään Sailun. Hieman leveämmällä rungolla ja omasta mielestäni nätimpi veny.

Lauantaina sitten päästiin lähtemään Backwoods Cruisinkiin, matkat sujui hyvin. Tekniikka pelasi nikottelematta jne. Tosin kuskinpuolen takakaari otti hieman osumaa tuossa matkalla :D Mutta ei mennyt kaari solmuun eikä kitit lennelly matkalle, maalit vaan kärähti.
Tapahtumasta ei itse tullut otettua yhtään kuvaa, joten jos jonkun kameraan on tarttunut ruutuja tästä niin eikun vaan tännepäin viestiä! :nälkä:

Tänään sitten dagen efteristä selvittyäni kävin hiukan kurvailemassa nätin ilman kunniaksi, ja napsin parit ruudut.











Näihin kuviin, näihin tunnelmiin ;) Parin viikon päästä olisikin sitten edessä se kauden kovin koitos, elikkä matka Iisalmi-Jämijärvi-Iisalmi. Saas nähdä minkälaisilla ongelmilla höystetään tän vuoden reissu ;D Sitä ennen täytyis koittaa keretä teettää nelipyöräsuuntaus, ja hipostella noita pieniä istuvuusongelmia yms kuntoon.

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #910 : 20.06.2017, 19:39:00 »
Pitkä aika ei meri vai miten se oli :idiot2:

Ens alkuun vaikka parit ruudut Backwoods Cruisingista mitä on tullu netissä vastaan.


(c) Arttu Haimi / Arttemi.kuvat.fi


(c) Jape Tiitinen / JTmedia

Ennen Jämin reissua tosiaan tuli teetettyä nelipyöräsuuntaus. Edessä camberia on -3,5 astetta ja takana -6, kummassakin päässä molemmat puolet käytännössä samoissa lukemissa. Takapää jäi haritukselle, ja sen näkee sitten renkaista. Kuskinpuolen aurausvarsi on joskus jossain ottanut hiukan osumaa ja vääntynyt, jotenka siinä ei riittänyt pituus säätää aurauksen puolelle. Toisella puolen ei ollut mitään ongelmaa, mutta säädettiin sitten kummatkin hiukan haritukselle. Etupäässä ei ollut mitään erityistä ja siellä ei ole renkaitakaan syönyt epätasaisesti.

Jämin reissu itsessään meni hyvin, täysin ilman minkäänlaisia teknisiä murheita piiitkästä aikaa 8) Kuskinpuolen takakaari tosin antautui ja kittipakkelit varisi jonnekkin Keuruu-Virrat välille. Ammattilaisin ottein korjattiin se tarralla.
Suurena yllätyksenä tuli myös palkinto matkaan tuolta reissulta, Cutsprings Ry:n kunniamaininta ja heidän valintansa "parhaaksi". 100e lahjakortti MRDRD-bussiin, eli käytännössä huppari ja t-paita :D

Tähän vielä parit kuvat sieltä. Omaan kameraan ei jälleen jäänyt ainuttakaan ruutua ::)


(c) Arttu Haimi / arttemi.kuvat.fi


(c) RWJFILMS

Jämin reissun jälkeen oli yksi väliviikonloppu ja nyt viimeviikonloppuna sitten käytiin pyörähtämässä Kalis Car Showssa Kuopiossa. Täältäkään ei jäänyt omia kuvia ollenkaan, joten täytyy odotella että sieltä julkaistaan kuvamateriaalia ;D

Nyt taitaakin olla kesän tapahtumat meikäläisen osalta taputeltu, kun ei tässä järkevän päivämatkan päässä ole oikein mitään. Keskitytään siis vaan kruisailuun ja puunaamiseen loppukesä 8)

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #911 : 14.08.2017, 10:28:26 »
Jos parit kuvat spämmäis tähän väliin Kalis Car Showsta :nälkä:


(c) Jape Tiitinen / JT Media


(c) Jape Tiitinen / JT Media

Jos jollakin sattuu olemaan kuvia tästä, niin eikun vaan viestiä tännepäin tulemaan. Aika vähänlaisesti on sattunut netissä silmiin :(

Muuten tää onkin toimittanut työmatkakulkineen virkaa oikein mukavasti tän kesän ajan.
« Viimeksi muokattu: 14.08.2017, 10:31:10 kirjoittanut Sawo »

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #912 : 03.09.2017, 20:13:35 »
Varaosa-auto tuli noudettua viikonloppuna, Raahesta löytyi tommonen samaa vuosimallia oleva musta 760. Ollut muistaakseni B230ft+Aw7x? Nyttemmin ei ole tekniikasta jäljellä kuin perä ja kardaani :D

Mukana tuli aikalailla kaikki sisustan hilppeet purettuna, toinen multilink-akselisto paikallaan olevan lisäksi ja lukollinen murikka(?). Ja omituisuutena paikallaan olevasa taka-akselissa on vakaaja :o Olen elänyt siinä uskossa että näitä retkuja ei ole vakaajalla olemassakaan, mutta näköjään olin väärässä. :P

Tarkoitus olis ottaa kaikki irtoava peltiosa talteen ja maaluuttaa tuohon toiseen 760:iin käypäsemmällä värillä. Myöskin etuakselin varmaan otan talteen ja hiekkapuhallan, maalaan ja puslitan uusiksi. Ja täytyy varmaan lukollisen murikan vaihdan, mikäli se vaan sattuu olemaan ehjä ja selvittelen saisiko sen takavakaajan värkättyä tuohon nykyiseen akseliin vai täytyykö läpikäydä tuo tässä purkuautossa oleva.
Joka tapauksessa puran auton hylsyksi ja koppa varmaankin menee sitten kierrätykseen, mikäli ei innostu nyt jotain jännää rakentamaan :idiot2:


Tuossa vielä huono räpsy hakureissulta. Autohan on tuttu täältä foorumilta joidenkin vuosien takaa.

Samassa kuvassa näkyy myös heinäkuussa hankkimani kakkos-/kolmos-/talviauto, 1993 vuosimallin 945 SE, b230fd+m47. Varusteita on 4xs.lasit, sininen( S* ) puolinahka sisustus ja toimiva vakkari. Ja tässäkin taitaa olla jonkun sortin lukko perässä, pitäs joskus perehtyä. Ulkopuolelta todella siisti ja ruosteeton, ajettu joku 375tkm, sisusta on hiukan kulahtanut ja likainen. Täytyy kattoo ajaako vaan talven ja kiertoon vai rupeisko jatkojalostamaan pidempiaikasta pirssiä.

Loppuun vielä kuva siitä miten vähän on saatu seitsemässä vuodessa aikaiseksi ::) :idiot2: :D
« Viimeksi muokattu: 03.09.2017, 20:24:27 kirjoittanut Sawo »

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #913 : 19.04.2018, 19:56:44 »
Päivitysväli eikun harvenee ::)

Tuli tuossa loppukesästä tosiaan ostettua omakotitalo, jotenka syksyllä/alkutalvesta ei ollut vapaa-ajan ongelmia vaan kaikki vähäinenkin vapaa meni remppahommissa. Oli se perinteinen motivaation puutoskin syksyllä, joten Volvo sai vaan pölyttyä tallissa ja odotella parempia aikoja...

Joskus tuossa helmikuussa sitten sain itseäni niskasta kiinni, kun kaverit olivat kettuilleet ja potkineen persuksille tarpeeksi ja tilasin alvadilta takakaaren korjauspalat. Ajatuksena oli nämä hitsuutella vanhojen tilalle, ja levittää pellillä nämä.


Sitten ei muutakun kaveri hommiin ja laikka laulamaan.
Vänkärinpuolelle kerittiin heppailla korjauspala kiinni ja laikata kaari auki pituussuunnassa ja loveta pystysuunnassa, kunnes humalaisen päähänpistona tuli jotta nuohan etulokareiden kaaret on aika liki takakaarien malliset mutta leveämmät.

No ei muutakun tuumasta toimeen, ja korjauspalasta kaariosa pois ja lokarista uusi tilalle.




Vänkärinpuolella tehtiin paljon turhaa työtä, ja vielä enemmän se vaikeuttaa pohjatöiden yms tekoa.
Kuskinpuolelta tosiaan sitten leikattiin takaposkesta vain kaariosa irti ja etuloksusta korvaava tilalle.


Sisälokarit laikattiin rajulla kädellä, jotenka tuossa kaaren kohdalla on nykyään vain tuo pintapelti. Näin saatiin tarvittavat millit lisätilaa.

Noita etuloksujenkin palasia joutui vielä mankelilla pakottamaan, jotta saatiin tuo 11" levee pyörä sukeltamaan kaaren sisälle ilman osumia 8)





Sitten vaan pirusti koritinaa ja karkeesti muotoja hakemaan. Ja kyllähän niitä sieltä alkoi löytymäänkin.

Seuraavaksi aloteltiin iki-ihania kittipuuhia :buck2:





Nyt aletaan olemaan siinä tilanteessa, että autosta on purettu puskurit, valot, spoileri, kaikki listat sivuikkunoiden kromilistoja ja vesikourujen kromilistoja vaille irti, ovenkahvat jne. Ovet on vielä paikallaan, kuten myös luukut. Nuo paikallaan olevat luukut meneekin kierrätykseen ja tuosta purkuautosta tulee suoremmat tilalle.

Maalarin metsästys on käynnissä, yhdeltä "tuttavalta" jo tiedustelin, mutta sieltä tuli niin pöyristyttävän kova tarjous (vajaa 5k€), että jatketaan vielä metsästystä. Tänään kävi toinen maalari autoa katsomassa, ja aikoi viimeistään alkuviikosta palata asiaan hinta-arvion kera.

Takakaarien oikominen alkaa olla siinä vaiheessa, jotta multa ja kaverilta loppuu tietotaito kesken ja kaikki levitetty kitti löytyykin sitten pölynä lattialta :D

Talven aikaan tuli hommattua myös 960 tarkoitetut GAZin coiloverit taakse sumujen saarilta. Nää kävi paikoilleen, kun vanhoista nivoista otti alakiinnikkeet ja yläholkkia hioi kapeammaksi. Näihin täytyy vielä hommata jäykemmät ja himpun lyhyemmät jouset näiden nykyisten 300lbs tilalle.


Jospa tää tästä vaikka edes juhannukseksi valmistuisi... prkl ::)

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #914 : 08.01.2019, 12:16:22 »
Jahans, vappu, juhannus, joulu ja uusivuosi mennyt ja Volvo eikun vaan tallissa romottaa ::) :nohnoh

Pohjatöiden tekijä vaihtui lennosta keväällä, Iirolla rupes painamaan aikataulu päälle oman projektinsa kanssa joten houkuttelin Juuson sitten touhuilemaan.

Ensitöikseen ajeltiin edelliset kitit ja tinat lamellilaikalla taivaantuuliin, koska Juuso ei ollut oikein tyytyväinen edelliseen jälkeen.


Aloitettiin vähän niinkuin puhtaalta pöydältä ja vänkärinpuolella jouduttiin aukomaan tuo kaari uudestaan kyljestä ja ovenkantista jotta saatiin tuo raputus häipymään.
Sitten Juuso veteli uudet tinat saumoihin ja isompiin heittoihin, ja eikun kittaamaan, hiomaan, kittaamaan ja hiomaan jnejnejne.



Kuskinpuolella riitti, kun hioi tinat ja kitit pois ja sisäpuolelta vänkäsi lommoja suorempaan. Sama homma sinnekkin sitten, että uudet tinat niskaan ja kittiä pöllyyttämään.

Sisälokareiden puolelle tuli pellille hiottujen kohtien ja hitsisaumojen päälle kerros epoksia pensselillä, ja Sika 221 tiivistämään saumat. Tähän päälle oli tarkoitus vielä sutia kierros epoksia ja sitten jotain maalintapaista ja kerros spraymassaa.




Juuso sai hierottua nuo takakyljet siihen kuntoon, että pääsi suihkimaan epoksia ja hinkkaväriä pintaan. Epoksia tuli kerros kaikkialle, mistä on hiottu paljaalle pellille ja hiomaväri sitten noihin takaposkiin.












Elokuussa sitten vihdoin ja viimein saatiin auto maalaamolle. Alkuperäinen aikataulu oli max. 2 viikkoa...



Joka ei sitten ihan pitänytkään kutiaan, koska meidän pohjatöiden jälki ei kelvannutkaan maalareille.

 

Futurez  Kulkukoira