Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 440 / 460 / 480 => Aiheen aloitti: Samtheman - 26.05.2018, 10:23:08
-
Kuis monimutaista olis asentaa ilmasointi jälkikäteen ku on noita koissuja 2kpl. Ja miten vakkari?
-
Ottaa purkurojusta ne ilmastoinnin hilppeet, niin on varmaan helpointa. Vaihtoon menee ainakin lämmösäätöpaneeli kojelaudasta, sähköjä joutuu vetämään ja ilmastoinnin kompuran lisäämään moottoriin, putket ilmastoinnille ja kuivaimet yms...
Näihin on saanut vakkaria tehtaaltakin, mutta taitaa olla melko harvinainen varuste näissä.
-
Kannattaa ottaa huomioon mitä se tulee maksamaan.
Onko se 460 sen arvoinen jotta kannattaa osat laitella koska jos ja kun käytetyistä osista ollaan tekemässä niin helposti tarvitaan molemmat kennot ja kuivain uutena osana. Kaikki tiivisteet on uusittava putkiliitoksiin ja kompressoriin kannattaa tehdä huolto. Sitten kun on kaikki valmista ja sähköt on vedetty ja paneelit asenneltu autoon alkaa kylmälaiteasennustyöt. Typpitäyttö ja vuotojen korjaus. Lopuksi kylmäaine ja auton saa ajoon. Puhutaan useista sadoista euroista jo pelkästään uusien osien kohdalla ja huollot päälle sekä kylmäaineet ja asentajan palkka.
-
Tottahan se on tuokin ja äkkiä samalla rahalla löytää jo ilmastoidun esim. X40 sarjan volvonkin tai 850.
-
Eli taidan jättä homman sikseen mielummin sit oinen kiesi