Ateho  Elekma

Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa

  • 252 Vastauksia
  • 206531 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5703
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #60 : 17.06.2013, 15:00:53 »
mää vastasin aivan saman jo toiseen topicciin   ;)

Poissa JanMac

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 867
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #61 : 17.06.2013, 17:03:34 »
moro,

mistä saa ostettua 15g mitsuun bypass venttiilin kalvoja ?
fin ja pro turbolle jo soittelin toinen sanoi kalvolle hinnaksi 70e ja toinen 190e, kalliimpi sisälsi koko bypassin.

Tilasin tämän setin pari viikkoa sitte ja sopi myös -13g malliin täydellisesti.

http://www.ebay.com/itm/Turbo-BOV-Bypass-Repair-Kit-VOLVO-TD04HL-15G-16T-19T-/151051765191?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&vxp=mtr&hash=item232b6305c7

Toimitusaika viikon verran.
S80 Executive D5 AWD

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #62 : 17.06.2013, 23:20:16 »
kiitos vastauksista

ei tykänny tuo ahdin ilman bypassia ajelusta, ei kestänyt kuin päivän.  :'(
oli jo ennestään järkyttävä pitkittäis välys, mutta nyt rupes pästämään ahdin huolella öljyä läpi, alko auto savuttamaan.

eli muuttu suunnitelmat sen verran että tarttiski huolto/korjaus-sarjan. Mistäs näitä saa, muistaakseni kuitenkin on saatavilla ?

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #63 : 18.06.2013, 00:43:14 »
kiitos vastauksista

ei tykänny tuo ahdin ilman bypassia ajelusta, ei kestänyt kuin päivän.  :'(
oli jo ennestään järkyttävä pitkittäis välys, mutta nyt rupes pästämään ahdin huolella öljyä läpi, alko auto savuttamaan.

eli muuttu suunnitelmat sen verran että tarttiski huolto/korjaus-sarjan. Mistäs näitä saa, muistaakseni kuitenkin on saatavilla ?

Nappaa aika hyvin ylikierroksia jos bypassia ei tuki joko laipalla tai niin jäykällä jousella että varmasti pitää ahtoja vasten kalvon kiinni.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #64 : 23.06.2013, 01:17:38 »
kiitos vastauksista

ei tykänny tuo ahdin ilman bypassia ajelusta, ei kestänyt kuin päivän.  :'(
oli jo ennestään järkyttävä pitkittäis välys, mutta nyt rupes pästämään ahdin huolella öljyä läpi, alko auto savuttamaan.

eli muuttu suunnitelmat sen verran että tarttiski huolto/korjaus-sarjan. Mistäs näitä saa, muistaakseni kuitenkin on saatavilla ?

Itellä kutakuinkin vastaava tilanne... mistä noita huoltosarjoja kannattaisi ostella?
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa jkjh940

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 231
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #65 : 19.07.2013, 15:33:02 »
Itse tilailin tuohon omaan 15g ahtimeen ebay.com ja kannattaa kattoo kumpi käy korjaussarjaa siien omaan ahtimeen käy ja vielä linkki http://www.ebay.com/itm/151082684259?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649     

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #66 : 20.07.2013, 15:58:07 »
Itse soittelin Iisalmen turbohuoltoon ja käytiin sitte puhelussa läpi turbo osina ja osien vaihtotarve puhelimen välityksellä ja tehtiin sen mukanen sarja. Makso 80e kun meni lähestulkoon kaikki muu paitsi akseli ja siivet vaihtoon. Perussarja ois ollut melkein tuo puoliksi... Loistavaa palvelua ainakin itse sain, suosittelen!
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #67 : 20.07.2013, 17:06:08 »
Englannista 65e posteineen, huoltosarja. Kaikki meni uusiks paitsi akseli ja siivet.

Poissa siipiveikko

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #68 : 23.09.2013, 23:31:40 »
Minä tilasin 4 korjaussarjaa Ebayn kautta Kinugawa turbolta, paketti tuli alle viikossa ja hintaa jäi 72e/kpl tulleineen ja alveineen. Yritin löytää myös englannista, mutta ei löytynyt tuota flat back versiota. Turbot ovat kaikki TD04HL-15G mallia ja peräisin 850T5 malleista. Ihmetystä aiheuttaa sellainen asia että kahdessa turbossa on vasenkätinen kierre akselin kompressorisiiven päässä ja kahdessa turbossa on oikeakätinen kierre. Korjaussarjoissa on vasenkätiset mutterit ja niin ne pitääkin olla aikaisemmin mainittujen ohjeiden mukaan.Mistähän nuo erot mahtaa johtua ja miten nuo oikeakätiset mahtaa pysyä kiinni ettei pakosiipi ja akseli kurkista pakoputkesta? Mitä maksaa turbojen tasapainotus esim. Proturbolla?
Vikakoodien lukua ja nollausta Kotkassa icarsoft 906 volvo-lukijalla.
S80 ja XC90 6-syl. vaihdelaatikkojen kunnostusta.

Poissa NordicR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 744
    • äRRä
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #69 : 07.10.2013, 00:28:24 »
Täältä varmaan voisi kysellä, että löytyyköhän noita G-sarjan mitsuja isompina kuin tuo 15g ? Tai onko jotain muuta bolt-on ahdinta tolle vakiopakosarjalle ja downpipelle? Tuppaa olemaan suht tyyriitä nuo downpipet, ellei ite koittais väkertää.
EX 740 x 3, S80, 960           
854 T-5R "immortal"
V70 D5 6v-man. Classic

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #70 : 07.10.2013, 09:26:06 »
mutumutu, mutta muistasin et 16g löytynee vielä..? Eikös noihin mee nuo isommatkin mitsut bolt-on? Siis 18t ja 19t
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa Juke-Maza

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1344
  • Keskinkertaista yritetään mutta paskaa tuppaa.....
    • JAM Motorsports Club
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #71 : 15.10.2014, 05:35:03 »
Mistä dp:n laippoja Mitsuihin? KKD:ltä tilasin aijemmin mustana, tuli nopeasti ja halvalla.
Tiedustelin ruostumattomana mutta tuntuu kestävän sen saaminen.
Löytyykö valmiita piirrustuksia #7 vinon pesän, dp:n laipalle?

Poissa Wortex

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #72 : 15.10.2014, 17:11:37 »
Mistä dp:n laippoja Mitsuihin? KKD:ltä tilasin aijemmin mustana, tuli nopeasti ja halvalla.
Tiedustelin ruostumattomana mutta tuntuu kestävän sen saaminen.
Löytyykö valmiita piirrustuksia #7 vinon pesän, dp:n laipalle?
KL-racing ainakin.
S60 T5

Poissa 244L

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 72
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #73 : 16.10.2014, 11:33:36 »
Multa löytyy muutama ylimääräinen laippa. Laita yv jos kiinnostaa.

Mistä dp:n laippoja Mitsuihin? KKD:ltä tilasin aijemmin mustana, tuli nopeasti ja halvalla.
Tiedustelin ruostumattomana mutta tuntuu kestävän sen saaminen.
Löytyykö valmiita piirrustuksia #7 vinon pesän, dp:n laipalle?
244L-75 B254GT/MS1 v2.2/KKK29/ZF S5D-320Z 14.1s/174km/h, 244DL-75 B20F/BW35, 245-86 B6284T/MS2 v3.0/KKK29/AW72L, 945 -97 B230FT/AW71L, 945 -98 B230FT/M90, 945-95 B230FK/AW71L, 960-97 B6254F/M90

Poissa jiivee666

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 241
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #74 : 01.12.2014, 18:46:43 »
Mitkä kaikki käy ristiin ja minkä mallisia on missäkin vehkeessä?

B5244T3 / TD04HL-13T
B5234T3 / TD04HL-16T

16T menee ilmeisesti ainakin 13T paikalle?
Ainakin osanumerot oli samat pakosarjassa/ö ja vesilinjoissa
Miten noi siivet kun samoja malleja on näkynyt eri siivillä? Enemmän siipiä = hyvä?

Ja ennenkaikkea mikä kannattaisi laittaa paikalleen kun toi 13 tuntuu olevan aika hengetön?
Onko 16 paljonkin suorituskykyisempi? Entä R turbo? Mikä sen koodi on ja käykö yleensä
tollaseen vakiosarjaan vai onko sillä omansa?
« Viimeksi muokattu: 01.12.2014, 18:49:51 kirjoittanut jiivee666 »

 

Kulkukoira  Proturbo