Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Duett '67

  • 58 Vastauksia
  • 14010 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ville K

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 585
  • Oikeissa autoissa on tuumapultit ja kromipuskurit
Vs: Duett '67
« Vastaus #30 : 04.05.2020, 16:14:14 »
Ulkoilutusta. Kahdella pitkällä starttauksella käymään. Pölyt pois pinnasta ja vähän koeajoa pihatiellä. Jarruja täytyy vielä säätää, polkimen liike on hiukan turhan pitkä. Ja kytkimen säädöt on tapissa, ja levy pitää kahinaa kun tarttuu. Seuraavaksi kuskinpuolen kyljen kimppuun.







Volvo PV&Duett

Poissa Ville K

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 585
  • Oikeissa autoissa on tuumapultit ja kromipuskurit
Vs: Duett '67
« Vastaus #31 : 06.05.2020, 21:55:06 »
Jatketaan yksinpuhelua.. Tänään korjailin ensinalkuun kytkinpoljinta. Puslat loppu akselin ja polkimen välistä, ja poljin liikkuu ensin 5cm vasemmalle ennenkuin lähtee alas. Polkimet kun tulee lattiasta läpi, niin on jo syönyt sitä läpiviennin reikää isommaksi ja pitää pahaa ääntä raapiessaan. Puslat tilattu. Niitä odotellessa olikin aikaa korjailla toista ongelmaa polkimessa, polkimelta lähtevän tangon reikä oli kulunut jo melko soikeaksi, lisäksi tanko oli alkanut syödä itseään polkinen kyljestä sisään.

Kupariputken pala imitoi tankoa.
Ei muuta kun isolla virralla sulattelemaan tavaraa reikään..




Ja sitten porata uusi reikä.

Loputkin väljät kytkimen tangoista saa pois uusilla puslilla, ja laittamalla prikat sokkien alle, joita alunperin ei ole.
Sitten olikin talliaikaa vielä jäljellä, niin ehti pari paikkaa tekemään. Etuloksun taaksehan nämä jää, mutta haluan silti tehdä sen näköistä kun on alunperinkin, enkä tuollaisia ratsupaikkoja kuin edellinen seppä lokarin kiinnityspisteisiin.. Niitten korjaus jäi vielä huomiselle..






Volvo PV&Duett

Poissa Automasentaja

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: Duett '67
« Vastaus #32 : 08.05.2020, 13:12:03 »
Hyvä että parasta autoa ikinä laitetaan kuntoon. Kytkinvivustoon kannattaa laittaa m10 uniball nivelet niin tulee ihan pirun hyvä, hieman ahdasta siellä kytkinkopan vieressä mutta kyllä se nivel sinne mahtuu. Kevyesti liikkuu poljin sen jälkeen.

Poissa Ville K

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 585
  • Oikeissa autoissa on tuumapultit ja kromipuskurit
Vs: Duett '67
« Vastaus #33 : 08.05.2020, 15:53:08 »
Samaa mieltä, jos saisin valita vaan yhden auton millä pitäis ajaa lopun ikää, niin ottasin Duettin. Hyvä vinkki noi uniballit, täytyypä tutkasta asiaa. Oliskos kuvia toteutuksesta? Tän kans vois ehkä vähän joustaa tossa kohtaa pussihousujen sauma.. Kun tuli laitettua 123-ignitionikin tähän..
Volvo PV&Duett

Poissa Automasentaja

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: Duett '67
« Vastaus #34 : 08.05.2020, 22:29:21 »






Pitkästä pultista sorvattiin toi säätöpuoli ja uniballia lyhennettiin että riittää enemmän kierrettä säätöön. Noi rasvanipat on aika hankalat mutta jotain öljyä kun joskus roiskii sinnepäin niin eivät ruostu. Kestävät pitkään ilman huoltoa.

Poissa Ville K

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 585
  • Oikeissa autoissa on tuumapultit ja kromipuskurit
Vs: Duett '67
« Vastaus #35 : 09.05.2020, 00:32:08 »
Kiitti kuvista, selvensi hommaa hyvin.

Jatkoin tuon lokarintakusen parsimista. Alimman kiinnityspultin ympäristö jäi vielä jollekin muulle päivälle.. Uniin olis tullu ihan varmasti, jos tämmösiä kohteita olis jättänyt autoon, vaikka ne ei mihinkään näy edes kun lokarit on paikoillaan..











« Viimeksi muokattu: 09.05.2020, 01:43:02 kirjoittanut Ville K »
Volvo PV&Duett

Poissa Ville K

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 585
  • Oikeissa autoissa on tuumapultit ja kromipuskurit
Vs: Duett '67
« Vastaus #36 : 15.05.2020, 21:55:13 »
Se viimeinenkin lokarin kiinnityspiste tuli korjattua.

Tää viikko on mennyt kuskin helman parissa.





Piti vaihtaa koko helma, mutta uustuotantohelma olikin kyllä sellaista kuraa, ettei tullut kyseeseen. Ensinnäkin ohuempaa peltiä reilusti kuin orkkis, toisekseen helman kylki on kovera, uustuotannossa suora. Ylhäältäpäin katsoen helma on pyöreä, uustuotanto oli suorempi. Oviaukon kanttien mitoitus oli myös väärä. Ja helman pohjan leveys, leveimmästä kohtaa sentin liian kapea, ja vastaavasti kapeimmasta kohdasta sentin liian leveä.
Päätin hyödyntää pelkän pohjan kantin kanssa, ja tehdä takapäähän paikan kylkeen hyödyntäen purkuautosta laikattua helman kylkeä.



Tämähän aiheutti sen, että sen helman takaseinän korjaus oli hieman hankalampaa.

Huomiselle jäi helman pohjan tulppahitsaus vahvikkeeseen, ja kantin tulppahitsaus. Sekä muutaman huokosen tuikkaaminen umpeen.




« Viimeksi muokattu: 15.05.2020, 22:14:30 kirjoittanut Ville K »
Volvo PV&Duett

Poissa make84

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 319
  • Itse tekemällä tulee sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Duett '67
« Vastaus #37 : 16.05.2020, 14:36:13 »
Juu itellä kanssa uustuotanto helmat täyttä kuraa. Mutta saa nyt kelvata kun ei parempaa ole tarjolla

ex. volvot 240 -86, volvo 850 -96, volvo s40 -04 nykyhetki volvo v70 2008

Poissa Ville K

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 585
  • Oikeissa autoissa on tuumapultit ja kromipuskurit
Vs: Duett '67
« Vastaus #38 : 16.05.2020, 15:31:41 »
Juu itellä kanssa uustuotanto helmat täyttä kuraa. Mutta saa nyt kelvata kun ei parempaa ole tarjolla
Mulla ois ollu yhdet PV:n tarvikehelmat mitkä näytti muodoiltaan aika hyviltä, mutta en niitä viittiny pilkkoo tähän projektiin, kun PV olis odottelemassa vuoroaan kun tämän saan valmiiksi.
Volvo PV&Duett

Poissa Ville K

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 585
  • Oikeissa autoissa on tuumapultit ja kromipuskurit
Vs: Duett '67
« Vastaus #39 : 16.05.2020, 15:41:31 »
Automasentajan vinkistä tuli tilattua M10 uniballeja kytkimen vivustoon.

Se lyhkäsempi kytkinhaarukalle on vielä tekemättä, täytyy rakennella. Uudet puslatkin sain polkimenvarteen laitettua pitkällä pultilla ja parilla hylsyllä.




Tänään tuli tehtyä myös muita hankintoja, M30 taka-akseli Duettiin ja 1030 244:stä 3:91 välityksellä. Välitys olis tarkoitus siirtää Duettin akseliin alkuperäisen 4:56 välityksen tilalle, lompakko ja korvat kiittää matka-ajossa. Paikallinen spesialisti lupasi ottaa projektin hoitaakseen, kaikki laakerit uusitaan samalla.
Volvo PV&Duett

Poissa Ville K

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 585
  • Oikeissa autoissa on tuumapultit ja kromipuskurit
Vs: Duett '67
« Vastaus #40 : 19.05.2020, 13:35:56 »
Kytkinpoljin vaikuttaa aika kivalta uniballeilla ja uusilla puslilla. Ittellä ei oo sorvia, niin tekasin sen säätöpalikan vanhasta katkaisemalla uniballin ja tangon, pyörittelin mirkelillä tangon uniballin sisään sopivaksi, ja hitsasin kiinni.




Aloin myös purkamaan taka-akseleita, ettei ammattimiehen tarvi käyttää aikaa jarrujen ja vetareiden irroitteluun, mulle riittää kun vaihtaa välityksen, shimmailee ja laakeroi, kasailen sitten itse vetarit yms paikiilleen uusin laakerein.


Tuli siinä sitten hassuttelut mieleen, ja aattelin, että perä kun rempataan, niin jotain hauskaa vois keksiä. Täähän ei oo mun idea, yhdellä harrastajalla on "tre kronor" ollut perän kopassa jo vuosia. Kysyin luvan kopioida ideaa ja täräytin myös kruunut koppaan
:D
Volvo PV&Duett

Poissa Ville K

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 585
  • Oikeissa autoissa on tuumapultit ja kromipuskurit
Vs: Duett '67
« Vastaus #41 : 21.05.2020, 16:20:47 »
Perä olis ollut eilen valmis, mutta oli vetareiden välistä semmoinen välihylsy palasina, ja ei siihen hätään löytynyt ehjää mistään.

Kulmamies onneksi tarjosi moista, nyt odotellaan että kusti polkee. Yhdestä 27 perästä kaivoin sellasen, mutta eihän se suoraan sopinut, ristitapin halkaisija on isompi 30:ssä, ja sekin hylsy oli saanut sen verran kipeää, että odotellaan oikeaa..


Edit. Ja jostain syystä 27 hylsyn kuva ei tahdo näkyä..
« Viimeksi muokattu: 21.05.2020, 16:22:37 kirjoittanut Ville K »
Volvo PV&Duett

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6352
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Duett '67
« Vastaus #42 : 21.05.2020, 17:12:59 »
Kulmamies onneksi tarjosi moista, nyt odotellaan että kusti polkee.

Tulossa on. Pussihousuhenkeä kunnioittaen holkki toimitettiin Postiin kartanomallin Amazonilla :D

Iso osa noista aiemmista kuvista ei näy  :-\

Poissa Ville K

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 585
  • Oikeissa autoissa on tuumapultit ja kromipuskurit
Vs: Duett '67
« Vastaus #43 : 21.05.2020, 19:19:35 »
Joo-o, mikähän mahtaa olla rikki photobucketissa tällä kertaa :idiot2:
Hieno homma, eiköhän se alkuviikosta saavu niin saa perän kasaan ja taas tän alta perän remonttiin, kun on muutama noita Duettin 30 periä kertynyt, niin kai ne kaikki tarvii käyttää välityksenkorjausremontissa kun on kolme Duettiakin. Mitä muuten mieltä tuosta 3.91 välityksestä? Amazonilla oon ajellut M40 laatikolla ja 4.10 välityksellä, ja vähän tiheältä sekin tuntuu matka-ajossa, mutta en uskaltanut silti enempää harventaa kuin tuohon 3.91:een kun on vakio koneella tulossa.
« Viimeksi muokattu: 21.05.2020, 19:25:53 kirjoittanut Ville K »
Volvo PV&Duett

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6352
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Duett '67
« Vastaus #44 : 21.05.2020, 19:42:36 »
Meil on Amazonis "Sportin" moottori, M41 ja 3,73 perä. Ihan hyvin se jaksaa tasaista vauhtia mennä, mutta ei loikkaria voi alle 90km/h käyttää.

 

Autoracing  KL-varaosat