Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Volvo 855 AWD vm. -97 || 2.5T E85 ||

  • 184 Vastauksia
  • 64482 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: Volvo 855 AWD vm. -97 || 2.5T E85 || "P*ske"
« Vastaus #90 : 08.03.2019, 21:31:12 »
Kiitos koeajosta, kivastihan se kulkee. :)
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2905
  • "Noku mä haluan"
Vs: Volvo 855 AWD vm. -97 || 2.5T E85 || "P*ske"
« Vastaus #91 : 08.03.2019, 21:52:17 »
Kiitos itsellesi, jos tuota nyt koeajoksi voi sanoa kun istuit väärällä penkillä :D Mutta niinkuin ohimennen todettiin, rullilla tämä pitäisi käyttää.

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2246
Vs: Volvo 855 AWD vm. -97 || 2.5T E85 || "P*ske"
« Vastaus #92 : 08.03.2019, 21:55:28 »
rullilla tämä pitäisi käyttää.
Jos sanoo noin, niin kannattaa alkaa varaamaan penkkiaikaa tai keksimään tekosyitä! Olettaen että ei puhuttu katsastuksen jarrurullista. V:>

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2905
  • "Noku mä haluan"
Vs: Volvo 855 AWD vm. -97 || 2.5T E85 || "P*ske"
« Vastaus #93 : 08.03.2019, 22:03:04 »
Jos sanoo noin, niin kannattaa alkaa varaamaan penkkiaikaa tai keksimään tekosyitä! Olettaen että ei puhuttu katsastuksen jarrurullista. V:>

Valkeakoskella taitaa olla lähin nelivetopenkki :) täytyy vain ottaa kesärenkaat mukaan niin saa näppärästi tuonkin hoidettua Kymenlaakson reissun yhteydessä :D

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: Volvo 855 AWD vm. -97 || 2.5T E85 || "P*ske"
« Vastaus #94 : 08.03.2019, 23:21:03 »
Valkeakoskella taitaa olla lähin nelivetopenkki :) täytyy vain ottaa kesärenkaat mukaan niin saa näppärästi tuonkin hoidettua Kymenlaakson reissun yhteydessä :D
Kannuksessa löytyy motorsetilta.
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa aprilli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 470
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 855 AWD vm. -97 || 2.5T E85 || "P*ske"
« Vastaus #95 : 09.03.2019, 11:35:50 »
Valkeakoskella taitaa olla lähin nelivetopenkki :) täytyy vain ottaa kesärenkaat mukaan niin saa näppärästi tuonkin hoidettua Kymenlaakson reissun yhteydessä :D

SeAMK:lla on nelivetopenkki tuos Seinäjoella. Vanha luokkakaveri yks niistä labrainsseistä, asiallinen kaveri niin uskaltaa suositella.
V70R AWD '98 + 142 B230FT '70
ex: 854 T5 '96  +  854 GLT '93 + 744 B230F '88

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2905
  • "Noku mä haluan"
Vs: Volvo 855 AWD vm. -97 || 2.5T E85 || "P*ske"
« Vastaus #96 : 09.03.2019, 13:05:06 »
SeAMK:lla on nelivetopenkki tuos Seinäjoella. Vanha luokkakaveri yks niistä labrainsseistä, asiallinen kaveri niin uskaltaa suositella.

Onko lukittava penkki, jotta kaikki rullat saa pyörimään samaa tahtia? Muutoin visko ei oikein tykkää.

Toki auton muuttaminen etuvetoiseksi suorituksen ajaksi ei myöskään ole ongelma, mikäli muut kriteerit ei täyty :)

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2905
  • "Noku mä haluan"
Vs: Volvo 855 AWD vm. -97 || 2.5T E85 || "P*ske"
« Vastaus #97 : 10.03.2019, 14:12:23 »
Kyllä ehjä visko on ainakin minun mielestäni mainettaan parempi systeemi. Itsellä on vm -01 V70XC jossa niin ikään visko. Tyytyväinen olen ollut ja ilmeisesti sinäkin! Mutta se ot:sta, kerrassaan upea 850!

Jäi tähän kokonaan vastaamatta, mutta kyllä samoilla linjoilla ollaan :)



Jatketaan tyhjänpäiväisyyksillä.

Käyttöautolta hain uuden kaukosäätimen, kun vanhalla kakella ei tykännyt avata ovia kahta metriä kauempaa.




Tämähän tuli hankittua vetolaitteella varustettuna, mutta itsellä ei riittänyt uskallus kytkeä vetolaitteeseen edes jarrutonta kärryä. Asia käynnsiti dominoefektin, jolle oli tehtävä jotakin.

Joten kaupasta 2m pätkä valikoitua putkea ja vetolaitteen runkoa viipaloimaan.


Runkoon hitsailin kiinni kaksi kappaletta huonekaluputkea, jotta päätylaipat pysyisivät täysin samassa kohtaa, eikä paikoitusvirheitä näinollen pääsisi syntymään.




Muotoilin uutta putkea jo hiukan valmiiksi




Homehtunut, vanha runko-osa irti




Uutta palkkiosaa paikoilleen




Oli kyllä erittäin nautinnollista vingulla snurrata päätylaipoista vanhat palkinjämät pois, jotta uusi mahtuisi tilaansa. Plasmaleikkurilla olisi ollut max. 2min juttu. Täytyy vissiin siis laittaa sellainen :D


Hitsattuna




Seuraavaksi piti sovittaa runko-osa autoon ja tehdä kuulaosuudelle laipat. Eli tämä tarkoitti äänenvaimentimien pois purkamisen ja vähän muutakin..

Ohuesta 2mm levystä tehty "sinnepäin" sovite, jota sai helposti muokata, kun haki kuulan korkeutta ja koukun kulmaa kohdalleen.






Käsivarastosta hain tuollaista peltiaihiota, josta laipat saa tehtyä




Molemmat laipat tehtynä ja kuulan koesovitusta








Hiekkapuhallettuna




Maalin virkaa toimittaa Inerta Primer 5. On kyllä melkoista myrkkyä :D Seuraavana päivänä vedin pintaan vielä mustan ruostesuojakerroksen, mutta siitä ei tullut kuvaa. Luonnollisesti myös putken sisäpinta käsiteltiin.




Runko paikallaan peitelevyn kanssa.




Ei tuo kovin pahalta näytä ja ainahan tuon saa pois jos häiritsee :) Kuula asettui n.420mm korkeuteen kuulan keskeltä betonilattiaan mitattuna. Kuulan reunasta etäisyys puskuriin on n.100mm

Koukun irroitettava osuus on siis nimeltään Westfalia MF II, jonka kävin hakemassa pois C-sarjan Mersusta.

YouTubesta löytyi ihan toimintaperiaatevideokin koukun käytöstä. *klik*
« Viimeksi muokattu: 19.03.2021, 22:13:53 kirjoittanut razori »

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2905
  • "Noku mä haluan"
Vs: Volvo 855 AWD vm. -97 || 2.5T E85 || "P*ske"
« Vastaus #98 : 21.05.2019, 18:22:46 »
Tämä on tällä välillä joutunut ihan oikeisiin töihinkin, nimittäin muuttokuorman vetoon. Kyliltä otettiin käyttöön isoin Muuli mitä löytyi ja ängettiin tavaraa täyteen. Hyvin näytti tulevan kärry perässä :)

Tekisi kyllä mieli nivoja tuonne takapäähän. On omaan makuun liian levoton kuorman kanssa.




Kuorman vedossa yksi asia korostui entistä enemmän, jarrut tosi tunnottomat ja ajoittain täristää melko paljon. Noh, Zimmerman/Brembo kombo tilalle




Kuvassa oikea takapala. Kai nuo jo joutikin vaihtaa




Jarrujuttujen päätteeksi tuli otettua kiinni pari aiemmin tekemätöntä juttua. Toinen niistä oli kardaanin kannattimessa oleva reikä. Aluksi meinasin laittaa uuden osan à la Volvo, mutta Käyttöauto oli keksinyt sille sen verran hyvän hinnan että jäi tilaamatta.

Tinaus, hiekkapuhallus, maalaus ja ruostesuojaus yhdistelmällä pääsi jo tuntipalkoille :)








Ja se toinen tekemätön juttu.

Tämmöinen löytyi varapyöräkotelosta






Pikkujuttu joka tuli hoidettua asianmukaisin menetelmin :)


Jos sanoo noin, niin kannattaa alkaa varaamaan penkkiaikaa tai keksimään tekosyitä!

Kelpaako tämä hätäisimmille? :D



Omaksi puolustukseni kts. 0-20km/h aikaa  V:> Kai tuosta sekunnin saisi pois, joka meinaisi sitä että tuolla on enemmän kuin vakiossa  ::)
« Viimeksi muokattu: 19.03.2021, 22:16:51 kirjoittanut razori »

Poissa vemppu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 230
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 855 AWD vm. -97 || 2.5T E85 || "P*ske"
« Vastaus #99 : 24.05.2019, 19:00:16 »

Väli 30->90 kesti vain 3,4 sekuntia!

0->30 3,2 s ja viimeinen 10 km/h 1,5 s, joten alkua ja loppua voi reenata ;)

--
"If I die... I die..." <- joku

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2905
  • "Noku mä haluan"
Vs: Volvo 855 AWD vm. -97 || 2.5T E85 || "P*ske"
« Vastaus #100 : 19.06.2019, 07:22:48 »
Väli 30->90 kesti vain 3,4 sekuntia!

Tuohon väliin mahtui myös yksi vaihteenvaihto  :P

0->30 3,2 s ja viimeinen 10 km/h 1,5 s, joten alkua ja loppua voi reenata ;)

Tuo alku meni pipariksi kun oli osaamattomuutta tuon mittausapplikaation kanssa, ehkä seuraavalla kerralla osaa :D

Tämä on ollut telakalla maalipintajuttujen vuoksi. Vasen etulokari on todella huono ja pitkään on metsästelty sopivaa osaa.

Kyllästyin oikean värin hakemiseen ja lopulta miltein samalta kylältä löytyi suhteellisen virheetön lokari mustana. Eilen sain suihkittua pintaväriin, tänään asennus ja huomenna auton katsastus niin pääsee juhannuksena ajelemaan hurua   :sundaydriver:

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6132
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: Volvo 855 AWD vm. -97 || 2.5T E85 || "P*ske"
« Vastaus #101 : 19.06.2019, 09:26:44 »
Jälleen hienoa tekemistä.  :)
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2905
  • "Noku mä haluan"
Vs: Volvo 855 AWD vm. -97 || 2.5T E85 || "P*ske"
« Vastaus #102 : 24.06.2019, 22:28:26 »
Jälleen hienoa tekemistä.  :)

Kiitos vain



Tämän kanssa tuli aktivoitua tuossa juhannusviikolla ja totesin, että olisi kiva saada liikenteeseen juhannukseksi. Ainoa mikä tämän esti oli kylmä leima ja mikä sitten esti leimalle menon?

No huonossa hapessa oleva kuskin lokari :D

"Kyliltä" hain miltein virheettömän lokarin ja suihkin väriin. Keskiviikkona lokari kiinni, auton pesu, torstaina leimalle ja katsastushallista käytännössä läpi ajaen. Tästä suuntima kotiin -rinta rottingilla tietenkin. Onhan se yhtä juhlaa ajaa pitkän tauon jälkeen Volvolla :D

Olin ensin kotona ja kun emäntä suvaitsi saapuvan myös niin lataa tulemaan, että tuo juuri maalattu lokari on törkeän näköinen. Siinä hetken väiteltiin kunnes kädestä pitäen käytiin katsomatta kätteni töitä ja emäntä oli oikeassa.  :-[

Kirkkaassa auringonpaisteessa näkee, että sävy on komeasti pielessä  :buck2: Tänään käyty maalikaupassa ihmettelemässä, verrattu värikartasta ja todettu että tästä väristä on tehty kaksi eri sävyä jotka on tummempi ja vaaleampi. Tässä autossa on vaalea sävy ja voi varmaan arvata mitä sävyä tuo juuri maalattu lokari edustaa :D

Jos tässä saisi joskus maalailtua ton lokasuojan uusiksi ja ehkä vähän muutakin, kiirettä en aio pitää.

Noh, tässä auton paremmalta puolelta juhannusräpsy  *W->

« Viimeksi muokattu: 19.03.2021, 22:17:31 kirjoittanut razori »

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2905
  • "Noku mä haluan"
Vs: Volvo 855 AWD vm. -97 || 2.5T E85 || "P*ske"
« Vastaus #103 : 19.08.2019, 19:08:52 »
Tapaus väärän värinen lokari.

Ensimmäinen lääke oli hakea kunnon apuvälinen vian korjaamiseen




Hinkuti hinkuti






Hiomaväriä





Tällä välillä kokeilin eri värikocktaileja ylimääräiseen lokariin. Totesin, jottei ole hyvä. Sinertää liikaa..





Levitin pöydälle ohuen kerroksen maalia molemmista pöntöistä jolloin sävyero näkyi kaikkein selvimmin.




Menin oikeanpuoleissa vaihtoehdolla







Annoin kuivaa viikon-pari ja valmistauduin Kemora-miittiin auton läpikäynnillä. Vesihionta 1500p + vaadittavat toimenpiteet, jotta kiiltää

Dudekulmaa







Ja kohtisuoraan S*




Miitissä kävin radalla ja siellä meinasi käydä jännä tilanne yhdessä kurvissa kun ohjaus lukittautui, eli pyörää ei saanut käännettyä mihinkään suuntaan. Siitä sitten ylimääräinen vauhti pois ja toivoa, että taittuu mutkaan ja taittuihan se ja sieltä poiskin selvittiin. Tämän jälkeen ohjaus yhtäkkiä vapautui ja auto ei kiukutellut enää sen jälkeen. Meinasi tulla löysät housuun kun mutka ja ratavalli lähenee ja ohjaus ei tottele :D

Rata-ajon päätin lopettaa siihen kun pätkäisi sytkää pari kertaa pääsuoralla. Kotiin ajellessa kaikki tuntui normaalilta, joten kai se on sitten uskottava että kesti rääkin. Voimaahan tämä huutaa lisää... ::)

Ja eräälle heinähatulle iso kiitos vielä kerran huomionosoituksesta :kukkia:
« Viimeksi muokattu: 19.03.2021, 22:20:38 kirjoittanut razori »

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Volvo 855 AWD vm. -97 || 2.5T E85 || "P*ske"
« Vastaus #104 : 19.08.2019, 19:25:50 »
Olisikohan ohjaustehostimen öljyt vaahdonneet?

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron