RallyBaron  Samppasport

V70 D5 AWD -03 automaattilaatikosta vikakoodia.

  • 5 Vastauksia
  • 4527 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa stefa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Morjens kaikille!

Emännän Volvo ilmoitti kesken ajon kiihdytyksen reippaamman kiihdytyksen jälkeen että "Vaihteisto vaatii huollon". Tarkempi vikakoodi oli "P0740 Torque Converter Clutch Circuit/Open". Mitäs tällänen vika tarkoittaa? Vikakoodi nollattiin ja ei ainakaan heti palautunut muutaman kiihdyttelyn jälkeenkään...

Poissa Masked Jackal

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 854
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 AWD -03 automaattilaatikosta vikakoodia.
« Vastaus #1 : 10.04.2012, 20:45:40 »
Aika hassussa ajotilanteessa on mielestäni koodi tullut. Toi solenoidihan on kaiketi toiminnassa silloin kun ajetaan tasaista n.80km/h nopeutta ja halutaan ohjelmalla poistaa kaikki ylimääräinen luisto jotta polttoainetta säästyisi. Sanotaan kaiketi myös turbiinin lukkosolenoidiksi. Täytyskin oikein ottaa ja tarkastaa faktat vielä :)

Onko vika vaivannut sittemmin ?

EDIT: No tossahan se oli:

OBD Code P0740refers to
The torque converter clutch solenoid valve is activated, with the gear in D4, by the Transmission Control Module (TCM) in response to signals sent from the vehicle speed and the Engine Control Module (ECM). Lock-up piston operation will then be controlled. When the torque converter clutch solenoid valve is activated, the torque converter lockup clutch will engage creating a 1 to 1 RPM ratio between the transmission input shaft and the rotational speed of the torque converter. Lock-up operation, however, is prohibited when A/T fluid temperature is too low. When the accelerator pedal is depressed (less than 2/8) in lock-up condition, the engine speed should not change abruptly. If there is a big jump in engine speed, there is no lock-up.
« Viimeksi muokattu: 13.04.2012, 13:16:29 kirjoittanut Masked Jackal »
** Jos se ei heitä niin se nakkaa **

Poissa stefa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 AWD -03 automaattilaatikosta vikakoodia.
« Vastaus #2 : 14.04.2012, 20:30:43 »
Ei ole uudestaan vikakoodi iskenyt päälle ainakaan vielä. Tilanne oli kun kiihdytin 100-130 motarilla reppaasti kasua painaen, mutta ilman kick downia.

Poissa stefa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 AWD -03 automaattilaatikosta vikakoodia.
« Vastaus #3 : 21.04.2012, 09:21:58 »
Taas tuli sama vikakoodi! Vastaavassa tilanteessa kun ohitti painaen kaasua siten että turbiinilukko ei vielä aukea ja samalla kun meni kaistan varoitus täristeiden yli niin vikakoodi tuli. Kun vikailmoituksen jälkeen seuraavan kerran hidastin alle 85km/h eli että turbiinilukko vapautuu niin kuului selvä kolahdus vapautuksesta...
Kai tämä alkaa porsimaan... Luistaako turbiinilukko liikaa??

Poissa TT-V

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 99
  • naps ja kiekka takas
Vs: V70 D5 AWD -03 automaattilaatikosta vikakoodia.
« Vastaus #4 : 26.04.2012, 18:07:55 »
Automaattispesialistille viedä..

missäspäin auto on niin porukka varmaa osaisi suositella spesialisteja
MB E 270 CDI -03

Poissa stefa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 AWD -03 automaattilaatikosta vikakoodia.
« Vastaus #5 : 27.04.2012, 17:33:54 »
Pohjanmaalla on.

 

Ateho  Elekma