Carcom Oy  Ateho

Haldexin pumppu- tai anturivika XC 70 -08

  • 8 Vastauksia
  • 10265 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa pmneuvon

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 48
  • www.vrcf.fi
Haldexin pumppu- tai anturivika XC 70 -08
« : 28.06.2012, 20:00:39 »
Terve! DSTC huutaa huoltoa ja vika "yllättäen" paikannettu pumppuun tai paineanturiin. Onko vaihtoehtoisia korjaustapoja tai hankintakanavia viralliselle huollolle, jossa pumppu 370 eur + parin tunnin työt + mahdollisesti 150 euron anturi?

Kiitos avusta!

Poissa AWD_hybrid_drive

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
Vs: Haldexin pumppu- tai anturivika XC 70 -08
« Vastaus #1 : 01.07.2012, 21:33:06 »
No en mä vaihtoehtoisista tiedä, mutta lähtisin siitä, että joku, joka oikeasti tietää mitä tekee tutkisi ajossa vidalla missä mennään. Paineanturi on käsittääkseni nopsa vaihtaa eli sillä kannattanee aloittaa ja sen voi periaatteessa tehdä muuallakin kuin volvolla.

Pumpun vaihto on tosiaan ohjeaikojen perusteella parin tunnin homma. Todellisuudessa taitaa mennä pidempään, kun pultit on ruosteessa yms jumittaa. Pakoputki pitää ottaa osittain irti. Kardaani ottaa takapäästä irti, värinänvaimennin irti ja sitten saa pumpun pois. Työssä käytännössä pitää olla volvon erikoistyökalut jos meinaa saada osat ehjänä irti sujuvasti.

Paljonkohan autolla on ajettu ja onko haldexin öljyjä ja suodattimia vaihdettu? tuli vaan mieleen, että vika voi olla myös siinä, että pumpun yhteydessä oleva sihti on ihan tukossa ja homma voisi korjaantua myös suodattimimen+öljyjen vaihdolla+ sihdin puhdistuksella. Tämä siis mikäli vika ei ole paineanturissa.

Poissa pmneuvon

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 48
  • www.vrcf.fi
Vs: Haldexin pumppu- tai anturivika XC 70 -08
« Vastaus #2 : 01.07.2012, 22:27:51 »
Terve!

Kiitos vastauksesta. Autolla ajettu 230 tkm. MIetin itse, onko kyse moottorin hilien loppumisesta. Pumpussa käsittääkseni sisällä sähkömottori. Diagnostiikka herjaa, ettei yhteyttä ole eli sähköt ilm on poikki ja noita hiiliä on vaihdettu ainakin VAG:n Haldexeihin. Tosin tiivisteet ja stefa täytynee jostain kaivaa, eikä nuo tee-itse korjaukset ole aina onnistuneet. Volvolle tuntui olevan "tyyppi"juttu, mutta yllättävän vähän on eri foorumeilla tarinaa, paitsi VAG-foorumeilla.

Poissa Timmeeni

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 317
  • www.vrcf.fi
Vs: Haldexin pumppu- tai anturivika XC 70 -08
« Vastaus #3 : 02.07.2012, 21:20:31 »
Näissä menee öljy pumpun sisälle ajan saatossa ja rupeaa polttamaan nelivedon sulaketta. eli jos sulake palanut niin vika aika varmasti pumpussa johon on öljy päässyt sisälle.
Volvo V90 D5 AWD inscription -17
Volvo V70 D4 Summum -13 Ex: Volvo V70 D5 AWD R-Desing -12 Ex: Volvo 940 2.3 turbo classic -97 Ex: Volvo S80 V8 AWD -07  Ex: Volvo S60 R AWD Man. -04Ex: Volvo 740 GLE A B200E -86

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Haldexin pumppu- tai anturivika XC 70 -08
« Vastaus #4 : 28.07.2012, 16:16:59 »
Terve!

Kiitos vastauksesta. Autolla ajettu 230 tkm. MIetin itse, onko kyse moottorin hilien loppumisesta. Pumpussa käsittääkseni sisällä sähkömottori. Diagnostiikka herjaa, ettei yhteyttä ole eli sähköt ilm on poikki ja noita hiiliä on vaihdettu ainakin VAG:n Haldexeihin. Tosin tiivisteet ja stefa täytynee jostain kaivaa, eikä nuo tee-itse korjaukset ole aina onnistuneet. Volvolle tuntui olevan "tyyppi"juttu, mutta yllättävän vähän on eri foorumeilla tarinaa, paitsi VAG-foorumeilla.

Tuo johtuu siitä, että volvo suojelee mainettaan vaikenemisella jottei nuo asiat tulisi julkisuuteen ja suuren median tietoon. Tieto heillä kyllä on asiasta ja onhan tuo lisätienestiä.
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Haldexin pumppu- tai anturivika XC 70 -08
« Vastaus #5 : 29.07.2012, 09:15:59 »
Tuo johtuu siitä, että volvo suojelee mainettaan vaikenemisella jottei nuo asiat tulisi julkisuuteen ja suuren median tietoon. Tieto heillä kyllä on asiasta ja onhan tuo lisätienestiä.

Sama tieto on VAG:llä. JA on se pumppu siellä kovilla, säälittävän kokoinen
verrattuna siihen että sen pitää tuottaa sinne perään se paine,
eikä öljytilavuuskaan mitenkään mairitteleva ole haldexissa, juuri siellä pumpun puolella,
ei perän puolella.
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Haldexin pumppu- tai anturivika XC 70 -08
« Vastaus #6 : 29.07.2012, 09:48:58 »
Sama tieto on VAG:llä. JA on se pumppu siellä kovilla, säälittävän kokoinen
verrattuna siihen että sen pitää tuottaa sinne perään se paine,
eikä öljytilavuuskaan mitenkään mairitteleva ole haldexissa, juuri siellä pumpun puolella,
ei perän puolella.

Johtuu varmaan, että vagilaisia on myyty huomattavasti enemmän tuolla haldex:lla, niin juttuakin löytyy enemmän. Ebay:stä noita pumppuja sai kohtuuhintaan.
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa AWD_hybrid_drive

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
Vs: Haldexin pumppu- tai anturivika XC 70 -08
« Vastaus #7 : 29.07.2012, 23:10:57 »
Sama tieto on VAG:llä. JA on se pumppu siellä kovilla, säälittävän kokoinen
verrattuna siihen että sen pitää tuottaa sinne perään se paine,
eikä öljytilavuuskaan mitenkään mairitteleva ole haldexissa, juuri siellä pumpun puolella,
ei perän puolella.

Se pummpuhan tuottaa sinne perään vaan esipaineen ja on tuon ikäisessä gen 3 vehkeessä isompi , kuin gen 1 ja 2. Toki eihn sekään ikuisuuksia kestä  :(

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8917
  • Teiden tukko
Vs: Haldexin pumppu- tai anturivika XC 70 -08
« Vastaus #8 : 31.07.2012, 11:16:22 »
Terve! DSTC huutaa huoltoa ja vika "yllättäen" paikannettu pumppuun tai paineanturiin. Onko vaihtoehtoisia korjaustapoja tai hankintakanavia viralliselle huollolle, jossa pumppu 370 eur + parin tunnin työt + mahdollisesti 150 euron anturi?

Kiitos avusta!

Tähän(kään) ei varmaan ole koskaan vaihdettu Haldexin suodatinta + öljyjä?  ???
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron