Autoracing  KL-varaosat

v70 2.5t 97 awd downpipe

  • 5 Vastauksia
  • 2288 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa _deeku_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 54
  • www.vrcf.fi
v70 2.5t 97 awd downpipe
« : 27.01.2013, 23:06:07 »
Elikkä ongelmana ois että olen myymässä vakio downpipeä suoralla laipalla, mutta en saa downpipeä irti tuosta paikaltaan koska kulmavaihteesta lähtevä kardaanin lähtö/laippa ahdistaa sen verran, että en saa putkea tulemaan pois paikaltaan.
Purin kaikki lämpösuojat, turbon, pakosarjan, lambdat jne.. pois tieltä mutta putki ei vaan tunnu tulevan pois sieltä välistä.
Hommalla olis aika kiire, mutta ei kehtais katkoa sitä putkea katin edestä että sen sais yläkautta vedettyä pois kun ei varmaankaan hitsattu osa kelpaa ostajalle  ;D
Kiitokset jo etukäteen.

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5879
Vs: v70 2.5t 97 awd downpipe
« Vastaus #1 : 28.01.2013, 05:44:06 »
Se on otettava alakautta pois.
Vaatii ainoastaan kardaanin iroituksen ja tietysti nosturi aika välttämätön tässä operaatiossa.
Chrysler PT Cruiser :smoke:

Poissa _deeku_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 54
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 2.5t 97 awd downpipe
« Vastaus #2 : 30.01.2013, 22:14:17 »
Kardaani on pois haitolta jo kun oon jo myyny sen.. Nosturia ei ole kun ei ole auto enää rullaava niin ei saa vietyä nosturille.
Tuskailivat ulkomaisilla foorumeilla saman ongelman kanssa ja sielläkään ei ollut ratkaisua pulmaan.
Tietysti jos tuota kulmavaihdetta sais laskettua alaspäin niin sitten se mahtus tulemaan kun on vaan noin sentistä kiinni että ei mahdu se putki tulemaan

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5879
Vs: v70 2.5t 97 awd downpipe
« Vastaus #3 : 30.01.2013, 22:32:41 »
Kyllä se omassa tuli lähes kivuttomasti, kun kardaanin irroitteli tieltä pois.

Ja itse asiassa ei ollut edes nosturilla auto.

Tiedä sitten, onko jotain pientä eroavaisuutta, kun oli -98 r awd.
Chrysler PT Cruiser :smoke:

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 2.5t 97 awd downpipe
« Vastaus #4 : 16.02.2013, 20:52:34 »
Ottaako se toisesta reunasta tulipeltiin kiinni? Ootko lämpöeristeen purkanut pois haitolta? Avaa apurungon takareunan pultteja pari senttiä, konepaketti laskee samassa suhteessa.

Poissa _deeku_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 54
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 2.5t 97 awd downpipe
« Vastaus #5 : 17.02.2013, 10:17:59 »
kaikki lämpöeristeet purettu pois.. eipä tuosta ostajastakaan oo mitään kuulunu joten en oo kiirettä pitäny.
tuolla apurungon laskemisella pitäis tulla se pari senttiä lisää tilaa.
nuo aftermarket downpipet kuten ferrita jne.. on paljon paremmin suunniteltuja, kun tuo downpipe purkaantuu niissä ja menee tuon kardaanin toiselta puolelta kokonaan.
osia ois vielä iso läjä kierrätyskeskuksen puolella myynnissä ja hintoja oon pudottanu alaspäin kun kesällä pitäs saada kori pois pihasta tilanpuutteen takia ja isot osat ei mahdu autotalliin kun on entuudestaan täynnä romua  ;D

 

Futurez  Kulkukoira