Autodiagnoosi  Carcom Oy

850, S/V70 <-00 ja C70 <-05 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 891 Vastauksia
  • 320229 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa laatikkovika

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4956
  • Voi muoviämpärin muoviämpäri
Muistelen että 850 iskarin yläpäähän tuli ihan iisiä prikkapatenttia ja alapää meni heittämällä vanhoilla.
Älä suotta epäile, näinhän se 850 mallissa on, ei muuta kuin ruuvaamaan.
Periaatteessa aivan normaali iskarin vaihto.
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Ne takaiskarin yläpäät nyt kävin kuitenkin hakee uutena, kun ei ite pääse vaihtamaan ja siitä toiselle maksaa, niin ei tarvii säätää. Se ylimääräinen säätäminenkään ei oo halpaa..

Mut huomenna lie alla "uus" alusta.

Tuv laputkin kaivoin netistä valmiiksi muutoskatsastukseen. Hauska vaan että auto varmaa nousee vaan ylöspäin nyt :D "madallussarja"
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa Kiiki

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 120
    • Instagram KV-Technix
Eipä tuo V70 keula paljoa laskenut vaikka JOMin ruuvasi ihan alas.. Apujousien poistolla toki laskisi enemmän. Vai onko tuo ihan normaalia ettei saa alemmas ilman apujousien pois ottamista? Kuvissa 215/45/18 renkaat alla. Lisäksi ulosjoustoa tuntuu riittävän liiaksikin. Ja pomppii aivan saakelisti töyssyjen jälkeen :(




« Viimeksi muokattu: 19.05.2017, 20:37:30 kirjoittanut fordescort92 »
Volvo V70 2.4T -99 Silver metallic
Volvo V70R AWD -98 Nautic blue
Volvo V70R AWD -99 Laser blue

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4630
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Valitettavasti markalla saa markan osan. Samaa olen kuullu kasipätkien ohella että jomin alustalla ei saa alas ja pompottaa..
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

Poissa Kenonit

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 986
  • Tornio
    • Flickr
Paskapuhetta ettei jomilla saa alas. 205/40r17 rengastuksella apurungosta 2.5cm maahan. Sulla makaa nyt todennäköisesti pohjaanlyöntikumien päällä. Ja mahdoitko jättää vielä ne volvon orggis yläjousilautaset paikoilleen? Takapäähän joutuu tosin tekemään hieman modifikaatiota jotta pääsee tähän korkeuteen

« Viimeksi muokattu: 25.05.2017, 13:16:35 kirjoittanut Kenonit »
Nykyiset: Bmw E39 ///M5 -00, V70 D4 -15
Entiset: S60 D4 AWD -17, V50 1.6d -09S80 D5 -05, 855 t-5r -95, S80 D5 -05, 3x Bmw ///M5 sekä kasa volvon ja vagin romuja...

Poissa Kiiki

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 120
    • Instagram KV-Technix
Pohjaanlyöntikumit on poissa, vakio jousilautaset on paikallaan. Pitänee nekin kaivaa pois ja päästää suoraan laakeria vasten makaamaan. Tosin camberia tarvitaan lisää myöskin jos vielä alemmas mennään  ;D
« Viimeksi muokattu: 26.05.2017, 07:09:13 kirjoittanut fordescort92 »
Volvo V70 2.4T -99 Silver metallic
Volvo V70R AWD -98 Nautic blue
Volvo V70R AWD -99 Laser blue

Poissa Kiiki

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 120
    • Instagram KV-Technix
Heitimpä takapäähänkin sarjan paikkaan vaan ei mennyt nyt jokin ihan putkeen. Kummallakin puolella säädöt ja osat samoin, mutta kuskin puolella 320mm kaareen ja hanttarin puolella 350mm. Aiemmin oli suorassa, tosin vanhat jouset olivat kummatkin poikki ja iskarit kuollut.. Ideoita mistä tuollainen ero johtuisi?
Volvo V70 2.4T -99 Silver metallic
Volvo V70R AWD -98 Nautic blue
Volvo V70R AWD -99 Laser blue

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3463
Kai noin suuren heiton näkee jo silmällä että missä ongelma sijaitsee?

Tuohon ulosjoustoon, itsellä aivan samoja kokemuksia esim. FK:n ja Supersportin sarjoista. Moneen kertaan oon ostanut ensin halvat ja perään hyvät, se on yllättäen se kaikista kallein ja työläin vaihtoehto.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa Kiiki

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 120
    • Instagram KV-Technix
Kai noin suuren heiton näkee jo silmällä että missä ongelma sijaitsee?

Tuohon ulosjoustoon, itsellä aivan samoja kokemuksia esim. FK:n ja Supersportin sarjoista. Moneen kertaan oon ostanut ensin halvat ja perään hyvät, se on yllättäen se kaikista kallein ja työläin vaihtoehto.

Siinäpä se ongelma onkin ettei näe. Puslatkin tuntui ehjiltä, täytynee huomenna tutkia mikä siellä jumittaa. Tosin eipä edellisessä kasipätkässäkään sama ongelma koskaan selvinnyt, tosin siinä oli vain 1,5cm eroa
Volvo V70 2.4T -99 Silver metallic
Volvo V70R AWD -98 Nautic blue
Volvo V70R AWD -99 Laser blue

Poissa Opelrun

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • S40 T4 -00, S40 T4 -02, C70 T5 -02
Ostin viikko sitten tuollaisen Volvo C70 T5 -02, johon on kesäkuussa laitettu TA-Technix alustasarja...
Ei tarvii kovinkaan kummoinen kuoppa olla, kun etupää jysähtää, tuntuen, että iskari tulee konepellistä läpi  :o
Auttaako, jos säädättää etupään alustaa sentin/pari ylemmäs ? Vai mistä jysähdys ?
Kumit : 225/45 R17
(Autoliikkeen toimesta katsastettu 3.1.-18)


Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4630
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Muistaakseni nuissa halppis sarjoissa korkeus säädetään jousen esijännityksellä. Jouset löysälle niin madaltuu ja jousto katoaa.
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Myös "halppissarjoihin" saa jousia vaihdettua. Tuo ei tietenkään vaikuta muutoin iskareihin muutakun pohjaamiseen. Koko ketjun selannut läpi ja kauheesti ei vissiin kynäjousia noihin vaihdella vaan 300€ coilisetistä odotetaan että paketissa on jouset viimästä huutoa
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa Kenonit

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 986
  • Tornio
    • Flickr
Ostin viikko sitten tuollaisen Volvo C70 T5 -02, johon on kesäkuussa laitettu TA-Technix alustasarja...
Ei tarvii kovinkaan kummoinen kuoppa olla, kun etupää jysähtää, tuntuen, että iskari tulee konepellistä läpi  :o
Auttaako, jos säädättää etupään alustaa sentin/pari ylemmäs ? Vai mistä jysähdys ?

Mahtaisko olla iskarin yläpää löysällä. Onko alkuperäiset jousilautaset jätetty paikoilleen, vai alustasarjan jousilautanen suoraan kääntölaakeria vasten? Itse kasasin vuosia sitten jälkimmäisellä tavalla ja ihmettelin kun kolisee aivan jumalattomasti. yläpää jäi löysälle, korjaantui suurentamalla konehuoneen puolella olevan pienen lautasen reikää, jolloin iskarin sai kiristettyä loppuun asti. Vaikeasti selitetty, mutta toivottavasti sai selkoa  :D
Nykyiset: Bmw E39 ///M5 -00, V70 D4 -15
Entiset: S60 D4 AWD -17, V50 1.6d -09S80 D5 -05, 855 t-5r -95, S80 D5 -05, 3x Bmw ///M5 sekä kasa volvon ja vagin romuja...

Volvoline_

  • Vieras
Ilma-alusta. Talvi on hyvää aikaa miettiä projekteja ja kaikenlaisia muutoksia autoon. Tuli heitettyä ilmoille ajatus asentaa ilma-alustasarja Volvoon. ::) Kohteena olisi Volvo C70 -98. Tutkittua asiaa tarkemmin, en löytänyt hirveästi juttua moisesta toimenpiteestä kyseiseen autoon. Myös valmiita, ns. "Bolt-On" sarjoja en löytäny kuin yhden autooni sopivan, TA Technix:in valmistaman, hintaa 1800€. Olisikohan tuo käyttökelpoinen alusta? ideoita otetaan toki vastaan, asiahan on vasta ajatuksen tasolla etenemässä. ;)

http://www.tatechnix.de/tatechnix/gx/product_info.php/info/p43882_ta-technix--viar-airride-volvo-c70-i-coupe--c70-i-cabriolet--s70---v70-i--850--850-estate.html



Poissa TPK1980

  • Hallituksen varajäsen - Pyykkääjä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: -6011
  • RWGWGWARAHHHHWW RGGWRWRW
Bilstein B6 + Eibach -30mm satsi
BC Racing V1
BC Racing BR


Mikä olisi paras valinta? Hinnat ~100-150€ sisään samat. Tarkoitus ei ole tontittaa, vaan sekä käyttö(V70 mk1) - että harrasteautoon(850R) hillitty madallus ja auto suoraan. OEM+ hengessä..

Molempiin suunnitteilla alustapäivitykset. Voi tosin olla, että 850R saa paremman ja tuo V70 vain tässä vaiheessa vakioiskareiden kaveriksi nuo 30mm eibachit.

edit: näkyy olevan melkein sama mitä kattoo, niin hinnat 800-1100€..

Mihinkäs alustaan Tome päätyi?

C70 pomppasi katsastuksessa mm. etuiskarista ja nyt pohdinnassa mitä laittaa tilalle. Ainakin molemmat etutolpat ja paukkuvat/jumivat kääntölaakerit. Mutta tietenkää mutunet ja muut "paikalliset" ei tunne äkkiseltään kuin "vakiokorkeudella" olevat kulkineet, ei tota "sports package" varusteltua madallettua :P
Evilbaystä kattelin sit Koni Sport:t noin 700puntaa, tähän sit tietty rahti ja yläpäät jajajaja.

Eli äkkiä ollaan tuolla BC Racing hinnoissa. Taitaa olla vene näillä näkymin kaatumassa siihen suuntaan.

V1 vai BR?
Kenelläkään kokemusta x70:pinppisen alla?
E36 320i Taxi -92 -> Clio II ph. 2 1.4-16v -04 -> Clio II RS172 Ph. Quick -01 -> Mustikka -02 -> C70 B5204FS+AW50-42 -99 -> Varsovan liiton Arkkupakastin -16
Viestit saattavat sisältää huomattavia määriä sarkasmia!

 

RallyBaron  Samppasport