Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => FAQ (takavetoiset) => Aiheen aloitti: Lankku - 28.10.2010, 21:52:27
-
| M40/41 | M400 (vanha) | M400 (Uusi) | M45/46 | M45WR | M47 | M90 | AW70/71 |
1. | 3,13/3,41 | 3,14 | 3,54 | 3,71/4,03 | 4,33 | 4,03 | 3,54 | 2,45 |
2. | 1,99 | 1,97 | 2,12 | 2,16 | 2,32 | 2,16 | 2,05 | 1,45 |
3. | 1,36 | 1,34 | 1,34 | 1,37 | 1,47 | 1,37 | 1,38 | 1 |
4. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 0,69 |
5. / OD | 0,8 | - | - | 0,8 | - | 0,83 | 0,81 | - |
Tiedot kerätty ympäri Landiaa ja internetiä joten virheitä on voinut jäädä.
Edit: FTG:n viestin tiedot lisätty taulukkoon.
M40/41, M50/51, M45/46 ja M47 osalta mun kirjallisuus/pc tietää just nämä kans.(pc=luokkarit)
Kaikki muut paitsi m47, on luokiteltu aikoinaan 240 sarjaan.
Lisäksi Getrag A-ryhmän (turbo) lisäluokitus loota:
1: 2,328
2. 1,675
3. 1,353
4. 1,145
5. 1
Yksi sivusto muutamien eri laatikoiden välityksille. http://wwwrsphysse.anu.edu.au/~amh110/gearbox_ratios_compared.htm (http://wwwrsphysse.anu.edu.au/~amh110/gearbox_ratios_compared.htm)
-
Korjataanpa nyt nuo M90:n välitykset, tai siis lisätään sinne tieto että niitä on todellisuudessa neljä erilaista.
| M90H | - | M90H2 | - | M90L | - | M90L2 |
1. | 3,54:1 | - | 3,54:1 | - | 3,91:1 | - | 3,91:1 |
2. | 2,05:1 | - | 2,05:1 | - | 2,20:1 | - | 2,20:1 |
3. | 1,38:1 | - | 1,38:1 | - | 1,38:1 | - | 1,38:1 |
4. | 1,00:1 | - | 1,00:1 | - | 1,00:1 | - | 1,00:1 |
5. | 0,81:1 | - | 0,70:1 | - | 0,81:1 | - | 0,70:1 |