Proturbo  Autodiagnoosi

Maxxxed's Toyota Auris Touring Sports Hybrid Premium 2017

  • 283 Vastauksia
  • 65854 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6132
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: Maxxxed's Toyota Auris Touring Sports Hybrid Premium 2017
« Vastaus #240 : 13.03.2019, 16:03:47 »
Tota helmiäisvalkoista ei myöskään kannata kolaroida. Sen verran hankala väri sävyttää, että vaikea saada saman väristä.
Noi kyllä on aikamoisia tilkkutäkkejä jo tehtaalta tullessaan :D

Puskurit maalataan eri aikaan ja eri paikassa kun autot joten tietäähän sen että on eri värisiä.

Edellisessä S60 oli takaovi erivärinen kuin muu auto. Siinä oli normi metalliväri. Maalari tiesi kertoa että samalla koodilla taisi saada 4 erisävyistä maalia.

Joo monella on tuo sama, Mersun hopeeta on samalla koodilla 9 eri sävyä. Ikinä ei saa oikeaa väriä kohdalle  :2funny:

Näinpä!!.On vaikea toi helmiäisvalkoinen ??? ???

Sano sä maalarina. Mut kai se vaikea on, katsotaan saako järkevämmäksi kun maalaukseen menee.  :idiot2:
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa bertti

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 347
  • www.vrcf.fi
Vs: Maxxxed's Toyota Auris Touring Sports Hybrid Premium 2017
« Vastaus #241 : 13.03.2019, 17:14:13 »
tekee kaikki kaavat ja testi ruiskutuksia,sillen mää tekisin.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Maxxxed's Toyota Auris Touring Sports Hybrid Premium 2017
« Vastaus #242 : 13.03.2019, 17:25:54 »
tekee kaikki kaavat ja testi ruiskutuksia,sillen mää tekisin.

Tämä.

Kuitenkin ammattilaiset pysty sävyttämään candy oranssin puskurin ilman mitään tietoja väristä. Kuulemma ei ollut halpaa (+15kpl värimalleja), mutta lasku meni vakuutusyhtiölle.

Helppoa se ei ole, mutta mahdollista tehdä väri jopa nollista.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa IceSun

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 686
  • all clowns arent funny
Vs: Maxxxed's Toyota Auris Touring Sports Hybrid Premium 2017
« Vastaus #243 : 13.03.2019, 18:31:40 »
Tai maalauttaa koko auton, on ainakin sävy sävy koko auto.  ::)
Kuten eräs ex-punainen volve.  S*
Fiesta -no- boost

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6132
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: Maxxxed's Toyota Auris Touring Sports Hybrid Premium 2017
« Vastaus #244 : 13.03.2019, 18:41:07 »
Tai maalauttaa koko auton, on ainakin sävy sävy koko auto.  ::)
Kuten eräs ex-punainen volve.  S*

Se olis se mintti vaihtoehto.  S*

tekee kaikki kaavat ja testi ruiskutuksia,sillen mää tekisin.
Tämä.

Kuitenkin ammattilaiset pysty sävyttämään candy oranssin puskurin ilman mitään tietoja väristä. Kuulemma ei ollut halpaa (+15kpl värimalleja), mutta lasku meni vakuutusyhtiölle.

Helppoa se ei ole, mutta mahdollista tehdä väri jopa nollista.

Kyllä maalari töissä sano että saa aika hyvin osumaan ton sävyn, ongelma lienee siinä kun nuo puskurit maalataan ihan eri aikaan ja eri paikassa.
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Maxxxed's Toyota Auris Touring Sports Hybrid Premium 2017
« Vastaus #245 : 13.03.2019, 18:50:29 »
Se olis se mintti vaihtoehto.  S*

Kyllä maalari töissä sano että saa aika hyvin osumaan ton sävyn, ongelma lienee siinä kun nuo puskurit maalataan ihan eri aikaan ja eri paikassa.

Jep. Oli Nissanilla "ongelmana" jo 90 luvun alussa.

Sattu kerran uudehko hyundai velostar vai mikä se sellanen outo härveli. Siinä oli lähes oranssit puskurit ja kahvat. Mutta keltanen kori. Itse en hyväksyisi tollasta luovutusvaiheessa.  :D

Toi sun on vielä ihan normaalia.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6132
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: Maxxxed's Toyota Auris Touring Sports Hybrid Premium 2017
« Vastaus #246 : 16.03.2019, 14:52:12 »

Orginal vanne+rengas 20.1kg punnitsin aamulla.


Punnitsin äskettäin tuon toteutuneen kesärengaan. :)

17.7kg Valmis pyörä.

Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6132
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: Maxxxed's Toyota Auris Touring Sports Hybrid Premium 2017
« Vastaus #247 : 17.03.2019, 18:47:13 »
Jotain näprättävää piti kehittää niin laitoin alumuttereihin nanolex:in pinnoitteen  :2funny:



Sitten punnitsin nuo mutterit.
22g /kpl x20 =440g


Punnitsin oem tapaiset mutterit
73g /kpl x20 =1420g


Muttereiden osalta tulee painon säästöä runsas 1kg joka mielestäni on aika reilusti. Pyörien osalta säästöä tulee 9.6kg joka myös aika mukavasti, kun vanne kasvaa 1" leveydessä ja halkaisiassa.

2.65kg karkeasti per kulma tuli painon pudotusta.  ::)

Todennäköisesti ainakin jarruttaessa huomaa eron, ulkonäöllisesti yms.

Vieläkään ehtiny laittaamaan jousia alle, jos tulevalla viikolla ehteisi. Samalla jännittänyt millainen camber taakse tulee, onneksi on saatavissa camber säätö varret taakse, ei suoraan Aurikseen mutta jo Lexus Ct200h on joka täysin sama auto, saa ainaki camberit kuntoon jos nyrjähtää madalluksessa. :)
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa miica76

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • www.vrcf.fi
Vs: Maxxxed's Toyota Auris Touring Sports Hybrid Premium 2017
« Vastaus #248 : 17.03.2019, 21:04:44 »
Jotain näprättävää piti kehittää niin laitoin alumuttereihin nanolex:in pinnoitteen  :2funny:

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Sitten punnitsin nuo mutterit.
22g /kpl x20 =440g
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Punnitsin oem tapaiset mutterit
73g /kpl x20 =1420g
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Muttereiden osalta tulee painon säästöä runsas 1kg joka mielestäni on aika reilusti. Pyörien osalta säästöä tulee 9.6kg joka myös aika mukavasti, kun vanne kasvaa 1" leveydessä ja halkaisiassa.

2.65kg karkeasti per kulma tuli painon pudotusta.  ::)

Todennäköisesti ainakin jarruttaessa huomaa eron, ulkonäöllisesti yms.

Vieläkään ehtiny laittaamaan jousia alle, jos tulevalla viikolla ehteisi. Samalla jännittänyt millainen camber taakse tulee, onneksi on saatavissa camber säätö varret taakse, ei suoraan Aurikseen mutta jo Lexus Ct200h on joka täysin sama auto, saa ainaki camberit kuntoon jos nyrjähtää madalluksessa. :)

Tämä kevennys "hyöty" meni menojaan kun asentelit musavehkeet  :2funny: :2funny:

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6132
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: Maxxxed's Toyota Auris Touring Sports Hybrid Premium 2017
« Vastaus #249 : 17.03.2019, 21:36:29 »
Tämä kevennys "hyöty" meni menojaan kun asentelit musavehkeet  :2funny: :2funny:

Onneks nuo humppa vermeet ei ole jousittamatonta massaa  :2funny:
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa mhaimi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 362
  • www.vrcf.fi
Vs: Maxxxed's Toyota Auris Touring Sports Hybrid Premium 2017
« Vastaus #250 : 18.03.2019, 07:02:05 »
Aika suuri painoero noissa muttereissa, mistäs noita tilailit?

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12470
Vs: Maxxxed's Toyota Auris Touring Sports Hybrid Premium 2017
« Vastaus #251 : 18.03.2019, 07:44:42 »
Tämä kevennys "hyöty" meni menojaan kun asentelit musavehkeet  :2funny: :2funny:
Onneks nuo humppa vermeet ei ole jousittamatonta massaa  :2funny:
Jousittamatonta massaa + on vielä pyörivää massaa. Kiihdytyksissä ja jarrutuksissa voi huomata. Ei välttämättä persetuntumalla huomaa, mutta vaikuttaa.

Edit: joku oli NSX:llä mittaillu miten 2kg vaikutti kiihtyvyyteen
http://www.nsxprime.com/forum/showthread.php/98186-Heavy-versus-Light-wheels-Acceleration-Tests-and-their-results
« Viimeksi muokattu: 18.03.2019, 07:46:47 kirjoittanut Ribbe »
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6132
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: Maxxxed's Toyota Auris Touring Sports Hybrid Premium 2017
« Vastaus #252 : 18.03.2019, 09:52:40 »
Aika suuri painoero noissa muttereissa, mistäs noita tilailit?

Ebayn kautta tilasin. Laaja valikoima.

Jousittamatonta massaa + on vielä pyörivää massaa. Kiihdytyksissä ja jarrutuksissa voi huomata. Ei välttämättä persetuntumalla huomaa, mutta vaikuttaa.

Edit: joku oli NSX:llä mittaillu miten 2kg vaikutti kiihtyvyyteen
http://www.nsxprime.com/forum/showthread.php/98186-Heavy-versus-Light-wheels-Acceleration-Tests-and-their-results

Sepä se. Pienellä saa ison eron, ei se tälläsessä hooverissa vaikuta kun ulkonäköön ja todennäköisesti ajettavuuteen kuten jarrutuksiin ja kevyempiin liikkeelle lähtöihin.  :)
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Maxxxed's Toyota Auris Touring Sports Hybrid Premium 2017
« Vastaus #253 : 18.03.2019, 21:27:36 »
Hitausmomentti kasvaa säteen toisessa potenssissa niin ne akselia lähellä olevat mutterit ei vielä isosti vaikuta. Samasta syystä kevyempi vanne voi pahimmillaan omata suuremman hitausmomentin kuin raskaampi vanne
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5700
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: Maxxxed's Toyota Auris Touring Sports Hybrid Premium 2017
« Vastaus #254 : 18.03.2019, 21:48:07 »
Hitausmomentti kasvaa säteen toisessa potenssissa niin ne akselia lähellä olevat mutterit ei vielä isosti vaikuta. Samasta syystä kevyempi vanne voi pahimmillaan omata suuremman hitausmomentin kuin raskaampi vanne
Mikä on kovin harvinaista, sillä tällöin raskaammassa vanteessa massan täytyisi olla lähellä origoa mitä harvoin on.

 

Carcom Oy  Ateho