Autoracing  KL-varaosat

Volvo 760 GLE '88

  • 927 Vastauksia
  • 255889 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Panssarivaunu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 630
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #705 : 09.07.2015, 15:11:07 »
Onkos tässä virranjakajan kylessä hall-anturia, tykkää lämpimänä pätkiä :)

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #706 : 09.07.2015, 15:13:35 »
Ei ole, tässä on vaan anturi lukemassa vetolevyä kytkinkopassa.

Lisävaivana myös ravistaa tyhjäkäynnillä ja muutaman kerran reissun aikana pidemmän ajopätkän jälkeen myös humppasi tyhjäkäyntiä ::)
Ravistus on ollu melkeenpä kokoajan koneremontin jälkeen, alkuun pistin sen jäykkien tukikumien piikkiin kun vanhat oli täysin kappaleina. Mutta nyt alkaa tuntumaan että saa syytä ettiä jostain muualtakin?

Olis varmaan fiksua ollu uusia ne syttyosat sillon konerempan yhteydessä :D
« Viimeksi muokattu: 09.07.2015, 15:27:03 kirjoittanut Sawo »

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #707 : 17.07.2015, 22:02:40 »


Pesin auton ja otin perunalla kuvan jonka pilasin jollain typerällä filtterillä, sen verran olen saanut aikaiseksi Bigmeetin jälkeen. ;D

Laskeskelin vähän ja tulin siihen tulokseen että tilaan nyt ensiapuna syttytulpat paikasta X ja jos sillä ei korjaannu käynti, niin Skandixilta tulpanjohtosarja+pyörijä+jakajankoppa. Ja ilmansuodatin. Kunhan vaan tili tulis.
Tarkotus olisi siis viikonpäästä perjantaina rueta kattelemaan autoo leimasetää varten. Jospa ei löytyisi yllätyksiä, tosin ajossa ei ainakaan ole mitään tavallisesta poikkeavaa tuntunut.

Collinitenkin voisi laittaa pintaan tuolloin.

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #708 : 24.07.2015, 20:11:29 »
Kynttilät vaihdettu, mutta tulos ei parantunut. Pikaseen kattelin päästöjä niin oli vuotavalla putkella CO 6-7 välillä ja HC huiteli jossain 290-330. Putki vuotaa sen verran että happi oli 3,5% luokkaa :D Eli CO on todellisuudessa vieläkin korkeampi.

Sen verran tutkailin että käytin vielä kertaalleen jakajan auki ja hion ja putsasin kaikki nystyrät ilman tuloksia. Sitten suuttimen johtoja irti nyppimällä selvisi että 6.sylinteri on pimeänä. Tai ainakaan johdon irrotuksella ei ollut minkäänlaista vaikutusta käyntiin.
Johtovika poissuljettu kun piuhaan laittoi lampun->se syttyi. Vastus suuttimessa oli 16,8ohm. Uudessa pitäisi olla 15,9-16ohm. Myös vitosen suutin oli 16,8ohm.

Tässä nyt koittanut pohtia että käynkö kiireellä hakemassa huomenna töiden jälkeen Kuopion mätänetistä virranjakajan kopan ja pyörijän ja tilaan sitten johdot yms Skandixilta. Vai voisiko sittenkin tuo kutosen suutin olla pimeänä? Tulppaa ei näillä lyhyillä käynneillä ainakaan kastellut...

Noh, koitetaan yön aikaan pohtia ja jatketaan pään hakkaamista seinään :hello:

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #709 : 25.07.2015, 00:27:58 »
Vaihda kahden pytyn kesken sumut ristiin ja kokeile vaihtuuko vika eri pyttyyn. Jos vaihtuu, ota suutin pöydälle ja kytke vähäksi aikaa suoraan 12V liittimeen ja kuuntele napsahtaako. Kun ei, anna olla sähkössä ja kolista suutinta kevyesti esim lasten vasaralla  ;), voi toetakin toimimaan.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #710 : 25.07.2015, 20:28:53 »
Tosiaan joo, täytyypä koittaa tuota kunhan tässä vaan joku ilta kerkeäisi ::) Työt haittaa pahasti harrastusta kuten myös "omien" hallitilojen puute...

Mites, kärsiikö noita suuttimia paljonkin irrotella ja kasata noilla vanhoilla tiivisteillä? Tai sillon konerempan yhteydessä ne tuli uusittua.

Poissa REX

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 133
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #711 : 26.07.2015, 09:29:40 »
Mites, kärsiikö noita suuttimia paljonkin irrotella ja kasata noilla vanhoilla tiivisteillä? Tai sillon konerempan yhteydessä ne tuli uusittua.

Kyllä niitä voi irrotella sen minkä tarvii ilman suurempaa pelkoa. Olet kuitenkin vaihtanut ne aivan hiljattain niin ei ne voi olla mitenkään erityisen kovettuneita tai hauraita.
240 Turbo ja... Golf ja Passatti

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #712 : 26.07.2015, 20:42:15 »
En jaksanut enää tänään rueta nyppimään suuttimia pöydille, joten paikallaan ollessa koitin suoralla virralla. Kutonen ei inahtanutkaan, mutta vertailun vuoksi testasin myös vitosen ja kolmosen ja nämä napsui ihan selvästi.
Siinä paikallaan ollessa koitin myös vasaralla naputella mutta ei elpynyt. Huomenna siis Kahalta tulemaan uusi suutin. Täytyy varalta hommata myös muihin suuttimiin ylätiivisteet jos ei satu jemmasta löytymään.

Tunsin siis tänään itseni todella fiksuksi, olenhan mitä ilmeisemmin ajellut konerempan jälkeen lähes tyytyväisenä viisipyttyisellä pervolla :facepalm: :facepalm: :facepalm:

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #713 : 26.07.2015, 23:56:07 »
Tunsin siis tänään itseni todella fiksuksi, olenhan mitä ilmeisemmin ajellut pervolla :facepalm: :facepalm: :facepalm:

 :2funny:
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1874
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #714 : 27.07.2015, 13:56:29 »
Tunsin siis tänään itseni todella fiksuksi, olenhan mitä ilmeisemmin ajellut konerempan jälkeen lähes tyytyväisenä viisipyttyisellä pervolla :facepalm: :facepalm: :facepalm:

Se on kai sen oddfire koneen peruja että tuo on tasapainotettu aika nätisti. edes oddfire padassa ei yhtä pimeää mukia huomaa kuin täydellä kaasulla ylimääräisenä ravistuksena.

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #715 : 27.07.2015, 16:51:37 »
Nojoo, tästähän on ollu ennenkin puhetta että käy vajailla nätisti jne. Mutta en kyllä ois ikinä uskonu sen näin hyvin pyörivän ravistusta lukuunottamatta :D

Osaa ne ranskikset näköjään jotain tehdä, kai?

Laitoin tosiaan rahan haisemaan ja tilasin Kahalta suuttimen ja muihin suuttimiin uudet ylätiivisteet. Ja skandixille juuri maksoin tilauksen jossa pitäs tulla uudet tulpanjohdot, jakajan hilppeet ja ilmanputsari heräteostoksena.
Jokohan tuota kohta rupeis ravistukset loppumaan ja luulis tuota vetojakin tulevan hiukan vrt. vajailla pyörivään.

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #716 : 29.07.2015, 21:42:35 »
Suutin tuli ja tänään laitoin paikalleen. Kylläpä nyt pyörii nätisti S* Kyllähän tuosta tuli ihan eri auto kun kaikki pytyt on pelissä mukana. ::)

Alkuun auto kävi aikalailla paksulla, tyhjäkäyntiarvot oli:
CO 5,25
CO2 11
HC 310
O2 1,45

Sitten käänsin immussa olevaa ruuvia puolikierrosta vastapäivään ja lukemat kirkastui:
CO 3,08
CO2 12,1
HC 275
O2 1,60

Nyt vaan lähinnä mietityttää että oliko toi ihan oikee paikka säätää seosta laihemmalle?

Varsinkin ennen tuota ruuvin kääntöä meinasi kierrokset edelleen humppailla tyhjäkäynnillä ja varsinkin kun kierroksilta hölläsi kaasun. Mutta uskoisin että humppailukin väheni tai jopa loppui ruuvin käännön seurauksena.
Ja kunhan Skandixin paketti tulee, niin luulisi vielä hiukkasen parantuvan noi arvot ja auton käynti.

EDIT. Jotain vanhoja pakokaasulappuja tutkin ja joskus on pyörinyt paljonkin laihemmalla, pitäisikö säätää vielä laihemmalle vai antaako olla näin?
« Viimeksi muokattu: 29.07.2015, 21:47:23 kirjoittanut Sawo »

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8966
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #717 : 29.07.2015, 23:50:02 »
Eikö näissä ole säätöarvona CO 2% ainakin keljukookojootilla. Mun mielestä tuo CO 3% on vielä aikas paljon.

Jos sulla on immussa säätöruuvi niin se on ihan säätämistä varten.

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #718 : 30.07.2015, 09:34:08 »
Hyvä tietää. Täytyy käydä sinisellä tiskillä utelemassa löytyiskö niiltä vielä säätöarvoja näihin antiikkivehkeisiin.

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8966
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #719 : 30.07.2015, 11:12:13 »
Periaatteessa nuo tekniset arvot ja säätöohjeet löytyy kyllä netistäkin. Mulla ei vaan näytä nyt olevan käsillä tuosta modernimmasta versiosta.

Jenkkihaynes muuten huomauttaa että koitas mitata CO:ta öljykorkki auki. Jos sillon putoaa CO niin sulla on bensaa öljyssä, vaihda ölpät ensin. (Vois hyvin olla jos vekotin on käynyt paksulla.)

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron