Autoracing  KL-varaosat

Volvo 760 GLE '88

  • 927 Vastauksia
  • 255893 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1184
    • Flickr!
Vs: Volvo 760 GLE '88 + 740 GL '88
« Vastaus #795 : 05.01.2016, 15:27:59 »
Näyttää kyl hyvältä, tosin olihan nämä samat vanteet sillon omaan vaihtoehto sen jälkeen kun Mersut sain myytyä. Miks nää on hopeisina näin hyvän näköset?

BTW, nää ei hajoa tarpeeks moneen osaan  ;) ;D
Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masitech.ddns.net

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88 + 740 GL '88
« Vastaus #796 : 05.01.2016, 15:31:49 »
BTW, nää ei hajoa tarpeeks moneen osaan  ;) ;D
Älä edes alota, tallikavereilta kuulee jo ihan tarpeeksi ;D Ei passaa heti yksiosasten jälkeen lähtee kolmeosasten maailmaan, tutustutaan varovasti näillä pilipalikoottavilla ::) :D

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88 + 740 GL '88
« Vastaus #797 : 13.01.2016, 20:10:41 »
Maanantaina vein vanteet Helinille Kuopioon. Viikko tai pari oli arvioitu kesto. Hinnaksi arveli kahdensadan euron tietämille, koska yhtä vanteista on korjattu aikaisemmin ja muoto on hieman viturallaan :nohnoh Noh, jospa niistä vielä käyttökelpoiset tulisi. Kanttarinaarmujen sorvauksesta olisi veloittaneet 70 euroa, tuohon hintaan viitsii jo itse viilailla parina iltana pahimmat rohkamat pois :D

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=73746.0 Ja nyt olis taas mahdollisuus auttaa harrastusta rahallisesti ja ostaa noi entiset renkaat+vanteet pois kuleksimasta :)

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #798 : 30.01.2016, 19:58:03 »
Eipä mitään uutta auringon alla, 740 lähti uuden omistajan matkaan perjantaina. Yhdestä tuoreemmasta perhemallin Volvosta on kauppaa väännetty, tulevalla viikolla selviää pääseekö elämään velallisen elämää :D Mikäli ei kauppoihin tuosta päästä niin täytyy väliaikaiskulkineeksi joku halpa Tojota haalia taas.

Rialit on edelleen Helinillä, keskiviikkona sinne soittelin ja edelleen tuntu olevan hommat kesken. Noh, jospa ne sieltä ensi viikolla saisi.

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #799 : 15.02.2016, 17:11:45 »
Vanteet sain Heliniltä pois tuossa reilu viikko sitten ja samana viikonloppuna ne tuli purettua osiin.

Viime viikolla olikin töissä niin hiljaista, että sai keskittyä koko viikon hieromaan vanteita maalauskuntoon. Alunperin oli siis tarkotus hiekkapuhaltaa kehät ja keskiöt tuolla tallin uudessa puhalluskaapissa. On vaan puhallettu se kaapin lasi jo niin hyväksi ettei siitä näe läpi :D
Piti siis tyytyä vanhaan malliin ja hain purkillisen RK-Maalinpoistomönjää. Kehät käsittelin kertaalleen ilman pussitusta, eikä tapahtunut juuri mitään. Kehät käsittelin sen jälkeen muistaakseni vielä 3 kertaa pussitettuna jolloin sain kaiken pintamaalin pois. Pohjamaaliin ei vaikutusta. Keskiöt käsittelin muistaakseni 2 tai 3 kertaa pussitettuna ja pintamaalit lähti, pohjamaaliin ei ollut mitään vaikutusta.
Tämän jälkeen hioin alumiinille kehät pulttikehältä ja kaikkialta missä pohjamaali oli pehmennyt tai saanut isommalti osumaa. Keskiöt ajelin vaan kunnolla mataksi. Keskilätkät mattasin karhunkielellä.


Lipit hinkattu "valmiiks"

Takakannut maalailin Mastonin käläkälä-kiiltävällä mustalla pariin kertaan. Näille en tehnyt karhennusta kummempia pohjia.



Ja kaikki romut oottelemassa maalarille pääsyä, jonka pitäisi tapahtua huomenna tiistaina.

Samaan syssyyn siis maalaillaan noi vanteet yms ja takaspoileri uusiksi. Pääseepähän siitä kesivästä lakasta vihdoin ja viimein eroon :)

Kehäpultit on viikon muhinut sitruunahapossa, ruoste ja liimajämät on lähtenyt mutta jonkun edellisen omistajan käläkälä-vannehopea ei >:( Uudet maksaa 1,40e/kpl suomesta ja saksasta 1,36e/kpl ja 140kpl täytyy hommata :idiot2: Täytyy siis vielä koettaa noita entisiä hinkata.. Paikallisesta Vianorista pitäs myös noita venttiileitä käydä kysymässä.

Myöskin ne paksummat adapterit täytys hommata, näköjään tommin pilletti ja blingfactory nykyään lähes samanhintaisia, huikeat 7 euroa hintaeroa ::) Ja takarenkaat myös ostoslistalla edelleen.

Jatketaan harjotuksia taas varmaan viikonloppuna, jospa saisi vanteet maalarilta siihen mennessä niin pääsee ihmettelemään että kuinka perseelleen värivalinta menikään :D

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #800 : 22.02.2016, 13:49:46 »
Perjantaina oli maalari valmis, en vaan kerennyt niitä silloin hakea. Tänään aamusta kävin hakemassa vanteet ja spoilerin takaisin.
Spoilerin pinta on priima, vanteissa keskiöt on ihan hyvät mutta lipat on aika huonot ::) Paistaa meikäläisen tekemättömät pohjat läpi niin että silmiin sattuu kun sopivasta kulmasta läheltä kattoo. Täytyy kasata vanteet ja koittaa miltä näyttää auton alla, mikäli menettelee niin menkööt alkuun tuon näköisinä. Mutta jos pistää silmään, niin täytyy varmaan käyttää jossain puhalluksessa ja suihkia väri uudestaan...

Lipat on siis jollain perus vannehopealla tai vastaavalla maalattu ja keskiöt Volvon 177 värillä, eli hieman vaaleampi harmaa kuin mitä auto.



Uudet pultit pistin juuri tilaukseen Rimfixiltä.

Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1184
    • Flickr!
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #801 : 22.02.2016, 17:35:55 »
Mutta jos pistää silmään, niin täytyy varmaan käyttää jossain puhalluksessa ja suihkia väri uudestaan...

Vai joko me kiilotettais noi kehät?  ::)

Ihan kivan näköset noinkin kyllä, ehkä vähän "kiiltävämmät" sais olla noi lipat, ehkä ymmärrät mitä tarkotan? Paljonko tulee putltit Rimfixiltä kustantamaan? On muuten sävyyn keskiöt kartanon kans, ainakin värikoodi on sama  :D

Pitäisköhän sitä omien vanteiden kunnostelua alotella jo pikkuhiljaa...  :o
Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masitech.ddns.net

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #802 : 22.02.2016, 20:18:19 »
Meikäläisestä ei ainakaan oo noihin kiillotushommiin ::) Toki jos ois joku vehje tuohon kiillotukseen, niin ois asia erikseen.
Ainiin, ja OZ kehät ei passaa näihin. Keskireikä on liian pieni. Periaatteessa ihan hyvä, säästyypähän rahat tältä kaudelta :D Katellaan jos sais aikaseks hommata ne mittatilauskehät sitten joskus.

Ois ehkä hieman saanut olla vaaleampi tuo kehä, mutta pitää kattoo kun saa alle sovitettua että näyttääkö ihan typerältä. Toki kiiltävä lippa olis piste iin päälle.
Pikkuveli osti alkutalvesta tiilikeulaseiskan joka on noiden keskiöiden värinen, sieltä tuli idea noihin. Pitkään pyörittelin eri vaihtoehtoja mielessä laidasta laitaan ja ainakin tuossa auton vierellä vaikuttaa että vois olla osunu valinta kohdalleen.

Pultit tuli kustantamaan 209 euroa toimituskuluineen :idiot2: Näihin kun menee ne 16mm pitkät m7 pultit jotka näkyy olevan jokapaikassa ne kalleimmat vaihtoehdot.

Jospa noi pultit tulis viikonlopuks niin pääsis sovittelemaan alle ja miettimään jatkotoimenpiteitä.

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3469
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #803 : 23.02.2016, 19:39:23 »
Heitähän vinkkiä mistä noita kehäpultteja kannattaa etsiä? Nebuloihin meinasin kirkkaita/kromisia jos sattuis löytymään...
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #804 : 23.02.2016, 19:56:08 »
Tänään kävin hieromassa kerroksen Colliniteä vanteisiin ja kyselemässä Vianorilta venttiileitä. Venttiileitä ei ainakaan suoriltaan löytynyt, aikovat soitella perään jos löytäävät jostain.

Spämmätään vielä yks perunalla otettu fiilistelykuva auringonpaisteessa


Kaveri myös ehdotteli lippien kiillotusta, jollain hänen tutullaan olis kuulemma valmistumassa vanhasta tasapainotuskoneesta kiillotukseen sopiva vekotin. Saas nähdä jaksaako noita vielä rueta hieromaan, helpoinhan olisi kuitenkin vaan karhentaa/poistaa tuo nykyinen maalipinta ja suihkia ruiskukittiä ja hieroo pohjat kuntoon ja väri päälle.

Heitähän vinkkiä mistä noita kehäpultteja kannattaa etsiä? Nebuloihin meinasin kirkkaita/kromisia jos sattuis löytymään...
Näihin Rialeihin menee nää kaikkein kalleimmat vaihtoehdot http://rimfix.fi/?product=m7x16-pultti-rst
Noita pidempiä ja yleisimpiä kokoja saa sitten hiukan edullisemmin ja myös muissa väreissä.

Rimfixin lisäksi löytyy ihan ebaysta ja esim. http://www.titanium-touch.de/onlineshop/index.php?cPath=1, http://www.enha.eu/index.php?cat=c2_Rim-screws-Rim-screws.html ja http://www.felgenfuchs.de/en/Accessoires/Nuts-Bolts/

Toki nuo pidemmät käy jos vaan viittii lyhentää ne sopiviksi ja viilata kierteen toimivaksi.
« Viimeksi muokattu: 23.02.2016, 20:00:10 kirjoittanut Sawo »

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3469
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #805 : 23.02.2016, 20:46:21 »
Kiitokset! Mä pääsen edullisesti kun pultteja on vain 13/vanne.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #806 : 12.03.2016, 09:27:12 »
Kylläpä on taas aikaa vierähtäny ja hirveen vähän saatu aikaan ::)

Kolmesta vanteesta kierteet putsattu ja molemmat etuvanteet liimaa ja venttiileitä vaille kasassa. Toki keskilätkät täytyy vielä kasata loppuun.

Livenä varsinkin melko härskin näköiset nuo kiillottamattomat rosteripultit, eikä ollenkaan huonolla tavalla omaan silmään ;)

Ekan takavanteen kohdalla alkoikin ongelmat. Kierretapilla kävin kierteet läpi ja kaikki tuntu hyvältä. Eikun kirimään pultteja momenttiin ja tadaa, 15 kierrettä korkkas >:(
Wurth ei tunne M7 helicoileja ollenkaan, täytyy vielä kysellä koneistamot läpi josko löytyisi. Jostain niitä sain koneremontin aikaan lainaan kun niitä imusarjan kierteitä joutui uusimaan, en vaan kuollaksenikaan muista että mistä.

Tähän vastoinkäymiseen taas lopahti motivaatio taas kertaalleen :-\
Tänään jos saa tuon käyttöavensiksen jakorempan valmiiks niin vois käydä koittamassa viimeistä vannetta kasaan, että tietää maanantaina alkaa metsästämään oikeen määrän helicoileja.
Vaihtoehto B on että poraan kaikki noi takavanteiden reijät läpi asti ja mutteri takapuolelle, menee vaan reilu satanen harakoille siinäkin. :idiot2:

Saattaa vielä joutua kiirehtimään että on hottentottiin mennessä iskussaan.

Jää kyllä nuo lipit maalaamatta nyt uudestaan, korkkaa varmaan loputkin kierteet jokasesta vanteesta jos joutuu vielä purkamaan ja kasaamaan.

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #807 : 13.03.2016, 19:45:45 »
Anjoviksen jakopääremppa valmistui ja otin toisen momenttiavaimen lainaksi, jolla kasasin viimeisen vanteen. Kaikki kierteet säilyi ehjänä ja tulin siihen tulokseen ettei taida tuo tallin avain olla ihan tolkuissaan :-[
15 kappaletta pääsee siis helicoileja pyörittelemään, onpahan tuota savottaa siinäkin...

Sitten piti jo päästä vähän koittamaan jotta miltä ne näyttääkään auton alla.




Vanteiden virheet tulee tietyssä kulmassa ja tietyssä valossa esiin. Metrin/parin päästä, ainakin tuossa tallin valaistuksessa, todella hankala huomata jos ei osaa etsiä.
Näillä mennään nyt, haukutaan ja naureskellaan sitten porukalla Tampereella :)

Seuraavaksi kai sitä tartteis hommata venttiilit jostain ja ja tiivistellä nuo etuset niin pääsee renkaat pyöräyttämään päälle.

Poissa kerma

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 608
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #808 : 14.03.2016, 05:05:10 »
Älyttömän hyvän näkönen nuilla vanteilla mun silmään ainaskin!  O0
240 B200F
240 D24
244 (B230F?)

Poissa TTL

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 165
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #809 : 14.03.2016, 09:39:22 »
Hienosti käy vanteet ja värivalintakin mielestäni onnistunut.

Volvo 960 2.5 -95

 

Ateho  Elekma