Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Volvo 760 GLE '88

  • 927 Vastauksia
  • 255893 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #240 : 20.03.2012, 16:47:08 »
Noita oon itekki katellu, ja kyllä noiden pitäs vissiin käydä. Samalla alakerrallahan nuo on. Mutta, tuolla on toimipiste euroopassakin ja siellä laakereiden hinta on se 80e+toimituskuluja joku 20-30e.

EDIT. Suuret kiitokset, että kuitenkin selvittelit asiaa!
« Viimeksi muokattu: 20.03.2012, 17:11:22 kirjoittanut Sawo »

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #241 : 20.03.2012, 17:48:49 »
Deloreanissahan on B28 eikä B280.
Onkohan samat lelut?

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #242 : 20.03.2012, 17:51:28 »
Koivusella ainakin samat numerot kymppi- ja satasarjan laakereille yms. Ja m.renkaat yms on myös pösöihin ja kymppisarjaan tarkoitettu mutta kuitenkin satasarjaan käy ihan samalla lailla

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #243 : 20.03.2012, 19:48:36 »
Hmm, tarkistin tuosta vihreäkantisesta kirjasta, niin Runkolaakeritapit on samankokoset sekä kymppisarjassa että satasarjassa. Mutta Kampilaakeritapit eroaa aika lailla. Tuo nimitys kampilaakeritappi ei sano mulle tai isälle mitään, mitä se oikein meinaa??

Lohko+putket haettu koneistamolta, männät annettu "vaihdossa". Lohkosta varmaan ekaks mittaan tiivisteille paksuudet yms ja vasta sitten maalia. Tai jos päädyn siihen että koneistamolla mittaavat oikeet paksuudet niin maalaan ennen sitä.

Kampikammion pohjaa alotin maalailemaan, puolet vielä maalaamatta.

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #244 : 20.03.2012, 19:51:50 »
Kampilaakeritappi, eli kampiakselin osa jonka ympärille
kiertokangen alasilmä kiinnittyy. Siis se osa minkä ympärille
kiertokangen laakerit menee, en osaa selittää paremmin.

Paha selittää itselle selvää asiaa, kun se vaan on kampilaakeritappi  ;D
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #245 : 20.03.2012, 19:57:34 »
Mikäs on runkolaakeritappi?  :)
Kampuran laakeripinta johon runkolaakerit tulee vai meninkö ihan metsään? :D

Eli toisin sanoen voi olla toivoa laakereiden kanssa?

Edit. Kampikammion pohja sudittu mustaksi, aika arseesta maalata tuollasta pintaa missä ei ole tasaista pintaa 1x1cm kokosta aluetta enempää vaan on syvynnennystä välissä. Hiukan alumiini paistaa läpi mutta eipä tuo osa näy yhtään minnekkään kun kone on paikoillaan :D
« Viimeksi muokattu: 21.03.2012, 20:17:20 kirjoittanut Sawo »

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #246 : 20.03.2012, 19:59:11 »
Se on just se.

KG:lta eivät muuten ole vastanneet vielä mitään.
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa JJS

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 62
  • Näin meillä
    • 945 kuvat
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #247 : 22.03.2012, 17:54:35 »
(Kuva poistettu lainauksesta.)
Olet kyl hienot vanteet valinnut   P>
Itse kiilloittaisin nuo suorat osuudet noista puolista ja puolien välit maalaisin "gunmetal" värillä  :nuhtelu

ps:kiillottaminen on vielä helppoa, kun sattuu oleen samalla tasolla nuo puolat (hiomakone käteen ja hommiin siitä)

edit:
JJS; kiitosta vaan :) Olet hiukan myöhässä, oon jo kerenny kolme kuudesta vanteesta puhaltaa hiekalla, RAL9007 tulee pintaan..  :)
Tämä kesä mennään noin, katotaan mitä vuoden perästä alla pyörii ;)
Noihan pitäisi muutenkin puhaltaa ennen kiillotusta (nopeasti ostat vaikka tämän ) tuohon 80 tai 120 aloitus paperiksi ja lopun tiedät itsekkin  ;)
« Viimeksi muokattu: 22.03.2012, 20:30:43 kirjoittanut JJS »

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #248 : 22.03.2012, 18:31:12 »
JJS; kiitosta vaan :) Olet hiukan myöhässä, oon jo kerenny kolme kuudesta vanteesta puhaltaa hiekalla, RAL9007 tulee pintaan..  :)
Tämä kesä mennään noin, katotaan mitä vuoden perästä alla pyörii ;)



Lohko saa mustaa pintaan viikonloppuna.
« Viimeksi muokattu: 22.03.2012, 19:40:52 kirjoittanut Sawo »

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1874
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #249 : 23.03.2012, 01:09:50 »
Kuinkakohan tuo maali pysyy tuossa pinnassa? Tuo pata kuitenkin melkoinen kiuas.

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #250 : 23.03.2012, 15:46:33 »
Emmätiedä, jotain kiuas/hormimaalia tuo on. Muistaakseni 400-500 celciusta jatkuvaa lämmönkestoo luvattu. Aika näyttää.
Ja meinaatko että öljypohjastaki palaa miranoolit irti? Ei tää nyt mikään öljynkeitin sentään ole :D
Kevytmotskarin pakoputkessa kestää ihan normaali spraymaali, niin mä luulen että eiköhän tuo kiuasmaali pysy tuossa lohkossa kiinni. Ja miranoolit öljypohjassa.

Pystynkö pesemään ja putsaamaan vaihdelaatikon painepesurilla, kunhan eka irrotan turbiinin siitä? Vai onko siinä herkkiä kohtia jotka täytyis suojata?

Edit. JJS; hyshys nyt vaan, mä oon herkkä muuttamaan mieltäni tälläsissä asiossa :D

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1874
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #251 : 23.03.2012, 16:45:40 »
Huohotin on helppo tukkia (on siinä päällä keskellä), kaikkein pahin paikka on kickdown vaijeri.

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #252 : 23.03.2012, 16:49:08 »
Huohotin on helppo tukkia (on siinä päällä keskellä), kaikkein pahin paikka on kickdown vaijeri.
Oolrait, noi piiloon/jemmaan/suojaan, niin voi huoletta pestä?

Edit. Kivakiva, täähän on tekniikanvaihto peli. Eli alunperin B280E ja nyt koneena B280F. Saanko mä tuon omistajahistorian jostain tuolla uudella rekisteritunnuksella, vai tartteeko mun tehä kaksi hakua, vanhalla ja uudella erikseen?

Liekköhän tässä sitten mikä moottorinohjaus? Vikakoodibokseja tms ei löydy konehuoneesta.

Eipä oo sitten koneen tai laatikon kilsoista mitään hajua eikä mitään tietoa pitääkö tuo mittarilukemakaan paikkaasa. Tais tulla ostettua melkonen räpellys.
« Viimeksi muokattu: 23.03.2012, 20:47:45 kirjoittanut Sawo »

Poissa Jani O.

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 396
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #253 : 23.03.2012, 21:33:51 »
Sellanen kysymys vaan kun kuitenkin kyseessä vanhahko harrasteauto niin mitä väliä sillä nyt onkaan mitä sillä on ajettu, luultavasti alle miljoonan kuitenkin...
Nykyiset: '64 PV B18, '66 Amazon B20 chopattu, levitetty, jatkettu, sheivattu yms. pakolliset taikinoinnit, '64 Valiant 225cid, '59 Dodge Sierra Wagon 361cid, '86 245 B200K, '90 740 GLE, '04 V70 D5
Entiset Volvot: '80 244 B19A TOV-XXX, '86 245 B200E AUG-XXX, '87 244 B200E BCX-XXX, '91 965 B6304F RIV-XXX, '67 Amazon B20 ZEO-XX, '00 V70 Mk2 2,5TDI SIZ-XXX

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #254 : 23.03.2012, 21:37:19 »
No olis se mun mielestä ihan hyvä olla tiedossa, vai onko susta ihan ok että mittari näyttää 100tkm mutta koneella on rullattu miljoona ja kopalla puoli miljoonaa?

Tämän rempan jälkeen sillä ei juurikaan ole väliä, paitsi vaihteiston osalta. Jos olis rahaa, niin tarkistuttaisin senkin.

 

Carcom Oy  Ateho