Ateho  Elekma

Volvo 760 GLE '88

  • 927 Vastauksia
  • 255887 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #270 : 10.04.2012, 17:32:33 »


Edit: Kai olet muuten huomioinut et mul on jäykkäperänen toi 760 ?
Khyyl, mutta kun kummatki päät laikkaa saman levyisiksi, niin ne passaa tuohonkin. Jollei sitten tule liian lyhkäset, joka on nyt suurin huolenaihe.

Lohkoa joudutaan koneistamaan joku reilu sadasosa milli ja putkien yläpäitäkin pyyhkästään. Tällöin 0,15mm tiivisteet on sopivat.

Projekti jatkuu joskus viikon päästä, nyt "lomaillaan" tästä projektista ja vietetään aikaa tyttöystävän kans :D

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #271 : 10.04.2012, 20:26:43 »
Khyyl, mutta kun kummatki päät laikkaa saman levyisiksi, niin ne passaa tuohonkin. Jollei sitten tule liian lyhkäset, joka on nyt suurin huolenaihe.


Tätä kans mietin ja totesin et sun ois paree pistää pienempää rengastusta alle  :2funny:
No ei vaa ku hahmottelin jotain koroke systeemiä joka tulis koriin kiinni ja jossa olis jouselle kuppi  ::)
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #272 : 11.04.2012, 17:49:15 »
Tukivarret hakkaa koriin kiinni ja vetarit tukivarsiin jos on liian lyhyet tai liian löysät takajouset. Tarkotus olis saada niin matala että tukivarret lähes makais koria vasten mutta niin jäykkä ettei ne pauku joka montussa koria vasten.
Taidan vaan tyytyä rakentamaan ne pohjaanlyöntikumit sinne, jotka pysäyttää just ennen tukivarsien kolahdusta ne.

Pienempää rengasta ei tule, gäppiä noillakin hankala saada kuriin. Vitun hieno jos pohja maassa kiinni mutta renkaan ja kaaren väliin menee 2 metrinen ihminen? :D

Poissa volvo_740

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 103
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #273 : 11.04.2012, 20:02:35 »
menee vähän ot mutta kun kerta ootte nuita e36 bemmin takajousia laittanu/laittamassa volvoon taakse niin ootteko huomannu että niitäkin sais vahvistettuna motonetistä, niillä vois volvonki perä olla jo tosi jäykkä sitten :D


Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #274 : 11.04.2012, 21:28:47 »
Jatkan Ot:tä tämän viestin verran.. Ei tarvi kuormamallia noista jousista kun eivät nytkään jousta juuri mitään  ::) Rengas ja kori joustaa enemmän ku nuo bemarin jouset.
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #275 : 21.04.2012, 18:15:26 »
Turhia nostoja taas, toiset päittäislevyt tuli siniseltä ja sihditkin on jossain päin tuloillaan.

Sylinteriputkien alapään tiivisteiden kans päädyttiin sellaseen ratkasuun, että teetetään 0,30mm paksut Konetiiviste Konttisella ja sit otetaan sylinteriputkien yläpäistä liiat satkut pois.

Kesä lähestyy uhkaavasti, tosin paljoa ei puutu enää. Mutta saa tuohon läjäämiseen jokusen viikonlopun varata todennäköisesti..

Vannehommatkin on levällään, kun koulut loppu ja työharjottelu alko. Täytyis joku viikonloppu urakoida ja puhaltaa noi vanteet.

Kaikki deadlinet kyllä tulee kusemaan ja pahasti, paitsi ehkä ite konerempan, oliko se 2015 joulukuussa? :)

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #276 : 17.05.2012, 18:53:11 »
Mitäs tänne kuuluu?  ???
No kun halvalla sai.

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #277 : 17.05.2012, 19:54:34 »
Ei mitään ihmeellistä, hommat ollu vähän jäissä kaikenmaailman kissanristijäisten vuoksi.

Sylinteriputkiin sain tiivisteet viime viikolla, Konetiiviste Konttiselta ja huomenna isä aiko mittailla paljonko koneistetaan pois putkien yläpäistä. Itse lähden heti töiden jälkeen kohti Kajaania.

Viikon päästä olis täysin suunnitelmaton viikonloppu, sillon voisi ajatella kasaavansa konetta hiukan jos vaan koneistamolta vihdoinkin saisin männät takas ja putket höylättyä.
Muuten menee kesäkuun 9.-10. päivälle kasauksen alotukset.

Kesäkuun alusta lähtee Scandixilta koneenkannakkeet yms puuttuvat hilppeet tilaukseen.

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #278 : 22.05.2012, 17:35:47 »
Tänään viety putket koneistamolle, perjantaiksi lupasi ne mulle takas.

Saas nähdä mitä tuosta syntyy, muutama putkista on kulunut vinoon kuten joskus aikoinaan paljon ajetuissa kuorma-autojen koneissa.

Osa putkista jää juuri sallittujen arvojen alarajaan, eli putki tulee 0,14mm yli tiivistepinnan, loput asettuu sitten tuohon 0,14-0,21mm väliin.

Musta tuntuu että tässä vehkeessä on öljyt ja vedet sekasin heti alusta alkaen taas, mutta myöhästä se tässä vaiheessa enää on. Saanpahan hienon sohvapöydän tuosta moottorista jos ei muuta. Ja kopasta vaikka kasvihuoneen tai jotain..

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #279 : 31.05.2012, 14:56:54 »
Tänään on männät ja putket koneistamolta kotiutunut, itse on ole niitä vielä nähnyt koska lojut isän työpaikalla mutta iltasella käyn kattomassa miltä ne näyttää ja voin todistusaineistoakin napata.

Voi kun kerkiäis, niin tänään kasaisin m.renkaat mäntiin ja männät kankiin kiinni, mutta tartteis jarrupaloja vaihdella tuossa iltasella muihin vehkeisiin..
Noh, huomisesta maanantaihin oon taas tuolla Aurassa ja Turussa, ja Tiistaista keskiviikkoon Kuopiossa, joten kasailut alkaa torstaina ja jatkuu perjantaina illalla. Tavotteena saada lohko maaleihin ja alakertaa nippuun ja vaikka kannetkin siihen hollille edes..
Ennen lohkon maalausta täytyis selvitellä, että pystyykö tuohon tekemään jostain uuden vesipumpun kannakkeen kun yksi kolmesta irtosi ja katosi purkuvaiheessa..

ps. toivottavasti kaikki menis edes melkein kuin Strömsössä tän kasausvaiheen kanssa..

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8966
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #280 : 31.05.2012, 16:55:39 »
Ennen lohkon maalausta täytyis selvitellä, että pystyykö tuohon tekemään jostain uuden vesipumpun kannakkeen kun yksi kolmesta irtosi ja katosi purkuvaiheessa..

Ihanan tuttua  :(

Ainakin B28E:ssä on ilmeisesti käytetty tukirautoja vesipumpulle, imusarjan etupäästä  ylhäältäpäin ja kannen reunasta jakopäänkopan pultin alta vaakarauta. Liekö noilla sitten merkitystä kuinka paljon vesipumpun jalkojen jaksamiselle, itellä yhdestä koneesta puuttui nuo ja pumpun jalat olivat poikki, toisesta koneesta tais mennä nuo tukiraudat poikki ja pumpun jalat antautuivat näyttävästi sen jälkeen... Uudestakin pumpusta, joka oli ihanan helppo löytää.

Tulis mieleen josko patentoisi enempi levymäisen kiinnitysjalan jonka pulttaisi lohkoon vesipumpun pultinpaikkoihin. Se levy pitäisi vaan saada jotenkin vesipumppuun kiinni. Alumiinihitsaus on vähän vaikea tuohon vesipumppuun kun siitä pitäisi saada sisäkalut ulos jotta sen voi kuumentaa, ja pumppupyörä on ilmeisen tiukalla lämpösovitteella akselissaan. Yksi särjettiin kun yritettiin sitä avata...

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #281 : 31.05.2012, 21:25:19 »
Jep, täytyy katella mitä sille nyt keksii.. Tällä hetkellä ainoa este kasaamiselle ajanpuutteen lisäks.

Vielä kuvaa havainnollistamaan tilannetta.

Ja sitten mäntiä, tässä ekassa kuvassa 6. sylinteriputki ja mäntä. Tämän puolen männissä ei pahempia jälkiä juuri ollutkaan.


Ja tässä yksi pahimmista, elikkä mäntä number uuno. Ihan siedettävä tuostakin tuli, kuten kakkosesta ja kolmosestakin.


Sellaista mietin, että kannattasko noita männänlakeja/mäntiä koittaa teräsharjalaikalla kiillotella vai annanko olla vaan tuon puhalluksen jäljiltä?

EDIT. eihän tosta lohkosta mitään puutukkaan, vaan vesipumpusta. Ei ihan taas ajatukset pelannu  :idiot2:
« Viimeksi muokattu: 04.06.2012, 21:46:46 kirjoittanut Sawo »

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #282 : 03.06.2012, 05:38:24 »
vietetään aikaa tyttöystävän kans :D
+1 O0
menee vähän ot mutta kun kerta ootte nuita e36 bemmin takajousia laittanu/laittamassa volvoon taakse niin ootteko huomannu että niitäkin sais vahvistettuna motonetistä, niillä vois volvonki perä olla jo tosi jäykkä sitten :D
Ot jatkuu VIELÄ tämän viestin verran, eli myönnän, että itsellä nuo vahvistetut e36 takajouset ja kyllähän se kori nitisee ja natisee kun kanttarilta hissukseen alas tulee.. mutta omasta mielestä ei nyt ihan niin mahottoman jäykät ole kuin tällä foorumilla annetaan ymmärtää, mutta jäykkä tuloo, kunhan muistaa vain että iskarien pitää olla sitten jäykät ja lyhyet, eli sopivalla " tehoalueella", niin ei jää pompottamaan ::) Olen alkanut suuresti harkitsemaan korinjäykisteitä.. :buck2:
« Viimeksi muokattu: 03.06.2012, 05:53:24 kirjoittanut ässäarpa »
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #283 : 08.06.2012, 21:27:02 »
Nitinät ja natinat ei haittaa yhtään mitään, kunhan vaan vetarit ei ota tukivarsiin ja varret koriin kiinni.

Jepjep, oon taas ollu ajatuksissani ja vesipumpustahan se korvake puuttu eikä mistään lohkosta :-[ Noh, Scandixilla pumppu maksais 94e, katotaan tuleeko pumppua tai muitakaan osia kun nyt vkl teen tilauksen. Siniseltäkin pumppua saa, maksaa tosin lähes 250e.

Eilen sain sen verran aikaseksi, että lohkon pintaan sutasin mustaa lämpömaalia kerroksen. Ei siitä kaunis tullut todellakaan, mutta kelpaa mulle koska ei tuosta lohkosta näy juuri mitään kun se on konehuoneessa paikallaan :D


Männistä kevyesti kiillotin laet teräsharjalaikalla. Ei niistä mitkään kovin sileät tullu, mutta sileämmät kuin puhalluksen jäljiltä. Toivottavasti ei olis älyttömät karstamagneetit.


Huomenna alkaa kasaus, jos ei mitään ihmeellistä tapahdu. Tavotteena olis saada vkl aikana kampikammion kansi paikalleen, elikkä siis kampura, männät, putket, kanget yms paikoilleen.

Laatikko täytyis pestä joku päivä ja purkaa siitä ö-pohja irti ja hommailla sinne uusi sihti ja etu- ja takapäähän stefat.

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8966
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #284 : 08.06.2012, 22:41:29 »
Scandixilla pumppu maksais 94e, katotaan tuleeko pumppua tai muitakaan osia kun nyt vkl teen tilauksen. Siniseltäkin pumppua saa, maksaa tosin lähes 250e.

Ai nyt niitä saa taas? Melkein sanosin että kantsii ottaa varastoon... Paitsi että tehnekö noilla mitään jos ei ne jalat kestä. Vois kokeilla yhdellä Volvon pumpulla kyllä vielä, ehkä se mulle myyty tarvike vaan oli heikkolaatunen. Kun siniseltä ei muka saanut vuosi sitten...

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo