Proturbo  Autodiagnoosi

Volvo 760 GLE '88

  • 927 Vastauksia
  • 255893 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #285 : 08.06.2012, 22:46:50 »
Kyllä ne mulle väitti että pumppuja saa, mutta voihan siinä käydä kuten perinteisesti että parin viikon odottelun jälkeen ilmotetaan ettei ole saatavilla..

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8966
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #286 : 08.06.2012, 22:47:55 »
Kyllä ne mulle väitti että pumppuja saa, mutta voihan siinä käydä kuten perinteisesti että parin viikon odottelun jälkeen ilmotetaan ettei ole saatavilla..

Sillon kun minä kävin kysymässä niin ei ollut koko osaa edes luettelossa...

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1874
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #287 : 09.06.2012, 18:07:14 »
Ei mulla ole ainakaan toistaiseksi mitään kohtuutonta haittaa siitä alakorvan puuttumisesta ollut.

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #288 : 09.06.2012, 18:26:59 »
Ei varmaan ole suurta merkitystä, mutta jos vaan uuden pumpun jostain saan niin kyllä mää sellasen sitte myös laitan.

Tänään sain sen verran aikaseks, että pesin kanget, kasasin männät kankiin, m.renkaat mäntiin ja kk.laakerit paikoilleen.
Ja toisenpuolen sylinteriputkia tuli mittailtua että onhan ne varmasti oikeella korkeudella. 1,2 ja 3 on kahden satasen sisällä toisistaan. Toisen puolen katon huomenna.
Lohkosta tuli laakeripukkien pinnapulttien kierteet tarkastettua/kunnostettua.

Ja sitte pari kännykkäkuvaa, jospa huomenna muistaisin ottaa kameran mukaan..

Laakerit uupuu vielä tässä kuvassa


Vanha vs. uusi runkolaakeri.

Huomenna tosiaan olis tarkotus kattoo toisenki puolen putket kohdalleen, mittailla öljypumpun välykset ja jos kaikki on kunnossa niin putsata öljykanavat vielä kerran, kasata pumppu ja rueta miettimään kampuran, kankien yms asentelua. Jospa tämä tästä etenis.

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #289 : 10.06.2012, 21:25:42 »
Tänään tosiaan tuli mittailtua noita toisen puolen putkia, ne on nyt kohdillaan ainaki jos kansitasoon vertaa. Heittoo pytystä pyttyyn varmaan löytyy mutta sille ei nyt voi mitään..

Noh, kun tästä toivuttiin, niin ruettiin putsaamaan yhdestä öljykanavasta helvetinmoista karsta/öljypaska kerrosta pois. Bräkleeniä ja paineilmaa niin johan lähti kököt kävelemään.

Tämän jälkeen kampura paikoilleen ja laakeripukkeja hollille.

Tähän piti kehittää patenttia, millä saatais noi laakeripukit hiukan kirittyä, koska normaalistihan ne kiritään siinä vaiheessa kun kampikammionkoppa tulee päälle.
Tähän lääkkeeksi löyty jämäkkää vesiletkua, joista sopivat pätkät pukin ja mutterin väliin ja vaan niin kireelle kun sormin/käsin sai.

Ja sitten pieni jumppatuokio ja lohko kiinni moottoripukkiin.

Laatikon pulttien paikoista ja sylinteriryhmien välistä laitettiin kiinni.

Ja sitten ruettiinki naputtelemaan mäntiä paikoilleen.
Katkokset koitettiin kattoo suurinpiirtein 120 astetta toisistaan ja ettei katkokset tulis painepuolelle.
Tässä meinas käydä ajatuskatkoksia, kerran otettiin mäntää jo pois kun olevinaan olin väärää mäntää sinne laittamassa.


Männät meni toivottavasti oikeinpäin, kun mistään kirjasta tai muistiinpanoista ei tuota nuolen suuntaa löytynyt. Mutta purkuvaiheen kuvista katoin, että noi vänkärinpuolen pastillikolot ois ainaki oikeinpäin.

Ja sit yleisilmettä, kyllä se pikkuhiljaa muistuttaa jo jotain moottorintapaista.


Huomenna täytyy tilailla öljypumppuun O-rengas ja suodattimen jalkaan kans uusi tiiviste. Kunhan noi tulis pian, niin pääsis kasaamaan alakerran öljypohjaa vaille valmiiksi.

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4109
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #290 : 10.06.2012, 21:44:06 »
Hitto tuo kone on kuin koru verrattuna noihin punalohkoihin(katsojan silmissä), harmi vaan kun on niin huonon maineessa. Toivottavasti remontti tuottaa halutun tuloksen ja pääset pian ajelemaan.  O0

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #291 : 10.06.2012, 21:49:42 »
Hitto tuo kone on kuin koru verrattuna noihin punalohkoihin(katsojan silmissä), harmi vaan kun on niin huonon maineessa. Toivottavasti remontti tuottaa halutun tuloksen ja pääset pian ajelemaan.  O0
Varsin heikolta vaikuttaa minun mielestä jos punalohkoon vertaa, mutta eihän tässä mitään huipputeho vissiin olla ottamassakaan :D
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4109
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #292 : 10.06.2012, 21:52:59 »
Varsin heikolta vaikuttaa minun mielestä jos punalohkoon vertaa, mutta eihän tässä mitään huipputeho vissiin olla ottamassakaan :D
Vahva ja kaunis ei ole sama asia.  :idiot2:

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #293 : 10.06.2012, 21:56:27 »
Vahva ja kaunis ei ole sama asia.  :idiot2:
Ei toki.. Ainakaan naisissa.

Ohan toi erillainen.
« Viimeksi muokattu: 10.06.2012, 21:58:53 kirjoittanut Rusakko »
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #294 : 10.06.2012, 22:02:20 »
Ei toki.. Ainakaan naisissa.
Entäs pojissa tai miehissä? :smitten:

Joo, ei tästä tosiaan olla mitään tehoja repimässä. Jos siellä on lähellekkään ne n.150hp mitä pitäskin nii oon tyytyväinen. Ja ei, en aio dynottaa tms.
Tälläseksi laivaksi kulkee tarpeeksi ja menee myös kylkiedellä jos vaan niin haluaa.
Tää on enemmän kotonaan kun hiljaa livutaan pintakaasulla rantakatua kesäisenä iltana ;)

Edit.
Lompakkoki enempi kotona ku ei poleta  ;D
Totta tuokin ::)
« Viimeksi muokattu: 10.06.2012, 22:07:18 kirjoittanut Sawo »

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #295 : 10.06.2012, 22:03:37 »
Entäs pojissa tai miehissä? :smitten:

Joo, ei tästä tosiaan olla mitään tehoja repimässä. Jos siellä on lähellekkään ne n.150hp mitä pitäskin nii oon tyytyväinen. Ja ei, en aio dynottaa tms.
Tälläseksi laivaksi kulkee tarpeeksi ja menee myös kylkiedellä jos vaan niin haluaa.
Tää on enemmän kotonaan kun hiljaa livutaan pintakaasulla rantakatua kesäisenä iltana ;)

Lompakkoki enempi kotona ku ei poleta  ;D

Hyvä siitä tulee
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1874
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #296 : 11.06.2012, 02:12:20 »
Varsin heikolta vaikuttaa minun mielestä jos punalohkoon vertaa, mutta eihän tässä mitään huipputeho vissiin olla ottamassakaan :D

Itseasiassa, PRV kone on heikon moottorin maineessa vain Volvo piireissä.

Johtuu tietysti osittain siitä että Volvoissa käytettiin eniten juuri niitä malleja joissa venttiilikoneiston ongelmia oli eniten.

Tehoja PRV on aina kestänyt ottaa hyvin, ongelmat ovat olleet pikemminkin siiä vuosia kestävässä peruskäytössä.

Poissa viiksivallu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 923
  • If it works, don't fix it.
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #297 : 11.06.2012, 17:31:48 »
Itseasiassa, PRV kone on heikon moottorin maineessa vain Volvo piireissä.

Johtuu tietysti osittain siitä että Volvoissa käytettiin eniten juuri niitä malleja joissa venttiilikoneiston ongelmia oli eniten.

Tehoja PRV on aina kestänyt ottaa hyvin, ongelmat ovat olleet pikemminkin siiä vuosia kestävässä peruskäytössä.
PRV:ssä oli myös semmosta ongelmaa, että sinne moottoriin oli jäänyt valmistusvaiheessa jotain hiekkaa, ja se on sitten syövyttänyt sitä moottoria. Varsinaisia pommeja  :buck2: Onneksi Bertonessa on sentään Volvon oma V6. Vierastan jostain syystä noita PRV:itä.  :D

E: Koskas muuten moottorin on tarkotus olla latingissa?

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12497
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #298 : 11.06.2012, 18:32:08 »
PRV:ssä oli myös semmosta ongelmaa, että sinne moottoriin oli jäänyt valmistusvaiheessa jotain hiekkaa, ja se on sitten syövyttänyt sitä moottoria. Varsinaisia pommeja  :buck2: Onneksi Bertonessa on sentään Volvon oma V6. Vierastan jostain syystä noita PRV:itä.  :D
ööö... eiköhän tuossa Bertonessa ole sama PRV-kone kuin muissakin 700-sarjalaisissa Volvoissa?
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #299 : 11.06.2012, 18:44:05 »
Sama prv-katiska sullakin on viiksivallu pellin alla eli ei kannata liikaa vierastaa
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

 

Proturbo  Autodiagnoosi