Carcom Oy  Ateho

Volvo 760 GLE '88

  • 927 Vastauksia
  • 255893 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #300 : 11.06.2012, 18:44:30 »
Sama prv-katiska sullakin on viiksivallu pellin alla eli ei kannata liikaa vierastaa
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #301 : 11.06.2012, 20:19:23 »


E: Koskas muuten moottorin on tarkotus olla latingissa?
Heinäkuussa jos savut sais otettua. Jos vaan osat tulis, niin koneen vois saada tämän kuun aikana hyvin pitkälti nippuun. Ensi kuulle jäis enää johtojen ja muitten vittumaisten osien näpräystä.

Öljypumpulle ja sihdille tilasin tänään uudet O-renkaat, ne saan vasta ensi viikolla >:( Piru, kun ois muistanu ne aiemmin tilailla..
Nooh, huomenna käyn pesemässä laatikkoo ja tarkotus purkaa siitä öljypohja ja sihti irti, jotta näkee millasta uutta sihtiä yms sinne tarttee. Scandix nimittäin tarjoo kahta erillaista.

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #302 : 14.06.2012, 19:44:02 »
Eilen tosiaan tuli nysvättyä laatikon kanssa hetkinen.

Ensin nappasin turbiinin irti ja valuttelin sieltä suurimman osan öljyistä pois. Teinkö tässä virheen, koska en merkannu turbiinin asentoa mitenkään? Saanko mää sitä enää mitenkään paikoilleen? Yrityksen ja erehdyksen kautta sen saa tietenkin paikalleen ::)

Tämän jälkeen tuli suojailtua kriittisempiä paikkoja, kuten pääakseli, huohotusputki, lauhduttimien lähdöt yms. Ja sitte vaan painepesurilla yli kahdenkymmenenvuoden öljy/paskakerroksen kimppuun. Aikani suihkittua ja tiskiharjalla harjattuani sieltä alta rupes paljastumaan, uskokaa tai älkää, vaihdelaatikko. Tästä ei ole kuvaa, mutta suurinosa varmaan tietää miltä tuo AW71 loota näyttää.
Paineilmalla kuivailin paikat lopuksi.

Tämän jälkeen öljyt pois ja öljypohja samoten.
Ja öljypohjan irrotuksen jälkeen nappasin vielä sihdin irti.



Huomenna jos kerkeis/muistais/viitsisi, niin tekis sen Scandixin tilauksen vihdoin ja viimein..

Ja semmonen tuli vielä mieleen, että kai tuota laatikkoo kärsii tuollei pystyasennossa säilyttää, eikai se siitä miksikään mene? Jos menee, niin se on menny jo ::)

EDIT.
Shiftkitin teko hieman houkuttelis, mutta maksaako vaivaa ährätä sitä täysin vakioon autoon?
« Viimeksi muokattu: 14.06.2012, 20:49:34 kirjoittanut Sawo »

Poissa juhnu-79

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 360
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #303 : 14.06.2012, 23:59:34 »
kyllä sitä noin voi säilyttää. kyl se shiftkitti kannattaa tehdä..
kyl mää ny jotain siinä sitten koitin oikeinkin tehdä..:)

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #304 : 15.06.2012, 08:40:53 »
Shiftkitti vakioon on ihan hyvä jos haluaa suorituskyvyttömän ja epämukavan, mutta kun et ahtaa ajatellut niin pitäisin sen vain suorituskyvyttömänä.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1874
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #305 : 15.06.2012, 09:15:49 »
Ensin nappasin turbiinin irti ja valuttelin sieltä suurimman osan öljyistä pois. Teinkö tässä virheen, koska en merkannu turbiinin asentoa mitenkään? Saanko mää sitä enää mitenkään paikoilleen? Yrityksen ja erehdyksen kautta sen saa tietenkin paikalleen ::)

Ei se turbiini mene kuin oikeassa asennossa paikalleen - siis pohjaan asti. Ja asennon merkkaamisessa ei ole oikein mieltä kun rattaat pyörähtävät kovin helposti, joten sen oikean kohdan joutuu hakemaan jokatapauksessa.

Sinne koloon kurkkimallahan sen asennon näkee suunnilleen.

Kun olet laskenut tuon lootan aivan tyhjäksi ja noin pyöritellyt, niin ensimmäisellä käyttökerralla voi arpoa aika pitkään ennen kuin sieltä alkaa vaihteet löytyä. Ei pidä välittömästi hakea fiskarssia ja tehdä harakiriä vaikka ensin se ei toimisikaan.
« Viimeksi muokattu: 15.06.2012, 09:17:23 kirjoittanut Jule »

Poissa viiksivallu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 923
  • If it works, don't fix it.
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #306 : 15.06.2012, 10:38:45 »
Sama prv-katiska sullakin on viiksivallu pellin alla eli ei kannata liikaa vierastaa
Ei se ole PRV edelleenkään!! :2funny: 

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12497
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #307 : 15.06.2012, 10:51:29 »
Ei se ole PRV edelleenkään!! :2funny:
Onko sinne vaihdettu jälkikäteen kone? Tehtaalta lähteneet 80-luvun V6 koneiset Volvot olivat kaikki PRV-koneisia. :nohnoh

edit:
Lainaus
PVR V-6 engine (B27F, B28F, B280F). This engine was a product of a joint Peugeot, Volvo, Renault venture and was used in various 260, 760 an 780 cars between 1975 and 1990. It proved unreliable.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa viiksivallu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 923
  • If it works, don't fix it.
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #308 : 15.06.2012, 11:03:42 »
Onko sinne vaihdettu jälkikäteen kone? Tehtaalta lähteneet 80-luvun V6 koneiset Volvot olivat kaikki PRV-koneisia. :nohnoh

edit:
Minun tietääkseni PRV (Peugeot-Renault-Volvo) moottori on ollut vain 262, 264, 265 jne. Ja sitten Volvon oma V6 on ollut 760 ja 780 Volvoissa.  ???

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #309 : 15.06.2012, 11:08:03 »
Väärin.. Kaikki v6 koneet on prv, siihen ei huuto auta.
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #310 : 15.06.2012, 11:57:43 »
Sama prv-katiska sullakin on viiksivallu pellin alla eli ei kannata liikaa vierastaa
Myös 780 projektipäiväkirjan kuvissa näkyy tuo ah niin kammottava PeRVopannu.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8966
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #311 : 15.06.2012, 13:55:26 »
Minun tietääkseni PRV (Peugeot-Renault-Volvo) moottori on ollut vain 262, 264, 265 jne. Ja sitten Volvon oma V6 on ollut 760 ja 780 Volvoissa.  ???

Kyllä se on made in Douvrin seiskasatasessakin... Tasan sama katastrofi. Onhan siitä vuosimalliversioita (B27, B28, B280) mutta pervo mikä pervo.

Poissa viiksivallu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 923
  • If it works, don't fix it.
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #312 : 15.06.2012, 14:25:12 »
Kyllä se on made in Douvrin seiskasatasessakin... Tasan sama katastrofi. Onhan siitä vuosimalliversioita (B27, B28, B280) mutta pervo mikä pervo.
Voihan Pervo minkä teki  :D Toivottavasti ei tapahdu mitään katastrofeja...

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1874
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #313 : 16.06.2012, 14:38:40 »
No onhan D24 vielä paljon kammottavampi kapistus, ja ihan tyytyväisenä ihmiset niilläkin ajelee, joten turha tuota on mustamaalata.

Itseasiassa tuon PRV:n valmistus jatkui "PRC":nä vielä pitkään senkin jälkeen kun Volvo alkoi valmistaa omaa suoraa kutosta.

Poissa kempula

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 394
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #314 : 16.06.2012, 23:50:58 »
Voihan Pervo minkä teki  :D Toivottavasti ei tapahdu mitään katastrofeja...

Jep. Toivotaan, että ei lähe hiekat liikkeelle :idiot2:

Itseasiassa tuon PRV:n valmistus jatkui "PRC":nä vielä pitkään senkin jälkeen kun Volvo alkoi valmistaa omaa suoraa kutosta.


Pervo ja perse :D
Audi A4 2.0TFSI quattro -06
Entiset:S60, 940 turbo, 740, 740

 

Samppasport  Futurez